Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • SpeedR

    őstag

    válasz fero02 #7235 üzenetére

    Nagyjából mindennel egyetértek azzal amit írtál, de a végső következtetésed szerintem nem helyes.

    Szóval, sztem extrém esetben az alu felni jobb lehet a futómű szempontjából (kímélés).
    Ahol az alufelni reped, törik ott már teljesen mindegy hogy milyen felni van rajta, ott futómű kímélésről már nem beszélhetünk. Nem hiszem, hogy van olyan hétköznapi szituáció, amikor azonos körülmények között az alufelni látványosan jobban megvédi a futóművet, az acéllal pedig szétmegy. Nüansznyi különbségek lehetnek még extrém esetekben is.

    "Nagy ütésnél (értsd: belemégy 100-al egy tank méretű kátyúba, vagy felugratsz egy magas járdára) ha pont szemből mégy neki, akkor sem nyel el maga a felni semmilyen energiát."
    Ez esetben sztem a felni ripityára fog szétszállni. A kátyú esetében még nem is biztos, de ha 1:1-ben szembe mész a padkának, akkor tuti törés.
    Szerintem szinte biztos, hogy a futómű szakad szét előbb, minthogy a felni eltörjön. De ebben a szituációban végülis tökmindegy. A futómű szarrámegy az alufelnivel is és az acéllal is.

    Abban nincs vita, hogy az aluminium szakító-szilárdsága kisebb mint az acélé. Viszont azt állítani, hogy az alufelni kimutathatóan jobban kíméli a futóművet, mint az acélfelni, hát....

Új hozzászólás Aktív témák