Hirdetés
-
Oukitel WP35 - az 5G-s faék
ma Kedvező árú, 5G strapamobil bukkant fel szerkesztőségünkben.
-
Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
ph A Bloomberg videointerjújában utalt erre a Dell és az NVIDIA vezére.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
AVhelper
senior tag
válasz hunspikey #122 üzenetére
Valóban, a Dolby Vision a teljes videoképet felvevő, feldolgozó, terjesztő és megjelenítő infrastruktúrát úgy képzeli fejleszteni, hogy az a 24 blendényi az ember által a pupillaadaptációval érzékelhető dinamikatartományból 19-et képes legyen reprodukálni a képernyőt néző számára. Ezt mutatja az ábra, amit a #112-es bejegyzésemben megtalálsz. Ennél kevésbé ambiciózus a maximum 1000 nit csúcsfényességű képernyővel kalkuláló Ultra HD Blu-ray mastering ajánlás.
De nem értem, miért lenne ez baj? Miért baj, hogy a ma már simán 15 blendényi dinamikájú kameraképet teljes egészében meg lehet jeleníteni a néző képernyőjén, és nem kell azt konverzióval vagy bármi más módon dinamikában 10 blendényire csökkenteni, csak azért, hogy beleférjen a jórészt még a képcsöves TV-khez illeszkedő műsorterjesztési csatornákba. Pláne, hogy már léteznek a képernyő technológiák (lásd OLED) sőt már vetítők is, amikkel megjeleníthető a kellően széles dinamikájú kép.
Persze hogy zavaró a szemünknek, ha gyorsan kell alkalmazkodnia egy hirtelen fényességváltozáshoz, de könyörgöm ez a való életben is így működik. Ha egy sötét szobában tágra nyílt pupilláim előtt valaki felrántja a betűző napfényt addig eltakaró sötétítőfüggönyt, akkor Én is a szemem elé kapom a kezem. Mi van, ha a film alkotója pont ezt a kellemetlen érzést akarja érzékeltetni velünk? Ahhoz már kell az 1000 nit! Azt írod, hogy számodra elképzelhetetlen, hogy azt a leírt jelenetet HDR felvevővel vegyék fel és azt HDR TV-n nézd. Akkor képzeld el, hogy a valóságban látod a sötétbőrű fiatalember arcát és körülötte az erős fényt. Biztos vagyok benne, hogy szemed gond nélkül látja az arc minden árnyalati részletét, és elviseli a körülötte azt az erős fényt is.
Miért is a filmkészítés két lábbal tiprása, ha kevesebb korlát áll az alkotók előtt a valóság ábrázolására? Hogy ne tudnának alkotni az operatőrök csak azért, mert túlléphetnek az egyre kevésbé használt film adta kereteken? Már ne haragudj, de ez nonszensz.
Szóval ez innentől már ez nem szakmai, hanem bármiféle racionalitást nélkülöző hitvita, amiben Én nem veszek részt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony MHC-V77DW BT Mini Hifi (Hangfal) DVD lejátszással!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
- Hisense 50A6BG 4k Smart TV!50"/4k/DOLBY VISION/10bit/Game Mode/ALLM/Beszámítás!
- LG NanoCell 50NANO813QA 4k Smart TV! 50"/HDR10 pro/Local Dimmig/Game Optimizer/ALLM/Beszámítás
- Philips 58PUS8545/12 4k LED Smart Tv!58"/Dolby Vision/Atmos/Android Tv/Ambilight/Beszámítás
- Audioquest és Nordost hangszóró kábelek,RCA kábel, Nakamichi banándugó
- REL AirShip Wireless Vezeték nélküli adóvevő REL S szériás Subokhoz, új
- Apple HomePod 1. generáció nagyon szép állapotban (NEM AKKUS!)
- LG OLED 55 A1 4K TV HDR Smart (139 cm) 2026 év végéig garanciális!
- Acer Predator Galea 350 fejhallgató
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest