Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mágus2

    Közösségépítő

    válasz Cicero #1015 üzenetére

    Pedig egyszerű fizika, magas fordulaton kevesebb ideje marad a dugattyúgyűrűnek letörölni az olajfelesleget a hengerfalról, Mindig marad valami, ami elég, emiatt magsabb fordulaton nagyobb olajfogyasztás tapasztalható. A magasabb koromképződés a magasabb hőmérséklet miatt van. Szintén a magasabb fordulatszámra vezethető vissza, nagyobb hő termelődik 4000-es fordulaton, mint 2000-es fordulaton, ami jobban odakozmálja az olajat a kritikusan forró pontoknál.

    Próbáld ki ha nem hiszed. Cseréld le az olajat, mosd át új olajjal, vagy mégjobb, ha leveszed az olajkádat, és kimosod a motort belülről. Majd vidd el 1000km pályára, tuti, hogy mire eléred az adriát, sötét lesz a vasiúj olaj a tiszta motorban. Hazaérve mosd át megint és kezd el maximum 3000-ig pörgetve használni a motort. Majd meglátod hogy sokáig tiszta marad.

    A közvelten befecskendezés meg még rátesz egy lapáttal, mert a magas üzemanyagnyomás miatt eleve kormosan ég el az üzemanyag. Az égés lehet tökéletes, csak a végterméke más, a kipufogó gáz összetétele is más.

    A karburátoros korszakban benzinnel hígult az olaj, tiszta maradt, de a kenési képességi sokat romlottak a periódus végére.

    A szívócsőbefecskendezéssel ez enyhült, már amikor a labdaszonda nem dúsította halálra a keveréket, mert akkor szintén sokat hígult, ezért kopnak szarrá a városban használt autók. Nem cserél benne hamarabb olajat a jónép, mert örül neki, hogy tiszta, pedig szart se ken és szétforgácsolja a motort. Én szívesebben veszek sokat futott fiatal autót, mint keveset futott öreget.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák