- Melyik tápegységet vegyem?
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Mini-ITX
- Milyen TV-t vegyek?
- RAID
- Milyen egeret válasszak?
- Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
Hirdetés
-
Az Amazon eurómilliárdokat hozna az olasz és az európai felhőbe
it A jelentések szerint Olaszországgal folytat megbeszéléseket az Amazon a több milliárd eurós befektetésről.
-
Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
ma A Tensor G5-öt önállóan fejlesztheti és a TSMC-vel gyárthatja, a G4-et viszont még koreai partnerével.
-
Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
ph Az Elitegroup új LIVA barebone-nal és a Black alaplapsorozat feltámasztásával készül a tajvani kiállításra.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Amarton
tag
válasz _Smooth #157028 üzenetére
Én most rendeltem egy Style 1.5 TSI-t.
A listaár 7.3M volt, amikor rendeltem (van benne még pár apró extra).
5.5M-ra sikerült az árat lealkudnom. (ebben van használt autó kedvezmény és hitel kedvezmény is)
DSG nélkül az aktív tempomat szerintem nem sokat ér. 200 ezer Ft-ért én fékezek és újra aktiválom
A LED lámpa jó lehet.
Szerintem menj be egy kereskedésbe és mindent el fognak mondani a funkciókról.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
válasz _Smooth #157046 üzenetére
Amikor én az enyémet rendeltem, akkor egy fullosan konfigolt RS octaviát adtak oda próbálni.
Mondták, hogy az összes extra benne van, így ki is tudom próbálni, ami nekem tetszik.
A panorámatető recseg. Azt nem raknám bele.
LED lámpa jó cucc, mert nem tök jól szabályozza a fényt, színhőmérsékletet stb.
Mivel én nem járok sokat este, így ez nekem nem opció.
A holttérfigyelő szerintem jó cucc, de én azt sem kértem.
Navigáció helyett pedig SmartLink lett.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
válasz _Smooth #157051 üzenetére
SmartLink kirakja azokat a programokat a főképernyőre, amik támogatottak.
Pl. Navigáció, zenehallgatás, telefonkönyv stb.
Ha Androidos telefonod van, akkor utólag kell valami apk fájlt letölteni, hogy működjön, mert Magyarországon nem engedik telepíteni az áruházból.
Iphone esetében működik szépen (kipróbáltam a kereskedésben), és a szeptemberi frissitéssel jönni fog a GoogleMaps és Wazze is.
Itt azért írják, hogy korlátozott a funkció, mivel a Siri nem ért magyarul.[ Szerkesztve ]
http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
#31733248
törölt tag
válasz _Smooth #157028 üzenetére
(#157028) _Smooth
Nekem egy ide Octavia 1.4 TSI-m van (Style) és mivel bérleti konstrukcióban jártak nálam az elmúlt években, több félét is kipróbáltam.
Adaptív tempomat, sávtartás és hasonlók: nekem egyik sem jött be. Ki-kipróbáltam, aztán rövid úton kikapcsoltam őket.
DSG: nagyon jó dolog, egyetlen "hibája", hogy nagyon alacsonyan tartja a fordulatszámot, emiatt egy nem tojáshéjas gyorsulásnál visszaváltással kezd. Én viszont nagyon szeretem, egyebek mellett azért, mert az autópályán érezhetően kevesebbet forog ezzel a motor, mint a 6 sebességes kézivel. 3000-es fordulaton, hetedikben a DSG-s óra szerint 165-tel megy, a manuális váltós ugyanott hatodikban 600-zal többet forog.
LED-világítás: ég és föld a simához képest, nagyon megéri.
Panorámatető: csak a szervizelés idejére csereautóként adott Octaviában próbáltam, abban is zörgött.
Kérdezted az alkalmazást is: a gyári androidos app kábelen átviszi a kocsi navijára a forgalmi adatokat, BT-n kihangosít, értelemszerűen a zene is megy szépen.
(#157039) Amarton
"Én most rendeltem egy Style 1.5 TSI-t.
A listaár 7.3M volt, amikor rendeltem (van benne még pár apró extra).
5.5M-ra sikerült az árat lealkudnom."Az egy tisztességes ár érte.
(#157056) apple87
"Szerintetek a 1,4tsi nél a 230E-km az már sok?"
Jól mondják a kollégák: legyen tartalék pénzed hozzá. Én nem ezt venném, nem megy jól és problémás lehet, ehhez képest 7 éves és 3 millióba kerül.
