- Házimozi belépő szinten
- Apple notebookok
- Samsung LCD és LED TV-k
- 3D nyomtatás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ASUS notebook topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Azonnali fotós kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Saját műsort kap a Metaphor: ReFantazio
gp A Summer Game Fest után egy rövid show keretén belül tudhatunk meg újabb részleteket a játékról.
-
Előbb csúcstábla aztán topmobil jöhet a OnePlustól
ma Középpontban a Snapdragon elit teljesítménye.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Én is pont ezeket a speckókat találtam, csak GF100 néven. Mint olvastam a GT200 volt a tesla G - geforce, T - tesla 200 pedig, mert másodig generáció. Így a GF100, a GeforceFremi első generációt takarja.
A memósávszél csökkenést, 512-->384 bit, szerintem kompenzálja a gddr3-ról gddr5-re váltás.
Ha ezek a specifikációk igazak, (mert ugye ez csak találgatós topik ) akkor szerintem bizakodóak lehetünk. Az ára tuti olyan lesz, hogy nem rohanok a boltba, de remélem lenyomja majd az 5870/50, és gtx 285/80 árát.
Látom a Csuda cores különösen tetszik.
(#1369) Abu85
Ha még valóban ilyen sok idő kell egy új konzol generációhoz, az szerintem nagyon visszafogja a dolgokat. Legalábbis grafikailag. Ha a játékokat ilyen x1950pro szintű vga-kra irkálják konzolon, pc-re meg átportolják, (vagy, hogy kell mondani) nem lesz túl nagy fejlődés. Aztán ha lesznek új játékállomások, akkor megint hirtelen ugrik majd a minőség.
[ Szerkesztve ]
-
zuchy
őstag
Igen, azért írtam 230W-t reálisnak, mert kétlem, hogy 850MHz-en jönne a Fermi.
Mivel kisebb frekivel jön, nem kell annyi fesz neki, így kevesebbet eszik, jobb lesz tranyó/fogyasztásban. Csak a mérete meg nagyobb, lesz így eszik többet, még ha kevesebb fesszel is beéri.PC-STYLE.hu
-
félisten
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Fermi 1700 MHz-es shader órajellel 1,7 TFLOPS-os. 512 CUDA Core van és mindegyik tud 1 FP MAD/FMA-t. De amúgy ez nem fontos. Mert a Fermi tud párhuzamosan Int számítást is. Órajelenként 512-t. Face-2-face GFLOPS összehasonlításnak most nagyon kevés jelentősége van. A dolog a tesszelláláson fog múlni és a textúrázó kapacitáson, mert nem látok az SM-ben textúrázót.
janos666: A szörnyike az nem tesszalált, hanem az AMD HDAO algoritmusával árnyalt. A baloldali a SSAO (Crytek-es algoritmus).
A tesszellálásból csak a felette lévő kép van, de az is Detail Tessellation.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Tartotta a reményt? Én csak fikát látok lefolyóban, de lehet hogy csak én állok a folyó rossz oldalán a szennyvízbevezetéshez képest.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze, hogy nem számolok. Partnert bárki találhat magának, de ettől még nem nő meg az esély a versenyzésre. Nem hiszem, hogy az Apple olyan hülye lenne, hogy beugorjon a konzolpiacra, nekik egyelőre komolyabb részesedés kellene az Imagination Technologiesben. A Google-ben meg pláne nem látom, hogy érdekelné a konzolpiac.
Nem hiszem, hogy az MS, a Sony és a Nintendo mellé bárki beállna negyediknek. Egyszerűen túlságosan le van fedve a piac, a stúdiók fejét is bekötötték az előbbi cégek.
Bici: A PS4-ben is a Cell architektúra lesz. A Fermi azokra a feladatokra jó, amit a Cell is meg tud oldani. Kevés az esélye. Oda a Sony inkább egy hagyományos 3D-s gyorsítót kereshet. Valami öregebb GeForce jó lenne.
Persze tudna. Ez is koncepció volt a tervezésnél.
Igazából a Fermi és a Larrabee koncepciója ugyanaz ... Az Intel és az NV problémája csak annyi, hogy az AMD még mindig célhardvert csinál, így egy fontos szegmensben esélytelenként indulnak majd.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Zeratul
addikt
Googlenak a nagy előnye hogy multiplatform nem exluziv OSre és HWra épül, ha ezt elhagynák zuhanópályára állnának rögvest. Android is multiplatformnak készül, telótól a PCig mindenre.
Apple: elég konzervatív a HW és OS szinten náluk fejlesztés, bár ők is kezdenek a multiplatform felé kancsingatni erősen, pl. nagymacska nevére hallgató OS futatható PCn is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Esélytelennek érzem, hogy a három cég közül valamelyik is feladja a konzolpiacot. A Nintendo szarrákeresi magát a cuccain. Az Xbox 360 most lett nyereséges, míg a Sony-nak akkora fanboytábora van, hogy simán kihúzzák a PS4-ig. Mellesleg ez a PS3 Slim nem lett olyan rossz, és karácsonyra szvsz jobb címeket hoz a Sony.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Az utolsó bekezdésed kicsit ellentmondásos.
Az AMD azért nem csinálta azt, amit most az nv fog (szerinted) a közeljövőben, mert az R600 gyengébb volt a G80-tól. Ez mint ha azt sugallná, hogy a Fermi jobb lesz az RV870-től (grafikára is). Csak a korábbi eszmefuttatás azt sugallja, hogy ez nem így van.Illetve miért ne lehetetlen 6 hónapon belül egy dualgpu-s kártya? Ha már nem félmaroknyi GPU-k potyognak le naponta, akkor onnantól miért ne juthatna két darab is egy nyákra? Ez a kártya egyrészt biztosítja a presztizst, de ha tényleg a leggyorsabb, adhatják horror áron is, és akkor még bevétel szempontjából sincsenek messzebb, mint ha inkább két kisebb kártyát adtak volna el azzal a két gpu-val. A nyákot és a hűtést már ugyan akkor elkezdhették tervezni két GPU-hoz, mikor az 1 GPU-s kártyához hozzá tudtak fogni, max 3 hónappal tarthat tovább, mire az is forgalomba kerülhet. (Na persze ha nincs olyan akadály az útban, hogy gazdaságosan kivetelezhetetlennek tűnik a kártya hűtése, vagy nem férnek bele a 300W-ba, ha nem akarják szarráherélni, amivel a trónról csúsznának lefelé...)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezért itt még mindig az a legnagyobb kérdés a Fermi kapcsán, hogy hol vannak a textúrázók. Egyelőre nem találja őket senki, azok nélkül viszont a Cypress elcsípésére sincs sok esély. A tesszellátor esetlegesen várható hiánya csak hab lesz a tortán.
A jelenleg elérhető biztos információk alapján nem tűnik a Femi Cypress-verőnek, sőt ...
Az NV ezekről annyit mond, hogy még nem fedtek fel minden részletet az architektúráról, hogy ez igaz-e azt senki sem tudja.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Utsó bekezdés azért is bűzlik, mert ha valakinél ott az ütőlap, az nem sunnyog, hanem tarol.
nV-nek nem jósolok semmi jót játékos téren. Ha a fermi meg is szorítaná az 5870-est, az biztos, hogy az 5970-es megfogja.
Ami engem nem hagy nyugodni hogy itt-ott elhangzott az állítás, miszerint az AMD-nek van még egy ütőkártyája az 5970-esen kívül...K: "Azmilehet?"
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Zeratul
addikt
DX10.1 és DX10 nem volt akkora különbség hogy újraírják miatta a renderelő engine-t, a DX11 a nagyfokú portolhatóság miatt könnyen lehet hogy felkelti az érdeklődésüket. Unreal Technologynál se hülyék hogyha igéretes az új környezet akkor ne portolnák rá az enginet.
Unreal az EPICé nem az IDjé. ID az Carmakck, Epic az Sweeny.
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
"Realitas igen messze van attol, hogy konnyen levaltja a DX9 engineket a DX11.
Szerintem nagyon sok ido lesz mire levaltjak a DX9 engineket, Unreal3 engine dominal mostanaban sok nagyobb nevu jatek epul ra, es sok keszuloben levo jatek meg mindig arra fog megjelenni.
Azok a studiok akik konzolra irjak meg a jatekot se fognak kapkodni nehany 10000 darabos eladassal kecsegteto PC jatekoknal a DX11-ert."Ebben egyet kell értsek Rockettel. De ami nekem inkább szöget ütött a fejemben az az Unigine Techdemóból szűrődött le. a DX11 tud futni DX9 profillal is stb.. Hát abban a demóban ugye az urak használták a tesszelációt. Pl a lépcsőknél. Na most, ha DX9/DX10 alatt nem lesznek meg az ilyen alapvető struktúrális elemek egy játékban a profilok miatt, akkor egy ilyen motorra alapuló játék lehúzhatja magát.
Nézve a DIRT2 tesszelációit is, egyáltalnán nem mérvadó. Nem véletlen. Ugyanis a motor írásakor majd el kell dönteni a kedves fejlesztőknek, hogy szeretnék-e, hogy a termékük DX11 hw-vel nem rendelkező játékosok gépein is emberien nézzenek ki. Dirt2-ben láthatólag úgy oldották meg, hogy teljesen irreleváns területeken alkalmazzák a tesszelációt, ahol nem zavaró ha valakinek a DX10-es kártyája miatt nem jelenik meg.
Azaz a fejlesztők, vagy teljesen marginális pontokon alkalmazzák a DX11 újításait (főleg tesszeláció) vagy elkerülhetetlen, hogy bizony megírják egyaránt a DX9/10-es motort is (lásd unigine lépcső). Vagy csak utóbbit, előbbire meg lesz pecs.
Úgyhogy jó propaganda szöveg ez a DX11 kompatibilis lefelé, csak épp hatalmas kompromisszumokkal fog járni, illetve jóval ramatyabb lesz egy játék DX11-től lefele, mintha DX9/DX10 motor lenne alatta. Mert eddig lehetett ezzel jönni, de amint jönnek a DX11 exkluzív enginere épülő játékok, akkor bizony kifog domborodni ez a hátrány.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD nem titkolózna, de ha a stúdió nem engedi meg, hogy beszéljenek a DX11-es játékáról, akkor ez van. Ezért lebbentették fel a motorok nevét, hogy lehessen keresgélni.
A DX10.1-es játékokat átették DX11-re. Azért készítenek jelenleg több mint 20 játékot ezzel az API-val, mert már eleve készült 6 DX10.1-es.smkb: Hol érdeklik a fejlesztőket PC-s minőség. Nekik a fontos, hogy olcsón megússzák a portolást. Ezért álltak egy csomóan rá a DX11-re. Ha valakinek nem tetszik, hogy nem kidolgozott a felület DX9/10-ben, az vegyen DX11-es kártyát, vagy menjen át konzolra. Utóbbi döntéssel megint a fejlesztők járnak jól, mert a konzolos eladások több pénzt hoznak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Aki esetleg nem tudja, hogy mikor jelenik meg a játéka. A H.A.W.X. is titok volt a megjelenés napjáig, persze lehetett sejteni. Ugyanez volt a Batmannal is, amíg a kiadó nem járul hozzá, addig titok.
A Dirt 2 DX10.1-nek készült. Azért tudják három hónapon belül DX11-re portolni. Ugyanez volt a STALKER-rel. Ott van még a Battlefield 1943 ami átcsúszott jövőre. A GSC doksikon mutogatták a gather4 utasítás hatását. Volt még két Techland-es cím (Warhound, Chrome 2), de azok is DX11-ek lesznek, és eltolták őket. Egy játékról nincs pletyi sem. Nem tudni melyik az, nagyon halvány tipp van a Just Cause 2-re, mivel Emil Persson dolgozik a motoron, róla pedig tudjuk, hogy a DX10-et nagyon kedveli, talán már a DX11-et is.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rocket
nagyúr
Lejart a szerkesztesi ido
Azt akartam irni, hogy:
Annyi makja van az AMD-nek, hogy a pletykak szerint komoly driver gondok vannak a Fermivel, igy nem lesz egyszeru meggyozni az embereket a cherry picked tesztekkel fuszerezettt paper launch mellett se a varakozasra."A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ki én? ... én csak elmélkedtem, hogy ha nem lesz hardveres tesszellátor és textúrázó, akkor el van ásva ez a csata. Sosem mondtam/írtam azt biztosra, hogy nem lesznek fix-funkciós egységek.
A B3D-n már megy a találgatás, hogy ez önmagában nem jelent semmit. Nem tudni, hogy milyen az egység hatékonysága. Hat generációs előny az óriási. Persze szerintem már önmagában pozitív jel, hogy lesz tesszellátor.
A játékok problémája még mindig ott van ... senki sem tudja, hogy a Radeonra optimalizált kód hogyan hat a Fermire. Lehet, hogy negatívba billenti a teljesítményt. Amíg nincs a fejlesztőknél működő Fermi, addig sötétben tapogatóznak az optimalizálással, és azt feltételezik, hogy ami pozitív változást hoz Radeonon, az vélhetőleg pozitív lesz Fermin is. Az R600 itt bukott el, hiszen a hardver erősebb volt DX10-ben a G80-nál, csak nem volt ott a fejlesztők kezében, így nem tudta senki, hogy mi a jó a rendszernek. Feltételezték, hogy a G80-on jelentkező pozitív változások hasonlóan hatnak majd az R600-ra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
zuchy
őstag
De a a fejlesztők, akik mind DX11-s játékot írnak, csak az AMD kártyáira optimalizálhat. Ez a hátrány akár jelentősen is kihathat a tesztekbeni DX11-s teljesítményre.
Azt meg erősen kértem, hogy a Fermi fix funkciós, de első generációs teszelátora lenyomja a sokadik éve fejlesztett AMD féle teszelátort. De majd meglátjuk.PC-STYLE.hu
-
nagyúr
Mar csak a texturazok kell elokeruljenek es akkor nem lesz R600 a GF100-bol
Attól még lehet R600 belőle - többek között pont a driver gondok miatt. A másik gond pedig az lehet, hogy az engine sebessége már a GT200-at is megfogta egy kicsit, ha ezen nem javítottak drasztikusat, akkor ott fog sütkérezni a napon az 512 skalár ALU fele, a teljesítmény meg versenyben lesz a GTX285-tel. A másik oldal meg persze az, hogy ha ügyesek az engine-nel (mint ahogy az AMD nem volt az), akkor lehet nagyot is ugrani.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Zeratul
addikt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
What ... mit csináltam az elmúlt hónapokban? Elmélkedtünk, hogy mit jelent a tesszellátor hiánya, mert láthatóan ezzel volt tele a net, hogy nem lesz benne. Már elmélkedni sem szabad? Azt sohasem írtam le, hogy biztosan nem lesz a Fermiben tesszellátor, nem is magyarázkodok ... csak nem értem, hogy már megint miért olyanért támadsz, amit nem követtek el ... szerintem valamit félreolvastál.
Minden tesszellátor specifikációt az AMD dolgozott ki a DX11-re. Persze idő volt bőven, mert az MS 2006 közepén véglegesítette a DX11-es tesszellátor tervezetét, mivel minden gyártónak megfelelt a megoldás. Az AMD-nek annyi előnye van, hogy gyakorlatban tudja tesztelni a rendszert, mert a Xenos is hasonló módon működik, szerintem a tessellation SDK is azért jelent csak meg idén, hogy senki se tudja tesztelgetni a Radeonon működést.
Ahogy elnéztem az elmúlt évek történelmét, amióta Radeon-GeForce verseny van, mindig az nyert, aki először hozta az új generációt. GF2-Radeon (nyert a GF2), GF3-R200 (gyakorlatilag nyert a GF3, bár ez szoros csata volt), R300-NV30 (nyert az R300), R420-NV40 (egyszerre jelent meg nem is igazán lett győztes), G70-R520 (nyert a G70), G80-R600 (nyert a G80), RV770-GT200 (egyszerre jöttek ... véleményes csata, de ha az R420-NV40-et kihoztuk döntetlenre, akkor ez is lehet az). Amikor valamelyik chip előnnyel érkezett, az hozta magával a fejlesztői támogatást, innentől kezdve a későnek nehéz volt fordítani. Az R600-nak ez volt a veszte, hogy már rég a piacon volt a G80.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rocket
nagyúr
A sztori folytatodik.
Ez mar kezd "veres" csatava valni"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
félisten
Vajon mivel fogják rávenni az intelt, hogy adjon licenszt?
És akkor még ott van az x64, amit az AMD-től kell kisírni...
Vagyis akkor lesz az nV-nek x86-os CPU-ja, ha az intel, és az AMD is úgy akarja.
Ezt csak a VIA-val együttműködve tudják kikerülni.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát erre aztán lehet építeni. Nem ez volt a CUDA-val? Annak is el kellett volna terjednie, amikor az ATI csődbemegy. Ja hogy nem ment csődbe, mert megvették .. értem.
A darabolás kritikus rész, és nem biztos, hogy meg lesz az eredménye. Az USA először megtesz mindent azért, hogy az AMD ne menjen csődbe, mert az nekik is szopás, ha egy külföldi tulajdonban lévő vállalat lesz az Intel ellenfele.
A másik, hogy ha az NV szerez x86 licenszet ... akkor mi lesz? Bevetik magukat egy olyan piacra ahol nulla technológiával és tapasztalattal kell küzdeniük egy olyan versenytárs ellen, akit még az sem riaszt el, hogy lefizesse a gyártókat az Ion ellehetetlenítése érdekében. Max annyit tudok elképzelni, hogy valamelyik nagyobb cég megveszi az AMD-t, mert nekik legalább vannak technológiáik. Az IBM, NV, Samsung esélyes. De inkább csak az IBM-re korlátoznám a dolgot, mert ok amcsik és az USA intézhet nekik egy jó kis tendert cserébe a szívességért, ja és még a licenszekkel sem kell foglalkozniuk.Ezek az NV-x86 licensz dolgok azért merülnek fel, mert más kiutat nem látnak arra, hogy az NV ne hagyja itt a PC-s piacot.
Bici: Az araboknak csak a Foundry számít. Az AMD addig lesz fontos, amíg nem lesz egy komoly partnerkörük, akiknek folyamatosan termelhetnek. Nyilván amíg ez nem történik meg addig fent kell tartani az AMD-t, bármi áron, mert ők fix megrendelők. Valszeg ez 3 év múlva már nem lesz fontos nekik, addigra már lesznek komoly ügyfelek a spájzban, akik mellett az AMD nélkül is működhet a GlobalFoundries.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
AMD hagyatékkal van esélye az NV-nek, de akkor újra kell tárgyalni az Intellel a keresztlicenszet, és olyan pozícióból, hogy az Intel diktál, mert az NV nem ad az Intelnek semmit. Az AMD-vel éppen most lesz a szerződés 10 éves felújítása. 10 éve úgy volt, hogy az AMD kiskutyaként várta mit ajánlt az Intel, de most az Intel procik keményen használják az AMD technológiákat/szabadalmakat, így gyakorlatilag teljesen más a helyzet.
Azok a hitelek hosszú lejáratúak. Ha jól tudom 2012 valameddig ebből 1,valahány milliárdot kell törleszteni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én még mindig nem értem, hogy az nekünk miért jó, ha az NV megveszi a játékok egy részét, míg az AMD a másik részét.
(#2087): "... lesz mibol kolteni a jatekokra " - ez kicsit úgy hangzik, mintha örülnél neki, de lehet én értem félre.
(#2088) smkb: Én ezt értem, de ezzel a politikával én nem érthetek egyet. Már csak azért sem, mert minden szempontból a vásárlók érdekét kell néznem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen