Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az Amazon eurómilliárdokat hozna az olasz és az európai felhőbe
it A jelentések szerint Olaszországgal folytat megbeszéléseket az Amazon a több milliárd eurós befektetésről.
-
Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
ph Az Elitegroup új LIVA barebone-nal és a Black alaplapsorozat feltámasztásával készül a tajvani kiállításra.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kaszaking
tag
Ha új dugattyúgyűrűk, hajtókar csapágy, főtengely csapágy lesz beépítve akkor utána kell olajcsere rövid időn belül vagy ezek nem úgy kopnak össze hogy kéne cserélni?
-
PeTeR_33
tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Adott egy 2017es Passat B8 sedan.A tegnapi üzemanyag ár emelkedés előtt hoztam bele pár kanna gázolajat.
Ma önteném bele.
Leveszem a tanksapkát és a tanksapka utáni részen a nyílásnál van egy aluminium kis valami.
A tölcsért nem tudtam bedugni.
Elég stabilan ott van.Feszegetni nem akartam.Van valami titka annak h hozzáférjek tölcsérrel az üzemanyag betöltő nyíláshoz??
, GIGABYTE Z390 AORUS ELITE,I5 8600K,PALIT RTX 3070 GAMING PROBE QUIET STRAIGHT POWER 10 700,CORSAIR VEGENANCE LPX 3200 16GIGA,SAMSUNG EVO SSD 500G
-
bul07
nagyúr
válasz PeTeR_33 #163204 üzenetére
Ügye ez egy min 8.000.000-os autó?
Mennyi is volt az emelés 10Ft se? Nem értem.....
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
!Overdose!
őstag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni.
Az alany: 2012-es 1.6 TDI (CAYD) Caddy.. Az utóbbi napokban gyakran megemelte az alapjárati fordulatot, gondolom regenerálni szeretett volna. Ehhez minden elvárt körülmény adott volt. Tegnap vészmódba kapcsolt és P2458 hibát ír (DPF Regeneration Duration). Ma elvittem DPF tisztításra, de a szerelő nem csinálta meg, mert szerinte a DPF állapota kiváló (korom 16g, nyomások rendben).
Abban szeretném a tanácsotokat kérni, hogy merre induljak. Mégis tiisztítassam ki szűrőt vagy más lesz a hiba és inkább szervizbe vigyem? VCDS és kábel is van még a régi autóból, ha azzal hozzájutok még fontos infóhoz. Céges autó, jó lenne, ha nem állna napokat a szervizben.
Előre is köszönöm!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Doki16
addikt
válasz !Overdose! #163208 üzenetére
VCDS-el olvasd ki a hibakódot és az élő adatok között az Oil Ash érték kellene inkább.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz PeTeR_33 #163210 üzenetére
Meg tudom érteni, mi is bevásároltunk a gépekhez december utolsó napjaiban. Pont akkor jártunk Bp-n, Auchannál tankolva csak azon visszajött az útiköltség fele (nem üa, hanem km-re vetítve), hogy nem vidéken vettük az üzemanyagot. Ford egyébként biztosan szokott adni az ilyen sapkanélküli nyíláshoz tölcsért, volt dolgom Passattal is, de nem emlékszem hirtelen, hogy láttam-e az eszközt. Jumper mellé is adott a Citroen - plusz egy másikat, mert annyira eldugott helyen van a szélvédőmosó betöltője
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz !Overdose! #163212 üzenetére
Szerintem az van, hogy időtúllépés miatt leállította s regenerációt, pedig még maradt korom. Erről árulkodik a 16g. 21-nél már regenerál, és kb 3-4 grammig ki is égeti 15 perc alatt. Ha neked maradt 16g, akkor 30 körül volt benne. Nem kell tisztítani semmit, indítani kell egy szerviz regenerációt, az kiégeti nullára, de ha látod máskor, hogy regenerálni akar, inkább vidd el egy körre, mert ha sokáig így jársz vele, kinyírod a turbót.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz PeTeR_33 #163210 üzenetére
Nem ütötted el?
Nem 20.000l akartál(2000l esetén 100Ft csak 200e Ft egy gazdaságnak az semmi, főleg hogy van üzemanyag támogatás is)
Amúgy én inkább tartanék a tölcsérről meg a kanából bekerülő szennyező anyagok miatti problémák előjövetelén, mint azon a pár ezer forinton
Ezért nem is érti az ember hogy oké hogy spórolsz pár ezer forintot, de mennyibe is kerül egy üzemanyag szűrő abba a kocsiba, szerelési díjjal együtt?
Meg én nem értek annyira a kémiához de sok ideig fél évig nem igen lehet tárolni az üzemanyagokat mert "megromlik" (nem szó szerint hanem veszít sokat a minőségéből) (benzin tud "megromlani" az etanol tartalom miatt)
De legyen szerencséd a betöltéssel
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
válasz molnarpeter #163222 üzenetére
HA nem tudod mit miért csinálsz akkor kinyírhatod vele a turbót pl. De lehet...
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz molnarpeter #163222 üzenetére
Lehet, de azért olyan csinálja, aki látott már ilyet.
Két féle van:
1, Álló helyzetben, emelt fodulaton
2, Menet közben, de ott instrukciókat kell követni, és akkor ajánlatos, ha már világít a DPF lámpa.Sokan nem tudják, hogy a regenerálás 3 fázisból áll, és a legjobb olyankor csak simogatni a pedált, nem tiporni, mert az többet árt, mint használ.
Első fázis, felfűti a katalizátort, ideális körülmény 100km/h körül, 4. sebességi fokozatban 2500 fölött, de 3000 fordulat alatt, csak tartani a sebességet. Amint ennek a fázisnak vége, jön a valós égetés, itt már vörösen izzik a turbó. Szintén nem szabad tiporni, ideális eset tartani a sebességet. Következő fázis a visszahűtés, fontos, hogy kellően lehűljön a turbó, ehhez fel kell kapcsolni a legmagasabb sebességbe és tartani a sebességet valahol 2000 fordulat alatt, a menetszél szépen kihűt mindent. Ha teljesen lekapcsolt a regeneráció, a katalizátor annyira forró marad, hogy magától fog kiégetni mindent, amíg meg nem állsz, szóval ideális egy hosszabb út elején megejteni, itána lehet nyomni a szemét, szépen kifúj mindent, célszerű megjáratni magas fordulaton is.
Na most a turpisság. Az álló regeneráció során az megy végbe, ami mindig, amikor magától elkezdi, de a menet közbeni kényszerített regen sokkal intenzívebb, sokkal nagyobb hőmérsékleten megy végbe, több a befecskendezett üzemanyat és hígítja vele az olajat is, szóval célszerű utána olajat cserélni. 2-3 kényszerített mászkálós regen és 1 literrel több
olajgázolajos lötty lesz a motorban. Szóval csak ésszel, mert a kényszerített mozgó regeneráció arra szolgáll, hogy az eltömődott szűrőt (40g alatt)átfújja.Olajcsere előtt egutóbb csináltam egyet a sajátomon, kiégett 0 grammra.
Azért van időkorlát a regeneráción, mert elolvadna a turbó, ha tovább engedné. Erre is ügyelni kell, pl kétszer egymás után nem indítunk kényszerített regenerációt, mert határos időn belül feltesszük a fórumban a honnan tudok olcsó turbót szerezni kérdést.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
-
negyedes
addikt
jo reggelt, lama kerdes de meg eddig nem jutott eszembe: jelen pillanatban 95-os mol benzin van az 1.6 AZD boraban, jo negyedig van a tank. Ma kapok a cegtol egy "ingyen" teli tankot es szeretnem 100-al megtolteni ugyancsak moltol. Ajanlott a keveres(95-100) vagy inkabb menjen bele a jo oreg 95-os?
a vw 98/95 benzint ir elo a kocsihoz, ha a 100-as megyen bele az is OK lesz?
Három dolog biztos az életben: az adó, a halál és az adatvesztés. - Baráth Gábor
-
bul07
nagyúr
válasz Mágus2 #163234 üzenetére
Legjobb lenne ha tudna kölcsönkérni valahonnan Európából egy Dodge Ram 5500 Long Hauler-t[link]
Röpke 162 gallon a tankja, 612literesKiakadna a főnöke szeme mikkor meglátná a számlát
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz i-sti #163236 üzenetére
Bazi nagy lakókocsihoz simán jól jöhet a 6.7l motorja
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Ehnaton88
csendes tag
Sziasztok, úgy néz ki, hogy a sok szívás végére érek hamarosan és gondoltam megosztom a tapasztalatokat, az alany egy 2012 A4 B8 facelift 2.0tdi CJCA. hibakód nincs.
151e km van az autóban magyarországi, lekérdezett, biztos nem lehetek benne, de valószínűleg ennyi lehet , én kb 40e km hajtom, már nem csaló szoftverrel és a regenerálások közötti hatótáv lecsökkent 100-150km-re. 150km csak pálya és 100km csak város.
Mondtátok hogy valami kormolhat így elvittem szerelőhöz (volt márkaszervizes) teljes diagot elvégezte a kocsin, márkaszervízből kihozott diag műszerrel, hibát nem találtak, DPF szűrőt levették, turbó sem volt hibás, vagy elkoszolódott, azt mondták csak kicsit kormos de nem nagyon, töltőnyomások rendben voltak. Olajat kicserélték de 10ekm-ként lecserélem. Ki lett pucolva a DPF (bosch szervízben erre való géppel) resetelve volt stb.
- EGR pucolva de nem volt kormos nagyon, tesztelve. (amúgy is ki kellett szerelni a DPF kiemeléséhez)
VAG DPF el nézve Oil ASH 0, a távok megmaradtak sajnos. (SW downgradelték nekem vissza a "csaló szoftverre")
A "measured shoot mass" szökik fel 23g ra és indul a regen, a kalkulált korom csak kb 10g-on áll szászalékosan a telítettséget 40% körül mutatja de indul a regen. A regen közben a "measured shoot mass" 0g-ra kipucolja de még onnantól megy a regen pár percig, mert a kalkulált korom értékét leviszi 5g-ra.
Visszahívtam a szerelőt, márkaszervizbe be, értékek átbeszélése és amit hallottam az elég érdekes volt:
- Amelyik autón a visszahívást megcsinálták az gyorsabban elhasználja ezt a kerámiabetétet
700eFt az új szűrő, és nem tudta garantálni, hogy nem fogja továbbra is ezt a hibát csinálni.
Itt megjegyzem, mivel ismerős volt azt mondta nem hivatalosan, hogy vegyem ki a szűrőt, ha jót akarok a motornak, mert a frissítés óta sok szűrőt és turbót cserélnek)
Elvittem egy dízel specialistához utolsó esélyként, hátha valamit csak nem vettek észre itt már kértem külön ha kell szereljék ki az injektort, amit ti ajánlottatok hogy teszteljék, de olyan értékeket produkált diaggal, hogy azt mondták ők ezt ki sem veszik, itt elhangzott a "majdnem új" kifejezés... (Max motionnal járok, ez lehet segít valamennyit)
Tehát adva van a minden jó állapot, a kocsi jól megy, nincs vészmód, könnyen gyorsul 200 fölé is, nincs torpanás, semmi tünet csak a sok regeneráció.
Most várok a chiptuningosra kiépítik a szűrőt, újraírják a map-ot fékpadokon tesztelik finomhangolják stb. Azt mondták, hogy semmi látható koromnak nem szabad elhagyni a kipufogót. (Most ha kitörlom egy fehér ronggyal akkor maximum csak poros lesz, korom nincs)
Ha még van valakinek ötlete a gyújtsam fel-en kívül akkor szívesen várom vagy aki látoot már ilyet, akkor elviszem hozzá ha megnézi jópénzért[ Szerkesztve ]
-
-
mmdms
addikt
Üdv uraim!
Találtam a városba egy pár eladó Audi A3-as hangszórót, kialakítása ránézésre ugyanaz mint a a B5 Passaté, előfordulhat hogy ugyanolyan? Sajnos évjáratot még nem közölt velem az eladó, annyit tudok h 2 hangszóró, két magas, meg egy center volt a kocsiba, ezt mind adná is.
Illetve ugy néz ki vákumgondjaim vannak, 1,9 tdi AHH passathoz hány méter vákumcső kellene, ha mindegyiket cserélni akarom?
Előre is köszi a segítséget!ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
Ehnaton88
csendes tag
válasz Motion_Blur #163243 üzenetére
Kicsit félreérthetően fogalmaztam, nem tetettem bele az új szűrőt, mert azt mondták hogy az is jó, csak lehet a kerámiabetét elhasználódott, lehet ilyen?
idáig kb 220 a vizsgálatok tisztítás stb -
Mágus2
Közösségépítő
válasz Ehnaton88 #163241 üzenetére
Vártam, hogy lesz valami konkrét megoldása a dolognak, de nekem nem úgy tűnik, hogy a végére értél volna a szívásnak.
Lehet, neked megoldásnak számít a szűrő kivétele, de azt hittem megjavítják. Valami miatt több kormot képez a motor, mint amennyi tervezve volt. Dízel autónál az elégtelenül elégetett üzemanyag mellékterméke a korom. Sok gázolaj és kevés levegő. Valami tt nem OK, de ugye ha kiveszik a szűrőt, onnantól mind1. Szerintem fog kormolni padlógázon, mert a hiba ettől megmarad, csak már nem lesz ott a DPF, ami megfogja a kormot.
Vagy lehet hogy tényleg maga a szűrő a gond és nem telik meg korommal, csak megolvad a belseje és több fojtást generál, mint amivel számoltak. Ez akkor derülne ki, ha szétvágnák.
[ Szerkesztve ]
-
Ehnaton88
csendes tag
válasz Mágus2 #163246 üzenetére
Még jövőhétig van időm, ha vállalod hogy ránézel és találsz valamit akkor én örülnék a legjobban, de már teljesen tanácstalan vagyok Mindenkitől csak azt hallom hogy minden jó......
A szűrő kivétel az utolsó dolog, de még nem is gyanúsítanak semmilyen elemet...[ Szerkesztve ]
-
Wiz Khalifa
addikt
Sziasztok!
2003 Skoda Octavia 1.4 16V 75le 1U2-be kellene váltó olajat cserélni. Bonyolúlt otthon vagy megoldható?
Köszönöm a válaszokat előre is.
Smoke some weed nigga!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Ehnaton88 #163247 üzenetére
Melóban vagyok és mellette még a műhelyt is rendezem, szóval elkéstél ezzel. Az a 100km város mennyi hidegindítást jelent és milyen fordulaton használod városban?
Wiz Khalifa Megoldható otthon is, de 17mm imbusz kulcs kell a cseréhez, cső és tölcsér a feltöltéshez.
[ Szerkesztve ]
-
Ehnaton88
csendes tag
válasz Mágus2 #163249 üzenetére
Garázsból állok ki 7-8 foknál nincs hidegebb 13km megyek vele 1500-2000 között használom utána haza ugyan ennyi, 4 naponta van 1 regen kb 100km re ~ 8 hidegindítás, most mentem M0-on este pont regenerált pályán 80km mentem utána de már kb 14g korom lett a szűrőben a VAG DPF szerint.
Akkor úgy módosítanám a kérdést, hogy mennyi idő múlva tudnál ránézni, egyszer és akkor eltolnám ezt a szűrű kivételt, úgy látom neked bőven több a tapasztalatod, mint akikkel beszéltem személyesen.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest