- Az Xbox Series X|S konzolnak három új verziója jön idén
- Computex 2024: analóg árkád kontroller a Varmilo gondozásában
- Computex 2024: Mini-ITX alaplapokat vár a Fractal két új háza
- Computex 2024: szemrevaló madzag nélküli klaviatúrák a Varmilo portfóliójából
- Computex 2024: újfajta tápdizájn a Lian Li boszorkánykonyhájáról
- HiMedia lejátszók
- Milyen házat vegyek?
- Gaming notebook topik
- Az Xbox Series X|S konzolnak három új verziója jön idén
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Hisense LCD és LED TV-k
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Projektor topic
Hirdetés
-
Az EU-s bejegyzésekkel tréningezi az AI-t a Meta
it A Meta közölte: az AI tréningezéséhez ezentúl az európai közösségi médiás bejegyzéseket is felhasználják.
-
Az Xbox Series X|S konzolnak három új verziója jön idén
ph A trió egyik tagja egy Blu-ray olvasótól mentes, olcsósított kivitel lesz.
-
Ránézésre nem változik a Pixel Watch 3
ma A legfrissebb renderek alapján ránézésre nem lehet majd megkülönböztetni a Pixel Watch 3-at az elődjétől.
-
PROHARDVER!
Modst3R fórumtársunk részletes cikke: [link]
2016 májusában az nVidia bemutatta a(z) GeForce GTX-1080 és GTX-1070-es újgenerációs termékét, ami már a Pascal architektúrára épül. A GP104-es maggal van dolgunk, ami fölfogható a GP102 kistestvérének, erre épül majd a Quadro P5000-es termékük is.
A teljes GP104 2560 CUDA maggal rendelkezik, azonban ennyi csak a GTX-1080-ban aktív, a GTX-1070-nek 1920 aktív egységgel kell gazdálkodnia. A lapka mérete: 314 mm², TSMC gyártja 16nm FF+ -on.
Figyelem! Ezek az órajelek csak a Founder's Edition-re vonatkoznak, ettől a különböző gyártói, ún. custom kártyák eltérnek, a fogyasztás szintén eltérhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Razi
tag
válasz Modst3R #12021 üzenetére
Szia!
MSI GTX 1080 Sea Hawk EK kártyám van, ez elvileg egy gaming X átépítve EK blokkal. Eddig 2150Mhz-ig mentem el, de oda már hozzá kellett piszkálnom a feszhez, ennek ellenére beton stabil volt. Még nem is volt időm utánanézni, hogy mi az a tartomány ami még "safe" és mi az ahol már degradálódik a kártya. Ha utána olvastam, csinálni fogok további teszteket. Egyelőre +170Mhz-et adtam a GPU-nak +400Mhz-et a memóriáknak +40% Voltot a teljesítményt pedig koppanásig toltam, így használom most 2 hete stabilan minden játéknál, így 2126Mhz Core és 10800Mhz memória.
-
Razi
tag
válasz KAMELOT #12033 üzenetére
Csináltam egy videót még délután Nvidia Shadowplayel, az imént töltöttem fel, de a youtube még nem konvertálta át teljesen a videót, így a 1080P 60FPS még nem elérhető, de szerintem kb negyed óra és menni fog. íme: [link]
(#12029) Saint : Igen ez az FC blokkos MSI cucc
[ Szerkesztve ]
-
Razi
tag
válasz KAMELOT #12036 üzenetére
Azt azért ide írom hogy a GPU értékeknél az első % az a power tehát a kártya fogyasztására vonatkozik, a második % pedig a kártya kihasználtságát jelzi. Ezt csak azért mondom mert valszeg nem egyértelmű, majd megpróbálom monitorozás közben kiíratni hogy mi micsoda. Ami durva, hogy a kártya limitálva van ahogy nézem a videót, sok helyen csak 70-80% a kihasználtság, ugyanakkor a processzor 8 szála is monitorozva van és nem láttam hogy 70-80% fölé ment volna valamikor is. Mindenesetre érdekes na. Ezt a kártyát természetesen nem 1080p-re terveztem hanem 3440x1440p-re, csak ismerőseim kérték hogy csináljak egy videót kizárólag 1080p-be hogy mit tud. Én sok értelmét nem látom, de ez lett belőle
-
Razi
tag
Na srácok. Pár óra tesztelésen túl vagyok, de pár perc után már körvonalazódott számomra hogy mit tud / mire képes az 1080. Tegnap töltöttem fel nektek egy videót youtube-ra és említettem hogy ezt megpróbálom még feljebb tornászni. Hát sokkal nem jutottam előrébb. Az a helyzet hogy max 2160 körül megy a kártya, az enyémnek legalábbis ez a vége, de mivel power limitbe ütközik ezt sem tudja stabilan tartani. Afterburnerbe koppanásig kitoltam a plusz feszültséget és így 1,094V a vége amit a kártya kap. Memóriát nem teszteltem a végletekig mert nem látom sok értelmét. 11000Mhz-en vígan elvan, de ettől még nem lesz szignifikáns az előrelépés. A GPU meg a power limit miatt nem mehet feljebb mint 2126Mhz, tudnám feljebb pakolni amíg még stabil lenne, utána is olvastam számtalan külföldi forumon hogy mi a fenét tudnék csinálni. Két verzió van ami szóba jöhet. Az egyik videókártya Bios módosítása, ezzel a limitet 1,25V-ig fel lehet tolni Pascal kártyáknál és ennyivel mindent ki tudsz hozni ami a kártyádban rejlik, a másik amit sok felhasználónál láttam, hogy beáldozzák a videó memória frequenciáját, cserébe több kakaó marad a GPU-nak. Mondjuk a gyári alap 10000Mhz-et leveszik 8500-9000Mhz-re és máris stabilabban magasabb órajelen tudják hajtani a GPU-t. Ennek sem láttam sok értelmét azért az 50-100Mhz-ért mert szerintem többet bukok a memóriákon mint amennyit nyernék a GPU-n. A végleges beállításom 2116Mhz / 10800Mhz. Amire nem találtam választ az az, hogy ha koppanásig húzom a voltage controlt az biztonságos 24/7-be? A gyári mag feszültség 1.06 körül van, így meg 1,094. Nekem ez nem tűnik soknak. A hőmérséklet továbbra is stabil 40-43 fok, akárhogy nyüstöltem a kártyát nem lett melegebb, szóval a magas hőtermelésből származó negatívumok nem játszanak szerepet csak arra vagyok kíváncsi itt is van-e "elektromigration", illetve ilyen kis mértékben van-e jelentősége.
-
Razi
tag
Persze menne tovább is, ha hozzányúlnék a kártya BIOS-ához de annyit nem ér az egész. Ha ennyi kakaó nem lesz elég elfut a méreg és veszek még kátyát inkább. Asus PG348Q monitorhoz lesz szóval merem remélni hogy egy darabig kihúzza.
-
Razi
tag
válasz KAMELOT #12128 üzenetére
Minden elképzelhető eszközzel Furmark, Unigine Heaven, valley, játékok Az a tendencia hogy minél nagyobb a felbontás annál több áram kell neki, és ha FHD felbontáson még menne is 2150Mhz-et azt 4k-ban már tuti nem tudja tartani a power limit miatt, szóval még tesztelgetek hogy mit meg hogy lenne érdemes állítgatni.
[ Szerkesztve ]
-
Razi
tag
válasz KAMELOT #12130 üzenetére
Ezzel azért vitatkoznék kedves kolléga Jelenleg Battlefield 1-ben 4k felbontáson 70 fölötti átlag FPS számmal játszok, de 65 alá még sosem esett be, viszont helyenként 90-95-be is belenyal, mindezt ultra részletesség mellett, szóval ha nem is minden játékban, de az esetek 90%-ban tudja ezt. Ahol beesne 60 alá, ott egy minimális kompromisszummal még bőven mehet a dolog Viszont nekem nem 4k-ra kell hanem 3440*1440 felbontáshoz ami kerekítve ~5m pixel, ráadásul 100hz-en és variálható képfrissítéssel. Azt gondolom oda egyelőre bőven elég lesz 1db 1080 túlpörgetve, aztán meglátjuk jövőre mit hoz a "Volta" architektúra
-
Razi
tag
válasz balint107 #12138 üzenetére
4K-hoz biztos hogy kell SLI a legtöbb helyre, bár a fene tudja, a jelenlegi játékoknál szerintem 50%-ban elmegy azért 60FPS környékén. Vedd figyelembe hogy 4K-nál, Vsync és AA nincs és azért az sokat számít. Valamint egy minimális kompromisszum ha valakinek belefér, mondjuk pár beállítást levesz ultráról high-ra már meglehet a 60FPS. Aztán ottvan a legfontosabb szereplő, a G-sync (már aki rendelkezik ilyen monitorral) amivel 35FPS-nél már teljesen folyamatos játékélményt kapsz. Kompetitív játékokban mint pl: CS:GO, LoL, Overwatch, SC2 stb. a hülyének is 300FPS-e van vagy még több. Tripla A-s címeknél meg ha single playert tolsz 35FPS-el megvan a folyamatos játékélményed G-sync monitorral, szóval ha ebből indulunk ki akkor mondhatjuk hogy manapság elég lehet 1db GTX 1080 is. Természetesen ezek az értékek 4K-ra vonatkoznak, én 3440x1440-el operálok, ami cirka ~5m pixelt jelent, ráadásul G-sync technológiával karöltve. Na ide kimondottan elég a 1080 egyelőre
[ Szerkesztve ]
-
Razi
tag
válasz #34576640 #12162 üzenetére
Elég erős lesz a 4790. 1080-at bőven kiszolgál. Bár a 2560x1080 az egy 21:9es fullHD és oda szerintem sok is az 1080. Igazából minden azon múlik hogy milyen a megjelenítőd. Ha pl: z35 predatorod van és 200fpsel kívánsz játszani oda kevés az 1080 és a 4790 is (maximum részletességgel a mai játékoknál). A processzor feladata mindig ugyanaz, semmivel nem dolgozik többet 4k-ban mint fullhd-ban. A különbség csak az hogy 4k-ban a VGA sokkal jobban le van terhelve ami miatt kevesebb az fps-ed, így a procit kevésbé terheled.
-
Razi
tag
válasz anytime #12167 üzenetére
Szia!
Nem akarlak elkeseríteni, de a saját tapasztalataim alapján a 3 monitoros megoldások bitang lóerőt követelnek. Egyrészt a 3 monitoros megjelenítés felbontástól függetlenül iszonyú széles látóteret garantál (field of view) és itt már nem lesz elég mindenhova a 4790k. Ahogy ma reggel írtam itt egy kollégának, a nagy felbontás kizárólag a videókártyát terheli jobban, nincs hatással a processzorra mert az mindig ugyanannyit számol az adott játékban. Igen ám, de ez alól kivételt képez a te eseted, mert neked nem szimplán a felbontásod magasabb az átlagnál, hanem a képarányod is 48:9 ami olyan nagyobb [field of view]-t eredményez ezáltal az eléd táruló képen a megjelenítendő objektumok száma, valamint a mozgó tárgyak röppályájának számolása drasztikusan megnövekszik. Pl: egy fallout 4-ben tapasztaltam olyat hogy az FPS-em 35-40-re leesett indokolatlanul, teljesen inkonzisztens volt az teljesítmény a játékom során és mikor bekapcsoltam a riva tuner statistic server nevü progit láttam, hogy a videókártyák átlagba 45-50%-on mennek (ergo proci limit). Természetesen nem lehet általánosítani, ez nem minden játékot érint, de azért akad egy pár és speciel ez nálam már kizáró ok. Persze ez egyéni preferencia, ha neked pár adott játékhoz kell a Surround/Eyefinity és tudod hogy oda elég akkor mehet a buli, de itt prohardveren szerintem az emberek zöme úgy épít gépet hogy általánosan ha játékokra használja (mindenféle játékra, új AAA címekhez, kompetitív játékokhoz stb...), akkor próbál egy olyan konfigot összehozni ami egységesen jó teljesítményt nyújt.
-
Razi
tag
Csak hogy tudd, nem a levegőbe beszélek, ez én volnék: [link]
Itt istenesen fut a játék mert korlátoztam az FPS számot fix 75-re. A béna játékmenetért elnézést kérek, meló után hulla fáradtan történt a videó
[ Szerkesztve ]
-
Razi
tag
válasz KubanitoS #12203 üzenetére
Ez így van, éppen ezért nem támogatják natívan a kompetitív játékok, mint a CS:GO, SC2, Overwatch stb... ahol előnyöd származna belőle. Ugyanakkor egy profi 100Hz vagy afölötti "gamer" monitor jobb választás lehet ilyen célokra. Valamint egyszerübb is meghajtani, nem kell hozzá akkora VAS.
-
Razi
tag
válasz anytime #12247 üzenetére
Szia!
Igazán nincs mit, erre van a forum A kérdéseidre a válaszok elég komplexek úgy hogy haladjunk szépen sorban, hogy egy szép összefüggő képet kapjunk. Kezdjük is a vertikális szinkronnal (ne menjünk bele hogy pontosan mi és miért történik ha ez a funkció aktív, igyekszem tömör és lényegre törő lenni). Ha a vertikális szinkron be van kapcsolva, akkor az adott megjelenítő maximális képfrissítési rátájához igazítja az alkalmazás a képkockák számát, ergo ha 60hz-es monitorral operálsz akkor fix 60fps-ed lesz. Most jön a naaagy DE! Nem csak ez történik ekkor. Nagyon komoly erőforrásigénye van ennek az opciónak, persze te ebből nem érzel szinte semmit, hiszen ha teszem azt a videókártyád képes másodpercenként 85 képkockát renderelni és te bekapcsolod a vsyncet, fix 60fps-ed lesz, de ha mondjuk vsync nélkül 65-68 FPS-re képes a géped, és bekapcsolod az opciót, könnyen lehet hogy még akár 50 alá is beesik az FPS-ed akkor pedig már jön a stutterint (akadozás, szaggatott mozgás). Ha a Vsync nincs bekapcsolva és a monitorod 60hz-es de a géped képes 85 képkockát előállítani másodpercenként, ez megint csak nem jó, mert a monitorod nem fogja tudni követni ezt a tempót, így időnként 1 másodpercre nem egy képkocka fog esni, hanem mondjuk 1,5/2 és így tovább. Iyenkor tapasztalható az úgynevezett screen tearing, amikor a monitorodon az éleknél jól láthatóan megtörik a kép vízszintes irányba, hosszú távon nagyon zavaró tud lenni. Összegezve, az eddig leírtakból arra lehet következtetni hogy ha be van kapcsolva a vertikális szinkron és megvan a fix 60fps (amennyiben 60hz-es a megjelenítőd) akkor minden zsír. Hát nem az! Ami engem a legjobban zavart mindig is, az az input lagg. Ha a vertikális szinkron aktív és fix 60fps-ed van, a kép nem törik nem akad látszólag minden fain, akkor még mindig ott van az input lagg probléma, és ez egy lövöldözős (FPS játékok) játéknál számomra elviselhetetlen, persze ez egyéni preferencia. Fontos kiemelni hogy játékonként eltérő mértékben tapasztalható a vertikális szinkron használatából származó input lagg/késés, nagyban befojásolja az adott játék motorja (programozás, leképzés, apik meg minden lóf@sz). Van ahol nem okoz különösebb gondot, teljesen észrevétlen és van ahol az egeret elmozdítom vízszintes irányba 20 centit, és mire elér A-ból B-be addig elszívok egy cigit (természetesen nem ennyire drasztikus, de eszméletlen irritáló). Konklúzió: A vertikális szinkron sz@r! Az se jó ha nincs bekapcsolva, de az sem az igazi, ha bevan. Meg lehet találni az arany középutat amennyiben nincs más alternatíva. JA DE VAN! Pontosan ezen felsorolt okok miatt hajt az AMD a freesync technológiával, míg az Nvidia a G-sync-el. Egy Freesynces monitor gyakorlatilag felár nélkül megvásárolható, ugyanakkor kritérium hogy AMD-s kártyád legyen ami hát... haggyuk. Nvidia oldalon a G-sync relatíve nagyon magas felárat követel magának, de fontos kiemelni hogy minőségben magasan a freesynces konkurencia felett van ami a tartományát illeti 35-200Hz-ig akár vagy ahány hz az adott megjelenítőnél a maximum. Összességében ez a két technológia arra van hogy a monitorod szinkronizálja a saját képfrissítési frequenciáját a videókártyád által renderelt képkockák számával, tehát ha 53FPS-ed van az adott pillanatban, akkor a monitorod is 53hz-en fog működni. Se input lagg, se képtörés, se szaggatás.
Következő téma az élsimítás. Egyéni preferencia! Minél nagyobb a PPI az adott megjelnítőn (Pixel/inch, pixelsűrűség) annál kevésbé szükséges. Én speciel 110 PPI-nál vagy afelett semmiképp nem használnék élsimítást. Nem ad hozzá annyit a játékélményhez mint amennyit elvesz az óriási erőforrásigényének köszönhetően, de mint mondtam, ez egyéni preferencia. Az élsimítás (Anti-aliasing) nem tesz mást mint a kontúrok mentén beduplázza a képpontokat, tehát magasabb felbontást állít be az adott területen mint a megjelenítőd natív felbontása, ezáltal a "kockás" éleket elhomályosítja és nem annyira szembetűnő hogy szemcsés a kép.
Hogy mit ajánlanék a jelenlegi vasadhoz? Nos. Abban szerintem mindenki egyetért, hogy mindegy milyen vas van alattad, az élményt végsősoron a megjelnítő határozza meg amit nézel (meg a hang amit hallassz). Az elmúlt 2-3 évben nagyon sok jó monitort volt szerencsém kipróbálni de most nem fogom őket ide felsorolni, körülbellül 13db. Nem tudtam megállapodni ezért volt ennyi Kettőt emelnék ki: Eizo Foris FG2421, LG34UM95P. Az Eizo mindamellett hogy bámulatos fekete szintel és kontrasztalt operált 240Hz-es képfrissítési freqenciával hasított (igen tudom, ez felskálázott de akkor is kurv@ jó volt). Az LG34UM95P az LG-től megszokott AH-IPS panellel, a 21:9 képarányával, 3440x1440 felbontásával és a 34"-es méretével engem földhöz b@szott. Még sem volt egyik sem az igazi, valami hiányzott. Az egyikből a magas felbontás a másikból a gyors képfrissítés. A 4 megjelenítős Surround-os korszakomat direkt nem említem mert az más tészta, nem sokan bírnák meghajtani kellő lóerővel, köztük én sem. Mindezek után most tökéletes alternatívának ígérkezik az Asus ROG Swift PG348Q monitor, aminek relatíve magas felbontása és magas képfrissítése is megvan, valamint 21:9-es, ívelt panel (mondjuk ez csak extra) és természetesen G-sync technológiával is meg van áldva. Na már most ezen tapasztalatok alapján a fontossági sorrend a következő számomra: 1. magas képfrissítés, 2. G-sync/Freesync 3. Felbontás 4. paneltechnológia (TN/IPS/VA). Ezek után amit a te vasadhoz ajánlani tudok, az attól függ mennyit szánsz rá. 150 ezer forintos kategóriában LG34UM67P fix 75Hz-en. Ha aszondod durr bele akkor Z35 Predator. Ennél feljebb a videókártyád miatt nem mertem menni.
Nos, bocs hogy ennyit pofáztam. Remélem találsz hasznos információt is a sorok között.
-
Razi
tag
Szia!
Nincs SLI, csak 1db MSI GTX1080 Sea Hawk EK X 2136Mhz/11000Mhz. 4790k @4,7Ghz Core 4,4Ghz Cache, Ram 32Gb 2133Mhz. Minden vízzel van hűtve, a VGA nem megy 44 fok fölé, vagy csak nagyon ritkán., így sosem droppol az órajel, 2136Mhz-en megy a GPU fixen. Nagyon sokat számít a Víz.
[ Szerkesztve ]
-
Razi
tag
Látod ezt nem tudom Annyi biztos hogy a sok ram bizonyos esetekben nagyon sokat hoz a konyhára, a közhiedelemmel ellentétben nagyon komoly hatása van az FPS-re. Amennyire a ramok sebessége nem befojásolja az FPS-t játékokban, a mennyisége annál inkább. Max FPS-re nem hoz sokat. 5-8FPS mondjuk GTAV-be, viszont a minimumot nagyon megdobja, illetve ahol mondjuk 8 vagy 16gb-al droppol mondjuk 75-ről 40-re, ott 32gb-al csak 60-ig megy le, tehát egyenletesebb lesz tőle az adott program futtatása (ezek személyes tapasztalatok, de találtok hasonló eredményeket youtube-on is). Azt is tapasztaltam hogy minél több a videómemória, annál több ramot célszerű belepakolni a gépbe, mert a játékok többet használnak vramból, de fizikai ramból is ahol komoly különbségek vannak. Persze kevesebb modullal és mérettel nagyobb tuning érhető el, de nincs szignifikáns különbség, így is megy a procim 5Ghz-et is ha kell, de 24/7-re 4,7Ghz Core 1,27V; 4,4Ghz Cache 1,16V bőven elegendő mindenre.
-
Razi
tag
válasz Erdei88 #13237 üzenetére
Én EVGA SC-t rendeltem, vártam rá 2 hónapot, mire az EVGA közölte, hogy globális szinten nem tudja teljesíteni a rendeléseket, nem csak itthon. FTW-re rákérdeztem, azt mondták esélytelen, aztán rendeltem az MSI-től a Sea Hawk EK X-et, de nem bántam meg. Ami engem illet, szerintem nincs szignifikáns különbség két márka között, akármelyiket is nézzük, összességében 2-3% eltérés lehet kb a kártyák között. Mármint maximális tuningnál hozott plusz teljesítményre gondolok, így ami a meghatározó az a hűtés/zajszint. Mindettől függetlenül nem bántam meg az MSI Sea Hawk EK X-et. Arcoskodást félretéve eddig még nem láttam itt ph-n jobb pontszámot mint amit az MSI-m hoz. Megjegyezném, hogy egyik barátomnak múlt héten építettem egy combos kis "gamer" konfigot 1070-es kártyával, szintén MSI Sea Hawk EK X (nekem nagyon bejött), tegnap este tuningoltam neki, és már 2180mhz-nél tartunk mag órajelben, 9500mhz memória órajel és még mindig stabil, szóval le a kalappal az MSI előtt. Kegyetlenül mennek ezek a kártyák.
-
Razi
tag
válasz akoska07 #13257 üzenetére
GTX 1070 Sea Hawk Ek X: 2180mhz core és 9500mhz memória
GTX 1080 Sea Hawk EK X: 2136Mhz core és 11000mhz memóriaA GTX 1070 kegyetlenül megy, de nem mertem feljebb húzni főleg, hogy nem az enyém. A kettő teljesen különálló gép. A GTX 1070 alatt egy sima non K-s 4790 teljesít szolgálatot, mivel a barátom nem olyan fanatikus tuning őrült mint én, a kártyáját is én húztam és azt kell mondjam az a GTX 1070 egy semi golden chip. Látatlanba aláírom hogy menne 2200mhz-et vagy afölött, de fölösleges mert egy LG29UM67-P monitornál teljesít szolgálatot, oda meg már ez is sok
A GTX 1080 ami a gépembe van, 2136Mhz-ig megy, efölött már artifact-ok jelentkeznek, ez valószínűleg azért van mert kevés a fesz, úgyértem amit a gyártó gyárilag enged AB-ban húzni. 1.093V a plafon, és a power limit is 121-ig tekerhető fel. A procim 4790K 4,7Ghz core, 4,4Ghz cache 24/7-re. Azért nem összehasonlítható a két gép, meg itt 32Gb ram van.
Mindkét gépen alaposan túlméreteztem a vízkört így egyik kártya sem megy 44 fok fölé hosszú órák után sem (ezt nyáron 27-29 fokban), úgy hogy maximálisan elégedett vagyok. Féltem az MSI gyári EK blokkos kártyájától, hogy esetleg sz@r minőségű pasztát használnak, vagy rosszul illesztik össze, de le a kalappal. Ettől függetlenül a barátom kártyáján észrevettem a backplate-nél hogy a csavarok ugyanúgy le vannak fóliázva, nem igazán értem egy FC blokkos kártyánál miért kellett leragasztani de mindegy. Főleg hogy még szerelési alaprajzot is csomagoltak mindkét kártya mellé a dobozba.
Néhány tapasztalat az 1080-al kapcs: Coil wine effect van, de csak akkor hallom ha odahajolok közvetlenül az ablak mellé (ezen kicsit meglepődtem, de egyáltalán nem zavaró). Egy ROG Swift PG348Q monitort hajtok vele most már hetek óta (3440x1440 natív felbontás) és nagyon meglepődtem hogy szinte minden AAA címnél jóval 60FPS felett teljesít a kártya. Witcher 3-al is aktívan játszok, és ott úgy, hogy minden részletesség überen van, élsimítás és hairworks maxra tolva, 55 alá nem megy ami a G-sync V2-nek köszönhetően teljesen folyamatos. Rise of Tomb Raider átlag 75 FPS, Just Cause 3: 95-100FPS, Ryse: Son of Rome: 67FPS. Természetesen mindezt a feljebb leírt tuning eredmények mellett. Ettől függetlenül szerintem ezek nagyon jó eredmények. Egy 980 SLI-t váltott a 1080 és féltem hogy kevés lesz ekkora felbontáshoz de végül kellemesen csalódtam. Voltáig tuti kihúzom vele
-
Razi
tag
válasz Laraxior #13258 üzenetére
Mindjárt dobok egy FireStrike-ot is 1080-al. Ettől függetlenül cimbi, én sokkal jobban ledöbbentem a GTX1070 eredményén. Arányaiban véve az sokkal jobban megy az én 1080-as kártyámnál a maga mércéjével, de szerintem az itt jelenlévők mindegyikénél. Én hátast dobtam a barátom 1070-es karijától.
-
Razi
tag
válasz P.e.t.ya. #13275 üzenetére
Igen, én is gondolkodtam rajta, de az csak 4K-hoz kellene úgy gondolom. 3440x1440 felbontáson sok helyen így is korlátoznom kell az FPS-t Riva Tuner Statistic Serverrel, mert túlmegy a monitorom képfrissítésén (100hz), ez esetben viszont a G-sync már negatív hatást vált ki (bónusz imput lagg+screen tearing). Meg úgy hallottam előbb jön a Volta architektúra a vártnál (jövő májust emlegetnek), ha ez valóban így van, akkor már fölösleges is volna az SLI (amennyiben hasonló mértékű előrelépés lesz mint a maxwell-pascal architektúránál akkor meg főleg). Ugyanakkor több SLI rendszer volt tulaja vagyok és azért vannak negatívumai is a dolognak (amivel persze mindenki tisztában van), pl: Dragon Age Inquisition-ba fél évet vártam a patch-re hogy ne villogjanak a textúrák, Division-be pár hónappal ezelőtt még crash-elt a játék SLI-vel (a kártyák nem voltak húzva), írtam a supportnak és annyit mondtak hogy SLI problémáktól szenved a motor és van még pár ilyen játék aminél gondot okoz. Valamint az újabb DX12-re épülő játékok egyáltalán nem támogatják az AFR-t SLI-nél. Ettől eltekintve nagyon jó az SLI, de ha lehet inkább egy kártyával oldom meg innentől a játékot
[ Szerkesztve ]
-
Razi
tag
válasz akoska07 #13278 üzenetére
11000-11200Mhz-ig szerintem nagy átlagba mindenkinek megy, persze ez nem személyes tapasztalat, csak sok külföldi forumot is olvasgatok
Custom VGA biossal látok olyan eredményeket hogy kiesik a szemem. pl: 2400mhz core clock / 12000mhz memory, de oda már 1,25V feszen mennek a kártyák komoly hűtésekkel, nem mellesleg kétlem hogy ezt hosszútávon használják ebben a formában, inkább csak benchekre.
[ Szerkesztve ]
-
Razi
tag
9,1 minimum fps? 1070 tesztelése során akkor kaptam ennyit mikor megjelentek az artifactok. Ne érts félre nem vonom kétségbe a szavad vagy ilyesmi, de ez az eredmény tuti hogy nem stabil. Akkor olyan 30 körül kéne lennie a minimum fps-nek. Ez csak személyes tapasztalat, kezeld aképpen Mint ahogy az is, ha már nagyon magas órajelnél jártam, de nem volt stabil (2200mhz) akkor kevesebb fps-t kaptam mint a korábbi stabil eredménnyel. Ezek mind unigine heaven benchmark tapasztalatok.
-
Razi
tag
válasz GeneraL_XTX #13405 üzenetére
"Curve féle módszer" vagyis amikor a teljesítmény/feszültség görbét manuálisan állítgatod Egy picit részletezem a tapasztalatokat. Afterburnerbe ha a hagyományos módszerrel tuningolod a kártyát akkor húzogatod a csúszkát a core clock/memory clock opciónál. CTRL+F gomb lenyomásával megjelenik a teljesítmény/feszültség görbe amit a program automatikusan állít annak függvényében hogy a core clock-ot mennyire húzod. Nem mindig célszerűen állítja be ezt a görbét, csak manuálisan tudod kitekerni a kártyából a maximumot. A görbe úgy van felépítve hogy minden lépcsőnél az adott órajelhez társít egy feszültség értéket. Ha teszem azt te a manuális módszerrel adsz neki +180Mhz-et az még lehet hogy stabil lenne amikor a kártya 100%-os terhelést kap, de a kisebb órajelekhez társított feszültségérték már nem elegendő a stabil működéshez, én ezt tapasztaltam. Úgyhogy úgy állítottam be a kártyát, hogy viszonylag alacsony tuningot adtam manuális módszerrel (+100Mhz) és a görbén csak a legfeleső lépcsőfokon variáltam. A történethez hozzátartozik az is, hogy ha Afterburnerbe a feszültségérték csúszkát koppanásig eltoljátok jobbra, akkor a kártyán a gyártó által maximálisan meghatározott biztonságos feszültségérték mellett tudjátok a kártyátokból kicsavarni a maximumot. Tapasztalataim szerint ez 1070 és 1080 esetében is 1,093V. A curver menüben látható hogy a feszültségértékek 1,2-1,25V-ig vannak skálázva. Ezek csak custom bios-al érhetőek el. A maximális kívánt órajel értéket társítsátok 1,093V feszültségérték mellé, így kitekerhetitek a maximum órajelet a kártyátokból.
-
Razi
tag
válasz GeneraL_XTX #13440 üzenetére
Remélem hasznodra válik
-
Razi
tag
válasz ericdrawen74 #13468 üzenetére
Minimum fps nagyobb de az átlag kisebb
-
Razi
tag
válasz GeneraL_XTX #13477 üzenetére
Szia!
Neked is egy videóval válaszolnék, hátha ez többet mond mintha egy regényt írnék ide.
Amennyiben bármi kifogásolhatót találtok a videóban, jelezzétek nekem, de legyetek belátóak légyszi mert ez életem első videója Remélem, hogy van értelme/láttok létjogosultságot videóval magyarázni dolgokat, ez esetben sok más ide kapcsolódó témakörről is készítenék videót.
Sokszor kellett vágnom, mert rengeteget köhögtem meg prüszköltem közbe (bocsi)
[ Szerkesztve ]
-
Razi
tag
válasz rottenbull #13706 üzenetére
MSI GTX 1070 Sea Hawk Ek X 2200mhz-en stabilan megy a beállításaimmal. Erről korábban tölöttem fel képeket, teszteredményeket 39-40 fokos a kártya teljes terhelés alatt, hosszú órák után max 42 volt eddig a plafon amit láttam.
-
Razi
tag
válasz rottenbull #13712 üzenetére
Igazad van, ez elkerülte a figyelmem sry Ugyanakkor Ákoskának igaza van, ez csupán GPU függő. A GTX1070 nem az enyém, egy barátomnak építettem vizes gépet, és javallottam neki az MSI gyári Ek-s kártyáját, tényleg jól összerakták őket. Nekem ugyanebből a Sea Hawk EK X-ből van egy 1080-asom. Sajnos korán sem olyan combos mint az a 1070-es. Az enyémnél 2138Mhz a plafon, ezen érték felett már artifaktok vannak, pedig a hőmérséklet nálam se nagyon megy 40 fok fölé.
-
Razi
tag
Eredetileg azt terveztem, hogy csak egy szűk kihajtja-e témakörröl csinálok egy kis szösszenetet, de aztán nem így lett. Ezért a videó, ahogy a címben is fel van tüntetve, processzorokról, videókártyákról, monitorokról szól általánosan de a videó vége felé azért benne van az is hogy "kihajtja-e". Remélem kellően informatív, aki akarja nézze meg, majd mondjatok véleményt.
-
Razi
tag
válasz Dareius #13884 üzenetére
Szia!
A világért sem akarnálak rábeszélni semmire, tiszteletben tartom a döntésed, de muszáj megjegyeznem, hogy a G-sync monitorok felára nem kizárólag a G-sync technológiából ered. G-sync monitort nem csak azért éri meg venni, hogy a monitorod szinkronizálja a frametime-ot, hanem mert G-sync opció mellett teljesen fölöslegessé válig a Vsync használata ami komoly teljesítményt szabadít fel. G-sync-et általában azok a monitorok kapnak, amik e funkció nélkül is magasan az átlag monitorok felett vannak. PL: 120-144-165Hz-es paneleket kapnak, mindenféle gameplus funkció van bennük ami megjegyzem szerintem is fölösleges. Ettől függetlenül egy 27"-es WQHD-s monitornál az élsimítás is elhanyagolható, ahogy azt korábbi videómban is taglaltam. Vsync + AA nélkül pedig 30-35% teljesítményt is nyerhetsz játéktól függően. Ha pedig abból a perspektívából közelítjük meg a kérdést hogy egy GTX 1080 hozzávetőlegesen 50%-al drágább egy GTX 1070-nél ami egyébként csak 15%-al van elmaradva, ugyanakkor a G-sync monitor az imént felsorolt okok miatt 30-35%-al több teljesítményt kínál, nem beszélve arról hogy kb 45FPS-től ugyanazt a folyamatos képet kapod mint 60FPS-en szerintem bőven megéri a felárat. Több FPS-ed lesz mint egy GTX1080-al ugyanazon a felbontáson, valamint folyamatosabb képed. Időtállóbb lesz ezáltal a konfigurációd mert ráérsz akkor upgradelni, ha már a 45FPS-t sem éri el a géped. Valamint a Vsync okozta input laggtól is megszabadulsz, ami egy FPS játéknál igen zavaró tud lenni. No de nem kampányolni akarok itt az Nvidiának félreértés ne essék. Csupán arra szeretnék rávilágítani, hogy igenis van létjogosultsága és szerintem egykét monitor kivételével nem is veszélyes ez az árkategória. Akinek van 200k-ja ilyen csúcskártyára, az gondolja át ezeket. Végsősoron ha belegondolsz tökmindegy milyen géped van, a vizuális élményt nem a géped számítási kapacitása hanem a megjelenítőd nyújtotta a vizuális élmény fogja meghatározni. Én a helyedben inkább spórolnék több ideig, de nem mondanék le a kompromisszummentes, folyamatos képről. Ebben a videóban részletesen taglalalom ezeket a kérdéseket: [CPU GPU Monitor, kihajtja-e] de mégegyszer mondom, nem rábeszélni akarlak, csak szeretném ha elégedett lennél. Ha nem akarsz g-sync monitort venni ne vegyél, de mindenképp érdemes végiggondolni azokat amiket leírtam. Hamarosan készíteni fogok egy rövid videót erről a kérdésről. Az elmúlt 4 évben kb 10 monitorom volt, azok között voltak komolyabb panelek is, még egy Eizo ForisFG2421 is volt köztük ami számomra a leg szimpatikusabb volt mind a mai napig, egyszerűen kicsi volt a 24" ezért váltottam. További szép napot!
-
Razi
tag
válasz Archttila #13901 üzenetére
Természetesen igazad van! Ugyanakkor GTX 1070/1080 kártyák alapvetően a játékos felhasználást részesítik előnyben. Valamint a "gamer" szériás monitoroknak sem az a célja hogy fotógráfiával vagy egyéb "komoly" felhasználási célnak megfeleljenek. Én csak azt mondom hogy minden panel közül nekem az Eizo foris jött be a legjobban. Egyszerűen az én szememnek az volt a leg "kényelmesebb" látvány, szép egybefüggő mozdulatok, valós 5000:1-hez statikus kontrasztarány ami nekem sokat nyom a latba, szép fekete stb... A videómban amit a monitorokról szándékozok készíteni ki fogom emelni ezen monitorok gyengeségeit is, főleg a "gamer" szériás G-synces több százezres szörnyetegekre jellemzőeket, és nem a színhelyességre gondolok meg a gamut görbére mert a játékosok 99%-a ezt kb leszarja . Ha viszont kizárólag a játékosok igényeit tartjuk szem előtt, akár hogy is nézzük, ezek a legjobb választások.
Új hozzászólás Aktív témák
- ASRock Challenger D RX 6600 8GB - garancia 2024 november - eladó!
- KFA2 GeForce RTX 3070 EX LHR OC 8GB GDDR6 256bit
- AIO Vízhűtéses NVIDIA RTX 2080 SUPER ?? Igen!! Igazi kuriózum eladó csak itt!! - Beszámítás: OK
- NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti Founders Edition 11GB GDDR6 - Beszámítás: OK
- MSI GeForce RTX 2070 SUPER VENTUS OC 8GB GDDR6 - Beszámítás: OK
- ASUS RTX 3080 10GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 165.000.-
- ASUS RX 6600 XT 8GB GDDR6 DUAL OC Edition Eladó! 65.000.-
- GIGABYTE RTX 4060 Ti Eagle OC 8G 8GB GDDR6 videokártya (GV-N406TEAGLE OC-8GD)
- ASUS Rog Strix RTX 4070 Ti Super ÚJ Bontatlan magyar AQUA Garanciális
- ASUS TUF RTX 3080 - hibátlan, garanciális
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen