- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- A soknál is több pénzzel gyorsítaná fel a hazai chipszektort Kína
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- OLED TV topic
- Pendrive irás-olvasás sebesség
- Milyen TV-t vegyek?
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Projektor topic
- NVIDIA® driverek topikja
- Videós, mozgóképes topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
Hirdetés
-
SGF24 - Bemutatkozott a LEGO Horizon Adventures
gp A megjelenés valamikor az év végén várható PlayStationre, PC-re és Switch-re.
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
Egy konkrét kérdéssel fordulok felétek. Suzuki SX4 S-Cross 1.4T gépkocsi (nem hibrid).
A gyári motorolaj ajánlás az ECSTAR F9000 5w-30. Ennek a minősítése API SM. Itt a HTHS értéke talán 2.9mPa körül lehet? Nálunk a szerviz mindenáron ECSTAR 0w-20-as olajat akar beletenni, mit szóltok hozzá?Érdemes lehet a garancia leteltével másfajta olajat használni hozzá (vagy elképzelhető, hogy az ECSTAR a legjobb választás)?
Amit hosszas keresgélés után kinéztem, ENEOS HYPER 5w-30. Ennek a minősítése ACEA C3, vagy a MOTUL 8100 X-Clean+ 5w-30. Ennek a minősítése ugyancsak ACEA C3. A HTHS értéke mindkét olaj esetén nagyobb, mint 3.5mPa.
Ha jól emlékszem, itt írta valaki, hogy neki a Suzuki szervizben az ECSTAR F9000 5w-30 C2, ACEA C2-es minősítésű olajat tették bele, ami elvileg dízelmotorhoz való (elképzelhető, hogy még jobb is bele, mint az F9000-es?).
Várom a szakértők véleményét, köszönettel.
TommyY -
TommyY2
tag
Jó cikk volt, végigolvastam.
Ezek szerint nem árt a motornak (Suzuki SX4 S-Cross 1.4T gépkocsi, nem hibrid), ha az előírt API SM helyett API SN, illetve ACEA C3 olaj kerül bele? Esetleg tartalmazhat a gyári valami fontos adalékanyagot, ami többet ér a magasabb osztályba tartozó olajnál?Akkor remélhetőleg nem csinálok rosszat, ha a gyári ECSTAR F9000 5w-30 helyett (ennek a minősítése API SM) a későbbiekben a következők közül választok:
ENEOS HYPER 5w-30. Ennek a minősítése ACEA C3, vagy a MOTUL 8100 X-Clean+ 5w-30. Ennek a minősítése ugyancsak ACEA C3. A HTHS értéke mindkét olaj esetén nagyobb, mint 3.5mPa.
TommyY -
TommyY2
tag
válasz szimi57 #6186 üzenetére
Megnéztem, szép ára van. A flakonra más van ráírva, elképzelhető, hogy a képet nem frissítik, vagy a kiírás hibás. Azért ennyire nem akarok túlzásba esni a gyári ECSTAR F9000 5w-30 helyett (ennek a minősítése csak API SM).
Egyébként, ha a gyárin API jelölés van, akkor számít-e, hogy API, vagy ACEA jelölésű olajból választok hozzá magasabb minősítésűt?
TommyY -
TommyY2
tag
válasz BlacKSouL #6302 üzenetére
Szia!
Úgy látom, hogy jól értesz a motorolajokhoz, esetleg tudnál nekem segíteni?Suzuki Sx4 s-Cross 1.4T (nem hibrid).
Az ajánlott olaj az EcStart F9000 5W-30, ami API SM minősítésű:
Általános tulajdonságok
Teljesítményszint API SM
SAE szerinti viszkozitás 5W–30
Megjelenés Világosbarna
Sűrűség (15 °C-on), g/cm3 0,85
Lobbanáspont (COC), °C 224
Kinematikai viszkozitás
(40 °C), mm2/s 59,0
(100 °C), mm2/s 10,55
Viszkozitási index 170
Dermedéspont, °C -51,0Mit ajánlanál helyette, illetve a következő olajokat lehetne-e használni helyette, amennyiben jobbak:
Eneos Hyper 5W-30, API SN és ACEA C3
Ajánlások: Volkswagen VW 505.00/505.01, Mercedes-Benz MB 229.31/229.51/229.52, BMW LongLife LL-04, GM Dexos 2Motul 8100 X-Clean+ 5W-30, API minősítés nem látszik, ACEA C3
Szabvány: ACEA A3/B4
Jóváhagyások: VW 504 00, 507 00; BMW LL04; MB 229.51; PORSCHE C30Motul X-Clean EFE 5W-30, API SN, ACEA C2/C3
Jóváhagyások: BMW LONGLIFE-04 ; GM-OPEL DEXOS2 ; MB-APPROVAL 229.52 ; OPEL/VAUXHALL OV0401547 ; VW 505 00 505 01 ; FIAT 9.55535-S1 / S3Motul 8100 Eco clean 5W-30, API SN, ACEA C2
Szabvány: ACEA A5/B5/C2; API SM/CF
Jóváhagyás: PSA B 71 2290, RENAULT RN0700Előre is köszönöm a segítséget:
TommyY -
TommyY2
tag
válasz Dluinet #6354 üzenetére
Köszönöm.
Ahogy írtad, hogy nem jó az A helyett C olajat beletenni a benzines autókba, így elvileg a Shell kiesik.Az Eneos Sustina valóban jó lehet, bár nem olcsó, de ennek van A3/B4 minősítése is a C3 mellett (ez erősen esélyes, amennyiben nem rosszabb, mint a hasonló árú Motul).
Mi az a Dexos1 Gen2. Ez gondolom, nem egy konkrét gyártmány? Melyik minőségi olaj felel meg ennek? Miben más a Dexos2?
Állítólag a Motul az egyik legjobb olaj a Castrol mellett (még a Liqui Moly sem ér fel vele, annak csak az ára magas), nem tudom, hogy igaz-e (öreg szaki mondta). A Motul 8100 X-Clean+ 5W-30-at miért nem javasoltad, ami tudja az A3/B4 minősítést (figyelembe véve a benzinhez való minősítést, beleértve a savasodás gátlást)?
U.I.: Igaz, hogy mindegyik olaj leírásánál, valamint a flakonon is más és más szerepel (pl. ugyanazon Eneos típusnál se jelzik mindenhol az A3/B4-et, csak a C3-at). Web oldal függő, de a katalógus se ír le mindent (így legyen az ember okos).
TommyY[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Motion_Blur #6414 üzenetére
Azért jó lenne tudni, hogy melyik fajta Motul volt és milyen motorban.
Hogy látszott a berakódás (én nem értek hozzá, de tervezem a Motul olaj használatát)?
Suzuki Sx4 S-Cross 1.4T, Motul 8100 X-Clean EFE 5W-30.
TommyY -
TommyY2
tag
-
TommyY2
tag
Én sajnos egész éves szinten munkába járáshoz napi 2x3km-t megyek csak (ez egy évben kb. 1500km). Természetesen tavasztól őszig jobban előfordulnak hosszabb kirándulások is. Évente megyek max. 8 ezer km-t az S-Cross 1.4T gépkocsival.
Mikor célszerű olajat cserélnem? Tél előtt, hogy a friss olaj jobban védje a motort a kopásoktól, vagy tél után, hogy az elsavasodott olaj ne tegyen kárt hosszú távon a motorban?
Esetleg legjobb lenne évente kétszer (tél végén és tél előtt) a sok rövid táv miatt?
Köszönöm:
TommyY
-
TommyY2
tag
Köszönöm a választ mindenkinek.
Én nem értek annyira hozzá, de látom, hogy eltérőek a vélemények, ezért évente kétszer fogom cserélni, de csak azért, mert nem sima szívó motorról van szó (aztán majd az idő eldönti, hogy mit bír?).
Ha milliomos lennék négy autónk lenne, két munkába járó pici elektromos és két komolyabb hosszabb távra.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #6866 üzenetére
Azt a másfél évet nem teljesen értem. Gondolom, garancia után is illik betartani a csereperiódust (kb. 1 év), hogy egy esetleges eladás esetén minden rendben legyen (bár nem szándékozom eladni).
Ahogy már korábban is írtam, kb. fél éve ástam csak bele magam az autó témába (előtte a leírásban szereplő adatokat követve a szervizekre bíztam). Az előző autóm egy Renault Scenic volt, annál 30e km, vagy 2 év volt az intervallum (az utóbbi években csak 3-4e km-t mentem vele évente). Ebből kiindulva a másik autóinkat is 1.5-2 évente vittük olajcserére a megtett km függvényében.
Akkor még fogalmam se volt, hogy az olajok adalékot tartalmaznak, ami idővel "eltűnhet" belőle, azt hittem, hogy az olaj csak olaj és megtett km függvényében ken. Egyébkén kevés futás mellet lehet, hogy nem lenne baja 1.5-2 évig se (a többi autónknak sincs baja látszatra (hangra) 20 év után se, persze azok szívók)?
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #6871 üzenetére
Szia!
Mire gondoltál, hogy napi szinten 2x3km helyett menjek kerülővel 2x6-8km-t, vagy havonta egyszer egy 50-100km-es kirándulást?
Kiválasztottam néhány olaj specifikációt összehasonlítás képpen, miszerint a C3 simán lefedi az A3/B4 kategóriát (savasodás tűrésben is, papíron mindenképpen).
Nem tudom még, hogy mit fogok használni a garancia letelte után. Évi két cserénél maradjak-e az EcStar-nál, vagy Motul EFE lesz (esetleg Castrol, vagy Shell).
Különben nem az EFE sűrűbb, henem az Eco-Clean és az EcStar hígabb a többi hasonló 5W-30-as olajhoz képest (Motul EFE, Castrol, Shell, Eneos, mind hasonló sűrűségű).
Egyébként találtam olyan szervizt itt nálunk, amelyik csak Motul X-Clean EFE 5W-30-cal végez olajcserét minden autótípusnál hordós olajból. Megkérdeztem, miért pont az EFE? a válasz az volt, mert ez a legjobb.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Régen én is gyalog jártam, kb. 20-30 perces út volt. Akkor a cipő kopott (félévente 20-30e Ft), meg az izületek (meg jó párszor meg is fáztam a gyors menettől kiizzadva).
Azóta kertvárosba költöztünk, gyalog lenne 30-40 perc. Nincs kedvem naponta kétszer megtenni, főleg rossz időben. Az előző gépkocsimmal tizen évig jártam így, igaz, hogy az 1.6 szívó, látszatra semmi baja (van benne 130e km). Ennél meg évente kétszer fogok olajat cserélni (egy pár cipő ára), reméljük túléli.
Qru: Nem tudom, hogy melyik a GTL olaj, ezt néztem ki korábban: SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W-30
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Azt néztem ki a régebbi gépkocsijainkhoz (Splash és Scenic), de a jelenlegi szerelőm valamiért nem ajánlotta a Shell-t. Azt mondja, hogy inkább Castrol legyen, abból is a Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3, az S-Cross-hoz meg a Castrol Edge 5W-30 M, ami SN_Plus-os.
Igaz, hogy némelyik Suzuki márkakereskedésben Shell olajat töltenek a garanciális gépkocsikba EcStar helyett. Lehet, hogy jobb is (valaha az volt a Suzuki olaja)?
TommyY
-
TommyY2
tag
Jó videó volt, remélem, majd a szakik megmondják, hogy az egyes összetevők növekedése mennyi minőségromlást jelent a kenés szempontjából.
Ha lehetne kapni ilyet olcsón, biztos, hogy beruháznék rá. Reflektométert és fékfolyadék mérőt már vettem (Kár, hogy az S-Cross fékolajához nem lehet hozzáférni, pedig kíváncsi lennék rá. A Splash-ben már 1 év után vizes volt, a Scenic-ben meg még 4 év után is jó).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #6889 üzenetére
Még huszon évvel ezelőtt kezdő autós koromban is, nálunk vidéken az a hír járta, hogy nem szabad budapesti használt autót venni, mivel annak a motorja a forgalmi dugók miatt sokkal többet megy, hiába van benne kevés km.
Már akkor gondolkodtam rajt, hogy jó lenne valami üzemidő számlálót beletenni és az alapján cserélni olajat, aztán nem lett belőle semmi (az akkori autók még strapabíróbbak voltak).
Csak egy kis logikusnak tűnő matek: átlag sebesség 70km/óra (ami nem kevés), az annyi, mint 14000km/200 üzemóra. Tehát autópályás használat mellett el lehetne menni az olajjal akár 20e km-t is? Ugyan ez csak városi (nem rendszeres dugóban) használat közben 40km/óra átlagsebesség mellett max. 8000km/200 üzemóra. És akkor még nem beszéltünk a szinte csak rövidtávú használatról, mint sajnos az én esetemben is.
Tehát ezért fogok én ettől fogva évente kétszer olajat cserélni. Egyébként van valamelyik olaj leírásban üzemórára történő utalás?
Milyen autóban van üzemóra számláló, lehet valahol venni (hová érdemes beszerelni)? Biztos, hogy ki fogok rá valamit találni az S-Cross-ba.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #6895 üzenetére
Ez jó ötlet. Mindenképpen fogok találni valami megoldást.
Találtam egy oldalt, ahol több félét árulnak, igaz, hogy motorokhoz.
Az egyik pl. rezgésre kapcsol be, nem tudom, hogy jó lenne-e autóba is (tudná-e érzékelni a motorénál apróbb rezgéseket), akkor az utastérben is tehetném?
https://motoralkatresz.eu/aruhaz/kategoriak/uzemora_szamlalo/
Az egyik típus pl. tud jelezni a beállított üzemidő letelte után, bár az már vezetékes.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Azt nem írták, hogy hány fokosra higították fel őket (vagy csak én nem láttam). Én szeretem a minimum -40 fokosat, biztonságosabb és talán jobban is ken.
Mi történik velük 4-5 év után? Csak a kenés csökken? Mert fagymérővel mérve még 10 év után is jó (vagy csak a refraktométer szerint, mélyhűtőben meg lehet, hogy megfagyna)? Na, ezt mindjárt ki is próbálom.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #7110 üzenetére
Köszönöm, most utána olvastam (lehet, hogy a cirkó fűtésnél is pótolni kell néha az inhibitort?).
Az a felháborító számomra, hogy ezt az autószerelők nem tudják (tisztelet a kivételnek), pedig előfordulhat, hogy tanulják is?
Az előző szerelőmnek évekig könyörögtem, hogy cserélje ki a hűtő és fékfolyadékot, de mindig azt mondta, hogy jó az még (be is állt a Suzukin az ABS kocka).
Idei évtől kezembe vettem az irányítást, minden autónkra karbantartási ütemtervet készítettem (nem reklám: Simply Auto app), és oda viszem, ahol azt normálisan elvégzik.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Csak azért gondoltam a -40-re, mivel a gyári Suzuki szuperkék előre kevert is -36 fokos papíron, egyébként megmérve -40 alatti.
Épp most néztem meg a -30 fokra bekevert (le akarom még vinni -35 alá) kék fagyállót (ami bekeveres után zöldes színűre változott), amit délelőtt tettem be a fagyasztóba. -20 fokon nincs még megfagyva, ez jó hír.
TommyY
-
TommyY2
tag
Egy kis érdekesség az olaj áramlásáról az autóban (szakembereknek hátha mond valamit).
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #7215 üzenetére
Csupán érdekességképpen írom, hogy miért érdemes kevésbé higított fagyállót alkalmazni (én -40°C körülre higítom, mivel megmérve a gyárilag bekevert minőségi (pl. Superkék EcStar) fagyállók is kb. annyi fokosak).
A múltkori Mannol esetre felbuzdulva betettem egy tömény kék (nem tudom, hogy milyen márka, 5l-es kiszerelés maradéka) fagyállót -18°C-ra felhigítva a -19°C-ra beállított mélyhűtőbe (az ajtón belül lévő hőmérő csak -14°C-ot mutat).
Ma reggel megnéztem, az eredmény részleges fagyás.
TommyY
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
Csak egy érdekes kérdéssel fordulnék a szakértőkhöz.Eddig minden autónkon úgy cseréltek fékfolyadékot, hogy minden keréknél egyesével kipumpálták, amíg tiszta nem jött (kezdve a hátsónál).
Legutoljára csak a bal hátsó keréknél szívták vákuummal, mert azt mondták, hogy ezzel a megoldással az ABS kockán keresztül minden fékhengernél kicserélődik az olaj.
Valóban elég egy csak egy helyről leszívni a 4-5dl-t?
Köszönöm a segítséget:
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz raziel01 #7287 üzenetére
Csak, hogy megvédjem, nagyon jó szerelő (a legjobb, akivel eddig találkoztam), szinte mindent tud, ha valamit mégsem, utána kérdez (ő alkalmazta nálam először a vákuumos megoldást, a többi mester csak pumpált, vagy még azt sem).
Lehet, hogy csak nem volt kedve az összes kereket leszedni, mivel nem aknán csinálta. A végén még kell vennem egy fékolaj leszívót is (fékolaj és fagyálló mérőm már van🙂).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #7303 üzenetére
Hamár Motul téma, én is rákérdeznék:
Már régebben kinéztem a Suzuki S-Cross (K14C) és a Splash (K12B) gépkocsinkba a Motul 8100 X-Clean EFE 5W-30 olajat. Jó ezekbe az autókba (van neki Suzuki minősítése?)?
Most volt a Renault Scenic 1.6 autónkban olajcsere, nem mertem a Motult beletenni, mert nincs neki Renault minősítése (ha jól láttam, csak az 5W-40 olajoknak van, pl. X-Cess).
Így most Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 lett beletéve, jól tettem?TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #7305 üzenetére
Én is néztem, hogy a Suzuki ajánlás az Eco-Clean (40°C=61.1, 100°C=10.5, HTHS 3.1) , ez hasonlít legjobban az EcStar-hoz, de sokan használják az EFE-t (40°C=70.1, 100°C=12.1, HTHS 3.5 fölött), gondoltam, hogy jobban ken (jobban védi a turbót). Egyébként az EcStar az átlagosnál higabb olaj a többi 5W-30-hoz képest.
A Scenic 2001-es, a gyári olaj az Elf SXR 5W-30 A3/B4. Korábban mindig Eneos 5W-40 volt bent, de 10 éves koráig a márkaszerviz által 10W-40 lett beletöltve ☹️.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Ez az olaj választás valóban érdekes téma. Milyen jó is volt, amíg fogalmam nem volt az egészről (időnként elvittem, aztán azt tettek bele, amit "akartak").
A könyv 5W-30 A3/B4-et ír, amit valóban az 5W-40 tud csak, de a másik oldalon az ajánlás meg az SXR 5W-30 (20 éve lehet, hogy az is A3/B4 volt).Ha megengeditek, holnap ismét átnézem az olaj ajánlásokat és megírom majd a konkrét elképzeléseket.
Az elmúlt fél évben sokat tanultam tőletek, remélem most már sikerül végérvényesen lezárni a témát a fejemben.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #7307 üzenetére
Előre is köszönöm a segítséget, remélem most már sikerül lezárni a témát a fejemben (az elmúlt fél évben nagyon sok mindent olvastam itt, de még mindig nem tiszta minden).
"Eco-Clean jobban védi a turbót (a te esetedben) mint az EFE" Miért?
Amiket az elmúlt fél évben kinéztem:
Renault Scenic 1.6 (gyári olaj az ELF SXR 5W-40 A3/B4, de 10 évig márkaszerviz által 10W-40 volt benn, az utóbbi 7 évben pedig Eneos 5W-40 C3):
Cactrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3 (jelenleg ez van benne, mivel a szerelőm ezt ajánlotta. van ebből A3/B4 is, ahol a szulfáthami tartalom sokkal magasabb, esetleg a sima Magnec 5W-40?)
Motul 8100 X-Clean 5W-40 C3 (TBN 7.5) Lehet, hogy jobb lenne helyette az X-Cess?
Motul 8100 X-Cess 5W-40 A3/B4 (TBN 10.1)
Shell Helix Ultra 5W-40 A3/B4Suzuki Splash 1.2 (gyári olaj az EcStar 0W-20 API SN, korábban a márkaszerviz által 10W-40 isvolt benn, legalábbis el van bepecsételve, az utóbbi 7 évben pedig Eneos 5W-40 C3. jelenleg Eneos 5W-30 C3 van benn):
Cactrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3
Motul 8100 X-Clean EFE 5W-30 C2/C3 (TBN 7.8) Lehet, hogy jobb lenne helyette az Eco-Clean?
Motul 8100 Eco-Clean 5W-30 C2 (TBN 7.9) Ez hasonlóan híg, mint az EcStar 5W-30
Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30Suzuki S-Cross 1.4T (gyári olaja az EcStar 5W-30 API SM, jelenleg is ez van benn):
Castrol Edge 5W-30 M (SN_Plus)
Motul 8100 X-Clean EFE 5W-30 C2/C3 (TBN 7.8) Lehet, hogy jobb lenne helyette az Eco-Clean?
Motul 8100 Eco-Clean 5W-30 C2 (TBN 7.9) Ez hasonlóan híg, mint az EcStar 5W-30
Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30Arra szeretnélek megkérni, hogy amennyiben az időd engedi, tudnál írni mindenhová egy-egy rövid kommentet (pl. miért azt ajánlod), hogy jobban megértsem?
Köszönöm még egyszer a segítséget:
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #7339 üzenetére
Köszönöm a segítséget. Akkor, amiket kiírtam, szinte egyik olaj se jó az autókba (se Castrol, se Shell)?
Az összes eddig letöltött adatlapot végignéztem, szinte egyik se tudja a Dexos1 Gen2 (Dexos2-t gyakrabban láttam) minősítést (kivétel a Motul 8100 Eco-Lite, az pl. API SP-RC, ugy tudtam, hogy SN-ig van, ez akkor még minőségibb?).Nem szeretnélek tovább zaklatni, mivel csak egyre jobban összezavarodok, de szeretnélek megkérni, hogy mindhárom autóba ajánlj egy-egy általad legmegfelelőbbnek tartott olajat.
Köszönöm a segítséget:
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #7387 üzenetére
"DEXOS1 = benzines szabvány, dízelbe még véletlenül sem szabad beletölteni
DEXOS2 = dízeles szabvány, nem modern benzinesbe lehet tölteni"Ismételten átolvastam sok mindent, csak néhány észrevétel:
Motul 8100 Eco-Lite 5W-30, Dexos1 Gen2, API SP (ez elvileg az SN Plus?). Érdekes, hogy olcsóbb, mint az Eco-Clean 5W-30, API SN.
Motul 8100 X-Clean EFE 5W-30, GM-Opel Dexos2, API SN. Akkor ezt valóban nem illik beletenni az 1.4T S-Cross-ba (az adatlapján szerepel a Suzuki ajánlás), pedig nagyon sokan ezzel járnak.
Ismerek olyan helyi szervizt, akik minden autóba csak ezzel végeznek olajcserét, mondván, hogy az a legjobb.TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #7441 üzenetére
Szia!
Valóban más olaj kell a láncos motorhoz? Ha megengeded, még egy kis finomítás olaj témában (megfogadva az eddigi ajánlásaidat):Suzuki S-Cross 1.4T (gyári olaja az EcStar 5W-30 API SM, jelenleg is ez van benn):
Motul 8100 Eco-Lite 5W-30 API SP, Dexos1 Gen2 (TBN 8.5). Akkor ez lenne bele szerinted a legjobb választás?Castrol Edge 5W-30 M API SN Plus, ACEA C3, ennek nincs semmilyen Dexos besorolása, csak BMW LL-04. Esetleg ez is megfelelő lehet bele, vagy mindenképpen sokkal jobb a Motul Eco-Lite?
Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 API SN, Dexos2. Akkor ezt felejtsem el (pedig néhány márkaszervizben ezt töltik bele). Bizonyos fórumokban írták, hogy ez még jobb is, mint az EcStar.
Suzuki Splash 1.2 (gyári olaj az EcStar 0W-20 API SN, jelenleg Eneos 5W-30 C3 van benn):
Motul 8100 Eco-Clean 5W-30 API SN, ACEA C2 (TBN 7.9). Akkor ez lenne bele szerinted a legjobb választás, illetve felesleges bele az Eco-Lite (még, ha olcsóbb is)?Cactrol Magnatec Stop-Start 5W-30 API SN, ACEA C3, ennek nincs semmilyen Dexos besorolása, csak BMW LL-04. Esetleg ez is megfelelő lehet bele, vagy mindenképpen sokkal jobb a Motul Eco-Clean?
Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 API SN, Dexos2. Akkor ebbe az autóba is felejtsem el, főként, ha a Castrol jobb nála?
Renault Scenic 1.6 (gyári olaj az ELF SXR 5W-30 A5/B5, vagy az ELF SXR 5W-40 A3/B4, jelenleg Cactrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3 van benn):
Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30 API SL, ACEA A5/B5 (TBN 10.2). Akkor ez lenne bele szerinted a legjobb választás, illetve felesleges bele az X-Cess?Motul 8100 X-Cess 5W-40 API SN, ACEA A3/B4 (TBN 10.1). Esetleg, ha csipegetné az Eco-Nergy olajat, akkor ez ajánlatos helyette?
Cactrol Magnatec Stop-Start 5W-30 API SL, ACEA A3/B4, ennek nincs semmilyen Dexos besorolása. Esetleg ez is megfelelő lehet bele (a szulfáthami tartalom sokkal magasabb, mint a C3-as olajban)?
Találtam egy Cactrol Magnatec 5W-30 DX API SP, Dexos1 Gen2 olajat, de ahogy nézem, ez Magyarországon nem nagyon beszerezhető.
Korábban írtad, hogy az Eneos Sustina 5W-30 API SN, ACEA C3 is jó olaj (illetve az egyetlen, ami ebből a márkából jó), azt ajánlanád valamelyik autóba?
Csak azért írtam mindenhová Castrol olajat is, mivel a mostani szerelőm Castrol mániás (mint, ahogy sokan mások is, főleg, ha nem hamisítvány. Állítólag az Unix és a Bárdi jót árul).
Köszönöm még egyszer a segítséget (remélem, most már sikerül végleg letisztázni a fejemben és nem zavarlak többet):
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Köszönöm a segítséget.
Ezt már írtad korábban is (el is hiszem), de én nem tudnám eldönteni, hogy egy olaj jó-e. Túl keveset megyek ahhoz és főleg rövid távokon. Egész eddig 5W-40 olajjal volt használva (előző szerelőm mondta mindig, szívó motorba csak 5W-40, ezért volt ilyen a Splash-ben is évekig), de a mostani szerelőm ajánlotta a Scenic-be is a Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3 olajat (erről se tudom, hogy jó-e, de az autó működik 🙂). Ha úgy gondolod, legközelebb ismét maradok az 5W-40 olajnál (azt mondják az ELF-ről, hogy régen valóban jó volt, de most, ki tudja? Túl olcsó?).Az előző szerelőm tavaly átállt az Orlen olajra, mondván, ő arra esküszik (nekem is azt töltött utoljára, 1000Ft/liter), amit egy-két hónap után le is cseréltettem (miután itt sok mindennek utána olvastam).
Azért írtam mindhárom gépkocsihoz többféle olaj választékot, hogy hiány esetén legyen miből választani, ezen kívül szerelő függő is a dolog (a mostani pl. a Castrol-t, meg a Liqui Moly-t preferálja).
Egyébként mit dolgoltok a Liqui Moly Special Tec DX1 5W-30 olajról? Ez Dexos1 Gen2, esetleg mindegyik benzinesbe jó lehet (Scenic - Splash - S-Cross)?
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz molnarpeter #7518 üzenetére
Azt tudom, hogy GL4 helyett nem szabad beletenni GL5-öt, mivel megeszi a bronz szinkron alkatrészeket.
Amennyiben valóban GL5 az előírás, okozhat-e bármi gondot, ha GL4 kerül bele? Amikor 4 éve kuplungcserém volt (nem értek hozzá, olyankor kifolyik az olaj?), állítólag feltöltötték váltóolajjal (utólag mondták, amikor néhány év múlva akartam vinni olajcserére), bár kétlem, hogy GL5-ös lett volna, de még lehet, hogy a viszkozitás se stimmelt (75W-80 kell papír szerint).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Azért érdekes, hogy korábban soha nem hallottam az A.Z. Meisterteile olajról (akár csak az Orlen-ről se), az utóbbi egy hétben pedig többször reklámozták a TV-ben.
Nagyon jókat mondanak róla (azért nem lenne szabad ennyire megtéveszteni az embereket). Szegény ember, aki megveszi, vajon nem károsodik tőle az autója (én meg időben kicseréltettem az Orlent)?Egyébként, bármelyik neves olaj (Castrol, Motul, stb.) adatlapját nézegetem, mindegyikről jókat írnak, aztán csak remélni lehet, hogy valóban úgy is van (ha az ember drága olajat vesz, legalább a tudat megvan, hogy nem azon múlt egy esetleges meghibásodás).
Meg lehet állapítani tapintásra, hogy egy olajnak még jó a kenése (milyen, ha már nem annyira jó, ragadós, vagy túl vízszerű?)?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz MasterMark #7528 üzenetére
Nekem még soha nem hümmögtek.☹️
A régi Szép időkben, amikor még fogalmam se volt az olaj témáról, volt úgy, hogy 28e km volt az 1.6 Scenic autóm olajában, mivel a szerviz a 30e-es ciklust ajánlotta (4.2l 10W-40 gyári Elf olaj volt bent mindig).
Olajcserekor mindig megkérdeztem, hogy jó volt-e még az olaj, a válasz mindig az volt, hogy jó. Az autónak szerencsére a mai napig nincs semmi baja (természetesen ma már nem megyek vele annyit).TommyY
[ Szerkesztve ]
-
-
TommyY2
tag
Mióta beleástam magam az autó témába, én is ilyet használok. Előtte a szerelők minden félét beleburogattak, aztán csodálkoztam, hogy egy év után már műszerrel mérve 1-2% nedvesség tartalmat jelzett.
Egyébként a DOT4 LV helyett lehetett volna az elnevezése DOT6 is, mivel ez Class 6-os, DOT5.1 meg csak Class 5.1-es.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Rocky975 #7794 üzenetére
Szia!
Én is kanizsai vagyok.
Hogy értetted, a FilterAbc vesz bizonyos cuccokat a Unix- és Bárdi-tól, vagy ők viszik a FilterAbc-től?
Egyébként a FilterAbc-nek (érdekes, hogy budapesti telefonszámuk van) elég jó árai vannak, én is tervezem tőlük a vásárlást, főleg a Motul olajok tekintetében. Aztán reméljük, hogy nem kerül bele egy-két hamis példány.TommyY
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen