- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Projektor topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali notebookos kérdések órája
Hirdetés
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
gp A franchise legújabb részében visszatérhetünk a Sera felszínére egy régi ismerőst irányítva.
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
válasz bambano #26039 üzenetére
valszeg az van a könyvemben is, mint a tanksapkádban, ha mind a 2 opel, akkor biztosan! mint írtad te a terheletlent szoktad nézni, az hol van neked 3 bar? meg mit jelent a maximum+0,3 bar neked? ha pattogni akarsz, akkor hajrá, egy ekkora kasztnival élmény a szar úton kocsizni, de kinek a pap, kinek a papné!
de azt leírni, hogy 3,2bar egy személyautónál normális szerintem baromság! gondolom a tanksapkán lévő táblázatot tudod is értelmezni, gondolom nálad repkedhetnek a 3bar-os értékek!
nekem mindegy, hogy te egy makacs ember vagy, toljad bele a 3 bart, az úgy pont jó!
mod: örülök neki, hogy lemérted, akkor az sem jelent neked semmit, hogy az első a kormányzott kerék, ami ennek hatására tud is fordulni, ami már irányú terhelésnek is ki van téve, meg hasonlók, más a dőlésszöge, összetartása van, meg mittudoménmi! a gyárban(gyárakban) tudják mennyi kell bele, nekem az eddigi autóimban bejött mindig! ha te okosabb vagy mint a gyár, akkor hajrá, csak keményen!
[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
válasz bambano #26041 üzenetére
független ez is
B veki futómű -
-
_seth_
veterán
válasz bambano #26041 üzenetére
Merev persze mint egy kisteherben, sőt mi tőbb taposólemez sincs mert lábbal hajtjuk
"A hosszlengőkar kerékagy felőli alsó vasmagos szilentjére" Ebből kiderül, hogy mi van hátul
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Jim Tonic
nagyúr
-
diablo1984
veterán
válasz bambano #26052 üzenetére
Én 3-3.1-et szoktam az elejébe fújni/fújatni és 2.9-3 között hátulra.
ha neked nem nyalja és nem kopik egyenetlenül, akkor örülj neki, nekem sem eszi, én is örülök!
annak is örülök, hogy a tanksapka segít rajtad, meg hogy a gumis is mind hülye, annak is! ők láttak már pár autót, gondolom 2,2-2,4től még egyik lengéscsillapítója sem pattogott, de ez van!
áruld már el, hogy milyen gumik vannak a kocsidon, hogy azért töltöd túl, mert ereszt? biztos fasznántos akkor ha mindre rá kell számolni! az enyémbe egyszer felnyomom az előírtra és csá, annyi marad!
de te biztos jobban tudod ezt is.....
-
diablo1984
veterán
válasz bambano #26055 üzenetére
örülök, nézegesd a tankbeömlő fedelét és tégy úgy ahogy akarsz!
de azt ne feledd, hogy te azt mondtad nem rakva használod az autót, mégis az érték fölé lövöd a levegőt! de ha ez jó neked, akkor semmi gond, mint írtam, a te autód! ja és egy gts vectra nem egy porsche carrerra, nem ritka giga méretű gumik kellenek rá, ergó ez is csak egy opel, semmi extrát nem tud ennek sem a futóműve, sem a gumija!
na alászolgálja én itt most ezt befejeztem!
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz bambano #26058 üzenetére
Én is megnéztem, mi van a neten, de nem egyezik sehol a gyári könyvvel. Mindenhol hamis értékeket dob.
diablo1984: Nincs az perezve. Van gyárilag 19-cel, az van perezve. De most kisétálok a könyvvért, úgy is kiviszem a szemetet.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
diablo1984
veterán
válasz bambano #26062 üzenetére
mert gts-ed van nem? ha igen, akkor mi számodra ebben a kérdés! az opel a vectrakkal nem sportkocsikat gyártott, csak sportosabb limuzinokat és caravanokat!
amúgy ha gondolod abban tudok segíteni, hogy az én gyári opel könyvemben(nem elektronikus), ami 2004-es kiadású, megnézem, hogy motorkód alapján és gumiméret szerint mi a tiednek e könyv szerinti nyomása! kíváncsi vagyok, hogy egyezik-e a sapka fedelen lévőddel!
nem telepata vagyok, de nincsenek gyári egyedi opelek, mindből van annyi mint a szemét!
Jim Tonic: értem ez alatt, hogy egyedi! ebből is van széria! amúgy te tudod, hogy melyik gts a vita tárgya? vagyis melyik motorral szerelt, mert van mindenféle 1,8-től felfelé.....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz bambano #26067 üzenetére
extra, de széria! nem egyedi, de nem a sima, ennyi! anno ha valaki a te autódat újonnan meg akarta venni, simán meg tudta volna a szalonból, nem direkt csak ezt az egyet építették belőle! valszeg ehhez a motorhoz ez a széria fék-futómű! ehhez nem kell mentalistának lenni, csak neked nehéz ezt felfogni valamiért!
azért a te autód megy is mint a távirat, azt meg is kell fékezni! így akár a 3bar-os guminyomás is indokolt lehet, főleg egy nagy peres gumival!
Jim Tonic: jah, ugyanezek az adatok vannak nálam is, csak német nyelvkörítéssel(az enyém németből jött pár hónapja) a képen 18-as felni van alatta? nem semmi, kisebbnek néz ki!
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
válasz bambano #26083 üzenetére
Ha ilyen az alufelnije akkor az jó télre is, nekem is ez van fent télen, erős is, a hó sem ragad bele
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz bambano #26087 üzenetére
De ha beleragad is mi történne? A víz azonos térfogat mellett 5x nehezebb mint a hó, mennyi ragadhat bele egy ilyen felnibe? És még ha sok is ragadna bele hogyan tenne kárt? Ha csupa hó akkor nem csak az alja lesz havas, nekem még csak meg sem állt rajta a hó, a jég is a kerék és a "doblemez" között gyűlik össze nem a felniben.
Ami valóban negatívum: télen több az úthiba amiket ráadásul a hó, latyak, víz miatt nehezebb észrevenni így könnyű belefutni párba valamint a sós hólé a felületét marja a felninek, hozzátenném nekem már az ötödik szezonját futja ez a felni és semmi sem látszik rajta a téli használatból kifolyólag, alu így a rozsda sem fogja megenni.
A centírozást pedig az említett úthibákba beeső kerék okozza amit fentről nagy sebesség mellett 3-400 kiló nyom le, amin még tovább ront pl nálam is a sportfutómű de még a toronymerevítés is csökkenti a kerék-torony mozgásterét még ha nagyon minimálisan is de, hogy a hó miatt kelljen centírozni ilyenről még nem hallottam
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz bambano #26089 üzenetére
Értem már mire gondolsz, na de az a hó ami beragad fordulaton úgyis kiesik legalábbis nekem még soha nem maradt benne semmi sem pedig ezekkel is belefutottam már havas időjárásba
Jaja, elírás a centírozás Pedig igazán fel lehetne találni
Acélfelninél a beragadó hó miatt pl könnyen rozsdásodik ha a dísztárcsa fent van az autón, a felni és tárcsa között már simán megáll a hó, nedvesség.
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
realmadrid
aktív tag
válasz bambano #26134 üzenetére
Sziasztok, hozzáértő véleményét kérném, minek lehet ilyen hangja ?
Hidegindításkor van, melegedés közben halkul, majd elhallgat.
[ Szerkesztve ]
A sas nem vadászik legyekre
-
tomyoy
senior tag
válasz bambano #26158 üzenetére
jogszabály akkor nincs rá? büntetni nem büntethet a rendőr?
Abból az apropóból jött ez föl, hogy fateromat megérte egyik ismerőse, hogy vigye ide meg oda a kislányát meg menjen el neki ezt azt elintézni a kocsijával, mert neki elvették a jogsiját vagy lejárt vagy nem is tudom és faterom íratott vele ilyen papírt mert ha megállítja a rendőr akkor megbünteti 30.000Ft-ra ha nincs ilyen papirja. Szerintem csak faterom túlbuzgó.....eddig összesen életemben 5x ha megállítottak, abból 1x voltam más kocsijával, de ott ült mellettem...
jogos a véleményed barátnő az tuti, de én ha kérik odaadom a kocsit, ha ismerem az illetőt. Mondjuk én megbízok mindenkiben és naiv is vagyok.
nyiknyiknyiknyik
-
zsambek
aktív tag
válasz bambano #26245 üzenetére
Szia,
A legnagyobb problémám az, hogy már ilyen 2300-as fordulatnál is elkezd rángatni az autó. Az kb 50km/h 3-asban. Mit csinálok rosszul? Konkrét példa, jövök haza. 50km/h 3-as, tempomatot bekapcsolom (de tempomat nélkül is ugyanaz )a biztonság kedvéért, fordulatszám 2000-2300 először csak párat rángat, utána meg folyamatosan, de úgy, hogy az egész kasztni kb. beremeg. A frusztráló az egészben, hogy nem tudok normálisan menni az ótóval. Ha berakom 2-esben, és úgy megyek 50-el, akkor természetesen nem rángat, de bőven 16 l felett eszik az ótó, és véleményem szerint ez nem normális. Valami ötlet? A szervizes azt mondta, h cseréljünk gyertyákat, Ti mire tippeltek? Vagy csak én csinálok valamit rosszul?
Köszönöm a válaszaitokat,
zsambek`[ Szerkesztve ]
-
zsambek
aktív tag
válasz bambano #26255 üzenetére
Szia,
Rángat, fix 2200-as fordulatszámon is. Az 1500 kicsit túlzás volt, de kb. ha 1800-2400 között fix-en tartom a motor fordulatszámát, és nem megy se fel, se le, akkor el kezd rángatni Úgy gondolom, hogy az lesz, hogy holnap visszaviszem, megkérem, hogy tisztítsuk ki az EGR-t, ha azzal végeztünk, akkor megkérem, hogy nézze meg a gyertyákat, és mondjon róla valamit. Aztán, ha valami nem tetszik neki, akkor veszek gyertyákat is. Csak kicsit elkeserítő, hogy 1,5 hete vettem, próba úton semmi hasonlót nem tapasztaltam, az átnézetéskor se mondtak semmi hasonlót a márkaszervizesek, nálam meg rögtön kijön. SHELL FuelSaver van benne, a másik két itthoni ótó is ugyanezt eszi. Remélem az EGR-vel megoldódik Illetve, a fogyasztás is regenerálódik valami normális értékre, mivel most alapjáraton megeszik 1,7l-t. Ha pedig utazok vele, akkor a folytonos gyorsítás miatt (mert nem lehet vele menni folyton ugyanolyan fordulatszámon) 12.8 l a BC szerint
zsambek`
-
_seth_
veterán
válasz bambano #26257 üzenetére
Volt is benne igaz csak 72-es, a gyári előírás az 54-es, kétszer vettem 72-est mindkettő meghalt, az egyik savat engedett a másik zárlatos lett, a töltést megnézettem mindkétszer és jó volt, most is az, generátor csapágyazva lett de annak is csak hangja volt attól még töltött rendesen. Legutóbb már csak 54-est vettem tescoba exide-ot 8-9e forintért kiárusításban. Nincs eltérés indításkor a korábbi exide premium 72-eshez képest pedig ez csak exide excell azaz alap változat. Igaz az autó egy benzines 2 literes tehát semmi extra ez akár egy 35-ös akkuról is indulna. Egyedül arra figyelek, hogy ha nem jár a motor akkor kikapcsolom a hifit is és más fogyasztót is, korábbi 72-es akkukkal úgy voltam, hogy azért van nagy, hogy bírjon még egy kis zenehallgatást állva is vagy laptopozást szivargyújtóról. Igaz a mostanival is megoldható csak jobban figyelek (rádióra pláne a 2 erősítő miatt).
Zolika: Champion ablaktörlőm volt már és éveket bírt, szerintem jó.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
zsambek
aktív tag
válasz bambano #26268 üzenetére
ezt még megcsinálom, akkor holnap a szerviz előtt nagyon szépen köszönöm a segítséged!
a kutas írásodra visszatérve, sajnos nem a kút a ludas, mivel amikor még a régi benzin volt benne, akkor is rángatott az ótó.Majd írok, hogyha van valami!
Gyermeknek, hogy ment az első félév? vizsgákkal hol tart?
zsambek`
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz bambano #26400 üzenetére
oké, akkor motorfék alatt is befecskendez, akkor az elégett üzemanyag mért fékezi az autót?
de igazából 2000rpm felett van értelme, alatta már tényleg befecskendez
gondold végig, még a karburátoros autóknál is volt tolóüzemi vezérlés"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
F_Gergely
őstag
válasz bambano #26405 üzenetére
A vekit meg nem vezettem hoban, igy nem tudom hogy reagal, de pl tesom toyota corollaja, az abs daralt auto ment tovabb, motorfekkel meg gyonyoruen megall. Oke hogy 1.4 meg benzines de ott pl kifejezetten idegesitett az abs, szivem szerint kikapcsoltam volna. Ha bejonne a nagy ho a vekit is kivinnem egy ures parkoloba hogy fekezesnel hogy reagal a kocsi, meg ilyenek.
-
HWSW
tag
válasz bambano #26437 üzenetére
Körforgóból kijőve/jobb kanyarnál hallok kopogást. Ropogásnál/recsegésnél még nem tartunk. De akkor ezek szerint már nincs sok hátra. Tavaszra tervezek egy nagyobbacska felújítást: toronycsapágy, lengőkar+szilentek, gömbcsuklók. Ezek szerint a jobb oldalon féltengelyt is cserélhetek.
(#26440) Jofi81: na neee, azt is?
[ Szerkesztve ]
[ Szerkesztve ]
-
adorjant
senior tag
válasz bambano #26464 üzenetére
Én a Szoboszlói útra,a Marso vizsgasorhoz szoktam vinni az autókat,ott korábbi Klasszosok dolgoznak,amit tudnak azt maximálisan precízen megcsinálják,amit nem,ahhoz inkább bele sem kezdenek.
És ha azt mondják, 16:00kor jöhetsz érte,akkor az készen is lesz.Talán még Posta János említhető,de nála ritkán fordulok meg,de vele sem volt még negatív tapasztalatom.
-
amargo
addikt
válasz bambano #26477 üzenetére
Köszönöm! Utána nézek.
(#26478) Lomha 8V : Igen én is barátokkal megyek ki teljesen elhagyatott helyre, a legdurvább eddig télen macskakövön felmenni, a felétől eddig mindig visszacsúsztam, abban a kocsiban nem volt semmi, ami segítene. Gondoltam most azért jó lenne több elméletet is tanulni valaki profitól, lehet találni itt-ott neten is, de egy barátom mondta a rántópadot, olyat nem tudsz szerezni. Tudnál írni példákat vagy honlapokat?
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Lomha 8V
addikt
válasz bambano #26516 üzenetére
Haverom pizzafutár Pécsen, egy 1986-os 1.3 Uno Turbo-t hajt. Majd megmondom neki, hogy cserélje le, mert az autója egy ócska mítosz. Sőt, én is vezettem ócska mítoszt, mert volt Punto GT céges autóm (1996-os).
A gyárilag megadott fogyasztási adatok meg a szívóknál is kamuk, nem értem ez, hogy jön ide.
-
Lomha 8V
addikt
válasz bambano #26519 üzenetére
1.4-es Astráról volt szó, abba a sima 1.4 is vállalható, turbóval meg aztán messze van a downsizing-tól. Tesztekben még az Insigniát is megfelelőnek tartják ezzel a motorral, az Astra meg egész jó vele. Én 8 literes fogyasztásról hallottam flottás autóban. A 100-200%-os túlfogyasztásról még csak hiba esetén hallottam, ilyen érdekességeket nem szoktam olvasni a totalcar-on. Viszont olvastam az autó tesztjét, ahol Vályi Pista ezt írta:
"Átlagban 7,2 litert kér a kicsi turbómotor, ami mindenképpen több, mint a gyár által megadott 5,9 liter."
És ezzel hol vagyunk még a srácok által itt emlegetett 1.4-es szívó G Astrák 8-9 literes fogyasztásaitól...
-
diablo1984
veterán
válasz bambano #26530 üzenetére
azért egy teszt vezetés alkalmával azért adnak a pofájának a kocsinak, nem feltétlenül spórolják el! míg ha valaki a saját pénztárcájából tankol, az kissé oda figyelhet, nem pörgeti az autót, nem keresi a határokat. egy tesztben viszont azt nézik és hiába eko, akkor is rugatják, amúgy tesztesen!
nálam is a vectra full városi használatban kijön 6l-ből, de az első időszakban, ahol élveszkedtem a 150 csikóval, majdnem megvolt a 10 liter is!
-
deicide
veterán
válasz bambano #26535 üzenetére
Persze, nyilván nem lehet összehasonlítani, ha nem ugyanolyan körülmények között vannak használva az autók, az enyém is biztos bőven 10 felett lenne BP-n. Ezért áldom is a sorsot, hogy csak ritkán kell bemennem a városba, nagyrészt Budaörs-Sukoró-Fehérvár táv van.
zolikaDB: de akkor azt is városban, gondolom, országúton azért biztos kevesebb.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Okuyama
tag
válasz bambano #26595 üzenetére
Nem oldotta meg ,ugynézki Safe módban ragad .... Arra tudok gondolni hogy az ellöző tulaj elrontotta a 10 próbálkozást mert mondta is hogy nem tudta mi a kódja ..... és ezért nem engedi beírni .Pedig én megtaláltam a kódját a könyvében felírva Valaki nemtud erre valami megoldást ?
-
őstag
válasz bambano #26655 üzenetére
Futómű szinte biztosan nem sérült. Nem néztem, és azóta már kint van a telepen, de nem sérülhetett. Klíma hűtő szerintem megúszta, mert nem hallottam cicceni a gázt. Hűtő az tuti tört. Akinél kint van most ismerős kárügyintézőnél, Ő azt mondja, hogy nagyon meg se kell nézni, mert ez GTK. Bár azt mondja, hogy megoldja, valahogy úgy kis sakkozza a számlát, hogy ne haladja meg a megengedett százalékot(ha jól tudom tax értékték 80%). Tax értéke úgy 1,8-1,9 lehet. Én is úgy számoltam, hogy munkadíjjal kb. 1,5m a kár, mert sajnos casconál nem lehet bontott alkatrészt használni, csak újat.
[ Szerkesztve ]
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
Findzs
addikt
válasz bambano #26703 üzenetére
én a 10 éves 1.4 -es h astrámat 61 ezer km -rel adtam el
tudom, hogy td -elt zömében az vesz aki megy is vele de akár igaz is lehet, ki tudja lehet a nyugdíjasok a nyugdíj előtti éveiben vették és utána már nem használták
persze jobb fenntartással kezelni a dolgot mint mindig
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
WP14
őstag
válasz bambano #26712 üzenetére
Amelyik hibát nem ismeri az, aki jár az adott autóval, az csak apró hiba lehet. Szintén magamból indultam ki, ahogy hallok egy akár pici kopogást is valahonnan, elmegyek szerelő barátomhoz és megnézetem
Szilentek, gömbfejek, fékek stb...Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen