- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Az árnyak közül lépett spotfénybe az MSI 16 GB-os grafikus kártyája
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen videókártyát?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- E-book olvasók
Hirdetés
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
AMD-s alternatívát ajánl az NVIDIA AI ellen a Microsoft
it AMD-s alternatívát kapnak az NVIDIA AI-processzorokra a Microsoft felhős ügyfelei.
-
PROHARDVER!
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rosta11
tag
Sziasztok!
Van egy új Sony A300-as gépem kitobival, és szeretnék hozzá kb 70-től 200-ig egy makro telét, ami jó minőségű, és nem kell hozzá eladni a családi ezüstöt. Nem óhajtozom fixen 2,8-as telére, mert tudom milyen pénztárca kell hozzá. Egy gyengébb fenyerejű, jó minőségűnek mondható obi kellene, ami makrózásra is alkalmas. Szerintem ilyen nincs, de ha mégis lenne, hát én lennék a legboldogabb...!
-
rosta11
tag
válasz Szten Márs #2130 üzenetére
Köszönöm, hogy megmutattad ezt az objektívet, nem volt eddig képben nálam. Három lehetséges varációm volt, de mindegyikkel bajom volt.
Ennek a Tamronnak a kisöccse az 55-200-as macro lett volna az egyik, ami nagyon olcsó, de makróban ez jobb, no meg hosszabb.
A másik a legendás beercan a minoltától, de ez ugyanúgy 40000 körül kapható, és nem makrózik. Nagyon lassú, viszont nagyon jó a képe. 70-210-es, fix 4-es.
A harmadik sigma 70-210-es lenne, aki makrózik. Sajnos nem gyártják már, kifutott termék, ugyanakkor jó a minősége. Nem találok sehol ilyet minoltás bajonettel, nem lenne drága különben, igazából ez lett volna a favoritom, ha találok egy használtat.
Most, hogy beírtad nekem ezt a Tamront, csak egy tesztet találtam. Azt mondja, ha a gyenge angolommal jól értem, hogy 70-200 között egész jó a kép minősége, viszonylag gyors, és jó az AF, a többi tulajdonság sem rossz, és talán a makro is egész jó.
http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/455
Mielőtt vásárolni megyek, jobban nekifekszem a tesztnek. Nem találtam más tesztet, ha tudnál esetleg, kérlek linkeld már be. Ha esetleg egy minolta bajonettes sigma 70-210/3.5-4,5 APO macroról tudnál valahol, és megírnád, nagyon megköszönném. Mondjuk erről sem találtam tesztet, ha tudnál róla valamit az is jó lenne.
Köszönöm mégegyszer!
-
rosta11
tag
Köszönöm mindhármótoknak az információkat, a linkeket, és a képeket. Számomra meggyőzően mutatta, hogy az én pénztárcámnak megfelel a Tamron. A teszten jól látható, hogy 200-ig minden szinte tökéletes, és 300-nál sem olyan rossz. A képek szerint meg főleg látszik, hogy ennek az árkategóriának tökéletesen megfelel, nagyon jók a képek. A pixel-peeper.com is hasznos számomra.
A makro konvertert csak az 55-200-nál használjátok, vagy be lehet tenni a 70-300 alá is? Milyen változásokat hoz be a képbe, ha ezt használjuk?
-
rosta11
tag
Tutok valamit az alábbi lencséről?
Beroflex macro 85-210/ fix3.8, és állítólag minolta a vége.
Az eladó szerint semmiféle elektronika nincs benne, mindent manuálisan lehet beállatani rajta. Természetesen nincs AF, és szerinte a blendét is kézzel lehet beállítani rajta. Rákérdeztem, hogy M42-es-e a vége, de határozottan mondta, hogy minolta. Szerinte jó a minőség, amit ad, a végtelent is viszi, no meg makrózni is lehet vele, meg szinte nem is karcos, de szerintem soha nem használta, csak viszonteleadó, és gőze sincs a lencséről, és meg szeretne szabadulni tőle.
Sajna ez egy annyira ritka japán lencse, hogy nálunk alig lehet találni valamit róla. Néhány más beroflex lencsével kapcsolatban olvastam véleményt, az eléggé lesujtó volt.
-
rosta11
tag
Végül Johnjohn tanácsát fogadtam meg, és megrendeltem egy Tamron 55-200-at az A300-as gépemre.
Érdekes, hogy egyáltalán nem népszerű ez az objektív, pedig hát az ára és a kép minősége miatt igazán kifuthatta volna magát. Lehet, hogy pont az a baj, hogy gyanusan olcsó? Az Ephotozine-ben nézegettem a teszteket, és élességre kiválónak kellene lenni obinak, megerősítve ezzel Johnjohn értékelését, és fotóját. Tényleg nem értem a népszerűtlenségét.
-
rosta11
tag
válasz johnjohn #2677 üzenetére
Ez is nagyon jó kép. Mindezek mellett, amit leírtál még az tetszik benne, hogy könnyű, nem egy súlyos mondjuk 80 dkg-os darab, mint a beercan, hanem csak kb. 30 dekát nyom. Nem egy hatalmas monstrum.
Izgulok, hogy sikerül-e valóban jó példányt kifognom. Az Ephotozinben megnézegettem a teszteket, és amilyen obikat én végig néztem, azok közül csak egy Canon produkált jobb MTF, élességi görbéket. Komolyan mondom nagyon kíváncsi vagyok.
Köszönöm a tippet!
-
rosta11
tag
válasz rumos14 #2679 üzenetére
Igen ő lenne az. Az alábbi összegzést adják róla az alábbi linken.:
"In summary, the positive points of the Tamron 55-200mm f/4-5.6 LD Di11 are:
- Amazing optical quality for a budget lens
- Price makes excellent value for money
- Hood included
The negative points are:
- Plastic mount (can wear if much lens changing is practiced)
- AF is a little slow and noisy."http://www.ephotozine.com/article/Tamron-55-200mm-f4-56-LD-Macro-Di-ll
Vannak akik szerint nem ilyen jó a leányzó fekvése. Például egy felhasználó egy sigma 55-200-ast hasonlított össze a tamronnal, és mindenáron azt akarta kihozni, hogy a sigma jobb. Amikor tesztszerűen, mérhetően fotózott, akkor jobb volt a Tamron, erre a srác egy autót kapott le, és azon akarta bebizonyítani, hogy a sigma a jobb. Egy másik teszt szerint jó ugyan a tamron, de nem olyan nagyon nagyon, a végen ugyanis a Canon 70-300 IS jobb, ami háromszor ennyibe kerül.
A minolta bajonettest 24-25-31 ezerért lehet venni üzlettől függően. Az edigitalban 25000.
-
rosta11
tag
Sziasztok!
Hazahoztam a Tamron 55-200-as könnyűlovasságot, elvégeztem az első kattintásokat, és első nekifutásra meg vagyok elégedve a tapasztaltakkal. Úgy látom, hogy a 55-200-as legendás élessége az én obimnál is kijön, ugyanakkor, ha teljesen kinagyítom a képet egy kis cromatikus probléma látszik a széleken. A makró is szép éles, csakhát a kompakttal megszoktam, hogy 1 cm-től makrózom, és nem 1 m-től.
Néhány információra lenne szükségem a továbbiakhoz. A teszteken 100 % crop kinagyítással (ha jól emlékszem a kifejezésre) nézik a kép szélének, közepének a lágyságát. Mikor érem el ezt a 100 %-os értéket? A másik szintén egy alap probléma, hogy az exif file értékeit milyen progival, és hogyan tudom kiolvasni. Régen volt a cégnél a Corel draw-nak a Photo paint programja, és a kompaktnak az adatait le lehetett vele olvasni. Nincs valami egyszerűbb módszer?
Ha volna egy viszonylag egyszerű, de korrekt módszeretek, hogy milyen módszerrel lehet házilag megállapítani egy objektív minőségét, kíváncsi lennék rá. Élesség, kromatikus aberráció érdekelne, és még amit lehet, már csak a kíváncsiság miatt is.
-
rosta11
tag
Én nemigazán egyfajta szakácsnői minőségmegállapításra gondoltam, hanem valamiféle műszakira. Tudom, hogy afféle tudományként is lehet kezelni ezeket a foto műszaki kérdéseket, de egy normál mérnöknek ez is csak egy olyan kérdés, amit némi erőfeszítéssel meg tud tanulni. Hiszen annyiféle műszaki dolgot megtanult már az életben. Részemről nemigazán ezt tartom a nehéznek a fotózásban, hanem azt, hogy megtalálja-e, meglátja-e az ember a szépet, és képes-e rögzíteni azt.
Amire kérdeztem nem egy világraszóló dolog, szerintem az egyik elegegyszerűbb dolog a fototechnikában, mégpedig az élesség kérdése, meg a CA kérdése. Utána tudok hajtani, és valahogy le tudom a netről vadászni, hogy egy MTF vizsgálati módszernek megfelelő metódust hogyan lehetne összehozni házilag, no és a CA-t miként lehet megállapítani, de úgy vagyok vele, hogy a fórumon szemmel láthatóan hozzáértő emberek vannak. Szemmel láthatóan segítőkészek is, hátha ebben a kérdésben is segítséget kapok. De ha nem, hát nem. Akkor maj feltúrom a netet, ha lesz rá időm.
-
rosta11
tag
Köszönöm a tanácsokat, azon leszek, hogy jó kitapasztaljam az objektívet. Hegyek közé készülünk, addig próbálgatom megtudni, hogy mit lehet kihozni belőle, főleg amiatt, hogy nem a legfényerősebb lencse.
Persze általában van egy sejtésünk, hogy a 180 000-Ft-os holmi az jobb, mint a 24 000 ezres. Ennek ellenére a 8-11 rekesz környékén az MTF görbék összehasonlítása után az 55-200-as megver jónéhány 100 000-200 000 Ft-os obit. A tesztben meg azt írják, hogy a kis 24 000 Ft-os Tamron kategóriájában a legjobb optikailag. Szóval emiatt érdekelne, hogy tényleg mit is tud a kis objektív.
Amúgy nekem ez olyan, mint a sportteljesítmény. Ha a nehezebb körülmények között felkészülő -itt olcsóbb- a jobb, akkor az nekem rokonszenvesebb, mintha valaki előhúz félmilliót, és azzal győz. Persze sokszor árverseny is van a piacon.
Köszönöm a tanácsokat mégegyszer.
-
rosta11
tag
válasz TOM....... #2728 üzenetére
Ha minden igaz a Digital Mixnél Csepelen 22 000-ért megkapod:
-
rosta11
tag
válasz Szten Márs #3028 üzenetére
"nem tudom képzelni, hogy egy objektív bármiféle módon képzajt eredményezzen"
Ez tényleg magas, de érdekes, hogy amikor két objektívet összehasonlítok ugyanabban a gépállásban, ugyanolyan körülmények között, akkor azt tapasztalom, hogy a jobbik objektív képe símább ha jól kinagyítom a képernyőn a képet, míg a gyengébb objektíven foltosodások vannak, amelyek hasonlítanak a zajra.
Én is összehasonlítottam több objektívet, például a kit sony 18-70-esnek a 70-es végét, és a tamron 55-200-as 70 körüli végét, és azt tapasztalta, hogy morzsalékosabb a kitobi képe, szinte zajos. Lehet, hogy ez amiatt van, hogy a kitobi vége 5,6-os, fényerejű, a tamroné meg 70 körül 4-es értékü nagyjából? Ugyanezt más objektíveknél is tapasztaltam, hogy az elmosódás mellett valami zajszerűség is bejön.
A zaj elméletileg az érzékelő, és az elektronika termikus, és egyéb zajaiból jön össze, ha jól tudom, ezért nem értem ezt a dolgot. Lehet, hogy van valamiféle optikai fényszóródásból eredő zaj is, de azt CA-nak hívják, meg moire-ról beszélnek, ha jól tudom.
Most hogy így gondolkodom, lehet, hogy mégis az elmsosottság hozhatja be.
-
rosta11
tag
válasz philoxenia #3048 üzenetére
De akkor nem kellene mindkét objektívnek zajosnak lenni? A jobbik az láthatóan kevésbé zajos. Mintha kompaktot hasonlítanánk össze DSLR-el.
-
rosta11
tag
Sziasztok! Mi a véleményetek a Tamron AF 200-400 fix 5,6 LD IF obiról? (AZ IF mit jelenthet?) APS-C-s gépre jó.
Dolgoztatok már vele, hallotatatok róla valami infót? Használtan mennyi lehet a korrekt ára szerintetek?
-
rosta11
tag
Tapasztalatom szerint először is egy-két év kompaktos fényképezés kell ahhoz, hogy értékelni tudjuk milyen is egy DSLR.
A magam példája szerint a dslr-t minimum optikával érdemes megvenni, amit majd a következő kedőnek el tudod passzolni. Én az A300-as kitobim mellé vettem egy 55-200-as tamront, és ezekkel gyakoroltam be, hogy miket is lehet nagyjából csinálni, és kikalkuláltam, hogy valójában milyen obi is jó nekem.
Az objektív parkomat fokozatosan építem ki. Már eladtam az 55-200-at, vettem egy beercan-t, no meg egy 28-135-öt. A kit-et meg meghagytam alulra, nagylátószögnek egyenlőre, mivel nincs jobbra pénzem. Tervezek majd egy normális makrót, egy normális, nagy fényerejű nagylátószöget, esetleg egy 200-400-at. Majd egyszer. És még ott van a vaku, ha nem lesz elég a beépített, az állvány, ha már nem jó a kínai, és a többi. Tehát fokozatosan építem ki a rendszert, amiből majd ha kiveszem a vázat, becserélhetek helyére egy új, jobb vázat is 3-4 év múlva. Szóval egy amatőr platformot viszonylag jó minőségben ki lehet építeni úgy, hogy időnként teszek bele pénzt, és alig amortizálódik.
Egy bridge nagyon jó kezdésnek, de a dslr lehetőségeihez képest gyenge dolog szerintem.
-
rosta11
tag
válasz philoxenia #3221 üzenetére
Ez nagyjából igaz, bárha a fotopest árait nézed például, vagy az USA-ból hoz be ismerősöd obit, máris borul a dolog.
Ezért veszek én is használt obikat, kivéve ezt a tamront, de ez annyira olcsó volt, hogy 3000-et buktam csak rajta, ami nem pénz.
-
rosta11
tag
válasz rumos14 #4760 üzenetére
A 28-135 elég jó arra, hogy a képek 80-90%-át megcsinálja.
Ha rá lehetne tenni egy wide konvertert, mondjuk egy 0,7 szorzóval rendelkezőt, vagy még erősebbet, akkor az a pár százalék nagylátószögű kép is meg lenne oldva ugyanazzal az obival, csak rá kell teni a konvertert. Jó kérdés, hogy kapható-e erre az obira nagylátószögű konverter...
-
rosta11
tag
Pont akkor nőtt egy tamron 17-50/2.8-am, amikor eladtam a vázamat. Ki sem tudom próbálni. Azt látom, hogy a tesztek nagyon jókat írnak róla és ha a beszerzési árát nézem például a nikon 17-55/2.8-hoz viszonyítva, akkor harmad árba kerül. A teszt szerint pedig a minőség nagyjából hasonló. Gondolok itt az MTF-re, meg egyebekre.
Kérném, hogy akik a canon, vagy nikon gépükön használtak ilyet, azok írják meg az objektívről a véleményüket, osszák meg a tapasztalatukat. Köszönöm!
-
rosta11
tag
válasz Snakeiboy #7695 üzenetére
Békés, áldott Karácsonyt mindenkinek!
Nekem Tokina 28-70/2.8-am volt korábban, de pont azokon a gyújtótávokon nem tudtam 2.8-al használni, amire szükségem lett volna. A 17-es nagylátón, meg 50 körül. Az 50-es gyújtónál már teljesen lágy volt, le kellett rekeszelnem kb 5.6-ra, vagy fölé, hogy tűrhető képet adjon. Emiatt is várakozásokkal nézek elé, hogy mit tud a tamron ezeken a gyútávokon. Úgy nézem elméletileg még 50-en is használható 2.8-on.
Amolyan mindenesnek, igáslónak szeretném használni, hogy nagylátón is tudjak a mélységélességgel játszani, este város fotózásra is szeretném használni, beltérben portréra, meg hasonló kellemes dolgokra is szeretném használni.
A tied stabis, vagy csak sima objektív? A stabis 17-50-re olvasom, hogy a 17-en a szélekkel baj van.
Már alig várom, hogy felrakjam az új vázamra....
-
rosta11
tag
válasz Snakeiboy #7705 üzenetére
Minolta végű objektíveim vannak, így sony vázat fogok venni. A Sony piacra küldte a fix tükrös dslr-t, az slt-t, amely a legjobb videót tudja a dslr-ek közül. Érdekelne ez a téma is, így ezen a vázon gondolkodom. Egy A33-at veszek, ha minden igaz.
Ezzel a tamronnal szépen lehet a videókon is a mélységélességgel játszani, mintha profi kameráról lenne szó. Villámgyorsan élesre áll, mert AF-el élesít, nem úgy mint a többi dslr.
Mondjuk védi a profi videó felvevőket a sony, mert csak 29 percet lehet vele egyfolytában videózni, érzékelő stabival meg csak 9 percet.
Másrészt tudja azt, amit egy középszintű dslr-nek tudnia kell.
-
rosta11
tag
Ha a használt objektív árusítója azt írja, hogy egy csöppnyi olaj látszódik a blendéken, akkor az azt jelenti gondolom, hogy szét volt szedve és be van olajozva a blende. Ez úgy tudom nem éppen előnyös egy objektívnél. De hogy miért azt nem tudom.
Szakmai segítséget kérek!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen