Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • adalbert1

    veterán

    Sziasztok,

    egy Z16XEP motoros, 2006-os H Astra kombival lenne olyan problémám, hogy a motorolajszint-mérő lámpa kigyullad, pedig nívópálcával mérve a szint rendben van (5 perccel leállítás után nézem, kb. félúton van a minimum és a maximum között).

    A hiba érdekessége, hogy először autópályán jött elő, miután olyan 20-30 km-t mentünk 3800-4000-es fordulaton.
    Akkor ránéztem a szintre, és félúton volt a minimum és a maximum között, ezért a kúton vett olajból töltöttem rá, hogy inkább a maximum közelében legyen (omv 5w-30-at vettem, dexos2 minősítésűt, ugyanilyen specifikációkkal rendelkező GM olajat szokott kapni olajcserekor, ami kb. 10k km-enként van).
    Ez a rátöltés nem szüntette meg a jelenséget, mentünk még kb. 80 km-t pályán és 50-et országúton, majd pár napig városban - akkor nem jött elő egyáltalán.
    Budapestre visszafele úton a pályán ismét előjött, utána városi forgalomban viszont egyáltalán nem - egészen a következő autópályázásig utáni ismételt városi forgalomban haladásig, illetve azóta teljesen véletlenszerűen városi forgalomban is előjön, de kézzel bármikor rámérek a szintre, az megfelelőnek tűnik.

    Más visszajelző lámpa nem ég, pedálteszt nem ad ki hibakódot.

    Mi lehet a rossz? Amik bennem felmerültek korábbi fórumbejegyzések olvasása után:
    - motorolajszint-mérő (viszont akkor nem folyamatosan kellene égnie a sárga visszajelző lámpának)?
    - szelepfedél tömítés (járó motornál megnéztem hogy könnyedén le tudom-e venni az olajbetöltő-nyílás kupakját, és igen, viszonylag könnyen lejött, csak egy minimális vákumot éreztem).

    Lassan amúgy is megyek olajcserére az Opel szervizbe, tehát velük is megnézetem, de azért jó lenne tudni, hogy mire készüljek, illetve a 78246-ban jelzett hibánál se tudtak egy egyértelmű okot megállapítani, inkább csak végigpróbálgattak mindenfélét (igaz azóta az a hiba csak 1-szer jött elő, és el is múlt).

Új hozzászólás Aktív témák