-
1stVikman
senior tag
válasz _Smooth #157028 üzenetére
Szia!
Bár nekem Golf-om van, de szerintem Octaviaban is ugyanígy működnek a dolgok, ezért pár dologról írnék szubjektív véleményt.
-adaptív tempomat: én használom legtöbb esetben, mert igazodik a forgalomhoz, fékez/ gyorsít helyetted. Manuális váltóm van, országúton sokszor elég csak pakolgatnom a sebességeket, kuplungon kívül mást ilyenkor nem használok. Persze egy dsg-vel jobb lenne, de élhető.
A legnagyobb hasznossága, hogy ha elbambulsz és változik előtted a helyzet, akkor nem rohansz bele az előtted haladóba.
És itt kikanyarodnék egy gondolatra. Én úgy tudom, hogy a Front Assist is ennek a szenzorát használja, ő segít pl.vészfékezni, ha kell.
-fényszóró téma
Amennyire képben vagyok, csak a DRL lesz ledes, a tompított meg xenon.
Automata mód jó, fényérzékelő alapján kapcsol a drl és a tompított között, illetve nekem tudja a távolságit is szabályozni. Adaptív módon mindig annyira emeli fel a magasságát, hogy ne vakítson, illetve kitakarva az előttem haladót kétoldalt magasabbra világít.
Kollégának csak fel/ le kapcsolgatja.
Kanyarkövetős fényszóró van, szépen teszi a dolgát.
Ezen kívül van egy alacsony sebességnél történő kanyarodáskor felkapcsolódó égőm ( nem a ködlámpát kapcsolja). Szóval fényszóróból, ha belefér, akkor megéri minél extrábbat belevenni.
-lane assist
Szintén arra jó, ha bealudnál, akkor sávban tart. 10 mp-ig, aztán sípol, és kikapcsol.
Ha elengeded a kormányt, akkor is ez van.
Videót láttam 2017-es Golfról, Dsg-vel, ott sípolt, de végig sávban tartotta a kocsit, majd kicsiket fékezve meg is állította azt.
-side assist, blind spot
Ilyenem nincs, de kb.annyi, hogy ha holttérben érkeznek mögötted, mikor te sávot váltanál, akkor tükörházban világít, hogy ne tedd.
-panoráma tető
Nekem nincs. Akinek nincs, az akar, akinek meg van, az nem tartja nélkülözhetetlennek.
-kessy
Kollégáim közül többnek van. Szinte kivétel nélkül a távirányítóval nyitják/ zárják a kocsit. Pedig a kilincs meghúzásával is tudnák nyitni, és megérintésével zárni de nem úgy használják. Persze a gombos indítás az menő, de azért pont emiatt könnyebben is lophatóak valamivel ezek a kocsik.
-fejegység
Nem a legalapabbat tenném bele.
BT, usb, sd-card foglalat jó ha van, és az sem hátrány, ha nagyobb a kijelző.
-pótkerék
Na ez nekem is dilemma. Defektjavitó szettem van, engem is érdekelne mások véleménye egy normál pótkerék beszerzése mellett vagy ellene!
-coming home, leaving home
Lehet nélküle élni, de ha van néha jól tud jönni.
-táblafelismerő
Csak annyi, hogy megjeleníti a kijelzőn. Nem sípol, nem fékez, ha gyorsabban mennél, csak mutatja, ennyi. Nem külön cucc, a sávtartó kameráját használja.
-park assist
A magától beparkolós elég jampi, de egy sima elől-hátul radar elegendő. Én konkrétan direkt olyat kerestem, amiben van elől és hátul is.
Ez is, mint a többi felsorolt kényelmi vagy egyéb extra mind egyéni preferencia tárgyát képezi.
Valakinek kell, ha nincs hiányzik, van aki el van nélküle, vagy van neki, csak nem használja.
Üdv: VikmanU.i.:
Ha valami még érdekel, vagy szeretnéd hogy bővebben írjak róla, akkor jelezz, csak hajnali3-kor telefonról begépelni ezt is egy örökkévalóságnak tűnt.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz _Smooth #157079 üzenetére
Ha a driver setup alatt a gombbal kiválasztható ECO/Normal/komfort/Sport/individual menetmód választást értjük, akkor pici pénzt talán megér - én 35-40 ezret fizettem érte - sokat nem. Tudd meg, hogy a gomb hiányában is választható-e a menüből. Ha igen, akkor hagyd ki a feláras tételek közül.
-
1stVikman
senior tag
válasz _Smooth #157079 üzenetére
Nem kapcsol ki, csak ha rálépsz a fékpedálra, vagy magad ki nem kapcsolod.
Még a speed limiter jutott eszembe.
Ez annyit tud, hogy beállítasz egy sebességhatárt, és ha elérted nem gyorsul tovább az autó bármennyire is nyomod a pedált. Ha padlóig nyomod van egy gomb a pedál alatt, amit megnyomva kikapcsol, sípol egyet és gyorsul tovább.
A tempomat választható módja, vagy a limiter vagy a tempomat, de egyszerre a kettő nem megy.(#157076) Amarton
Ezt nem tudtam, de ha minden LED, akkor az menő.[ Szerkesztve ]
-
_Smooth
senior tag
válasz _Smooth #158467 üzenetére
Bahh! Most esik le, hogy hosszbordás szíj... pedig még le is írtam.
Akkor viszont végképp nem értem.Az 1.4-eseknek nem cserélték szíjra a láncot? Csak az 1.2-eseknek? És akkor ezen nem is óhajtják cserélni a vezérlést?
Mondjuk van is néha hangja hidegindításkor. De azzal nyugtattam magam, hogy nosztalgiából megtartották a szíjas verziónál is ezt a jó szokásukat# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
macilaci78
nagyúr
válasz _Smooth #159246 üzenetére
Robogósként mondom, hogy a robogó nem négy évszakos jármű. Emellett ott van, hogy aki kocsihoz van szokva, annak hiányozni fog a csomagtartó, a szállítható személyek száma.
Innen nézve tök mindegy, hogy munkába járásra veszi-e elő a kocsit, vagy vásárolni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
BossBoss
őstag
válasz _Smooth #159246 üzenetére
Van robogóm, de lassan el is tehetem. Télen nyilván nem használom. Egyszerűen sajnálom télen így használni az autót. Annyi időm meg nics, hogy minden reggel plussz köröket menjek, hogy melegedjen a motor. Csak elmélkedek ám, amúgy rendben van a gép. Nem is akarom tönkrevágni. Igaz városon kívűl is megyek párszáz km-t hetente.
-
bul07
nagyúr
válasz _Smooth #170252 üzenetére
Míg tehetem nekem nem lesz szélvédő fűtés a kocsiban
Egyszerűen látom a szálakat és rettentően fárasztja a szememet, már ha olyan megoldás
Pár éve próbáltam új Astrát és abban is így viselkedett a sávtartó, pingpongozott a szaggatott meg a jobb oldali vonal között szó szerint kígyóba mentünk, ha meg jobbon elfogyott a vonal az árok állította volna meg
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
siti
senior tag
válasz _Smooth #170252 üzenetére
ha majd a front assisst biztonsággal megy az előttünk lévőtől 10 centire és közben levillogja, akkor majd csettintek egyet, hogy miket tudnak a mai autók. közben még a telefon tartót se sikerült megoldaniuk.
amúgy grat a vashoz! nem tudom, ilyenkor kell a széles utat kívánni, mert ugye a sávtartó meg fog hülyülniFüle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
kalmanchris
tag
válasz _Smooth #170252 üzenetére
"Külső tükrök kisebbek az elődnél, legalább egy fél autóval kevesebbet látok benne"
Ezt már a 4-es golf idejében megcsinálta a vw. Statisztikai adatokra hivatkozva csökkentették a jobbos visszapillantó t, mert hogy kevesebbet használják, mint a balost. No comment. Sóherkodás a javából.
Igen lehet a szélzajjal megmagyarázni. De nézzük csak meg más gyártó hogy oldotta meg áramvonalasra a nagy tükröket.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz _Smooth #170261 üzenetére
Szia.
Fényszóró magasságot automata állítja. Te nem tudsz belenyúlni, max. szoftveresen, de inkább ne tedd, jó az úgy.
Coming-leaving Home. Kapcsolót tedd Auto állásba. Csak így, és csak sötétben működik. Zárás előtt meg kell húzni még a fénykürtöt is, ha be akarnád kapcsolni.
Használati nem volt a géphez? Ha igen, feldobhatnád ide, biztos van benne pár hasznos leírás.
Ja és azért a verdáról sem lenne hátrány képeket látni.
Tudod, itt szeretjük csorgatni a nyálunkat a minden apró részletre (bel -és kültéri egyaránt) kiterjedő képekre. -
1stVikman
senior tag
válasz _Smooth #170252 üzenetére
Még annyi jutott eszembe, hogy a sávtartó inkább csak segéd, nem robotpilóta. Nálam 10mp után sípol, ha nem fogom a kormányt, addig egész jól vezeti magát. Normál esetben inkább csak korrigál/ná az ívet. Akkor jó, ha pl.bambulod a tájat vagy nyomogatod a rádiót /navit stb.és ilyenkor nem enged le az útról. Persze ehhez normális felfestés kell legyen. Pályán megint más a helyzet, ott azt tudom elkepzelni, hogy mondjuk elpilledsz vagy hasonló és bent tart a sávban. Egyébként kikapcsolható, ha zavar, hogy néha érezni a kormányzáson, hogy dolgozik.
Front assist +adaptív tempomat:
Menüben állítható a gáz reakciója eco-normál-sport fokozatokban. Ezen kívül a követési távolságot tudod még állítani.
Ha valakit utolérsz vagy bejönnek eléd fékez, ha kikerülöd az autót gyorsít. A fent említett fokozatoknak megfelelően papásan vagy agresszívabban, illetve minél nagyobb a beállított és az aktuális sebesség közötti különbség, annál határozottabban.
Annyit lehet még "csalni", hogy feljebb emeled a beállított sebességet. Ha vannak előtted, hiába van 100-ra állítva a tempomat, csak annyival fog menni, mint az előtted lévő. (Legyen mondjuk 70km/h)
De ha ezután nincs semmi a szenzor előtt, mert előzöd vagy elkanyarodott előled, akkor belelép a gázba helyetted.
Szóval én használom az összes segédet, elégedett is vagyok vele, csak néha bánom, hogy nem dsg-vel vettem a Golfot.[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
válasz _Smooth #170951 üzenetére
Nekem 1.4 TSI van, az egyet ejt a fordulatszámon, mielőtt zárna a kuplung. Eleinte fura volt, de már megszoktam. Ez inkább feature és nem bug, mert elinduláskor ad egy pici plusz gázt, ezt veszi el pár mp után. De csak egy ilyen van, nem 3...
rip and tear, until it is done
-
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz _Smooth #206056 üzenetére
LED Matrix az kell. A sima ledhez képest prutális a különbség. Mindent kitakar, amiről a szemedre visszaverődik a fény, plusz az előtted lévő autót vagy a szembe jövőt is. Ködben nem csak a pixeleket kapcsolgatja, de fent hagyja a refit és leveszi a fényerőt a felére, ezzel sokkal távolabb látni, mintha lekapcsolná a tompítottat. Egyszerűen kötelezővé tenném.
-
_Smooth
senior tag
válasz _Smooth #206056 üzenetére
Hátha valaki egyszer szintén ezekre keresgél, gondoltam, megosztom, amit eddig sikerült kiderítenem:
1) Golfról találtam külföldi videókat, anyagot, ami alapján úgy tűnik, tényleg rásegít a 48V villanymotor a főtengelyen keresztül a hajtásra (induláskor, kigyorsításkor, vitorlázáshoz). De Cupráról nem találtam ilyet. Meglepne, ha ott nem ugyanilyen rendszer dolgozna.
2) Golfba sehol nem lehet beleülni, kb egy kereskedésben sincs kiállított példány. Viszont az eddig hallottakkal ellentétben nagyon úgy tűnik, az R Line-ban (szinte) ugyanaz az ülés van, mint az R-ben. Színe biztosan más, de amúgy egyéb difit nem láttam.
3) Life és R Line basic LED-je igazából csak annyiban különbözik a hagyományos halogénektől, hogy egy LED forrás vakít benne izzó helyett. A LED Plus már projektoros(?), talán némi kiegészítő fényforrással, magasságállítással, stb. Jelenleg hasonló lehet az Octaviámban. Ha jól be van állítva, nekem ez elég lesz. Matrix szuper cucc, de nem érzem, hogy +800k-t megérne nekem. Ellenben 400at megér a Plus.
4) továbbra se teljesen világos; találtam olyan videót, ahol benne van. A 4 dedikált shortcut gomb egyike. De nem derült ki a videóból, hogy a DCC is benne van-e, és esetleg emiatt van mode is. Ma kipróbáltam megint öcsém Superb Sportlineját sport és normál módban is. Érezhető a különbség a futóművön, de nem izgatna, ha nem lenne. Max azért, mert az autót talán jobban szét fogja így verni/rázni a jómagyar, aszfaltozott szántóföld.
5) sajnos tényleg csak 1 zónás, nincs is 2 zónás, csak 3 a következő. Ez mekkora oltári baromság Előbbi kicsit kevés, utóbbi meg indokolatlan.
6) azt én továbbra sem értem. Szérialistán szerepel a wireless connect és a wireless töltés is(!!). Akkor mi a rákra akarnak 180ezerrel lehúzni?
7) nekem új/fura, az octavia esetén 4 éve még csak egyben volt. Kessy igen, vagy nem. Ha kérted, akkor nyitás és indítás is kulcs nélküli volt. Na itt az indítás széria, a nyitás nem. Nekem ez így megfelel.
8) Cuprában is progresszív - nem értem, akkor a csomag minek írja.
Azt sajnos továbbra se tudom, hogy a Cupra alatt is sport futómű van, de gyanítom, a hátsó ott is multilink.
Amit nem ír a szérilaista:
- R Line-ban csak hátra írja az ISOFIX-et, de elöl is van
- nem írja a dupla csomagtérpadlót, pedig a Golfban is van (esetemben ez spec közel dealbreaker lett volna)# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
gubabela
senior tag
válasz _Smooth #206101 üzenetére
5-re van tapasztalat, nézegettem a 8as golfot is nemrég amikor cseréltem le a 7est. 3 zónás csak annyit tesz, hogy hátulra is tesznek kezelő gombokat, onnan tudod állítgatni a hátsó rész fűtés/ hűtését. Ami nem tetszett benne, hogy nincs fizikai gombja elől a klímának, mindent a menüből kell állítgatni. Had ne mondjam, hogy ez menet közben mennyire jó.
-
vlevi
nagyúr
válasz _Smooth #206117 üzenetére
A fizikai gombok elhagyása egy merő agyrém
Teljesen igazat adok neked. Céges Skodában nincsenek gombok, pontosabban, ami van, csak az érintőképernyőbe lép be.
Pl zavar az erősen zúgó ventilátor, akkor klíma gomb, onnan átlépni a hagyományos menübe, ventilátort átállítani kezire, utána lehet az érintőn+/- gombokkal tekergetni. Ezt kb annyi idő megcsinálni, mint végig olvasni. bazmeg. Közben 130-al megyek autópályán...
Ha nem akarom, hogy a poramba fujjom, vagy bekapcsolni a belső keringést, az is majdnem ugyanilyen "1xű".
Ez az első olyan autó, amiben ilyen szinten túl tolták az érintőképernyős vezérlést.
Máshol ezzel a három tekerővel, nyomgombbal, az összes funkciót azonnal beállított, anélkül, hogy oda kellene nézni. [link] -
gubabela
senior tag
válasz _Smooth #206117 üzenetére
Azt nem tudom, amit néztem az 3 zónás volt, de a kereskedő mondta, hogy annyiban különbözik csak, hogy hátul is lehet hőmérsékletet állítani. Végül nem 8as lett, (gyerkőc miatt kellett a nagyobb csomagtér, amúgy nem cseréltem volna le a 7es sedant (2018as volt)) turan lett helyette. Modválasztó volt már a 7esben is, de csak menüben lehetett változtatni a vezetési módokat. Nagy különbséget nem vettem észre köztük, a gázadásra lett harapósabb sport módban, meg nem szólt bele az acc annyira ha be volt kapcsolva. Futómű sima volt alatta, nem az állítható. (1.5 tsi act 150 le, sound edit)
#206121 bencefica13
Az a csomagtér kevés lesz baba mellé, tapasztalatból mondom, Nem azt mondom, hogy kivitelezhetetlen, de közel sem ideális[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Dragon's Dogma 2
- Diablo IV
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Mesterséges intelligencia topik
- DIGI műholdas TV
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Trollok komolyan
- További aktív témák...
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Új Nespresso kapszulatartó
- Carlinkit 3.0 Mini Apple Carplay vezeték nélküli USB adapter autókhoz, fehér
- Anker Eufy P1 okosmérleg, Bluetooth
- Erős fényű, fókuszálható minőségi LED zseblámpa eladó! Keveset használt! 3 Világítási mód(2 fényerő
- Új bontatlan Philips 3324/40 3in1 légtisztító, ventilátor, hősugárzó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest