Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz zolikaDB #15959 üzenetére

    mivel nagyobb a motor, nagyobb a nyomatéka, ezért más áttételek vannak az erőátvitelben. egy fűnyírót már régen 4000-es fordulaton nyígatsz, mikor ez még 2500-at is alig forog. tehát lehet, hogy elvben egy fordulat alatt több hőt termel, mint egy 1.6-os négyhengeres, viszont lényegesen kevesebbet forog.

    mivel ezt nem kell nagyon forgatni, ezért a kopása kisebb, mint egy bevásárló kocsi motornak. ez még 400-500 ekm után is menni fog, ráadásul nem csak azért, mert nagy, hanem azért is, mert azt leszámítva, hogy nagy, egyszerű, mint a faék. gyakorlatilag semmi trükk nincs benne, következésképp semmi nincs, ami elromoljon benne.

    és itt jön az összehasonlítás a cdti motorokkal: a cdti motor egy nagy lutri ehhez képest. nagynyomású befecskendező, porlasztócsúcsok, stb, stb. egy halom cucc van a cdti-ben, amit csúcsrajáratnak, hogy azokból a nevetséges lökettérfogatokból kihozzanak valami rendesebb teljesítményt. Sokkal nagyobb erők lépnek fel a cdti-ben, ráadásul a turbó miatt nagyobb a hőváltozás meg a hőterhelés is. Anyagtervező mérnök legyen a talpán, aki ezt rendesen megoldja. Nem véletlen, hogy nehezen terjedtek el a dízelek, volt azokkal gond bőven, mégha ezen gondok közül azért sokat megoldottak már mostanára.

    Azért nem jár mindenki ilyennel, mert:
    1. a népek zömének fogalma sincs a valódi költségekről
    2. a népek zöme nem hajlandó tisztességes összehasonlítást csinálni hogy valós képet kapjon
    3. a népek zöme nem akarja kifizetni az újkori árát és az adókat meg biztosításokat.

    Bővebben:
    1. a népek zöme irreális fogyasztási és egyéb adatokat tételez fel az autóról. Nem állítom, hogy nem lehet kihozni belőle irreális fogyasztást, mert ki lehet. Csak akkor ne a 70-nel a külső sávban tötymörgő suzukival hasonlítsuk, hanem egy olyan autó fogyasztásával, ami hasonló menetkörülmények között közlekedik. Ja, hogy annál a tempónál egy szuzukit széttépne a menetszél? hát ez van srácok.

    2. ha összehasonlítod az 1.6-os g astrát ezzel, akkor ez egy területet leszámítva minden paraméterben veszíteni fog. mégpedig azért, mert almát hasonlítottál a körtével. ez, amit linkeltem, egy nagy túrakocsi kategóriába tartozó nagy túrakocsi. a g astra ehhez képest egy kicsi városi szaladgáló autó. Ezt a vectrát minimum az 535-ös bimmerrel kell összehasonlítani, mert az a szint. Ahhoz képest drága? Ahhoz képest nem... Persze, összevetheted az 1.7cdti asta karavánnal is, csak akkor kellene egy gyorsulási tesztet is mérni... 325d alatt illetlenség jasszkarizni vele, úriember biztosra nem fogad alapon.

    tehát valójában nem azt kell eldöntened, hogy ez az autó a maga kategóriájában olcsó-e vagy sem, mert olcsó, ha nem a legolcsóbb. neked azt kell eldönteni, hogy ezt a kategóriát akarod-e megvásárolni vagy az elvárásaidnak másik kategória jobban megfelel.

    Szerintem ez a legfontosabb kérdés, amiben döntened kell: melyik kategóriába akarsz beleülni. Meg azt sem árt eldönteni, hogy melyikből akarsz és lehet vigyorogva kiszállni :)

    még néhány adalék. szerintem nem mindegy, hogy:
    - egy ilyennel le lehet nyomni napi 1000 km-t úgy, hogy nem vagy összetörve
    - ennek független hátsó felfüggesztése van, a g astrának meg valami (nem tudom a pontos szakszót) egybe-tengelyes. ha lesz hátul utasod, főleg, ha az kisgyerek, értékelni fogod, hogy a célban nem hányásnyommal a hátadon meg a hajadban szállsz ki. én csak azért nem szálltam még ki így a g astrámból, mert a gyerek az anyja mögött ült :P

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák