- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Mini-ITX
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Androidos tablet topic
- Androidos fejegységek
- Milyen egeret válasszak?
- Melyik tápegységet vegyem?
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
it A kínai EV-k és hibridek eddigi legnagyobb exportpiaca Belgium volt, azonban az EU-s álláspont és a kínai stratégiaváltás miatt immáron Brazíliába kerül a legtöbb ilyen jármű.
-
Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
ph Az Elitegroup új LIVA barebone-nal és a Black alaplapsorozat feltámasztásával készül a tajvani kiállításra.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
Sziasztok,
Gondolom a csoportban vannak masok is, akik 1.5 TSI motorral rendelkezo VAG termeket birtokolnak. Nekem egy 7-es Golfom van manualis valtoval, december elejen vettem, es bevallom, nem nagyon neztem utana: az 1.4 TSI-t dicsertek, gondoltam az 1.5 sem lehet rossz.
Miutan megvettem, kezdtem kicsit utanaolvasni, es felfedeztem, hogy az interneten eleg sok forum tobbszaz oldalon keresztul foglalkozik az ugynevezett "1.5 TSI kangaroo issue"-val, miszerint elindulaskor rangat az auto. Mindenkinel maskepp, tobbsegenel csak hidegen, aztan elmulik, de van akinel nem, es nagyreszt a manual valtost erinti, de DSG-vel is elofordulnak a problemak. Mivel a problema mar regota letezik, kijott 4-5 szoftverfrissites is ra, az utolso tavaly osszel. Ez sokaknal megoldotta a problemat, nehanyaknal tovabbra is fennall, vagy idovel visszajon. Sokan sirnak miatta, jo nehanyan visszakuldtek a kocsit (elallas), vagy karteritest kertek, a VAG lenyilatkota, hogy reszerol a problemat megoldottnak tekinti.
Nalam is elojott, amikor a kereskedotol elindultam, betudtam annak, hogy a kuplung meg uj (pont olyan tuneteket produkal, mint egy tulsagosan tapado, hideg/nedves kuplung), es mivel a kocsit egyelore inkabb hosszabb tavon es nem sokat hasznaltam, nem is foglalkoztam vele.Most a hetvegen ugy dontottem, utananezek a dolognak, mi lehet. Kiprobaltam tobbfele elindulast, es a kovetkezore jutottam:
- a problema valoban fennall, ha "siman" kuplung felenged, kozben gazadas, 1100 es 1300 fordulat korul rant kettot, 2-esben mar nem igazan eszreveheto a problema, ha jol bemelegedett a kocsi (olaj is), akkor szinte eszrevehetetlen
- probaltam nagyobb gazzal indulni, ugy kevesbe all fenn a problema
- ezutan hagytam egyesben, visszalassitottam alapjaratig, es ugye az elektronika nem hagyja lefulladni, tehat a kocsi kuszik, viszont ekkor barmilyen gazallassal gyorsitok (akar finoman, akar padlogazzal), a gyorsitas folyamatos, finom, es nincs semmi problemaEz alapjan (nem autoszerelokent) azt mondanam, hogy a kuplunggal lehet gond, es az vagy alultervezett a nyomatekhoz kepest, vagy olyan a tarcsa anyaga, ami inkabb tapad, mint csuszik. Mas autokban is volt mar ilyen, foleg paras idoben, de aztan par perc utan a problema elmulik. Viszont nem hagyott nyugodni a dolog, mert ha ennyi ember panaszkodik, akkor valami mas lehet a hatterben, valoszinuleg konstrukcios hiba, es ez szoftver update-el is legfeljebb elfedheto (hozzateszem, a DSG-seknel sokkal kevesbe jelentkezik).
Es aztan tegnap kiprobaltam valamit: elindulaskor egyaltalan nem nyomtam a gazt, amikor felengedem a kuplungot. Igy a kocsi magatol ad kis gazt, finoman elindul az auto, es 1-2mp utan, amikor a kuplung befogott, a kocsi elkezd kuszni, es gond nelkul, finoman, rangatasmentesen lehet gyorsitani. Vicces szitu, dugozaskor meg kenyelmesebb is, mint ket pedallal szorakozni, es ha az ember raerez a dologra, akkor maximum annyit "veszit", hogy nem tud egybol nyelgazon elindulni. Kiprobaltam nagyon kis gazadassal is, ugy sem jelentkezik a problema. Azt hiszem, par het alatt megszokhato az elindulas igy, az a durvan 1 mp meg, amit veszit az ember a gyorsitaskor, nem zavaro, foleg varosban, ahol ez a szitu inkabb jellemzo.
Ezek alapjan amugy azt gondolom, hogy valoszinuleg tul nagy nyomatekot ad atlagos gazpedal-allassal a motor a (feltehetoen cseppet alultervezett) kuplungra, es ezert rangat az auto, es ezert is lehet az, hogy bizonyos embereknel jelentkezik, masoknal nem. A szoftverfrissites pedig valoszinuleg ugy "maszkolja" el a problemat, hogy elindulaskor egy atlagos gazpedal-allasnal nem ad annyi uzemanyagot, igy sokkal simabb az elindulas. Ezt erositi meg, hogy elvileg ECO modban kevesbe jelentkezik egyeseknel, illetve az E10 hasznalat eseten is javulast irnak le (en E5-ot hasznalok).Nem volt meg VAG autom, szoval lehet, hogy ez tok evidens az ittenieknek, epp ezert erdekelne a velemenyetek, tapasztalatotok a dologrol.
-
Tin
veterán
válasz Big_Boss #176749 üzenetére
Ja, az enyem is DADA meg, gondolom valamit valtoztattak, amivel megoldottak a problemat. Probald meg, hogy gaz nelkul, csak kuplung felengedessel indulsz hidegen. Kivancsi vagyok a tapasztalatodra.
Amugy megprobaltam 2-esbol elindulni, szinten gazadas nelkul, csak kuplung felengedessel, es azt is megoldja. Nyilvan ott mar szenved, de az is megy.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz F-ECT$ #176752 üzenetére
Ez kifejezetten az 1.5 TSI rakfeneje. Amit te leirsz, az sok mas autonal is elofordul.
Valojaban azert kezdtem el nyomozgatni, mert nem ertettem, hogy az a forumonkent tobbszaz oldalnyi ember, akik azzal heccelik egymast, hogy visszakuldik az autoikat es visszakerik az arat, mibol taplalkozik, es vajon a VAG miert nem csinalt semmit 1.5 even keresztul egy olyan helyzetben, ahol az egyik legnepszerubb motorjuk ekkora hibat produkal. Persze valoszinuleg a sok elegedett vasarlo nem ir bele a forumokba panaszkodni, de akkor is. Persze mint kiderult, javitottak az uj motorral, szoval valami hardveres problema, ami felteszem nem megoldhato egy visszahivas soran valahova beepitett muanyag bizbasszal.
Zavaro a jelenseg, de siman egyutt lehet vele elni, es ez nalam pl. nem ok arra, hogy lemondjak az autorol, mert amugy baromi jo, es a fogyasztasa is nagyon barati, plusz milyen egyeb alternativa van benzinesben? Az 1.0 TSI karcsu, a 2.0 meg felesleges.
De igy, hogy gazadas nelkul el lehet indulni, a problema gyakorlatilag (szamomra) megoldott. Egyetlen helyzet van, ahol gondot okozhat, ha nagy gazzal kell kikanyarodnod valahonnan, es meg hideg a motor, de ez a tobbseg szamara elenyeszo problema. Amugy volt egy visszahivas is erre, a tavaly aprilis-majusban gyartott autokra, ahova nagyobb generator kerult, es pont az ilyen szitukban fordult elo lefulladas.
-
Tin
veterán
Gaz, de azert mielott piedesztalra emeljuk a japanokat, tegyuk mar fel a kerdest, hogy is van az, hogy mar gyakorlatilag az osszes autot visszahivtak ketszer a legzsakok miatt?
Autogyartok ilyenek. Hidd el, az osszes. Itt is kiszamolta a VAG, mennyibe kerulne a visszahivas, ezert aki uti az asztalt, annak johet a szoftverfrissites (bar ahogy olvastam azt a szervizlatogatas alkalmaval siman csendben telepitik), aki meg jobban uti az asztalt, annak meg johet a penz visszaadasa es az auto visszavetele. Elenyeszo mennyisegu ember.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Baromira nem, de szerintem ezt gyakorlatilag az osszes autogyarto csinalja. Ha van 1000€ haszna egy kocsin, nem fogja bevallalni ingyen a 800€-s javitast. Egyik sem. Csak ha tenyleg szorul a hurok. Es amig nem veszelyezteti a biztonsagot, maximum a kenyelmet, foleg le fogjak szarni. Latod, 2 havi gyartast vissza is hivtak, mert az mar a biztonsagot veszelyeztette.
-
-
Tin
veterán
válasz yodamester10 #177048 üzenetére
Pár napja állítottam be a 7es Golfon. Tükör kapcsoló R-be állítva, berakod rükibe, tükörlap beáll, aztán beállított magadnak tolatásra, és kész. Ha megindulsz, visszaáll normálra. Azt még úgy tudod beállítani, előre menetben.
-
Tin
veterán
válasz Motion_Blur #177152 üzenetére
Ja, megküldöd felülről, aztán ha lefolyt, feljársz a két első kerékkel valamire, alányúlsz, és megküldöd alulról is. Ha ügyes az ember, 1 flakon is elég.
-
Tin
veterán
Sziasztok, ha EPC lámpa kigyullad és világít, de motor leállítása és újraindítást után eltűnik és semmi más probléma nincs, akkor az csak valami kapcsoló zavar nem?
7es Golf, nincs még benne 4000 km se. -
Tin
veterán
válasz Doki16 #177298 üzenetére
Ja, tudom, cseppet agyon vannak bonyolítva. Nem gyengült el, nem volt gond, leállítás-újraindítás után nem jött fel újra.
(#177299) molnarpeter: ja, majd figyelgetem, most emiatt nem fogom szervizbe vinni. Ha megkotlik, majd megcsinálják, azért garis. De tegnap mentem vele 2x40 km-t pályán, szóval nem hinném, hogy valami motorral kapcsolatos probléma lenne. Esett az eső, lehet valami bepárásodott.
-
Tin
veterán
válasz rob210 #177301 üzenetére
Ja valami hasonló lesz. Elmentem most, dugózás, autópálya, többször leállítottam és elindítottam, semmi. Ez valami átmeneti fos lesz. Ha esetleg előjön többször, beviszem a szervizbe. Annyi minden van már benne, bármi lehet. Amúgy is kell majd egy olajcsere meg egy vezérlő szoftver frissítés.
-
Tin
veterán
válasz bitpork #177395 üzenetére
Start-stopot én is egyből kapcsolom ki indításkor. Van az a szituáció, amikor van értelme, de 15mp-re lekapcsolni a motort 50 fok alatti olajjal télen nem az. Az nem környezetvédelem, hogy kinyírod a motort, és egy vagyonért felújítod. Felesleges 15p-es járatás fűtés vagy klíma miatt más tészta, de túlzásba vinni is felesleges.
-
Tin
veterán
Sokak számára meglepetés lehet, de a csak elöl világító menetfény eleget tesz a KRESZ előírásának, mely a következőképp szól: „Lakott területen kívüli úton a forgalomban résztvevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, … nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.”.
Hátra nappal mégis minek világítás? A szembejövőnek kell észrevennie, lakott területen kívül 100-al akkor is csak 50 km/h különbséggel érnek utol, ha 150-el jönnek mögötted. Ha csökken a fény, akkor még kapcsolsz tompítottat, vagy kapcsol az autó magától.
-
Tin
veterán
válasz bitpork #177489 üzenetére
Manuálisnál is, enyém is kúszik. Simán kuplung felengedéssel el lehet indulni, sebességet váltani. Nyilván ha fékezel, lefullad, de kuplung ki, és magától újraindít. Tempomatnál is csak váltani kell, ő adja újra a gázt. Vicces, simán ugyamaz, mint az automata, csak a váltást neked kell megcsinálni.
-
Tin
veterán
válasz TayRol #177509 üzenetére
De nem gaz nelkul indulsz el, hanem az elektronika ad helyetted eppen akkora gazt, hogy a leheto legkevesebb "plusz" befektetessel fogjon a kuplung.
Az 1.5-ben van. Annal finomabban lehetetlen kuplungolni, mintha eppen csak annyi gazt ad az elektronika, ami a kuplungolashoz szukseges. Igy a leheto leginkabb minimalis a fordulatszamkulonbseg, a leheto legkisebb a terhelesvaltasa a kuplungnak, es az normalis, 1mp-es csusztatas mellett a leheto legkevesbe kopik, mivel a leheto legkevesebbet kell lassitania a tarcsanak a fordulatszam felvetelehez.(#177511) TayRol: Erdekes, azt hittem, ez mar vagy 5 eve van minden autoban. En abbol gondoltam, hogy tudhatja, hogy amikor tempomattal vezetsz, siman kezeli a valtast, magyarul kuplungnal elveszi a gazt, es miutan beraktad sebessegbe, magatol adja ra a gazt ujra, szoval te gyakorlatilag csak a kuplungolas (csusztatas) muveletet vegzed. Aztan kiprobaltam, es 1-esben is mukodik, sot, mint irtam, 2-esben is, de az mar nyilvan nyirja a kuplungot, meg felesleges.1-esben amugy emelkedon is mukodik gond nelkul, es ha hagyod 1-esben gurulni es lassulni az autot, egy ido utan nem lassul tovabb, csak kuszik.
Jo dolog, dugozasban nagyon hasznos, lassu haladasnal sem problema, egyedul arra nem az igazi, ha kicsit nagyobb lendulettel kell elindulnod, mert azert van vagy 2 mp, mire a kuplung rendesen "befog", es ha csak utana gyorsitasz, az lassabb, mintha alapbol nagyobb fordulatrol kuplungolnal.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz aero. #177513 üzenetére
Vegulis ez a "lefulladasgatlo" forditott mukodese. Az meg mar nagyon regota van szinte az osszes autoban, azon is latod, hogy amikor mondjuk gurulsz egy adott fokozatban (ez lehet akar 5-ös is), es nezed a pillanatfogyasztas-merot, akkor egy fordulat alatt (mondjuk 1000 rpm) latod, hogy elkezd felmenni a fogyasztas 0-rol, mert adagol kis gazt a lefulladas ellen.
Ez gyakorlatilag ugyanaz, pontosabban annak egy tovabbgondolt valtozata, hiszen kuplungolaskor pont ugyanugy a lefulladas ellen ved. -
Tin
veterán
válasz TayRol #177515 üzenetére
Hm ez fura. Ebben nemhogy nem kapcsol ki, meg a tempomatos gyorsitast (RES) is siman intezi, akar ha tobb sebesseget kell valtanod. Megnyomod mondjuk 3-aban, es vegigvaltod 6-osig, o kuplungnal elveszi a gazt, ha "beakadt" a sebesseg, akkor meg gyorsit tovabb, aztan a kovetkezo kuplungolasnal megint elveszi, es igy tovabb. Ugyanez lefele, akar ha a tempomat gombjaval lassitasz. 2019-es 1.5 TSI 150 Golf Variant, manualis.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz TayRol #177518 üzenetére
Aha, mondom, az a poen, hogy a manualis valto annyiban manualis, hogy neked kell kuplungolni es valtani, de amugy semmi massal nem kell foglalkozni. Ha a kuplungpedal helyett egy motor megcsinalna a kuplungolas kinyom-lassanfelenged folyamatat (meg persze a valtokar pockoleset), akkor kb teljesen automata lenne.
(#177519) bitpork: Igen, de mar mindegyik az, nem? Bar a VAG-nal sose lehet tudni...
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Doki16 #177521 üzenetére
Gondolhattam volna, en nem ismertem a VAG lelkivilagat, az autot meg nem konfiguraltam, csak vettem egy "ilyet", ami raktaton volt. Ebben meg az volt, mondjuk azert valasztottam ezt, mert a radaros tempomat fontos volt. Es akkor lehet, hogy annak resze ez a valtast kezelo elektronika is.
-
Tin
veterán
válasz Sur1G #177763 üzenetére
Szinte biztos, hogy az, amit Mágus2 irt, mert amugy, hacsak nem nyelgazzal indulgat az ember, ennyi ido es km alatt meg nem kene gond legyen. Keress egy jo szerelot es mondj el neki mindent, amit itt elmondtal, es kicsereli a gombcsuklot. Olcso nem lesz, de azert nem halsz bele. Ja es ha mar ugyis szetszedi, nezesd meg a futomuvet is, hatha van 1-2 szilent, amire szinten rafer a csere, mert a karambol javitasnal felmunkat vegeztek.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz TayRol #177804 üzenetére
En nem irnam bele, de telefonon persze elmondanam. Eleve a hirdetes maga (kepek, hangulat, szinek, szovegezes) megszur mar par embert, minek rontanad az eselyeidet azzal, hogy mar a kapcsolatfelvetel lehetoseget is kilovod?
Ha felhiv, ugyis elmondhatod (es el is kell!), viszont a talalas sem mindegy. Ne feledd, sok ember azt sem tudja, mit akar, es sok vasarlo eppenhogy azt (is) varja az eladotol, hogy rabeszelje. -
Tin
veterán
Csak érteni szeretném: miért jó beleírni a hirdetésbe, és főleg dokumentálni az autó sérüléseit?
Visszakerestem a kocsit, még 2 éves MK7.5, 1.4TSI, a most kapható legújabb. 2 évesben ezekből a HAHU-n van kb 20 db, 5M Ft körüli áron. Tehát már eleve korlátozott, mennyire eladható, és szerintem csak gyengíti az esélyeit, ha már a hirdetésben felhívja a figyelmet arra, hogy sérült volt. Ennyire fiatalon az emberek nem tört autót akarnak venni, vagy akkor lényegesen olcsóbban.
De szerintem ennél fontosabb a bizalom és az odafigyelés, tehát sokkal meggyőzőbb egy beszélgetés egy őszinte segítőkész valakivel, mintha nem is beszélne vele, mert automatikusan átugorják a hirdetését "ja ez ropi volt" felkiáltással.
Nem kell szerintem eltitkolni, de egy eladásban a kontakt az első lépés, és ha már korlátozza magát a hirdető, akkor sokkal kevesebben hívják fel, pedig amúgy lehet, hogy egy beszélgetés után gond nélkül megvenné az, aki mondjuk kiszűri a hirdetés alapján. -
Tin
veterán
válasz F-ECT$ #177821 üzenetére
Persze hogy jobb! Most adtam el asszony kocsiját kereskedőknek (magáncélra), és törve volt. Telefonban elmondtam, hogy csak a hátsó műanyag elem volt sérülve meg a lámpa, ezért a vastagságmérőn nem fog látni semmit. De a hirdetésbe nem írtam bele. Eljött, megnézte, elvitte, pedig mondta, hogy lekérdezte, és nem is volt fent az ilyen carverticalos szarokban.
Gondolj bele, beleírja a hirdetésbe, hogy összetörték, most lett kész a javítás, nem az a LEGELSŐ gondolatod a hirdetést olvasva, hogy akkor minek adja el?
(#177822) salesman: A normál állapot azt jelenti, hogy használatból eredő állapotban. Ebbe beletartozik a gyári javítás is.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz salesman #177824 üzenetére
De, beletartozik, az autók ugyanis sérülnek. A gyári javítás meg egyenértékű azzal, mintha nem lett volna sérült, azaz tökéletes helyreállítás. Azzal, ha nem emeli ki a hirdetésben, még nem titkolja el. Csak nem veszi el magától az érdeklődők felét. De te tudod.
Állapot a HAHU-n: Normál (Kitűnő, Megkímélt, Újszerű, Sérülésmentes), Sérült (alkategóriákkal), Hiányos, Fődarab hibás. Meséld el nekem, mit kéne választania? Sérült? Ay azt jelenti, hogy most sincs megjavítva. Vagy mit, ha nem azt, hogy NORMÁL?
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz salesman #177827 üzenetére
Micsoda, hogy egy autó nem sérül a használat során?
De, mivel a gyári javítás a teljes helyreállítást vagy cserét jelent. Konkrétan azt a részét gyári technológiával építik újra. Strukturálisan, funkcionálisan a gyári állapottal megegyező.
(#177829) salesman : bölcs döntés, nekem is durván felszaladt a szemöldököm. písz!
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Én ezt írnám:
Első tulajdonos magánszemélytől, hibátlan műszaki állapot, keveset futott, végig márkaszervizben szervizelt, tehermentes. Még 2 év gyári garancia. Összes gyári tartozék, végig vezetett szervizkönyv. Nyári gumi garnitúra is jár hozzá. X időpontokban megtekinthető, átvizsgálását is nyitott vagyok.
Semmiben nem hazudik, és felhívják, ahol elmondja, hogy volt egy koccanás, számla és fotók megvannak. Ha érdekli a embert elmegy megnézni. Pont.
Ha belerakod, hogy törve volt, nem hívják fel, vagy eleve fel misit alkudnak.
-
Tin
veterán
válasz TayRol #177837 üzenetére
Figyi, te tudod. Én biztos nem reklámoznám, hogy itt egy eladó autó, alkudjátok szét, de a te dolgod. A korrektség nem arról szól, hogy magaddal cseszel ki, hanem hogy korrekt vagy. Telefonban elmondhatom, ugyanúgy korrekt, szerződésbe beleirod, mert úgy korrekt. De egy autót vagy akármit az előnyei helyett a hátrányával hirdetni önkicseszés.
-
Tin
veterán
válasz daniel2121 #177844 üzenetére
Megveszi egy nepper fel millióval olcsóbban tőle, és eladja egy gyanútlannak teljes áron 2 héten belül, aki nem fogja körbe mérni, és lekérdezgetheti a Carverticalt, nem lesz benne. Előző kocsi 300e-s hátsó sérülése sem volt benne 3 év után sem, pedig számlás biztosítós javítás volt.
De ha attól alszik nyugodtan, hogy magával cseszik ki, nincs vele gond, az ő pénze.
Amúgy ha rendesen megcsinálták, most a legnagyobb hülyeség eladni. Pár év múlva a többi autót is ehhez törik, nem fog klógni a sorból. -
Tin
veterán
válasz molnarpeter #177848 üzenetére
A végén úgyis egy magánembernél köt ki. Aki vagy megveszi a köztes neppertől teljes áron, és csak évek múlva derül ki számára a törés, vagy megveszi közvetlenül tőle, valamivel olcsóbban, az előélet tudatában. Merthogy magánember nem fog hirdetett törött autót felhívni sem, amikor ott van tucat másik hirdetés. Nem értenek hozzá. Magánember meg 15 évesen is gyári fényezésű, évi 5e km-t futott autót keres, és nem állapotot. És lefogadom, hogy a javítás ellenére erre jobban vigyáztak, mint egy törés mentes céges kocsira, amin vannak karcok, és mivel sosem kímélték, már az olajat is eszi.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz k5.20 #177857 üzenetére
Jelzi azzal, hogy az állapota normál és nem sérülésmentes. Jelzi telefonban.
Felhívnál olyan hirdetést, amiben oda van írva hogy törött volt de most javították, 2 éves az autó, és eladó? Ha van másik 2 tucat hasonló?
Én csak azt látom, hogy itt páran kibicelnek talmi becsületre hivatkozva, de valójában más farkaval verik a csalánt.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz TayRol #177852 üzenetére
Javaslom megnézni ezt a videót: Nepper TV Totálkáros autót vettem, bárcsak lekérdeztem volna!
Lényegében jól elmondja, mi a gond a javításokból levont következtetésekkel. A te kocsidat 3.1M Ft-ból javították meg, ami egy 2 éves autónál, gyári technológiával még akár érthető is. Viszont, alig kevesebb, mint az újkori ár fele, szóval ha ezt valaki meglátja (merthogy elvileg javítási számlát akarsz feltölteni a HAHU-ra), az onnantól mit fog gondolni szerinted?
A videóban jól elmondja a nepper, hogyan reagálnak az emberek a törött autókra, javítási költségekre, illetve kicsit bevezet az ilyen Carvertival szerű lekérdező oldalak rejtelmeibe. Pont időszerű neked, azért írtam.Amúgy én spec örülnék, ha megosztanád, mi lett a kocsival, elvileg ma vetted át. Ha nem titkos, érdekelne, hogy mit cseréltek ki. Jöhet priviben is, ha nem akarod kiteregetni, de lévén tök ugyanilyen kocsim van, hasznos lenne tudni, mire számíthatok.
-
Tin
veterán
válasz TayRol #177895 üzenetére
Ha a tornyok a helyükön maradtak, akkor nincs értelme valódi értékcsökkenésről beszélni, max hátul ahol vágták, vagy a küszöb. Ezért is szajkóztam, hogy ne csinálj hülyeséget. Eleve várj 1 hónapot az eladással, tavasszal jobban fog menni. És szerintem ne hirdesd olcsóbban, max engedj valamivel többet.
Mit vettél helyette? -
Tin
veterán
válasz daniel2121 #177900 üzenetére
De ha a tornyok maradtak, akkor max a küszöb és ahol hátul vágták. Láttam videót régebben gyári javításról, utána összetörték a kocsit direkt, úgy törött mint az új. De mondjuk drága gyári javítás volt.
Amit bukott a vágáson és hegesztésen, visszakapta a futóműben. Na jó nem, de érted... 5 kiló szerintem sok alkuban. De hülyeség most eladni sajnos.
-
Tin
veterán
-
Tin
veterán
válasz TayRol #177910 üzenetére
A számla mennyi kis dolog, de köszi, jó lesz a jövőben, ha bogarásznék gyári árakat Baromi sok dolgot kicseréltek, nincs is nagyon nagy tétel, inkább nagyon sok kicsi. De vastagon fogott a ceruza, az biztos.
A képeken meg nagyon jól néz ki. Tényleg nem tudom, én beleírnám-e a törést, mert amúgy elég nyálcsorgató a kinézet, és nem venném el az esélyét annak, hogy felhívjanak. Telefonban meg, amikor beszéltek, el tudod mondani az eladás okánál, hogy volt egy kocc, betoltad szervizbe, ők intéztek mindent, de te vettél egy Passatot, erre meg nincs szükséged. Ha meg a vevő nagyon alkuszik, elmondod, hogy neked nem sürgős annyira.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen