Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kami11

    őstag

    Sziasztok!
    A kérdésem a következő lenne:
    Vodafon (volt UPC) kábelnetem van, melynek szolgáltatói router-ére új szoftver érkezett.
    Azóta folyamatosan meg-megáll a net pillanatokra, van hogy fél percig sincs adatforgalom, majd minden működik tovább. A modem-router nem szakad le a hálózatról, szinkronban marad, de ez a dadogás, mind az online stream-nél, mind a netes játéknál, sőt akár a böngészésnél is problémás.
    Eddig a szolgáltatói router modem módban volt, mögötte volt a saját routerem, ami kiszolgálta a rácsatlakoztatott eszközöket kábelen és wifin. Az új szolgáltatói szoftver települése óta viszont a fent említett hiba jelentkezik. A Voda fórumán többen is panaszkodtak a dologra, de az a megoldás erre, hogy a szolgáltatói eszközt vissza kellett állítani router módba. Meg is tettem és úgy néz ki így megszűnt a hiba.
    Itt jön a kérdésem, hogy mennyire gond, ha két router van a rendszerben? Nem szeretném "kidobni" a saját routeremet, valamint lehetőség sincs rá, hogy átkábelezzek a szolgáltatói routerhez. Hogy lehetne ezt intelligensen megoldani, hogy ne legyen felesleges routolás, mert most mindkettőn be van kapcsolva a DHCP, a szolgáltatói ad IP címet a saját routerem-nek, az meg a többi gépnek.
    A Voda router 192.168.0.1-es IP tartományt használja, a bekonfigolt routerem meg a 192.168.1.1 címet kapta meg és ezen tartományból oszt címeket a gépeknek.
    Mit javasoltok, hogy csináljam/lőjem össze a rendszert?

    A cukrász a selejtet habbal takarja be, a kőműves habarccsal, az orvos meg földdel.

Új hozzászólás Aktív témák