Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz KillerKollar #29028 üzenetére

    Ez bonyolultabb annál, hogy százalékos loadokat mérjen. Ha pusztán a teljesítményből indulunk ki, akkor egy x16-os PCI Express 3.0 16 GB/s-ot tud, tehát mondjuk egy 100 MB-nyi tartalmat azért relatíve gyorsan át tudsz vinni. A programokban azonban kisebb adatokért megy a buszon keresztül a CPU vagy a GPU, és így a terhelés picike lesz, de amíg az adatot megszerzed az lehet, hogy a buszt csak kicsit terheli meg, az adatelérés és az adatmásolás késleltetése viszont ölég nagy lesz. :)

    Ezért jelent bizonyos játékoknál az x16-os PCI Express 4.0 "csak" 3-6% előnyt, mert sebességben ugyan dupla olyan gyors a busz, és az adatokat valóban átmásolja kétszer gyorsabban, viszont az adatelérés késleltetését ugyanúgy benyeli, tehát a dupla olyan gyors adatmásolás nem tud csak minimálisan látszódni.

    A 3DMark speciális tesztjében ez azért van másképp, mert ott szándékosan arra mennek rá, hogy nagy adatmennyiséget küldjenek át a buszon, és úgy persze, hogy nagy az előny, hiszen a feldolgozás nagy része annyiból áll, hogy a számítás kezdetén adatmásolás történik, majd utána jön a képszámítás, de a játékokban ez egyáltalán nem jellemző. Azért az iszonyatosan nagy marhaság, hogy egy kijelölt adatmennyiséget fixen átmásolj mindig a rendszermemóriából a VRAM-ba, miközben az adat jó részét nem is fogod használni. Ezzel csak sebességet buknál egy játékban. Szintetikus tesztnél persze elmegy, de ettől az egész koncepció hülyeség marad.

    Ha mondjuk 80%-os avg. loadot mutatna egy játék, akkor egyrészt még x16-os PCI Express 4.0-n is rohadt lassú lenne a feldolgozás (szó szerint alig futna egy komplexebb program, a GPU/CPU az idő nagy részében csak malmozna), másrészt a PCI Express 4.0 sebességelőnye közel 65-70% lenne a 3.0-hoz képest, de ez kb. egy komplex játéknál annyit jelentene, hogy 4 helyett 6-7 fps-sel megy majd. Emiatt olyan nem igazán lesz, amit a 3DMark saját szintetikus tesztje bemutat (azért olyan szimpla a teszt, hogy az adatmásolás mellett könnyen ki lehessen számolni).
    Mivel a PCI Express 4.0 késleltetése is ugyanakkora, kis adatmennyiségeken túl nem igazán tudod megterhelni, mert túl sok teljesítményt buksz, de kis adatmenyiségekre szuper, és ez össze tud hozni neki akár 10%-ot is a 3.0-hoz képest, de ennél többet nem igazán, mert az már igen negatívan érintené a játék alapvető működését, és onnantól kezdve az fps inkább csak csökkenne a túl sokszor benyelt késleltetéstől, még ha a busz load nőne is.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák