- Azonnali processzoros kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- E-book olvasók
- Hardverek pünkösdre
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Vezetékes FEJhallgatók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Videós, mozgóképes topik
- Négy játékkal is szemez az új Arc meghajtó
- Apple notebookok
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
Mégis kap egy utolsó nagyobb frissítést a Redfall
gp A készülő update többe között offline módot is elhoz azok számára akik még mindig kitartanak a játék mellett.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
KrAt
veterán
Köszi
Igen, lesznek rajta kisebb - nagyobb reszelések, de nagyjából gyári marad
Amit tervezek, az a nagyobb spricni (injektor, mondjuk a turbósé), hengerfejből leszedni egy icipicit, szépen kipolírozni a csatornákat, meg ilyen kis finom dolgok
Aztán, hogy mi lesz belőle, meglátjuk
-
ocsi19
senior tag
Egy ilyen jó választás lenne első hangszóróknak?
-
wwhy
veterán
Régebben szó volt az emelt fényű izzók tartósságáról: nekem tegnap égett ki a bal oldali Tungsram Megalight Ultra +90% , élt kb. 13 hónapot. Még szerencse, hogy olcsó volt
[ Szerkesztve ]
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
Daywalker
addikt
Nem lehet hivatalosan lepapíroztatni, mert szedánban nem volt ilyen motor + számla kell, amivel igazolod a motor eredetét.
Ha lett volna, akkor lehetne papíroztatni, de ki kell fizetni az 1.3 és a 2.0 közötti regadó különbözetet + a kötelező dolgok (forgalmi, törzskönyv, adatváltozás).Ha így akarná papíroztatni, több százezerbe kerülne...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Jim Tonic
nagyúr
Én némileg sejtek az elektronikához, mit kell cserélni a diódasoron és a feszszabályzón? Csak mert ezek félvezetők, mint a processzorok is, és nem tudok róla, hogy fáradnának. Ha van benne kondenzátor, az esetleg, de az 100Ft. Ami tényleg cserés, az a szénkefe: 1-2e forint, ha odavan a csapágy, akkor az 2-3e forint. Nagyon rongyámenteket szoktak 10-12-ből felújítani...
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
VR6-Fan
veterán
válasz Daywalker #12205 üzenetére
sajnos neki terveztetnie is kell és a "kötukinál" bevizsgáltatni ahol egyszer vissza dobják majd újra fizetheti a vizsgálati költséget (100k+) no meg az újra terveztetést, ki van ez találva, egyszer számolgattam hogy a VRT-t mennyi lenne bepapirozni az egyesbe majd nem 2 milla jött ki
Atesz:kivel akarod kipoliroztatni a HF-et és mennyiért?
meg minek a nagyobb spricni? teszel bele hegyes tengelyt komolyabb CR nővekedés lekönnyítés hogy pörögjön mint egy barom?
meg ki igazítja hozzá a mot. vezt.?
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz Jim Tonic #12216 üzenetére
igen, ezért kérdeztem hogy esetleg tengely, ford. szám növelés vagy valami ami nagyobb légnyelést idéz elő.
meg szvsz azt minimális + benzin igényt amit a síkoltatás meg a polirozás fog előidézni egy chips-el meglehet oldani, de még a gyári mot. vez. és a légtőmegmérő és a lambdaszonda segítségével simán elbírja....
mod:azért annyival nem nagyobb tudtommal a 204le-s turbosnak az injektora, egy valóban majd hogy nem verseny motornak szánt szívóval simán ki lehet használni, no meg az ilyen motoroknál illik a lambdát tartósan elvinni 1 alá a hűtés végett tudtommal.
de a lényeg az ő esetében szerintem felesleges
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
KrAt
veterán
válasz Jim Tonic #12218 üzenetére
Igen, elnéztem, a kéknek nevezett injektor valóban nem a turbósé, hanem csak picivel nagyobb, mint a gyári XE injektor, my bad
Amúgy chip lesz hozzá iratva, van simerős, aki tud írni
Amúgy azért vannak tervben nagyobb spricnik, mert ezzel már szívesebben etanoloznék, ebből a lóerőből hiányozhat nyugodtan 20-30 ló, nemúgy, mint a 75ből
[ Szerkesztve ]
-
VR6-Fan
veterán
mész te annyit évente hogy megérje az etanol?
illetve görgös fékpadon írkál vagy legalább "élőprogit" ír az ismerősőd, mert ha már E85 úgy lenne értelme, akkor tényleg nagyobb befecsi és úgy elv teljesítmény vesztés se lesz, de akkor meg már nem biztos hogy megéri a több lett fogyi
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
zfarkas
senior tag
LPG-hez: a spritmonitor.de-n megnéztem a gázos és benzines 66 kW-os Astra-k (ilyenem van) fogyasztását:
Benzines átlag (203 autó): 7,33.
LPG átlag (22 autó): 8,19.Ez kb. plusz 11%. Mondjuk érdekes lehet az egyes gázos autók benzin/gáz fogyasztásai adatait is megnézni.
Raw Dark Pure
-
_seth_
veterán
Milyen hiányzó lóerők? Mitől hiányozna? Ha etanolt akarsz rakni bele akkor olvass utána elsőnek
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #12223 üzenetére
Hát nem tudom ki mit néz én azt láttam eddig mindenhol, hogy lóerő nő és nyomaték nő minden tartományban ezzel szemben sokan több %-os teljesítmény veszteségről beszélnek pedig mindenhol azt írják, hogy erősebb, akinek van is ezt írja na de mind1. Mindenki annak hisz aminek akar pl, hogy az etanol megeszi a tömítéseket meg, hogy télen a szélesebb gumi jobban tapad vagy, hogy a sportlégszűrő önmagában +5LE egy 50 lovas motorra és társaik
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
fero02
veterán
válasz Jim Tonic #12211 üzenetére
Az enyémnek egy túltöltés (wtf?) miatt szállt el a 3 segéd diódából 1, a 3 fő diódából 2 és a fesz. szabályzóm. Továbbá az állórész a normál 2-3A helyett 5-6A vett fel. Meg még erre jött volna még rá a csapágy.
A mókus azt tanácsolta, h vegyek bontottat ha tudok, vagy ha más nem lesz, akkor van neki is talán. Bontóban mondtak 10k-t egy zsákbamacskára, ő meg 12k-ért adta. Na nekem ezért kellett másik.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz fero02 #12226 üzenetére
Hülyeség. A dióda a túláramot nem bírja (illetve az ebből adódó túlmelegedést), nem a túlfeszt. Túláram meg zárlatos önindító miatt lehet. Egy dióda kb. 20Ft. Feszszabályzó tranzisztor típusfüggő, de nem egy hatalmas összeg. Mind1, mindenkinek megvan a saját biznisze. A 12k amúgy is rendben van.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #12227 üzenetére
Én úgy látom, hogy minden tartományban nő mind a teljesítmény mind a nyomaték.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
fero02
veterán
válasz Jim Tonic #12228 üzenetére
Annyira nagyon nem lehet zárlatos, mert abszolút nem úgy tűnik, h baja lenne.
Lehet csak simán elszállt a fesz. szabályzó és rántott magával mindent.
Persze, mindenkinek meg van a saját biznisze, de mivel nem húzott le és nem is akart, így gondolom nem beszélt hülyeséget. Meg ha megcsinálja sztem csak akkor járt volna jobban ft ügyileg. Na mind1...
-
VR6-Fan
veterán
válasz _seth_ #12225 üzenetére
magas CR kis CCM motoroknál szart se ér (vagy nagyon sok kell belőle hogy előnye legyen), minél nagyobb a löket (és a CCM) annál jobb lesz de főleg középső tartományban ahol az előgyújtással igen csak lehet játszani, felül meg szegény lesz.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Jim Tonic #12231 üzenetére
Itteni topik a sok szívásról és az elmaradt ígéretekről: [link]
Télen is jobban tapad a szélesebb gumi, a gond csapadék esetén van, mikor többet használ az adott felületre eső nyomás. De ez nyáron pont ugyanígy van, minél szélesebb a gumid, annál előbb lesz aquaplaning sok vizen.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
tomyoy
senior tag
válasz _seth_ #12222 üzenetére
az hogy pl nekem 2000 alatt, mint ha 1 hengerrel akarnék elindulni, olyan gyenge, fölötte no problem.
mondjuk nálam alapból nem szeretni, mert 1200-tól 1600 ig mindenhol járt már az alapjáratom, minden indításnál máshova áll be, tiszta benzinnel tökéletes....
nyiknyiknyiknyik
-
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #12233 üzenetére
A nagy rallys csapatok meg biztos ktg hatékonyság miatt futnak havas utakon vékony gumikkal... [link] link [link] [link] Ez pl fizika nem vélemény kérdése, nagy súly nagy felületen fix méretű területre kevesebb nyomás jut így kevésbé tapad mint keskeny gumin ugyanaz a súly.
De pont ezért írtam mert sok minden nem tiszta az autós dolgok körül. Pl: az utóbbi szezonban is láttam sok autót úgy, hogy csak a hajtott tengelyen cserélt gumit télire mert a másik úgysem lényeges. Vagy pl sokan vesznek "sportosítás" címszó alatt pogácsákat és rakják fel azokra a felnit, hogy huu de széles lett az autó na most már milyen tuti lett a járgány... hát khm ez sem tuti megoldás mint pl a 13" 175/70-es gumit lecserélni 17" és valami peres széles gumira azért, hogy jobban menjen az autó és nincs az az ember akinek elhinné, hogy nem, hogy gyorsabb még annyit sem megy mint korábban ráadásul ráz, sokat fogyaszt és tönkre is teszi a felfüggesztést de sebaj a tudat már megéri meg a gumik és felnik ára is biztosan (na meg ugyebár gyorsuláson is aki széria autóval akar valamit villantani egy hasonló autó ellen feldob pár kisméretű kereket mert hamarabb éri el ugyanazt a sebességet azokkal a kerekekkel mint a gyárijaival ) Ilyen még a utólagos xenon meg eredeti xenon, van eltérés persze de amikor azt írják, hogy jött a bukkanós és milyen vakító az utólagos és ugyanott a gyári x5 pedig nem vakít... na az olyan nem látott még magasságállítást fényszórón elektromosan, nem tized másodperc alatt megy és pláne nem bukkanót kompenzáló mértékben arról meg, hogy az x5-ön milyen magasan van a fényszóró kár is írni
Még 1000 ilyet lehetne írni
Vagy pl volt a trafi ellen a CD felakasztásos módszer... akkor sem hitte el csak egy egész ország de még azóta is van aki kiteszi és mint megtudtam egy ismerőstől aki nagyon rendes nagy takaros kis IFA-val szállít és kiderült, hogy mióta kitette (kb a cd-s védelem hírével egy időben) nem is mérték be és nem is kapott csekket... az más kérdés, hogy főúton is nehéz lenne neki csekket szerezni még ha akarná is de sebaj )
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz tomyoy #12234 üzenetére
Ez tény sajnos, hogy nagyon autó függő a dolog, van akinek nagyon bejön és beállítja 1x és hibátlan észre sem veszi, hogy nem benzinnel megy de van aki naponta állít és mégsem jó... ezért nem vettem még meg én sem az átalakító elektronikát.
Még a olvasok mód van üzemben és ahogy látom még marad is.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
tomyoy
senior tag
válasz _seth_ #12236 üzenetére
még csak tesztüzemben használom, most tankoltam 2.ra, nem is lenne probléma az hogy alacsony fordulaton, jobban kell csúsztatni a kuplungot, és az erőhiány, de az hogy minden inditásnál más az alapjárat( hideg-meleg motornál is egymás utánni inditásnál is)....a legtöbbször 1200ra ál be....utánna 1600 ra....van hogy szépen 750en pöfög és mire megyek 500métert kinyomom a kuplungot a fordulatszám 1600on...
ritkán csinálta ezt sima benyával is, akkor takarítottam az alapjáratit, jó volt 3 napig....takaritottam hetente és mindig csak pár napig volt jó, lehet azzal van a probléma nem az etanollal, ezt csak azért irtam le.
meg a motorlámpa is jópárszor kigyulladt, de szintén lehet semmi köze hozzá...
nyiknyiknyiknyik
-
_seth_
veterán
válasz tomyoy #12237 üzenetére
Na meg amit még blogok fórumok olvasása után tippelek jó eséllyel: az az autó amelyik benzinnel hibátlanul megy de pl már néhány alkatrész: alapjárati motor, lambda szonda, ac pumpa, injektorsor, motorikus problémák na az ha etanolt kap tuti nem lesz addig jó amíg minden ki nincsen cserélve szóval előhozza a rejtett hibákat.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz _seth_ #12238 üzenetére
Kicsúsztam az időből sajnos na mind1.
Én is alakítottam az autón:
Motortér
RPMKapott új kipufogót a katalizátor és a hátsó dob között kompletten mert már hatalmas lyuk volt rajta valamint kapott új 10W40 opel olajat és szűrőt... tudom tudom én sem szeretem de sokba volt a kipuff de a kilométer is kigyűlt már így most ilyen került bele, nyáron még elmegy az olcsóbb olaj télre meg úgyis jön megint olajcsere.
A motortérben pedig a toronymerevítőt lefújtam lakk feketére így nem annyira feltűnő benne még gyáribb a motortér így A fordulatszám pedig amint bemelegedett beáll erre a szintre. AGR-t kitakarítottam most már tényleg mert legutóbb amikor nekiálltam már kitakarítottam az AGR-t...csak az nem az volt hanem előtte valamilyen szelep hasonló feladatkörrel
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
omcsi
csendes tag
Igen, az alkohol már +13 fok alatt nehezebben porlad, cseppekben kicsapódik, aminek következtében E85-tel nehezebben indulhat az autó. A hidegindítási problémák miatt került 15% benzin az alkoholba, hidegben gyakorlatilag az E85-ben lévő benzin robban, ezért szükséges a megfelelő dúsítás. A korszerű, utólag beépíthető etanolátalakító elektronikák rendelkeznek hidegindítási programmal, vagyis hidegben a megfelelő szenzorok jelei alapján dúsítják a keveréket. Az univerzális téli-nyári, benzin/E85 üzem csak profi átalakító elektronikával megoldható.
opel omega mindörökké
-
TasiA
senior tag
Hali!
Annyira nem ritka, csak egyszerűen nincs katalizátor, amihez nincs lambda vezérlés, így lesz 110 KW és 203 NM. Én megmondom őszintén, semmit nem nyúlnék ahhoz a motorhoz. Gyári állapotában is olyat lép 1 Kadett Kasztniban, hogy beszarsz, főleg az 1.3-as után. Lesz jobbra-balra cibál a kormányt bammeg! XD Neked a fékek, bölcső, kanyarstabilizátorod az 1.3-asé? Azokat alapból cserélném, illetve alul, mivel neked a lengőkar eleje, úgy mond szabadon van, nincs olyan keretben mint az Astránál, Vectránál, csinálnék egy merevítőt oda alulra, mi segít , hogy ne nyíljon szétfelé a futómű, ha megkapja a terhelést! Amúgy ez a motor még a rotoros/gyújtáselosztós?? HA nagyon benne vagy a tuningban, akkor szereznék rá 1 DIS-es hengerfejet leömlőstől+computert.(93-tól) AZ még kosítva van 1 picit gyárilag. Sokkal jobb a szoftver (2.8), meg nagyobbak a szívó, kipufogóoldali járatok+ a leömlő is kicsit korrektebb. -
TasiA
senior tag
válasz Daywalker #12244 üzenetére
Gyááá C20XE előtt a C az csak a katalizátort jelenti, amihez kell lambda. C nélkül nincs lambda, ennyi. Ugyan az a motronic 2.5 a vezérlője, meg minden ugyan az. C20NE és NE között sincs semmi külömbség. DIS-esben én sem tudok kártékony verzióról, főleg, mert 93-tól gyártották csak. Én arra akartam kilukadni, ami a lényeg, hogy ne bántsa, legyen gyári, bőven elég 151, vagy 157 ló, főleg egy 1,3-as után Kb mintha átülne az Űrszekerekben lévő, ENTERPRISE űrhajóba és teretváltana.
Na , de ha nagyon nem bírja ki, akkor hengerfej csere és már is jobb lesz.
-
Daywalker
addikt
Pontosan! Ezért nem értem...a blokkon tuti 20XE motorkódos és a leömlőben van lambda, pedig nem kéne. Namármost vagy nem a hozzá való leömlőt kapta hozzá, vagy már valami mókolás van.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs