- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
Hirdetés
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
ph Az Assassin IV széria legújabb verziója egy vapor chamber talpat kapott, így már 300 wattig használható.
-
Free Play Days 2024 - 23. hét: TopSpin 2K25, The Ascent
gp Az elért eredmények továbbra is megmaradnak természetesen.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tibbike01 #3038 üzenetére
Ha csak a hidegoldali viszkozitást viszed le azzal bajt nem tudsz okozni. Előfordulhat, hogy jobban eszi majd a motor de azt a motor kopottság okozza, nem magának a konstrukciónak a hibája. Többnyire a kezelési könyvben azért nem szerepelnek 0W-s olajok ezeknél a régebbi autóknál, mert akkoriban még egyáltalán nem volt elterjed a 0W-s olaj.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz tibbike01 #3038 üzenetére
Mindenképp az autó gépkönyve a kiindulópont. Ha 5W40 van benne megadva, mondjuk A3/B4 és SL minősítéssel, akkor ilyen kell bele, ha kell VW szabvány is, akkor meg azt is kell keresni.
Azt viszont érdemes megjegyezni, ha a 2000-es évek eleji gyártást felhozzuk, hogy hasznos lehet tételesen összehasonlítani (valahol meg is volt de nem találom), hogy egy 2004-es gyártású A3/B4 -04 olaj, és egy 2017-es gyártású A3/B4 -16 olaj tulajdonságai között milyen lényeges különbségek, változások vannak. Valamint jellemzően a 0W30-ak Group IV, míg az 5W40-ek Group III olajok. Ami nem feltétlenül jelent minden tekintetben előnyt, de azért nem árt tudni, hogy jellemzően milyen előnyei lehetnek/vannak egy G-IV olajnak a III-assal szemben.
Vagyis nem azt mondom, hogy egy 2004-es autóba mindenképp jobb választás az ACEA A3/B4-04, API SL, 5W40 ásványi bázisú olaj helyett az ACEA A3/B4-16, API SN, 0W30 szintetikus olaj, de az biztos, hogy a gépkönyvben szereplő, ott megadott szabványkövetelmények az akkori elérhető szabványverziókat veszi figyelembe, miközben az egyre szigorodó követelmények az újabb olajok esetében esetleg egy alacsonyabb viszkozitású olaj esetén is képesek teljesíteni az autógyártó által 2004-ben elérhető és figyelembe vett követelményeket.mod: teljesen nyilvánvaló, hogy az A3/B4-04 5W-40 és az A3/B4-16 5W-40 között is jelentős változások történtek, az utóbbi javára, tehát konkrétan gépkönyvben megadott viszkozitástól nem eltérve is sokkal jobb minőségű olaj lesz a motorban, mint amit a 2004-es szabványok megköveteltek.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs