- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- Vezetékes FEJhallgatók
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Azonnali fotós kérdések órája
- Apple notebookok
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
ph Az Assassin IV széria legújabb verziója egy vapor chamber talpat kapott, így már 300 wattig használható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mauzes
őstag
Szerintetek egy Citroen C5 és Volkswagen Passat fenntartási költsége hogyan viszonyul egymáshoz? 4-5 éves, 2 literes dízel, 150-200k km, automata váltós.
-
Galahed
senior tag
válasz Feketelaszlo #2250 üzenetére
Igen arról vanszó, egy vadiúj 2008-as. A szerviz szerint nincs baja (hát persze, hogy ezt mondják) egy kicsit hangosabban jár az átlagnál. Az egyik szerelő a munkafelvevő mellett látatlanba mondta rögtön , hogy benzinpumpa - anélkül, hogy hallotta volna. Igy gondolom nem egyedi eset.
(az üzemanyag felesben 100-as és 95 (MOL) volt benne)
Mondtam, cseréljék, meg fogják tenni, csak kiváncsi voltam, hogy mennyi időt vesz igénybe (máshol). Nincs kedvem otthagyni napokra.
Köszönöm a választ.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Galahed #2253 üzenetére
Abban lehet igaza van, hogy benzinpumpa - csak kérdés, hogy az tünet vagy kiváltó tényező. Ugye elvileg a gyárilag beszerelt üzemanyagtartályok tiszták, nem juthat be szennyeződés - satöbbi. Gyakorlatilag meg amíg szárazon utaztatják őket gyártól a kereskedésig ha mégis van valami baki az könnyebben kijöhet. Hirtelen az jut eszembe példának, mikor pár éve a Mazdánál kellett visszahívni autókat, mert valami egzotikus pókfajta fészkelt az üzemanyagrendszerben. Persze ezzel nem bogarat akarok ültetni a füledbe - az ilyesmi elég ritka -, csak arra akarok rávilágítani, hogy ez önmagában még nem diagnózis.
-
őstag
válasz Pete55555 #2251 üzenetére
RD4-es fejegység van benne?
Nálam a 2006-os C4-ben a gyári USB CD tár emulátor van, de annak van Dension verziója, olcsóbban meg Yatour márka alatt van hozzá.
Utóbbi nem tudom milyen, de a gyárira sem adnék csillagos 5-öst feltétlen[ Szerkesztve ]
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
Galahed
senior tag
válasz Feketelaszlo #2254 üzenetére
Látod ezt nem tudom.
Utána annyi történt, hogy átnézték az autót, valóban a pumpa cicergett.
A szervizvezetőt kétszer megkérdeztem, hogy használhatom-e igy, azt mondták nyugodtan, semmi baja a pumpának csak hangos.
1 hét mire megjön az új pumpa meg a hozzátartozó "pillenpátyúk" és akkor cserélik.Köszi!!!
-
Pete55555
addikt
válasz addamka #2255 üzenetére
Na azt pontosan nem tudom, megnézem. De mondjuk 25-ért... nem szarral gurigáznak.
Ennyiért lehet kapni normális USB-s fejegységet is...
Az olcsóbbra meg azt írja, csak 2005-től jó 307-hez. Gondolom faceliftnél történt valami a rádióval.Köszi az infót.
Esetleg tud valaki egy jó FM transmittert?
...Szeretem leracsniztatni...
-
veterán
válasz enginev3.0 #2260 üzenetére
+1
Én is azt használom, és tökéletes.
Előtte én is ilyen cd váltóra köthető olvasókat nézegettem, de sokaltam. -
enginev3.0
félisten
Az automata ablaktörlőt nem lehet kikapcsolni? Mármint egyes fokozatban magának állítja a sebességet ami azért elég selejten működik és hiányzik a lassú fokozat
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3 || Xiaomi 4 Pro gen2 <3
-
Pete55555
addikt
válasz enginev3.0 #2260 üzenetére
Tényleg, eszembe sem jutott, pedig MI A1-em van
Annyi, hogy jobb lenne egy microSD-s vagy pendrive-os transmitter, de lehet megbarátkozom ezzel. Csak így akkor a telefonomat is mindig elő kell vennem majd......Szeretem leracsniztatni...
-
molnarpeter
nagyúr
Passatot a DSG miatt háttérbe tenném, bár a C5 hagyományos automatája is kérhet karbantartást, az csak simán drága lesz, nem még drágább Jó a DSG amúgy, ha rendesen volt benne 60 ezrenként cserélve az olaj, csak nem mindig tudják bizonyítani, bár mindkét autónál pár cseppet leengedve az atf színén látszik, mennyire régi. Szvsz a Passat valamivel többet ad, de a fenntartás is magasabb tud lenni. Hidrós felfüggesztést nézted?
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz molnarpeter #2265 üzenetére
Persze, igazából pont a hydroactive emiatt jön szóba a Citroen, mert a kényelmen kívül másban azért nem vonzóbb, mint egy Passat. Legalább is szerintem. Mégis csak francia, ugye.
-
Pete55555
addikt
-
őstag
válasz Pete55555 #2259 üzenetére
Lehet ennyiért fejegységet, de nekem pl. ez nem játszik, egyrészt egy kormányvezérlő modul +10ezer alaphangon (C3-ba JVC-hez ennyi volt), plusz ehhez a kijelzőtengerhez még egyet nem raknék
(kihangosítót már elraktam onnan, nem tudom milyen retardált tette kihajtható fiókra, de legalább a borítást lekapta róla)
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
Pete55555
addikt
válasz addamka #2269 üzenetére
Persze, én sem akarom a gyárit lecserélni, csak na... drágák
Marad a roidmi szerintem, meg megpróbálok valami használható tartót beszerezni.
Ezt nézegetem most, pont jó lenne a kormány mellé a műszerfalra, csak nem tudom hogy "rögzül". Vagy úgy gondolták, hogy csak lerakom azt jóvan' ?
Más: Észrevettem, hogy ha hidegen beindítom, alapjáraton olyan 10 másodpercenként kattan valami a motortérben, kicsit felpörög a motor, majd vissza. Illetve ha elindulok, jó 10km kell neki, míg eléri a 90 fokot a vízhőmérséklet. Ez normális? Az első dolog nyilván nem...
El fogom vinni szerelőhöz egy hibakód kiolvasásra majd.
Ezekkel az ebay-es kódkiolvasókkal van valakinek tapasztalata? Ha működik lehet vennék egyet.
...Szeretem leracsniztatni...
-
őstag
válasz Pete55555 #2270 üzenetére
Vgate adapterem van, kb. amikor ez a cikk íródott akkor vettem, simán jó a mai napig.
Rajtahagyni nem érdemes, mert az akksit leszívja, van olyan drágább típus ami elvileg standby-ba kapcsol, azokat nem kell levenni, az olcsók nem ilyenek.Az első telefontartó esélyesen alul ragaccsal tapad fel. Az azért jó, mert ha a 307-esedben is gumírozott réteggel van bevonva a műszerfal, lehet lekapja róla mikor leveszed.
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
őstag
válasz Pete55555 #2274 üzenetére
Ha szerencséd van csak valami jeladó / érzékelő.
C4-nél nekem is hullott pár ilyen 10ezres tételt jelentő dolog miután megvettem.Most részecskeszűrővel szívok, azaz azzal hogy senki sem tudja mi a baja.
Esetleg ha valaki tud értelmes részecskeszűrő specialistát Budapesten és környékén, ne tartsa magában.Jelenség:
indításnál kiírja, hogy fennáll a veszélye az eltömődésnek. Hibakód nincs. Teljesítményvesztés nincs. Füst nincs. Adalék 1.4 liter van benne. 207ezer km, 1.6 HDI 110 ló, 2006-os.Eddig voltam:
- XV. kerületi szűrősnél, ránézésre cserét mondott, nem úgy tűnt mint aki ért hozzá
- XVI. kerületi szűrősnél, szerinte minden jó
- márkaszerviz, hiba semmi, ráerőltettek egy tisztítást, ha 300km múlva is kiírja cseréljük ki a szűrőtNapi 80km-t megyek vele, 70% külterület (M2, M0), másik része Budapest.
Milyen időközönként kellene regenerálnia? Az egyik azt mondja túl gyakran regenerál -> elhasználódott a szűrő. A márkaszerviz azt mondja 250km-enként ennek a szűrőnek regenerálnia kell, most 350km volt benne -> elhasználódott a szűrő.
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
Pete55555
addikt
válasz Pete55555 #2274 üzenetére
Érdekes egy autó ez...
Szóval ugye jött a hiba, motor leáll.
Vártam kicsit, beindítottam minden oké, kivéve ugye hogy ég a STOP meg a motorellenőrzés jelző.
Bejöttem a városba, TESCO - vettem bele injektor tisztítót - ez nem árthat, amúgy is akartam bele venni.
Beleöntöm, indítom, és kicsit nehezen indult, adni kellett egy kis gázt.
Hazajöttem leállítottam - persze a motor diagnosztika jelző továbbra is égett, míg hazaértem.Viszont meg akartam nézni az olajszintet a kocsiban (illetve mennyire fekete) ezért lementem a kocsihoz, hogy átálljak egy vízszintes helyre, mert mikor hazaértem, nem volt normális hely a ház előtt.
Beindít, pöccre indul, semmi hiba, semmi visszajelzés, motor ellenőrző is elaludt.
WTF?
Persze diagra menni fog így is, de úgy olvastam, hogy a hiba elvileg benne kéne, hogy maradjon.
Ki érti ezt
Franciák(#2277) molnarpeter
Hát, ez jó kérdés, hogy volt-e lambda csere mostanában, de mi az a kiemelő?[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
molnarpeter
nagyúr
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
2012-2014 között nézegetek C5 Tourer és 508 SW típusokat, 2 liter 163 LE dízel, automata váltóval.
Mik a tapasztalatok, a kettő közül melyiket vennétek és miért? A Citroen nálam főleg a hydroactive miatt merült fel, a Peugeot-nak mi lehet az előnye?
-
Mauzes
őstag
Ja és még egy: az hogy lehet, hogy a Citroen C5 katalógus szerint az Exclusive felszereltség tartalmaz elektromosan állítható és fűthető első üléseket, viszont ehhez képest több olyan példányt találok, ahol Executive felszereltséget írnak és elektromos ülésállítás van, de ülésfűtés meg nincs?
-
Bad Pritt
nagyúr
Sziasztok,
facelift utáni 307 1.4 és 1.6 között mennyi a különbség fogyasztásban? Néznék Spritmonitort, de nem hozza be a találatokat most valamiért.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Bad Pritt #2282 üzenetére
Nyugodt vezetési stílusban az 1.4 talán 0,5-1 literrel kevesebbel is el van (6,5-7 l/100km), de igazából közel azonos konstrukció, nem fog senki spórolóbajnokot játszani azzal a 200 köbcenti lökettérfogat előnnyel. Ezek a kis különbségek Európában inkább a szabályozásban található adókedvezményeknek szóltak - ha valahol pl. 1400 köbcentiig volt egy teljesítménykategória felső sávja, akkor megérte a gyártóknak egy kisebb motorváltozattal is szerelni ugyanazt a típust a vevők kedvéért.
(#2281) Mauzes: Szerintem a mi piacunkon nem volt Executive felszereltségi szint - minden Citromnál az Exclusive volt a csúcs. Lehet, hogy ez valami külföldről behozott autó, ahol volt értelme így összerakni az extrákat. Az 508 és a hidró nélküli C5 között egyébként nem sok különbség van műszakilag - méreteiben utóbbi talán mintha picit nagyobb lenne. Viszont műszerfalra és beltérre mindig erősen eltért a két márka - én azt mondom válaszd az, amelyik neked belsőépítészetileg szimpatikusabb, úgyis ott fogod a legtöbb időt eltölteni.
-
Pete55555
addikt
válasz Bad Pritt #2282 üzenetére
Ha nem sürgős, az 1.6-ról tudok majd fogyasztás adatot mondani, város rövid távra, bár ez facelift előtti, de szerintem ugyanaz a motor van benne, mint a facelift utániban (cáfoljon meg valaki, ha nem lenne igazam)
Más: a mai nap sem telt eseménytelenül, tönkrement a kp-i zár távirányítóján nyit gomb. Tehát zárni zár, de nem nyit ki. Így néz ki szegény kapcsoló:
Sajnos nem sikerült túl jó képet készítenem róla, lényeg, hogy "ki van a bele" a jobb oldali kapcsolónak...
Tud valaki egy jó műszerészt, aki forrasztana rá egy másikat? Nem tudom egyéb módon hogy lehetne ezt javítani...
Illetve nem gond az, hogy a távirányítóval zárom, és kulccsal nyitom? Ilyenkor villog az index amúgy rá nem adom a gyújtást, gondolom riasztó???
Viszont belenéztem a légszűrő házba. Gyerekek, ebben tök új szűrő van. Enni lehetne róla...
Ja, és a lambda szondára is ránéztem, hát nem úgy néz ki, mint ami mostanában volt cserélve.
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
Na, lecsekkoltuk az autót ma.
P0562 Rendszerfeszültség alacsony
P1632 Erőátvitel vezérlés modul megfigyelési hiba.Na, erre a szerelő nem tudott mit mondani... Megkérdi egyik Peugeot-os haverját, és szól majd...
(#2285) Bad Pritt
Egyelőre 7,5-et ír ki, de még csak 50 km-t mentem vele...[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz enginev3.0 #2287 üzenetére
Ha az 1.6-os tényleg elmegy városban 7.5 körül az elég fasza amúgy.
Amúgy most elég tanácstalanok vagyunk, egy barátomnak tetszenek ezek a 10 évvel ezelőtti Peugeot-k, de nem igazán tudja eldönteni, hogy 307-et vagy 207-et nézzen. Külsőre eléggé hasonlóak, 307 valamivel nagyobb, 207 mennyivel korszerűbb technika, ha egyáltalán az?
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz echterion #2291 üzenetére
307-et pár hónapja vadásztunk egy másik cimbimnek, de Focus II lett végül, viszont nekem nagyon tetszett a 307. úgyhogy most akár még magamnak is el tudnám képzelni, pont ilyen méretben keresgélek, csak meg kell győzni, hogy tényleg nem lesz semmi baja, pl.: hírös francia elektronika mennyire erős a kései 307-esekben? Erre a tpíusra mondják azt, hogy fokozottan igaz, minél későbbi, annál jobb?
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Bad Pritt #2294 üzenetére
Karosszériát jelölő betűszók:
Break - kombi
SW - kombi panorámatetővel
CC - coupe-cabrio
Coupé - egyértelműFelszereltség nomenklatújára elég eltérő típusonként, bár van benne logika és visszatérő motívum, de inkább nem kezdenék bele teljes Peugeot felszereltségi szint kalauz megírásába a '90-es évekig visszamenően, mert az több oldal lenne. Inkább javaslom gyári katalógus/brossúra keresését (PDF-ben sok típusé megtalálható magyar nyelven is) vagy pedig az EUROTAX értékelő adatbázisát. Utóbbi azért célszerű, mert ha csak annyi kell belőle, hogy milyen felszereltségi szintek voltak, akkor nem kell befejezni a kitöltést, a második oldalon a járműkeresőben - általában érték szerint emelkedő sorrendben - hozza az összes akkor elérhető opciós szint/motor kombinációt. 307 faceliftre például ezt hozza ki ↓ :
Sphere
Symbole
D-Sign
Supreme
Sportline
Oxygo
FélineEbből a D-Sign és Oxygo emlékeim szerint csak valami speciális kiadás volt, Félinet meg úgysem vett Magyarországon senki. A többi erősorrendjét (Standard, Presence, Premium, stb.) is megtalálod, csak azok a modellfrissítés előtti 307-hez tartoznak.
[ Szerkesztve ]
-
DJosef
őstag
Szep estet Urak!
C4P/GRAND, C8, 807 tulajokhoz lenne kerdesem. Bovul a csalad es kezd kicsi lenni a Meriva hatul. Olyan kocsit keresek ahol hatul kenyelmesen elfer a gyerek a gyerekulesben anelkul, hogy hozzaerne a laba az elso uleshez. Zafirat probaltam de az sajnos nem sokkal nagyobb hatul mint a Meriva es az A oszlop is vastagabb benne. Kerdesem az lenne, hogy a fent emlitett tipusok dizel motorjai mennyire tolerajak a rovid tavokat? Gondolok itt a turbora, reszecske szurore, kettos tomegu lendkerekre. Xara Picassokbol valamivel tobb a benzines azokrol is szivesen meghalgatom a velemenyeteket. A Xara Picassoval annyi a “bajom” csak, hogy szinte C4 Picasso arban vannak.
[ Szerkesztve ]
Forget about it
-
echterion
nagyúr
válasz Bad Pritt #2293 üzenetére
Csak saját tapasztalat 10 évnyi 307-es birtoklásból: elektronikai bajom nem volt vele, az 1.6 benzin teszi a dolgát, 130 felett lesz nagyon-nagyon éhes, az alatt megfelelő a fogyasztás, kényelmes, tágas, megbízható kocsim van. Gázossá is alakítható, azzal is megfelelően működik.
Típushiba a kijelző olvashatatlanná válása, ezt erős napfényben, nyáron lehet legkönnyebben észrevenni, télen nem látszik a hiba.
Nekem Riviera van, az ilyen egyedi felszereltségi szint, pár hónapig volt kapható, szerintem elég jól fel van szerelve, automata klíma, elektromos ablak, ilyenek.**********
-
ftc
nagyúr
Peugeot 308sw-re hol lehet szereni panorámatető sötétítőt(roló)?
-
enginev3.0
félisten
Termosztát cserélve, de még mindig nincs meg a kellő hőfok
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3 || Xiaomi 4 Pro gen2 <3
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen