- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- iPad topik
- Androidos tablet topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen egeret válasszak?
- TCL LCD és LED TV-k
- Így építsd a billentyűzeted!
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Kooperatív akció-kalandjáték lesz a Sanctua
gp A premier kicsit még odébb van, jövő év közepén érkezik a PC-s verzió.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
shifty!
senior tag
válasz rayoliviero #61903 üzenetére
Általában itthon 1.5 dCi-knek a Shellt, MOL-t szokták, szoktuk ajánlani, ezek többnyire beváltak, jól fogyasztanak velük az autóink és relatíve jó hangja van a motornak.
Bár én most legutóbb kényszerből a madaras teszkónál álltam meg lötyögtetni, és a "Smart Diesel"-nek nevezett csodájukat tankoltam (ami ugyanolyan áron volt, mint a Shell normál diesele annál a kútnál, ahol tankolni szoktam), és meglepően jól muzsikál az autó vele, és ez ugyan csak egyszeri eset, de egy próbát megérhet."Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
bobooo
addikt
válasz rayoliviero #62044 üzenetére
Ventillátorra gondolsz szerintem a motortérből és az normális Legalábbis, az enyém is csinálja, ott szerelő ezt mondta
-
rob210
Topikgazda
válasz rayoliviero #62169 üzenetére
Télinek álltalában kisebbet szoktak ajánlani, ettől még azt raksz rá amit akarsz, ha váltóméret még a vizsgán se kötnek bele.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
forceberg
veterán
válasz rayoliviero #62755 üzenetére
Csere azonnal Elf Full Tech FE 5W30-ra.
De a szintet vízszintes terepen állva nézzétek meg a pálcával is!http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
válasz rayoliviero #62755 üzenetére
Nem töltögetünk, mert olyan emulziót gyártasz vele, hogy hamar motor generál lesz.
Ahogy megkaptad a választ teljes csere!
Dpfes autónál ne kísérletezz, mert az olajcsere lényegesen olcsóbb, mint a kár ami keletkezik a kenés hiánya miatt!Renault power
-
LamerGyuri
senior tag
válasz rayoliviero #62771 üzenetére
Ha ennyire jobban tudod, hogy mit kell vele tenni, mert az ismerősöd és az Öcséd "azt mondta", egész pontosan milyen választ vártál?
Egy kanna olajon és egy olajszűrőn gizdázol egész pontosan. Egy 6 éves autó ennyit nem érdemel meg? Főleg, hogy előélete ismeretlen. A szervizes bejegyzések legtöbbjét meg ismerjük már...
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
-
forceberg
veterán
válasz rayoliviero #62777 üzenetére
Ha már ott voltál a Rönóban, miért nem töltettél velük rá?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
LamerGyuri
senior tag
válasz rayoliviero #62777 üzenetére
Nézd; a te (ti) autótok. Én egy 10-es tekertem bele egy év alatt, de nekem nem hiányzott az olajból semmi cserénél. Nálad 7 ezer alatt elment a nívó fele? Szerintem ez annyira nem jó.
Persze, a szervizben beírták, hogy cserélték. Cserélték? Mire? Tényleg arra? Felismered szagról-színről az olajakat?
Nem akarok senkire semmit mondani, de a nálam keresztben a helyére tunkolt pollenszűrő, és az állítólag fél éve cserélt, viseltes külsejű olajszűrő után azt hiszem el, amit én cserélek, vagy látom, hogy cserélik-cserélték egy újra. (Használtan került hozzám a drága.)"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
válasz rayoliviero #62777 üzenetére
Kérlek a bosch szervízt ne emlegesd, mert mindig elkap a gyilkolhatnék, ha csak a nevüket említi valaki.
Troger banda volt abban a kettőben amivel van tapasztalatom. (Az összeset nyilván nem ismerem)
Konkrétan én egy 10ezer forintos tételen nem spórolnék.
Pedig az én autóm 18 éves, de szeretem rendben tudni.
Igaz nekem nem kell rátöltenem az olajra két csere között, mert nem eszi meg a nívó jelölését 7000 kilométer alatt.
Magyarán ki tudja mikor és milyen olaj volt abba cserélve.
Nem bántani akarlak ez mind tapasztalat.
Tudod amikor a renault szervízből jönnek hozzám az emberek, hogy ez se meg ez se meg ez se lett megcsinálva........
Engedtem már le 35kmes olajat úgy nagyszervíz után, hogy pakura volt.
Vagy inkább zsír nem olaj.
Szakszervízben 5 év a garancia, azalatt jó ha kétszer kicserélik az olajat. Nem viccelek, nem cserélik le!
90ezret futott autóról levettem. A szelepfedelet és majdnem belehánytam, mert már csak az hiányzott onnan.
1.2es 75le twingó volt, szegény miután kitakarítottam olyan hangja lett, mint egy svájci órának.
3 napig takarítottam a motort. 30 liter mosót és 2 teljes ciklus olajat járattam át rajta. Annak volt költsége, de legalább megmenekült a motor.
Na ennyit arról ki mit mond....Tényleg nem bántani akartalak, csak ha kérdezel és kapsz rá választ azt nem véletlen kapod.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz rayoliviero #62785 üzenetére
8000 a drágábbik olaj 1200 a purflux szűrő.
Nálam az olajcsere 3e.
Kicsit alálőttemRenault power
-
Xantomas
őstag
válasz rayoliviero #62785 üzenetére
Ez ilyen női dolog lehet, ha autó karbantartásról van szó, akkor egyből élnek a vétójogukkal. Ilyenkor elő kell venni a kis excel táblát, hogy ennyi meg ennyi lesz a javítás, ha ez kimarad, az egyik egy cipő, vagy ne adj Isten éttermi vacsi ára, a másik az áhított nyaralásé. Döntse el, melyikre nincs szükség.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
mdav88
senior tag
válasz rayoliviero #62800 üzenetére
En nem vagyok hozzaerto de olajcsere alkalmaval is marad bent nemi cucc a regibol..., Kvazi arra is ratoltesz....
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz rayoliviero #62800 üzenetére
Tölts rá én ezt a kérdést elengedtem
Azt az embert aki totalcar cikket linkel egy szakmai fórumon, nem akarom meggyőzni semmiről.
Szerintem nem is kell olajat cserélni elég mindig rátöltetniMai eredmény, némi változás, elkészült a megane talpon jön megy, megszenvedtem
Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rayoliviero #62812 üzenetére
Erre egyébként akkor jöttem rá, mikor sikeresen eltörtem az olajszűrházat egy rossz nyomaték kulcs miatt, túlhúztam na. Meg új leeresztő csavar is kellett, ráadásul Bólyban, ahol sarki boltban is örülni kell, ha délután kettőre nem fosztják ki élelmiszerből, na jó ez túlzás, de a lényeg, hogy lfsz sincs, nemhogy autó alkatrész és azonnal! Szóval reggel nekiálltunk, és elkezdődött egy brutális szopattyú, aki esetleg még nem olvasta...Tehát ami itt nincs leírva, hogy autó megemel és még sok olaj kifolyt.
Így aztán azóta rászánom az időt, hogy otthagyom és óránként emelek egyet rajta majd vissza a gumira és kb így 3-4 óra alatt a régi szinte teljesen kifolyik belőle.
Nos, igen szervizben ezt nem lehet, ott leengedik és rögtön töltik fel. Azért csak az a legjobb, ha a régi löttyből minél kevesebb marad benne... -
rob210
Topikgazda
válasz rayoliviero #62819 üzenetére
Átmentél személyeskedésbe.
Mint írtam tölts rá nyugodtan nem azt mondtam hogy másnapra megáll a kocsi.
Pár évig nem okoz gondot, aztán rohamosan romlik majd az állapota.Az olajgyártok se hülyék ott is mérnökök dolgoznak és nem véletlen irják rá a prémium gyártók, hogy ne keverd az olajat.
Részemről ennyi.
Ilyet pedig nem irtam, hogy minden szerelő hozzánemértő csak tapasztalom mi megy a "szakszervízben" is.
Sok a lelkes hozzáértő szakember csak hozzájuk sor áll és 2,3 hetes várólista.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
pubos
tag
válasz rayoliviero #62819 üzenetére
Nem igazán értelek!Jössz felteszel itt egy kérdést,amire választ is kapsz!Ha akarod megfogadod ha nem hát nem.De ha a válasz amit kapsz nem tetszik miért vitázol meg érvelsz az ellenkezőjéről.
Tök egyszerű nem kell akkor kérdezni.
Az ha valaki évekkel ezelőtt vagy most is kérdez,talán abból tanul vagy tanulunk.Más meg a maga kárán.De hogy a szervizekről meg szerelőkről is írjak neked picit.Nagy szervizben a 16 szelepes autómon állítottak nyolc szelepet hogy kész van.mikor megkérdeztem a másik 8 akkor mi lesz.akkor nézte hogy 16 szelepes autó.Ami most megy szervizekbe meg egykét maxeknál mostanság....Hidd el tudnék mesélni.
Nálunk a környéken a jó szerelő ritka mint a fehér holló és aki rátalál az megbecsüli.Aki meg nem az meg hordja a kokányokhoz na azoknak többet van szerelőnél mint otthon!
De idővel majd úgy is rájössz te is. -
őstag
válasz rayoliviero #62842 üzenetére
nem a szakszerviz csal adott esetben, hanem a piti szerelő viszi haza a saját autójába/műhelyébe
cryptot minden termékemért elfogadom
-
baluka6
aktív tag
válasz rayoliviero #62819 üzenetére
Véleményem:
Ha tudod, hogy pontosan milyen viszkozitású olaj van benne és ugyan olyat töltesz rá, akkor az már annyira nem nagy gond, mivel a hidegben és melegben is ugyan úgy viselkedik a két folyadék. A probléma abból lehet, hogy ha nem egy gyártótól van az olaj. Ebben az esetben lehet eltérés az adalékolásban és senki sem fogja megmondani, hogy ha más-más típusú/minőségű az adalék, akkor mit fog okozni a kettő keveredése. Jó esetben semmit, rosszabb esetben bármit.Viszont az olajfogyasztás okát érdemes megkeresni, mert szerintem 7000 km alatt nem normális, hogy fogy.
-
pubos
tag
válasz rayoliviero #62842 üzenetére
szerencséd van! Jó helyen élsz ha még nem találkoztál a környezetedben sem hasonló problémával!
De mindegy hagyjuk is ezt,úgy látom nehéz lenne téged bármiről is meggyőzni.
Csak akkor tényleg azt nem értem miért kérdezel,ha úgyis a válasz ellenkezőjéről vagy meggyőződve.
De mint már írtam a döntés a tiéd.
Nálam téma lezárva. -
LamerGyuri
senior tag
válasz rayoliviero #62842 üzenetére
Engedd már el.
Gurulj el ma a Renault-hoz, kérdezd meg, mivel töltötték fel, kérd meg, hogy akkor abból töltsék fel nívó max alatt 1mm-ig, és hidd el, mindenki boldog lesz.
Mi is.
Őszintén."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
válasz rayoliviero #63793 üzenetére
Bármelyik jó, de nagyon sok a gagyi.
Meg kell nézni alaposan, hogy mit vesztek.Renault power
-
Xantomas
őstag
válasz rayoliviero #63793 üzenetére
Renault store, dísztárcsák
Ezt még a minap találtam, nem tudom, hogy találsz-e olyan dísztárcsát ami neked kell. Ha nem fontos, ne vegyél komplett szettet, pótold a meglevőt, óvd a környezetetMás:
Ha valamelyik CC-s esetleg A oszlopi gumikéder cserére adná a fejét, vagy csak 10 év alatt annyit vetemedett már a kasztni, ajtó, stb, hogy után kell állítani a keret nélküli ablakoknak, mert pl beázik, vagy már van szélzaj, annak egy nagyon baba link a beállításokról. Sajnos az üvegre támaszkodtak rá kiszálláskor, pont annyira, hogy a határolót eltolták kb 1mm-rel. Kész csoda, hogy nem tört el az üveg.
[link]Sajnos francia, de google fordító csodákra képes, de eléggé beszédesek a képek is.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rayoliviero #63798 üzenetére
Dobj be egy képet, aztán megszakértjük
-
Predator2
addikt
válasz rayoliviero #63801 üzenetére
Próbáld meg a Google képkeresővel rákeresni. Nemrég pótolni kellett nekem is, és mintha láttam volna ilyet is.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
rob210
Topikgazda
-
BigBlackDog
veterán
válasz rayoliviero #63803 üzenetére
Esetleg még nézz szét itt. Viszonylag nagy a választék.
-
Gombinyó
őstag
válasz rayoliviero #63811 üzenetére
Érdemes és nem csak most, hanem úgy általában. Míg dízellel jártam minden puruttya tank közé beiktattam egy prémiumot.
-
Xantomas
őstag
válasz rayoliviero #63811 üzenetére
Ha sokat mész vele egyhuzamban, végig meleg motorral, terhelés alatt, akkor használd ki, tankold meg prémium gázolajjal, had tisztuljon át az egész üzemanyagellátási kör. Ártani nem ártasz vele, de csodát sem kell tőle várni.
Viszont, ha az osztrákokhoz mész, tankolj inkább ott hagyományos gázolajat. Abban már benne van a helyi viszonyoknak megfelelő dermedésgátló, jobban fel van készítve a komolyabb mínuszokra."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
BigBlackDog
veterán
válasz rayoliviero #63816 üzenetére
Elvileg kell lennie egy matricának vagy a bal oldali B oszlop aljában, vagy a tanksapkaajtón (vagy valahol), amin írják az ajánlott guminyomást. Én arra állítanám be a hideg gumi nyomását. De tippre azt a 2.1 bart nem mondanám rossznak.
-
forceberg
veterán
válasz rayoliviero #63878 üzenetére
Ha nem S-S, akkor Mann W79 kell neked.
A W7032 magasabb, de az elkerülő szelep 1 barnál nyit 2 helyett.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
válasz rayoliviero #63878 üzenetére
Azt kell tudni, hogy euro 6 vagy euro 5 ös a kocsi az alapján különböző a mérete a szűrőnek.
(magassága)Az euro 6 os start stoppos.
Renault power
-
forceberg
veterán
válasz rayoliviero #63884 üzenetére
A FAP a DPF franszoáéknál.
Esetleg mérőszalaggal mérd meg, mekkora van bent.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rayoliviero #63884 üzenetére
Ez euro 5.
-
forceberg
veterán
válasz rayoliviero #63888 üzenetére
Csavar nem kell, max. egy új alátét.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
válasz rayoliviero #63888 üzenetére
olajszűrő véleményem szerint ez kell bele.
LS946
Külső átmérő: 76 mm
Csatlakozó menet: M20x1,5
Magasság: 79 mm
A pollen pipa, de drága.
légszűrő (ez a Mann Purflux megfelelője, amúgy az is jó)
A1314
Egy kérdést pedig engedj meg, üzemanyag szűrőt nem kell cserélni?tömítőgyűrű corteco
#407711H[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz rayoliviero #63923 üzenetére
A fékmester nem szokott gagyit árulni szerintem csak nem rakták rá a matricát. Hivatalosan ők ragasztják fel, külön kapják a rendelésük mellé.
Kaufferben is így van, mondta a multkor az egyik srác, neked lesz vagy tegyek rá matricát. (már ismernek)Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz rayoliviero #63923 üzenetére
total és elf olajokon nekem sem mindegyiken volt, mikor hívtam a nagykert mondták, hogy lehullik róla, tudnak küldeni egy marékkal a lehullottakból, illetve az eredetiséget igazoló doksit is el tudják küldeni!
Az auchan polcán is ugyanazon termékből van zárjegyes és nem zárjegyes is! -
forceberg
veterán
válasz rayoliviero #63928 üzenetére
Úgy látszik, hogy a román Totaltól szerezték be ezt a kannát
Ez már nem vicces, ha igazi:
[link](#63927) diablo1984: sajnos csak a jó szerencsében bízhatunk...
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
válasz rayoliviero #63931 üzenetére
Attól függ melyik motoros, mert ugye van egy pár féle.
Renault power
-
forceberg
veterán
-
rob210
Topikgazda
válasz rayoliviero #64135 üzenetére
A nívópálca nem hazudik.
Ha magasabb szűrőt tett rá, az is többet vesz fel, nem sokkal de többet vesz fel.
Viszont érdemes lehet 1 hétig naponta ránézned a nívópálcára.
Ha max fölött van az nem jó.
Ha minimum felett és nem változik a szint akkor no problem.
Teljesen én se szoktam telitölteni. (okkal)Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz rayoliviero #64139 üzenetére
Típus?
Mert van olyan amin gyárilag van csavarás illetve maga a nívópálca háza ferde illetve kanyar van benne.
(pl. M II 1.4 )Renault power
-
forceberg
veterán
válasz rayoliviero #64139 üzenetére
Én a min. és max. közötti hely 3/4-éig szoktam tölteni. A 4,5l-t én a a kannán nézem, hogy fél titer maradjon benne. Akkor kb. jó lesz a szint.
Ellenőrzéskor a vízszintben állásra figyelj, meg leállítás után legalább 5-6 óa teljen el.(#64140) rob210 : K9K 836 van neki, ha minden igaz, a beöntőben van a nívópálca is.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz rayoliviero #64150 üzenetére
Ez ilyen van benne egy hajtás azért veszi fel a formáját.
A szint meg tök oké.
Szerintem ezzel nincs bajRenault power
-
BigBlackDog
veterán
válasz rayoliviero #64273 üzenetére
Nagyobb gázadáskor felpörög a motor (fordulatszám elkezd növekedni), csak nem gyorsul az autó ezzel arányosan? Ha így van, akkor én kuplungra gyanakodnék.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs