- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Gaming notebook topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Szerintem olyat nem tudsz csinálni, hogy alapjáraton alig ér hozzá, vagy ha
ilyennel próbálkozol, akkor ott garantáltan csúszni fog... én elsőként a gyári
állapotot állítanám vissza, gondosan letisztítva a variótárcsák felületét, majd
utána is inkább kesztyűt használva. A képen lehet "ideiglenes kosz" látható
ám első ránézésre úgy néz ki, hogy vmi zsíros maszat is, ami nem jó ómen.Hézagolót akkor használj, ha a gyári előírás szerint kell. Olyat, és oda, ahol
kell, akkor jónak kell lennie. Ha ez megvan, utána lehet tuningolóst játszani.
Kontroll kérdés: mikor kezdett kopogni? Vagy sosem volt jó, nemrég vetted? -
DigitXT
félisten
Előfordulhat, hajlamos idővel kilágyulni: engem inkább a kopogás zavar.
Úgy tudtam, az kifejezetten a csúszka tünete. Biztos nem hajtókaros?
Ha vmi olyan turpisság van mögötte, az kopoghat alapjáraton, csúnyán.Szerk: a varió gyáritól eltérő hézagolása bizony tuningnak számít...
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Kezdjuk az elejen.
Csere elott is kopogott?
Mit jjelent a kopogas? Jo lenne hallani.
Fotengely ellenorizheto. Emelet fordulaton 2-3 ezer, onnan hirtelen max gazadas, a felporgesi szakaszon, ha kopog akkor hajtokar, fotengely.
Ha a fordulat alapjaratra eses utan jelentkezik kopogo hang, amit szinte meg lehet szamolni, az a variator gorgok.
Csusszkaknak kottyani kell. 1mm elegendo. Ha nincs illesztesi hezag, felszorul.
A gorgok viszonya a variator hazhoz is okoz kopogast.
A gorgo atmero biztosan jo?
A szij nyikkanhat, tipustol fuggo, normal esetbe abba kell hagynia, nem egyforma a szij ooldalanak a felulete.
Ha a szij a tavtarto csuszo csapra nem er ra, es kozben fezszes akkor mar egesz jo. :).
Mekkora az alapjaratod?
Hidegen vagy melegen kopogog?
Honnann jon a hang? Variator vag kuplung?
Alapjaraton mennyire razza be a szijat?
Nem er bele sehol a deknibe? Ez alapallapotba a kuplung felol lehetseges. -
#50433536
törölt tag
Nekem is volt kopogás, de egyértelműen a fordulat ejtésekor, szóval a görgők okozták. Akkor múlt el, amikor a külső műanyag variátor fedélbe visszaraktam a gyári porvédő szivacsot. Az teljesen leszűrte a hangot. Nem lehet hogy nálad hiányzik egy fedél szivacs vagy tömítés? nem dobtad ki belőle, mert tönkrement, elszakadt?
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
Szia,
Első körben a hajtást ki kéne pucolni benzin/petróleum ecset kombóval. Kuplung harangot/pofákat meg kéne csiszolni. Variátor csőtengelyét én cserélném,innen nézve nem tűnik egészségesnek. Szép fényes,króm színműnek kéne lennie.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
Lehet, hogy én értek félre valamit, de honnan jött, hogy a nyomólapot satuba
befogod és összenyomkálod, hogy aztán szoruljanak benne a csúszkák? Az
önmagában elég nagy hiba szerintem, annak simán kell mozognia! Különben
szarul fog váltani a varió, és nagyon bután fog viselkedni a motor. A másik,
amit előttem írtak, hogy a varió csapszeg nem a legszebb, fura kopás látható.
Vagy az csak a szilikonzsír, amit említesz? Ha a kuplung sír, az megégett.Szerk: mondjuk fura, hogy még mindig gyári (9 éves), sokat állt az a motor?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nekem is kiesnek a csuszkák simán, mégsem zörög a varió... Akkor lehet,
hogy csak mázlim van vele? De alapvetően fontos, hogy simán járjon.A kuplung megégésekor nem csak a pofák égnek meg, hanem a harang is.
Azon lilás elszíneződés szokott látszani a hőterhelés hatására. Azon is csak
a csere segít, ha jól tudom, soha nem lesz igazi másképp: együtt cserélendő. -
#50433536
törölt tag
Szia!
Ha a harang nincs elszíneződve, ahogy nálam se volt, (pedig öreg, hiszen már kicsi válla volt), akkor érdemes felszabalyozni. Utána ellenőrizni a körkörösseget és homlok ütést. A kuplungot meg egyben cserélni, pofak és kis rugók egy szerelesi egysegben kaphatók. Sokat javít a váltó viselkedésén és az elinduláson. Kontraszt rugót is érdemes cserelni.
Az enyém hihetetlen sokat javult ettől a kis felújítástól. Ahogy latom a tarcsak rendben vannak, bár csak az elsőt láttam, de az alapján a hatások is jók lehetnek. -
#50433536
törölt tag
Úgy tudom, ha elszíneződött, akkor el is deformálódik. Mivel nem egyenletes az "elszíneződés" (ami kilágyulást vagy beedződést jelez), felszabályozni sem lehet rendesen. Hamar asszimetrikusra fog kopni a használat során. Szerintem érdemes cserélni, bár tudom, elég húzós ára van.
Elszíneződés ellen azt lehet tenni, hogy 2-3 évente leszedjük a harangot, megcsiszoljuk simán papírral és felcsiszoljuk a pofákat is, hogy leszedjük a kikeményedő részt. Ha szükséges, felszabályozzuk a harangot. Ha végül cserélni kell valamit, a kuplung akkor is olcsóbb a harangnál. Több kuplung is kijön egy harang árából.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
szerintem már alacsonyabb sebességnél is eléri a max.-ot
Már nálam? Más motorokról nem tudok nyilatkozni, de a sajátomat viszonylag
jól ismerem, sőt jól tele van aggatva műszerekkel ahhoz, hogy dokumentáljam:
0.88-ra kéne felváltania max. a variónak, most megáll kerek 1-nél... Burt jól írja:
ha keskenyebb a szíj, az összezárt tárcsák sem tudják feltolni eléggé.
Szerk: ez jó közelítéssel 105-nél történik, lásd az előző grafikonon is, sőt íme:
50-nel megszoroztam a számított áttételt, hogy látsszon. Az 50 az 1:1 hajtás.Továbbá ott a bizonyíték, amikor elveszem a gázt, beszakad a fordulat, pedig a
kuplung hajtaná a főtengelyt a szíjon keresztül (motorfék), ám az áttétel elszáll.
Megjegyzem ezért is olyan érzés, mintha nem lenne motorfék, mert nincs sok:
megy a legszélére a szíj, ahol kevésbé szorítják tárcsák, nem lassít túl erősen.Referencia adatok:
High gear ratio: 0.88
Low gear ratio: 2.36
Final drive: 6.222HSZ a fokozatkijelzőről, ahol látszik, hogy régen volt 0.88-as hajtásom, sőt.
Lényegében úgy viselkedik most a gép, hogy "4. fokozat" fölé nem vált... Nem
csoda, hogy nincs végsebességem, ha korábban volt még 5. is... Meg nagyon
régen 6., de az nem jó, mert nem tud a végtelenségig kimenni a szíj...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
az lenne az ésszerű hogy 50-60 km/h-ig elérje a max. áttételt
De miért lenne "észszerű" az a megoldás? Ez olyan lenne, mintha az autóban
50-60-ig fel kellene váltanod 5-be, és onnan "nyektetni", ha gyorsabban akarsz
menni. Egy 4T benzines motor nem szereti az alacsony fordulaton erőltetést...
A kopása is nőhet, meg menni is nagyon szarul menne akkor a vas. Megnézel
bármilyen benzines nyomaték/teljesítménygörbét elég erősen függ a fordulattól.Most attól tekintsünk el, hogy a teljesítmény az a nyomaték és a fordulatszám
szorzata: nyomatéka sincs sehol, ha nincs - elég - fordulat, márpedig a csutka
áttételre idejekorán felváltva pont nem lenne fordulat. Erőlködne / szarul menne!A szíj kopás mértéke jó kérdés: van rá gyári előírás, hogy mikor cserés. Tudom,
hogy 12.000 km nekem a csereintelvallum, s lassan 15.000 van benne: nem volt
kedvem még cserélni, de már a közvetett jelek miatt is gondolom, hogy elkopott.
Nem akarok kockáztatni szíjszakadást: volt benne részem, mégegyszer nem.Burt1793: ha összezártak a tárcsák, akkor NINCS nagyobb áttétel. Hogy ehhez
képest feljebb tudni menni, az egyszerűen annyi, hogy még van valamennyi hely
a dekliben és a kuplung kvázi meg tudja tolni a szíjat.Túl nehéz görgővel nem.
zárnak teljesen a tárcsák, vagy csak jóval később, ezért segít a Pulley a formája
miatt (nagyobbat emel), viszont nem olyan nehéz, nem megy vele bután a motorViszont ha mindennel a végáttétel növelésére játszik a hülye user (moi), akkor a
vége az, hogy a varió* összezár, a vacsiúj szíj meg darálódik bele a deklibe.
(True story.) Ez a kopottabb szíjat ez kevésbé veszélyeztette vissza is raktam...*: amiből ugye anno Multivar volt nekem, ami eleve más méretű, mint a gyári.
Szerk: a #23823-ban linkelt képen pont azért szűrtem gyorsításra a táblázatot,
mert az mutatja, hogy tényleg a helyén volt a szíj: amint elveszem a gázt, már
feljebb tud menni valamennyivel, tehát nem reális végáttételt jelez. Viszont egy
új szíj még eleve eléggé fel tud menni (az a 0.88 ugye gyári spec.), onnan már
nem akkora az a bezuhanás sem (~0.8), mint kopott szíjjal. Nem fér el jobban.
Csonginak volt talán sok gondja ezzel, hogy motorféken "csapkod" a szíj.Szerk2: ezt a túl nehéz görgős gondolatot áthúztam, hiszen pont az van, hogy
ha túl nehéz görgőket raksz be, akkor vált túl hamar (hamar zárja a tárcsákat),
mondjuk 50-60-nál maximális áttételre rakja, és onnan "küzdene" felfelé, de ha
nincs elegendő motorerő adott (alacsony) fordulaton, akár ott is megrekedhet...
Talán bogyónak volt a váltós motorja olyan, hogy az 5. túl hosszú volt és ha azt
váltotta, akkor szinte csak lassult a gép, 4-ben meg már tiltásig forgott.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Nem irtad, hogy karbis vagy injektoros.
Uzemanyag tapvonalat nezzetek at (tanktol a fojtoszelephazig/karbiig), lehet valahol fellevegosodik."2-szer meghúzza a gázkart" <- ennek sok jelentosege nincs ha injektoros, ha karbis akkor maximum annyi, hogy ilyenkor a gyorsito pumpa egy kis plusz benzint bespriccel ami talan segitseg a beindulashoz.
Szoval igazabol az egesz uzemanyag ellatast at kellene nezni.
-
nyogo83
senior tag
Injektor becsepeg: ez lehet valos ok, mert ilyenkor a tapvezetek a szivattyutol az injektorig kiurul. Viszont ehhez az elso gyujtas raadaskori pumpa vezerles fel kellene toltse elvileg.
Gazkar 2x meghuzva inditas elott injektorosnal semmit nem befolyasol, becsepegesnel sem. Az, hogy inditozas nelkul ranyitod a fojtoszelepet, kb semmi.Ugy meg talan kapcsolodhat hozza, hogy ilyenkor megmozgatod a fojtoszelep allas erzekelot is es esetleges kopas/elhasznalodas miatt alap allapotbol kimozditva normalis erteket kuld az ECU-nak.
Viszont ez onmagaban meg nem igenyli a 2x-es pumpa inditast. Maximum a ketto kombinacioja.Elso lepesnek en raknek egy atlatszo uzemanyagcsovet a pumpatol az injektorig es megneznem hogy masnap hogy all a benzinszint benne.
-
#50433536
törölt tag
Szóval forgat az önindító, akkor a vészleállító kapcsoló kontakt hibája kizárva, nem is kell kapcsolgatnotok, csak elkopik. Én legalábbis sose kapcsolom ki ott a motort.
Marad amit Csongi mondott, először kiszűrni, hogy az üzemanyag vagy a szikra hiányzik-e.
Lehet olyan, hogy mindkettő megvan, benzines a gyertya és van szikra, mégsem indul. Azon kívül, amit Csongi mondott, lehet még az is, amit Nyogo83 írt. Ez utóbbi esetben, vagyis ha becsöpög az injektor, akkor az első beinduláskor kicsit füstöl az első pár ütemnél.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Mit értesz "kint" alatt? Olasz import robitól ments meg uram minket...
Talán egy németre el tudnám hinni, hogy nagyjából így van, ahogy írod, de amit
az olaszoktól hoznak be széthajtva és ami már kétszer megkerülte a földet, de
amíg ideér "fiatalodik" 50-60000 km-t, ha nem többet, időzített bomba kategória.[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
mind az állat, olyan igénytelenek a nagyokkal szemben is.
Nekem egyébként a német, osztrák, akármikkel is az a tapasztalatom, hogy a jó kb ugyanannyi, mint itthon. tehát, amit behoznak, annak nagyon jó az esélye, hogy valami baja van, ha keresni akar rajta a nepper. Olyan csodák nincsenek, hogy olcsón hibátlant keveset futottat bárki elad olyan áron, h megérje itthon forgalomba helyezni, rendesen leszervizelni, hazahozni, és még keresni is rajta...1 esély van, hogy nepper nem ver át, ha sérülten veszed, és lusta visszatekerni. a sérült motor kint olcsóbb, mint itthon, mert drága az óradij. ha összerakták, akkor nem tudod mi baja volt valójában, ha még sérült, akkor láthatod mi volt vele. és kicsit sérültet vettem már több jót. Sőt, 1 motoromon kivül mindet kis hibával/sérüléssel vettem szumma 22 év alatt
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
#50433536
törölt tag
Ha nem folyik ki az olaj a tartályból, akkor forgassad át egy kicsit más pozícióba a kormányt, hogy a dugattyú mindkét végéről elő tudjon jönni a levegő a kis furat irányába. Közben pumpálni kell lassan a kart. Az sem lenne baj, ha közben alul a nyeregnel kiengedned az olajat, hogy legyen áramlás, az segít a bubiknak előjönni. Csak arra figyelj, nehogy kifogyjon a tartály és levegőre fusson a munkahenger, utána kell tölteni.
(Van hogy öt-tiz perc alatt megvan, de van hogy fél-egy órát is eljátszok vele, mire kijön minden bubi.)
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
Fékről és szívásról tudnék mesélni... Angol utángyártottban buborékok helyett fekete szmötyi jött fel, mert a Dot4+ feloldotta a karmantyút.
Szvsz itt meg végül egy bontott gyári Brembo + felújító készlet lett a megoldás.
Alátétnél nem szorcsog a cső mellett? Néha nem is látod de a réz alátétek belehetnek maródva és át-áteresztenek.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
csongi
Topikgazda
-
DigitXT
félisten
Hézagot nem lehet csökkenteni? (A VR szenzor kimenő
jele meglehetősen gusztustalan, nekem is okoz fejvakarást,
de nem a gyújtás tekintetében, hanem fordulatszámmérés.) -
nyogo83
senior tag
Induktiv jeladotol jovo jel triggereli a CDI-t, hogy adjon gyujtast. Ahogy a harangon levo fem elhalad elotte, feszultseg indukalodik a tekercsben, ez a "trigger" jel, amire a szikrat adja.
Ezt a feszultseg jelet nem ugy kell elkepzelni, hogy van 5V- nincs 5V, hanem egy teljes szinusz hullam jelformaban, fel es lefuto jelalakkal.
A CDI-nel van egy kuszob ertek amit a jeladotol jovo feszultseg ha meghalad, akkor ad szikrat.
Az ellenallas es a multimeterrel mert feszultseg csak egy nagyon durva es kozelito merest ad, tutira oszcilloszkoppal lehetne ellenorizni a megfelelo mukodeset, mert akkor lehet latni a kuszobertekeket es a jelalakot, lehet hogy az induktivitasa mar nem megfelelo a tekercsnek pl.
Az indukalt feszultseg merteke pedig nem csak a tekercs allapotatol, hanem a harangon velo fem trigger jel es a jelado kozotti megfelelo legrestol is fugg.
Szoval ha pl nagyobb a legres akkor alacsonyabb feszultseg fog indukalodni.DigitXt: lenyegeben rovidebben leirtad mi lehet meg a problema
[ Szerkesztve ]
-
adam_454
tag
Érdekes egy koncepció.
Ezen a karburátoron van egy leeresztő csavar meg egy hosszabb gumicső. Egy fecskendővel ezen keresztül simán fel lehetne tölteni az úszóházat. Ha akkor pöccre beindul, akkor errefelé lehet a probléma.
Egyébként benzinszag nincs a motor körül, de tegyük hozzá, ha egy hét alatt párolog el az a kb 1 deci benzin ami az úszóházban van, nem is nagyon lehet, hogy van szaga.
Mondjuk ehhez is le kell bontani az egészet, hogy hozzá lehessen férni... -
csongi
Topikgazda
Az állapot és a kondíció nem teljesen azonos.
Most szívunk egy 500-al.
Egyszerűen nem képes indítási fordulatot prezentálni az indító.
Ennek okán nincsenek meg a jelek, hogy az elektronika foglalkozzon vele.
700rpm/percet kellene neki tekerni. Gyertya nélkül talán megvan. Gyertyával a
a második sűrítési plafon megfogja az indítást, és 290A felvesz az indító.
Megeszi a rendszer elől az áramot.
Teljesen jó a forgórész, a kefék a hézagolás és csapágyazás.
Folyamatosan csökkent az indítás ereje, fordulata, z elmúlt hónapok alatt.
Hamarosan kiderül egy másik indítóval mire jutunk.
Szerintem a mágnesek elgyengültek. Persze ezeknél csak egybe csere van. Állórész külön nem rendelhető.
A kérdés az, hogy tekeri meg az önindító?
Ha csak csattogtatja, az kevés lesz.
Ehhez hasonló szívatott meg Aprilianal.
Ott töltési gondom volt. Tekerte az önindító, de nem indult. nem volt elég fordulat, és nem is maradt elég áram a rendszernek. -
nyogo83
senior tag
"Az viszont érdekelne, hogy honnan tudja mikor van munka ütem, mikor van kipufogás?"
Tobb fajta megoldas letezik nagyon regrol a mostani technikaig a befecskendezos rendszereknel erre.
A regi faekegyszeru befecskendezos rendszereknel nem foglalkoztak a kulonbozo utemek azonositasaval.
Egyszeruen minden fordulatnal szikrat adott, illetve minden fordulaton fecskendezett. A befecskendezesi mennyiseg pedig fele annyi volt, mint amire szukseg volt, hiszen kipufogo utemnel a zart szivoszelep moge fele mennyiseget fecskendezte, amit aztan a kovetkezo szivo utemben a masik fel mennyiseggel egyutt a hengerbe jutott.Aztan ahogy jottek a kulonbozo szenzorok, illetve kicsit gyorsabbak lettek az ECU-k, bonyolultabb dolgokat is ra lehetet bizni. A megfelelo utemet a MAP szenzor altal mert szivocsonyomas valtozasbol (szivas utem-alacsony szivocsonyomas) illetve a fotengely gyorsulasbol (munkautem) tudja meghatarozni, sokszor alacsony es magas fordulatokon a kulonbozo erteket figyelve/kombinalva.
Itt mar azert meg lehet biztosra allapitani, mikor szukseges a gyujtas/befecskendezes. -
nyogo83
senior tag
"Úgy méregettem ha nincs 10 V indítózáskor"
10V alatt eleg sok ECU reseteli magat. Szoval kb inditozakor amikor egy bizonyos feszultseg szint ala behullamzik a feszultseg, akkor szepen folyamatosan mintha megszakitanad a tapellatasat(ilyenkor nyilvan se gyujtas, se befecsi nincs).
-
-
-
csongi
Topikgazda
Ez nem ilyen egyszeru sajnos.
Itt egy komplett egyseget kell hangolni.
Ha csak egy ponton valtoztatsz az csak ront az egesz szetapon.
A motor karakterisztikajahoz igazitottak az optimalis lehajtast. Ezen leginkabb csak ronthatsz. Vagy nagyon merulj el a CVT mukodesebe, es minden pontjat at kell szamolni. A kiserletezes emeszti a penzt.Mielott elindulsz a vegtelennek tuno uton, lehet erdemesebb elgondolkozni egy 250-300 vason.
Nem lesz akkora koltseg novekmeny ami miatt nem erne meg. Gyari beallitasokkal varialas nelkul megy.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
A City-vel én is így jártam, nem volt a megfelelő méretben, de csak a rendelés után szóltak.
Akkor vettem a Pirelli Angel Scotert , majd egy hét múlva jött az email, hogy már rendelhető az a méret is a City-ből.Az Angel egyébként nagyon jól tapad, jól tartja a kanyar ívet. A téli üzemet még nem tapasztaltam, de arra egyébként is jobb a K62 a mintája miatt főleg.
Erre a gumi hiányra van egy elméletem, nem tudom mennyire helyes, de nyugaton miért lehet kapni az új gumikból minden méretet és nálunk miért nem?
Szerintem a kovid miatt eleve akadozott a gyártás és a szállítás is, de a fő ok inkább az, hogy az új gumikkal megszórták a nyugati piacot, a keleti részre meg tolják a régebbi modelleket, hogy az is elfogyjon. Keletre jó az is... ez a hozáállás minden területen megvan a nyugati országok részéről, de ez már undorító politika.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest