Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • westlake

    félisten

    Akinek van "felesleges" pár perce (és kompetens is a témában), olvassa már át az alábbi cikket.

    Majd hat év távlatából mennyire helytállók a leírt dolgok? Van esetleg valami, ami érdemben változott? Engem konkrétan a három napos dolog érdekel. Szolgáltatónál vettem egy (drága) mobiltelefont, amit nem hajlandók azonnal cserélni, nonszensz dolgokra hivatkozva. Esztétikai hibás, ami az én értelmezésem szerint ugyanolyan hiba, mintha nem működne. Ugye jól gondolom, hogy nekem van igazam és kötelesek lennének azonnal kicserélni a terméket?

    Play nice!

  • westlake

    félisten

    válasz asdf_ #23745 üzenetére

    Ezt csak gondolod, vagy ez a konkrét szabály? Én a kormányrendeletben csak "meghibásodás"-t látok, mást nem. A nem gyári színezés is hiba. A használatot nem akadályozó hiba, de hiba. A normálistól (gyáritól) eltérő, tehát hiba. Valaki esetleg tudja, hogy hol van pontosan meghatározva, hogy mire vonatkozik a három napos dolog és milyen esetekben alkalmazható?

    #23746: A kérdésed logikus, az lenne a normális ügymenet, amire gondolsz. De sajnos nem erről van szó. A telefon dobozát csak azután bonthattam ki, hogy minden papírmunka (fizetés) megtörtént. Tehát azután nézhettem csak meg, hogy a telefon a tulajdonomba került. Innentől nincs semmi jelentősége, hogy a hibát abban a pillanatban, vagy két nappal később veszem észre. Nem azzal az indokkal hajtottak el, hogy nem néztem meg akkor a telefont és miért nem jeleztem akkor a problémámat. Ez szóba sem került. Okkal. Az ok pedig az, hogy már akkor is ugyanez lett volna az álláspontjuk, mint most. A három nap nem nem véletlenül három nap és nem három perc. Egyébként pedig a hiba, nem szembetűnő, én is 10 perc nézegetés után vettem észre. De hangsúlyozom, hogy jelen esetben nem ez a vita tárgya.
    Egyébként érdekes, hogy felhoztad ezt az "azonnali" dolgot. Legjobb tudomásom szerint nincs semmilyen egyéb rendelkezés arra vonatkozólag, hogy a kereskedőnek másképp kellene eljárnia akkor, ha a hibát azonnal jelzem, vagy később (5 perc múlva, vagy éppen két nap múlva). Ez semmi máson nem múlik, csak jóindulaton. Miért jártak volna el másképp, ha azonnal jelzem a hibát? A hibás telefonnal abban az esetben is ugyanannyi nyűgjük lett volna, mint napokkal később. Az egész lényege az, hogy én foglalkozzak a dologgal, ne pedig ők.

    [ Szerkesztve ]

    Play nice!

  • westlake

    félisten

    válasz herdsman12 #23751 üzenetére

    Mármint mi lenne részemről az az extra megközelítés? Az, hogy cseréljenek ki egy terméket, ami minden bizonnyal gyári hibás? Teljesen nyilvánvaló, hogy az internetes vásárlásnál miért van 14 nap és miért lehet elállni a vásárlástól akkor is, ha nincs semmi hibája a megvett terméknek. De ki beszélt is internetes vásárlásról? Senki. Legalábbis én nem. Az előző hozzászólásomban is felvetettem valamit, amire érdemi reakció nem érkezett. Mint ahogy leírtam az eredeti hozzászólásomban, nem nézhettem meg és nem is próbálhattam ki a terméket. A megvett terméket próbálhattam ki. Nagy különbség. Azt is felvetettem, hogy törvények/szabályok tekintetében nincs különbség aközött, hogy a boltban veszel észre egy esztétikai hibát, vagy otthon. Erre sem kaptam érdemi reakciót. Nem rendelkezem minden tudással, ezért kérdezek. Logikus kérdéseket teszek fel, amiket szerintem elég konkrétan is fogalmazok meg (hogy pontosan érteni lehessen, mire is gondolok).

    Play nice!

  • westlake

    félisten

    válasz herdsman12 #23756 üzenetére

    A segítséget minden esetben értékelem, megköszönöm. A probléma az, hogy nem értelmezed ami én leírtam. Mint ahogy LuckyL is felhívta rá a figyelmem, valóban van egy mondat, amit nem "vettem észre". Ettől függetlenül én már egy másik problémát vetettem fel, de ezt sem vetted észre.

    mephi666: Vannak törvényben rögzített kivételek. Ilyen például a fehérnemű. Érthető okokból. Egyértelmű, hogy a korábban említett segédeszközre is ez a szabály vonatkozik.

    Play nice!

Új hozzászólás Aktív témák