Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Babetta-X

    senior tag

    válasz rob210 #26044 üzenetére

    Valamennyire igaz amit mondasz, alapjában véve az a baj, hogy a károsanyagok nagy részét nem is az autók, hanem az ipar bocsájtja ki, nem tudom rájuk milyen emissziós normák vonatkoznak, de szerintem tuti nem ilyen nagy. Mivel ebbe nem látok bele annyira így inkább nem mondom ok nélkül, hogy szinte semmi.
    A katalizátor eredetileg nem rossz ötlet, igazándiból csak felgyorsítja a kémiai folyamatokat, oxidál és redukál. Valójában a természetben is sok-sok év alatt visszalakulnának a kipufogó gázok olyanná, amiben a katalizátorban alakulnak tizedmásodpercek alatt.
    Más a helyzet a tároló cuccokkal. Benzinesben -vegyük példának az FSI-t- azért kell pl NOx tároló katalizátor, mivel rétegzett üzemben nagyon kevés a CO ami alapjában véve nagyon nagyon jó lenne, de így az NOx-et a katalizátor nem tudja redukálni, így az NOx nőne meg kicsit, ami a környezetvédők szerint nem elfogadható, így most csináltak egy NOx tároló katalizátort és amikor rétegzett üzemben megy a kocsi ezt használja, majd időnként (nagyon kis intervallumokban dolgozik) visszaáll homogén keverékképzésre, sőőt el is dusít, ami a fogyasztást kb hazavágja, ellenben lesz jó sok CO aminek örülnek a környezetvédők mivel mostmár tudja redukálni az Nox-et és mindenki boldog.
    Ha ez nem kéne, akkor mehetne sokkal sokkal többet rétegzettbe, ami nagyon jó hatásokkal jár, mivel csak az égéstér központjában van keverék, a hengerfal és a "lényeg" között, levegő, és más semleges gázok vannak ami azért nagy előny, mert szigetelést biztosítanak, nem lesz a sok energiából sok felesleges hő energia, ezért a motor nem is melegszik annyira, és kisebb fogyasztás mellett nagyobb teljesítményt érhetnénk el. Dehát jönnek a zöldek, így csak a töredéke lesz igaz ennek.

    Természetesen most nagyvonalakban próbáltam az fsit leírni, azért ennél bonyolultabb némileg a rendszer :)

Új hozzászólás Aktív témák