Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • orgadam

    csendes tag

    Sziasztok!

    Egy kis segítségre lenne szükségem. Megpróbálom felvázolni, hogy mi a problémám.

    Telekomnál van előfizetésem netre, tv-re. Van egy SAGEMCOM típusú modemem, ami szolgáltatja a WiFi-ket (2,4 és 5 GHz), illetve közvetlenül megy egy UTP kábel az 1. IPTV-be. Eddig minden rendben, működnek a dolgok.

    Van 2 darab TECHNICOLOR TG234 típusú routerem, amit azért vettünk meg a Telekomtól, hogy a másik szobában is tudjak netezni, de NE kelljen mindenhol UTP kábelnek lógnia, hanem a két router egymás között kommunikáljon. Szóval, a kábelmodemból még megy egy UTP kábel az 1. TECHNICOLORBA. Eddig is minden oké.

    A két modem között vezetéknélküli kapcsolat van.

    A 2. TECHNICOLOR routerből, ami egy nem túl messzi, de másik szobában van, 2 darab UTP kábel van bekötve, az első megy a 2. IPTV-be, a második pedig közvetlenül kábellel a gépbe, hogy a teljes (250 mbit-es) sávszélességet tudjam használni. (WiFi-vel "csak 80-90 mbit)

    Na, itt kezdődnek a gondok. Nem tudom mi történt, de 3 héttel ezelőtt egyszer csak ledobott a gép és behalt a 2. IPTV is, a Windowes hibaelhárító "ethernet nem rendelkezik érvényes IP konfigurációval" hibaüzenettel elküldött a francba és ennyi. WiFi-k és az 1. IPTV műkdötek tovább, soha, semmilyen hiba nem volt velük.
    Megpróbáltam így elhárítani a hibát, aztán visszajött a net is, de csak 0,5 mbites sávszélességgel és a 2. IPTV továbbra se ment. Na, akkor jöttek a szokásos körök: ethernet letiltva, TECHNICOLOR routerek kikapcsolva, modem ki, vártam 10-20 percet, majd vissza az egész. Műkdött ugyanúgy, ahogy előtte, majd 1 napra rá, szintén ledobott a KÁBELES net és behalt a 2. IPTV. Ugyanaz a hiba, és ez már 3 hete megy.

    Reseteltem a routereket, megint minden kikapcs, ment 1 napig és behalt minden.
    Sajnos a TECHNICOLOR routereknek nincs IP címük (mármint nem tudom neten állítani őket), így azokkal nem tudtam bajlódni. A SAGECOM modemnél pedig annyi minden van, amihez nem értek, így nem akartam semmit sem állítani benne.

    Amit még kipróbáltam: közvetlenül bedugtam az UTP kábelt a kábelmodembe és a gépbe, lám, minden jó volt, 250mbit. Majd bedugtam a kábelt az 1. TECHNICOLOR routerbe (ami nem a másik szobában van), lám, minden jó volt, működött, 250mbit.

    Mindig, ugyanazokat a hibát produkálta, nem változott semmi. 1 napig működik, majd ledob.
    A Két TECHNICOLOR routeren vannak állítási lehetőségek (Access point, Station, Auto és Repeater).

    Felhívtam a Telekom szuperszervizét, ahol 50 percen át próbáltuk megoldani, nem sikerült. Kijött a szerelő még aznap, de természetesen akkor pont jó volt a gép (250mbit és 2. IPTV is), átállította a 2. TECHNICOLOR állását stationre. Természetesen 1 napig működött, majd ledobott a gép.

    Na, szerintetek mi a probléma? Egyszerűen nem értem, hogy ha 1 napig jó minden, akkor utána miért dob le? Már letiltottam az 5 GHz-s WiFit is, konkrétan 2 kütyü használt eddig WiFit (ha ez a gond), de már azok sem. Nincs WiFis nyomtatóm. Benéztem a SAGECOM beállításaihoz, ott azt látom, hogy van 8-10 használatban levő IP cím, de nem tudom miért.

    TECHNICOLOR routerekkel nem lehet gond, mert direkt megcseréltem őket emiatt és mindig ugyanazt a hibát dobja ki. A két router között nem jó a kommunikáció? Vagy az IP címekkel van gond?

    Én fizetek bárkinek, ha megoldja a gondom, mert én egyszerűen qrvára nem tudom. Köszönöm.

    (szokásos köröket hagyjuk, kapcsoljam be-ki, cmd-nél újítsam meg az IP címet, stb.)

    Az élet nem egy habos torta.

Új hozzászólás Aktív témák