Hirdetés
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
SGF24 - Befutott a Monster Hunter Wilds legújabb előzetese
gp Az új rész jövőre érkezik, ennél pontosabb dátumot nem kaptunk még sajnos.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Két kérdésem lenne:
1. Skoda Octaviát vezettem már az 1.4 TSI 150 LE motorral, és teljesen élhető volt ez a teljesítmény. Viszont a Passat kicsit nehezebb, ahhoz a kasztnihoz mennyire elegendő ez a motor?
2. Van egy táblázat vagy valami fix útmutató, amelyben könnyen meg lehet nézni, hogy mely motorváltozathoz van száraz vagy olajos DSG?
Köszi!
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Skoda Octaviahoz van egy Dynamic csomag nevű extra, amely sportüléseket tartalmaz. Ez ugyanaz az ülés, ami az RS-ben van? Az L&K-ban is jobb ülések vannak, mint a sima?
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
A száraz DSG mennyit megy el általában meghibásodás előtt? Egy nagy átlag érdekelne, fele-fele város-autópálya.
És mennyibe kerül nagyjából egy nagygenerál (nem márkaszerviz, hanem valami jobb független)?
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Ti ezt a vételt hogy látjátok? 8-as Passat.
Kb. ilyen felszereltségűt keresnék, de a leírás össze-visszasága (első tulaj, megbízható magánszemély, de azért német papírok vannak a fotón és nincs rendszám) meg a sok nyelvtani hiba kicsit eltántorít.
A külföldi VW autók előéletéről mennyit tud megmondani egy itthoni márkaszerviz?
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Ha jól tudom, legalább is a konfigurátor alapján, az új Passat esetén kétfajta első LED opció van:
az egyik neve LED-es főfényszóró, benne automatikus fényszóró magasságállítás, 276 860 Ft
a másik neve LED-es főfényszóró II, benne LED-es nappali fény, kanyarfénnyel, automatikus fényszóró, magasságállítás, fényszórómosó berendezés, 445 770 Ft
Egyik kérdésem, hogy jól gondolom, hogy mindkettő adaptív (ami angolul talán dynamic light assist), és annyiban térnek el, hogy csak a 2-es verzióban van kanyarfény is meg fényszórómosó?
A másik, hogy egy haszált autónál ha annyit írnak, hogy LED világítás, akkor honnan tudom, hogy pontosan melyik fajta LED van benne?
-
Mauzes
őstag
válasz Declare #155763 üzenetére
No, kisegített egy Passat tulajdonos:
LED, de nem adaptív: ugyanolyan a lámpatest, mint a hagyományosban, csak LED van benne
Adaptív LED: más a lámpatest, kívülről jól látszik.. -
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Ha a kereskedő nem tudja, akkor azt hogyan lehet megállapítani egy használt B8 Passat-nál, hogy van-e rajta App-Connect funckió?
-
Mauzes
őstag
válasz Amarton #156213 üzenetére
Ez a késés érintheti az 1.5 Tsi modelleket?
Már régen kérdezted, de friss tapasztalat: 25-30 hetes átvételi időt mondott a Porsche Pest az 1.5 TSI-vel rendelt Octaviakra, mert a Skodán belül is vannak még kérdőjelek a szabályozás és az 1.4-ről 1.5-re való átállás kapcsán. Az értékesítő azt mondta, hogy talán megjöhet hamarabb, de ne nagyon számítsunk rá. Addig is lehet választani a készleten lévő 1.4-esekből...
Hasonló a helyzet az Opelnél, ott az 1.4 turbos autók leghamarabb októberre várhatók, de erre még nincs hivatalos árlistájuk sem.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz Amarton #156339 üzenetére
Hát nem tudom, ha gyártói szintű a késés, akkor nem hiszem, hogy csak mert hamarabb rendelted, téged nem érint. De ilyenkor erősen szólniuk kellene, szóval nem tudom. Esetleg rákérdezhetnél.
Econ:
Itt a motor a kérdés, mert másik motorral az Octavia is megvan hamarabb (kb 3-4 hónap az átlag, ahogy hallom), de az 1.5 TSI valamiért bizonytalan, és az EURO 6.2-re való átállás náluk valamiért ilyen hosszú.Amúgy valaki elárulhatná, hogy az 1.4 TSI mégis miért cserés és pl. a 2.0 TDI miért nem.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
2016-os Passat-ot nézegetek 1.8 TSI-vel és DSG-vel, kb 120 ezer km-t ment. A váltóról most ne beszéljünk, mert ha szopóroller lesz is, az automata mindenképp kell. A kérdés most inkább az, hogy az "újabb" 1.8 TSI-kkel kapcsolatban vannak-e már tapasztalatok?
Néztem 2.0 dízelt (150 és 190 LE), amiből sokkal több van, de általánosságban inkább a benzines felé hajlanék a városi használat, finomabb járás és esetleges későbbi jobb eladhatóság miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz focvis #159921 üzenetére
Kemény. Hallottam, hogy drága a VW szerviz, de ez azért már kicsit irreális. Na de mindegy, ez az autó kell nekem.
Viszont arra vonatkozóan mik a szabályok, hogy mit lehet cserélni márkaszervizen kívül úgy, hogy ne ugorojon a garancia? Én azt hittem, hogy semmit.
Pl. légszűrőt, pollenszűrőt lehet? Hiszen időközönként szerintem automatikusan is cserélné a szerviz.
Vagy pl. féktárcsákat cserélhet más szerviz? -
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Passat B8 Variant-ra tud valaki fasza kerékpártartót tetősínre vagy hátsó ajtóra? A tető szett elég húzós, vonóhorog meg nincs az autón.
-
Mauzes
őstag
válasz molnarpeter #160517 üzenetére
Köszi! Az mit jelent, hogy levehető, hogyan vehető le? Pl. ha megállok egy benzinkúton, leveheti bárki a biciklivel együtt, aki ért hozzá?
simonjoe: én úgy tudom, hogy a "pót" rendszám nem szabályos és megbüntethetnek érte. Legalább is elvileg.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Passat B8-ra keresek 16-os alufelnit, lehetőleg gyárit. Tudtok olyan helyet, ahol van választék gyáriból, akár használtan? Nyilván nem márkakereskedőre gondolok, ahol 400 lenne egy új szett.
Vagy ha valakinek van konkrét tippje nagyon jó utángyártottra, azt is megköszönöm.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
Nem találtam megoldást a problémámra, hátha itt tud valaki valamilyen trükköt, illetve kíváncsi vagyok, ti hogy oldjátok ezt meg.
Szóval van egy B8 Passat-om Discover Media navigációval, de én jobban szeretem használni a Waze-t. Viszont App-Connect nincs benne aktiválva, szóval az Android Auto nem működik. A telefonom minden beülésnél automatikusan csatlakozik Bluetooth-on az autó rendszeréhez, ami tök jó, mert könnyen tudok hívásokat csinálni és (ha akarok) Spotify-t használni.
Viszont sokszor azt szeretném, hogy a Waze menjen a telefonomon és mondja be a forgalmi utasításokat, de közben tudjak rádiót is hallgatni és kapcsolgatni az adók között.
Ez viszont nem megy és eddig csak ezeket a verziókat találtam:
1. Ha megy a rádió, akkor a telefonomon lévő Waze hangja nem szól sehonnan.
2. Ha a média rendszert Bluetooth input-ra rakom, akkor átjön a Waze hangja az autóba, de nem tudok rádiót hallgatni.
3. Ha a telefonon beállítom, hogy a bluetooth-on keresztül ne küldje át a média hangot, akkor a telefon hangszórójából fog szólni a Waze akkor is, ha a telefon BT-n keresztül csatlakozik az autóhoz. Ekkor viszont nem tudok Spotify-t hallgatni.Bármi ötlet bárkinek?
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz bitpork #160880 üzenetére
Persze, nem arról van szó, hogy ezt elvetem, de egyelőre nincs még aktiválva. És ahogy molnarpeter írja, iOS alatt másképp működik a Waze és ott elvileg tudja azt, amit én akarok (olvastam külföldi fórumon is). Tehát ott a rádió alatt is bejön a Waze utasítás hangja, mintha hívás lenne és pár másodpercig elnémítja a rádiót, majd vissza.
Amúgy azt tudja valaki, hogy az App-Connect aktiválás miért tűnt el a hivatalos szerviz ajánlatok közül? Tisztán emlékszem, hogy régen én is láttam, most pedig már nincs meg:
https://www.volkswagenszervizek.hu/termek/5G0054830@0-0
Cache: tárolt változat
Az App-Connect-tel kapcsolatban pedig két kérdés:
- ez megy rádióval együtt vagy itt is választani kell majd, mi a hang forrás?
- ha hangutasítást szeretnék adni Google-ön keresztül, akkor az menni fog alapból, vagy pedig kell hozzá a VW voice control funkcióját is aktiválni egy külön fizetős kóddal?[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Bocsánat, kicsit ugrálok, de új az autóm és sok a kérdés.
Szóval akinek van stop-start rendszer, annak milyen körülmények között dönt úgy a rendszer, hogy nem kapcsolja ki automatikusan a motort?
Én alapvetően szeretném a rendszert, mert finoman kapcsol és lámpánál vagy dugóban nincs zaj meg rezgés. De az azért kicsit furcsa és nem hiszem hogy túl jót tesz a motornak, hogy a stop-start egy hidegindítás után már vagy 20 másodperccel aktivizálja magát és Budapesten 20 másodpercenként ki-bekapcsolja a motor, amikor az égvilágon semmi nem tudott még felmelegedni.
Ez most tényleg nem árt neki vagy a mérnökök leszarják ezt és inkább spóroljon az autó két deci üzemanyagot óránként?
-
Mauzes
őstag
válasz lacos001 #160890 üzenetére
Na jó, de az autóknak a túlnyomó többsége városban közlekedik, ezt talán a gyártók is tudják. Szerintem a mérnökök sem országútra hangolták a stop-startot, hogy majd a városiaknak minden nap kapcsolgatniuk kelljen manuálisan.
Legalább is ez lenne a logikus, aminek mondjuk ellentmond, hogy még hideg motor esetén sem kapcsolja ki az automatika a rendszert, illetve hogy nagy terhelés után is azonnal lekapcsolná a motort, mielőtt a turbó fordulata lecsökkenne.
Szvsz tetszene a rendszer, mert elég finom kapcsolgat ki-be és tök jó, ha álló helyzetben nincs se rezgés se zaj. Csak sajnos az az érzésem, hogy nem tesz jót az autónak (városban).
-
Mauzes
őstag
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
Használ bárki Android Auto-t Volkwagen-ben? Aktív navigálás közben, pl. Waze, lehet rádiót hallgatni? És médiát, mondjuk SD-ről?
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
Passat B8-asomba egy márkaszerviz beprogramozta az App-Connectet. A munka után ideadták az aktiválókód dobozát (kb, mint egy dvd), és otthon azt vettem észre, hogy bontatlan. Ezt most akkor elvileg el is tudnám adni és valaki fel tudja használni?
-
Mauzes
őstag
Sziasztok! Passat B8 R-Design autómból éjszaka ellopták, kiszerelték a ködlámpákat és a körülötte lévő lökhárító elemeket. A bérelt parkolón kívül van arra egy jó módszer, hogy ezt a kiszerelést lehetetlenné tegyük? Vagy legalább okozzon valamilyen sérülést, hogy az FBI számára maradjon DNS?
-
Mauzes
őstag
válasz molnarpeter #166963 üzenetére
De hová menne a plusz csavar, mit mivel kötne össze?
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
Tudtok ajánlani olyan csomagtartó rudat (kereszttartó), ami menet közben megbízhatóan halk, nem sípol, stb? Passat B8 kombira kellene.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
Adott egy Passat B8 ACC-vel és Front Assist-tal. Az normális, hogy az ACC érzékenységét 3-asra állítva, már többször előfordult, hogy autópályán egy-egy hirtelenebb belassulást nem tudott lekezelni az ACC, hanem 100 decibellel besípolt a Front Assist és fékezésre szólít a rendszer?
Azt értem, hogy vannak korlátai a rendszernek, de egyrészt a 3-as szint elég nagy követési távolságot hagy meg, másrészt pedig az ACC radar tizedmásodpercenként pásztázza az előttem lévő távolságát, sebességét, szóval nehogy már ne tudjon gyorsabban beavatkozni, mint az emberi reakció.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
Thule tetőcsomagtartót és kerékpár tartót akartam vásárolni a Passat B8 Variant-omra (Wingbar Evo + Proride 598), de míg egyes helyeken azt olvasom, hogy viszonylag halk, nagyon sok helyen meg azt, hogy elég hangos. Szóval félek attól, hogy ha nálam pont hangos, akkor folyton zavarni fog. Főleg autópályára kellene, nagy sebességhez.
Most azon gondolkodom, hogy esetleg felrakatok utólag egy vonóhorgot és arra veszek kerékpártartót. Ezt azért akartam elkerülni, mert összességében drágábbnak tűnik és a tolatóradar/kamera így elveszne, de lehet, hogy a tető zaj jobban zavarna.
Szerintetek kb. mennyiért tudnék felrakatni vonóhorgot? Autót soha nem vontatnék vele, tehát ha bárhogyan lehetne spórolni, az nem lenne rossz. Vagy elektronika nélkül fel sem rakják?
Ez inkább csak kíváncsiság, de mi történhet, ha nem műszakiztatom újra az új vonóhoroggal?
-
Mauzes
őstag
válasz focvis #169615 üzenetére
Hm, nem hangzik jól. Egyébként a hangos mit jelent, milyen mértékben mondjuk 130-cal? Én autópályán sem szoktam gyorsabban menni a kisgyerekem miatt.
Az az érdekes, hogy tetőcsomagtartó két kerékpárra simán kijönne egy viszonylag baráti 130-ból, de hangos.
A vonóhorog utólag 300k + legalább 100k egy jobb tartó + újra kell műszakiztatni, és elvesztem a tolatóradart, ráadásul ha később kell tetőbox, akkor megint csak kell tetőrúd.Na ezen még agyalok.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
2018-as Passat-om még nincs egy éves, de most érte el a 10e km-t. Gyárilag talán 30 ezer az elvárás, de én olajat 10 ezrenként vagy évente szeretnék cserélni. Ilyenkor mi az ajánlott menetrend? Elég olajat és olajszűrőt cserélni, vagy kellene egyéb szűrőket is? Garancia miatt márkaszerviz lesz.
-
Mauzes
őstag
-
Mauzes
őstag
Ez elég szomorú sajnos, hogy így mennek a dolgok.
Viszont ha belegondolok, akkor még a jelölgetéssel se mész biztosra. Kérheted ugyan vissza a saját alkatrészeidet (nem tudom, odaadják-e), de ha a szerelő/cég át akar baszni, akkor akár odaadják a sajátodat, de másvalaki használt dolgait szerelik be, miközben kiszámlázzák az újat.
Szóval az egyetlen biztos megoldás, ha ott vagy és nézed (nagy szervizek biztosan nem engedik).
És sajnos egy ilyen értékű autónál fontos, hogy a szervizkönyvben benne legyen, hogy minden lófasz cserét a márkaszerviz csinált. Majd amikor 5 év múlva eladom az autót, szerintem sokat fog számítani.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz DJ. Ru$y #170307 üzenetére
Én csak egy full pesszimista lehetőséget vizionáltam. Ha én geci lehúzós szervizes lennék, akkor ezt csinálnám:
- Ha bejön egy random hozzá nem értő arc, hogy jóval a gyári előírás előtt cseréljek neki szűrőket, akkor nem cserélek semmit, várhatóan nem lesz baja és úgy is jön majd a "normál" szervizre, akkor kicserélem (a tényleges cseréknél maradnak meg talonban használt szűrők). Persze kiszámlázom most is neki, extra bevétel.
- Ha bejön egy arc, hogy szintén jóval a gyári előírás előtt cseréljek neki szűrőket, de adjam is oda neki az eredetiket, akkor kiveszem az övét és odaadom neki, de új helyett berakok valami normálisabb használtat a talonból. Kiszámlázom az új alkatrészt. A vevő elhiszi a cserét, mert megkapta a régi cuccokat, a berakottat meg úgysem fogja ellenőrizni, legalább is az én telephelyemen biztosan nem.
- Ha a vevő otthon mégis ellenőrzi majd az alkatrészeket, és látja, hogy új helyett használt, akkor jön a panasszal. Én meg azt mondom, hogy ő otthon kivette az új alkatrészt és betett helyette egy használtat, így próbál lehúzni. Ez a lehetséges érv nem tudom, hogy megállja-e a helyét a jogi gyakorlatban, de fura lenne, ha egy nagy márkaszerviz bevallaná, hogy átbaszott az alkalmazottja és akkor ő kárpótol.
-
Mauzes
őstag
válasz kk831228 #170312 üzenetére
De most milyen szűrőkről beszélünk? Minden szűrő ugyanannyira használódik el 10-20-xx km alatt?
Van ugye a pollenszűrő és a levegőszűrő, ezeknél látod, ha koszos. De az üzemanyag szűrőnél és az olajszűrőnél ez kicsit problémásabb, azt azért biztosan nem szereli ki ellenőrzésre egy átlag user (pl. hogy ellenőrizze a szervizt).
***
De akkor általánosságban kérdezem, melyik szűrőnél biztosan jó, ha 10 ezrenként cseréljük, és melyiknél már inkább overkill? És beszéljünk most egy új(szerű) dízel Passat-ról, ami fele-fele város és autópálya.
-
Mauzes
őstag
válasz 1stVikman #170320 üzenetére
Ez így jó ötletnek tűnik. Mondjuk a használt szűrőket azért lehet érdemes elkérni (legalább levegő, pollen), hogy ténylegesen láthasd, mennyire koszolódnak a cuccok a saját autóhasználatod szerint.
simonjoe: de az mennyire reális, hogy egy normál munkarenddel rendelkező ember kivesz egy nap szabadságot évente akár többször, hogy elutazhasson Budapestről mondjuk Debrecenbe autót szervizelni?
bul07: jó az érvelésed az üzemanyagszűrő kapcsán, de azért a végén hozzátetted, hogy te magad is gyakrabban fogod cserélni, mint az elméleted.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Kérdés: Passat B8 Variant esetén van olyan csomagtér gumiszőnyeg, amivel le lehet tenni a csomagtartó burkolatot az alsó állásba? Azaz a gumiszőnyeg nem akad meg a műanyag peremen.
-
Mauzes
őstag
válasz Mauzes #170334 üzenetére
Sziasztok,
Nemrég itt értekeztünk róla, hogy a márkaszerviz vajon elvégzi-e a rábízott munkát, hogyan lehet ellenőrizni, stb. Tájékoztatásul megosztom a tapasztalatom a Porsche Pesttel kapcsolatban.
Céges Passat-ot vittem 10e km-nél olajcsere + levegőszűrő, pollenszűrő, hátsó ablaktörlő lapát, tehát minden jóval az előírt intervallum előtt. A levegőszűrőnél előzetesen megjelöltem filctollal egy csavart, hogy vajon hozzányúlnak-e, emellett a pollenszűrőt konkrétan megnéztem. Ezeket a szerviz után újra ellenőrizve úgy tűnik, hogy megfelelően elvégezték a cseréket. Csavar nem volt a helyén, új pollenszűrő a helyén. Emiatt valószínűsítem, hogy az olajcsere is rendben megtörtént, de azt nem fogom ellenőrizni.
Az árakról, ha valakit érdekel segédanyaggal összesen 117e.
- motorolaj, 5L Castrol Titanium: 54e
- szűrőbetét, zárócsavar: 8e
- légszűrő: 13e
- pollenszűrő: 12e
- ablaktörlő: 5e
- munkadíj, 1 óra: 22e -
Mauzes
őstag
válasz 1stVikman #170486 üzenetére
Hát igen, boltban az 5l olaj kb 12e lenne. A többi alaktrészre előzetesen kértem ajánlatot az Unix-tól, azok érdekes módon nem lettek volna olcsóbbak (legalább is az Unix-nál).
Egyébként a szerződésünk szerint elvileg lehet vinni alkatrészt a szervizhez, de akkor feláras a munkadíj, van extra olajmegsemmisítési díj és a mobilitásgarancia szolgáltatás ugrik. De a normál gari él.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
A korábban szerviz kapcsán említett 10e km-es Passat-nál egy olyan jelenséget vettem észre, hogy alapjáraton mintha pulzálna valami. Nehezen tudom elmagyarázni és nem olyan erős, hogy fel tudjam venni telefonra, de mondjuk menet közben megállok alapjáratra, pár másodpercig még semmi, majd kb. ilyen 0,6-0,8 másodpercenként lehet hallani ilyen búgás jellegű hangot. Ha kiszállok az autóból, akkor a motorzaj miatt már kevésbé lehet hallani, és az autót körbejárva sem tudom azonosítani, hogy innen vagy onnan jön. Ha adok egy kis gázt, akkor vagy eltűnik a hang vagy pedig már a kicsi motorzaj is elnyomja.
Tudom így elég rébusz a dolog, de bárkinek esetleg ötlet?
-
Mauzes
őstag
válasz diablo1984 #170509 üzenetére
Ez egy 2018-as automata váltós autó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen