Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Henk

    veterán

    válasz Lomha 8V #25585 üzenetére

    Én hiszek neked, de a motorok főleg a diesel legnagyobb halála az EGR beiktatása volt ami amellett, hogy teljesítmény csökkenést is okoz a kipufogógázból a kormot visszavezeti a szívócsonkba, ami szépen lerakódik az egyes alkatrészekre. Ehhez társul, hogy a kartergáz is vissza van vezetve a szívóoldalra pl. a turbo elé és egy kopott motornál ezen keresztül a keletkező gázzal együtt valamennyi olajat is felhord. Így a meglévő korom és az olaj egy olyan tuti kombinációt alkot ami pl. a szívócsonkban drasztikusan le tudja csökkentei a keresztmetszeteket, de rárakódik a szelepektől elkezdve mindenre. Mondjuk egy jó álllapotú motornál ez sokkal kevésbé áll fenn mert az olaj ilyen nagymértékben nem kerül fel a kartercsövön keresztül. Az EGR-t meg szerintem mindenki kiiktatná ha tehetné, a benzines tulajok is, a diesel meg különösen mert jót nem tesz a motornak, kezdettől fogva halálraítélik a motort vele. Ez hatványozottan igaz az új dieselekre ahol a szívócsonk keresztmetszetváltozása is meg van oldva egy folytószelep- csappantyú megoldással. A régieknél, főleg a vákuumosnál gond nélkül meg lehetett oldani az EGR lefalazását, de erre a legtöbb elektromos már nem ad lehetőséget mert tilt miatta a számítógép. Mondjuk ez szerintem szándékos a gyártók részéről mert ezzel jóval több alkatrész eladható és az is biztos, hogy ez előbb-utóbb hibaként fog jelentkezni ezeknél az autóknál. Bármennyire is karban van tartva és odafigyelve egy autóra ez csak késleltethető de elkerülhetetlen.

Új hozzászólás Aktív témák