Hirdetés
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
gp A tervek szerint október elején debütál a teljes első évad Netflixen.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hunspikey
őstag
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #14599 üzenetére
ez furi, én kifejezetten élvezem, hogy segít egy kicsit a fényerő problémában a bluray lejátszó, mivel van benne és nagyon szépen teszi a dolgát a szintén pana felfogású kontraszt, illetve rajzfilmekhez kifejezetten jól áll a kicsit élesebb, színesebb cartoon mód.
Én biztos csak olyan média player választanék ami szintén tud képi módokat.
Ja, azt nem mondtam, hogy mivel nincs házi mozim, mennyire jó, hogy a bluray lejátszó dialogue enhancer opciója kiemeli a középcsatornát és így sokkal jobban érthető a beszéd.
A digital tube üzemmód is nagyon szuperül áll a hangnak.
Tudom mindez abszolút nem hifi és nem referencia, de most nekem így tetszik. Bocsi
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Egy kis érdekesség ST50 vs VT50 ügyben:
egy angol sráccal beszélgettem az AV fórumon, szintén VT50-je van és persze ő is örjöng, hogy a pro módokat nem tudja használni. Nem is ez a lényeg, hanem szóba került, hogy VT-t eladni, venni 65-ös ST-t és még marad is, és felsikított, hogy nehogy meg tegyem, mert neki volt ST50-je és bizony nappal, vagy ha csak valami fényesebb tárgy van a tv előtt, akkor már nem annyira élvezhető a képe. Azt mondta, hogy a VT és az ST között van egy pici képbeli különbség ha sötét van és van egy óriási, ha világos, annyira sokat számít a filter a VT-ben. Gondolom itt jön be az a jelenség, hogy mennyire szürkül fel a panel a ráeső fénytől.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Kernel #14614 üzenetére
jó, szóval kezdjük azzal, hogy ez a fórum nem arról szól szerintem, hogy el mondod nekem, hogy mennyire laikus vagyok és fogalmam sincs a kontraszt fogalmáról, miközben fotós vagyok.
A csúcsfényeket nem a laikusok hívják csúcsfénynek, hanem a profik - ugyanis ez azt jelenti, hogy a kép kiégett, már nem ábrázolható legfényesebb képtartalma. Gondolj egy autóról készült felvételen a króm csillanására.
A fekete szint és a csúcsfény közti szint az átfogása, bármilyen médiumnak. A kettő hányadosa meg a kontraszt. De meg kell különböztetni a média átfogás szerinti kontraszt arányát attól, hogy a kép amit ábrázolsz mennyire "kontrasztos", azaz annak a képnek amit nézel hol a legsötétebb illetve a legvilágosabb képi tartalma az adott média átfogásán belül.
Amennyiben egy hatalmas átfogású képet ábrázolsz egy kis átfogású médiumon pl egy 32bit / csatornás HDR-t akarsz egy monitoron megjeleníteni, úgy az kontraszt nélküli szürke vacak lesz, mert a kijelződ átfogása a megjelenítendő képnek csak a töredékét ábrázolja, ami nyílván főleg középtónusokat fog mutatni.
Na innen kiindulva azt kell, hogy mondjam, hogy a Panasonic NEM a hagyományos értelembe véve használja a kontraszt csúszkát, mert akkor az nem növelné a csúcsfények fényességét - luminenciáját (nem össze keverendő a világosság fogalmával!)
Ha a Panasonic kontraszt csúszkája valóban a panel fényerő növelése nélkül állítaná a kontrasztot akkor azt kéne látni, hogy a csúcsfények (tudom ilyen nincs ) kimérhető lumenben ábrázolható fényereje NEM változna, hanem a képi tartalom sötét tónusai lennének közelebb húzva a panel által mutatható fekete szinthez, míg a világos tónusok meg az ábrázolható (pl 8 biten 255,255,255-ös fehér) maximális kijelezhető értékhez közelednének. De nem ez történik.
Ha nem hiszed, tölts be egy bármilyen képszerkesztő szoftver ami picit is profi és állíts a kontraszton, majd nézd meg az RGB hisztogrammját és már is hiszel nekem. Már amennyiben tudod a hisztogrammot értelmezni.
- egy laikus
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #14648 üzenetére
és akkor arról már ne is beszéljünk, hogy a Pana már ez év áprilisában be mutatott egy 145 colos 8k-s TV-t ami a cikkben szereplő LG-hez képest kereken négyszeres felbontást (azaz még kimondani is rossz - 33 MEGA pixel felbontást) nyújt.
Nem akarom tudni, hogy egy ilyen TV-n a teljes felbontású 3D-s mozi hány megabyte / sec olvasási sebességet kíván a lejátszótól...
forrás:
http://www.engadget.com/2012/04/27/panasonic-145-inch-8k-plasma-nhk-japan/
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz janos666 #14651 üzenetére
igen, természetesen úgy értettem, mert máshogy nem is igaz a mondat. Tehát a 32 bit /csatornás képet konverzió nélkül lineárisan meg akarod jeleníteni a 8 bit / csatornás kijelződön - azaz lineárisan "ki vágod" a 32 bit/csatornás kép valamely részét (gradációban, nem fizikailag pixelben ugye!)
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
ha ez a letöltést takarja, akkor azt nem nagyon művelem, mivel a jó minőségű filmek hatalmasak, illetve nem tudom média player nélkül rendesen lejátszani. Viszont mivel csak most csöppentem bele a full-hd világába, számomra blu-ray ismert csak és kész. ezért is kérdeztem, mert tényleg nem tudom!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #14671 üzenetére
ezt tökéletesem el tudom képzelni, olyan minőségű profi film átíró szkennerek vannak, hogy le esik az ember álla. És persze akkor ott van még a digitális utómunka.
A sima 35mm-es (aka Leica formátum) diát sem azért hagytuk a hátunk mögött, mert annyival jobb lenne a digitális kamera, hanem azért mert gyorsabb/olcsóbb a digitális géppel dolgozni - de azért ne feledjük, hogy egy ilyen közönséges kisfilmes diában is kb 80 megapixel hasznos információ van- és ez egy jó dobszkennerrel ki is nyerhető. Arról meg már ne is kezdjünk beszélni, hogy a diapozitív színtere messze nagyobb mint az sRGB... és akkor még ott van a középformátum illetve a síkfilm - pl A4 méretig - diából!!!
BD ügyben neki kell állnom shoppingolni
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Drakuf #14712 üzenetére
lehet szegény android küzd a ram hiánnyal. Nejemnek van s1-ese, nekem S2 és gyakorlatilag az a tapasztalat, hogy a rootolt s2 800mhz-re le vett cpu órajellel kenterbe veri az 1gz-n ketyegő s1-et azért mert van neki ramja bőven. Az S1 egy hibátlan, szerethető kis telefon még ma is, csak ez a ram kérdés ez nagyon el torzítja képességeit.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Dagidög #14724 üzenetére
én most már mást sem csinálok egész nap, mint mindenféle fórumokat olvasok TV ügyben. A beégés, vagy IR, ahogy a tengeren túlon emlegetik, úgy tűnik ezeknél a mostani neo plazmáknál nem gond egész addig amíg fel nem tekerik a tisztelt userek a panel fényerőt szép magasra. Az amcsik nem viccelnek- gyakran 50 FL környékén hajtják a paneljeiket, ami kb 50%-al több mint amit itt el lehet érni az EU modellekkel (VT szériáról beszélek)
Számomra az kezd körvonalazódni, hogy nem hajlamosak a beégésre ezek a panelek- én pl már felejtettem úgy egy órára a tv-t, hogy t-home menü ment rajta, ami teljesen statikus és nyoma sem volt, de még 5 másodpercig se. Persze ez NEM azt jelenti, hogy nem lehet egy tartalmat több órás magas fényerejű játékkal bele égetni. Legyünk őszinték a plazma TV elsődlegesen nem játékra való. Már csak azért sem mert eléggé lag-osak.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Drakuf #14710 üzenetére
szeretnélek megnyugtatni, hogy ez nem a telefon problémája, hanem a letöltési sebesség amin a telefon kommunikálni tud éppen. Nekem wifivel végig ment az elején kb 5 perc alatt, de lehet, te épp edge-en vagy és ezért oly lassú.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz KTTech #14742 üzenetére
"Más kérdés, hogy ki használ sRGB-t? mert pl. aki fotózik, az biztosan nem..."
Az a profi, aki ebből él és ezért rá van kényszerítve. Két okból is. Mi a megrendelőnek egy picasa webalbumot adunk első körben, hogy elvégezhesse a leválogatást. Ez már csak azért is nagyon kényelmes mert gyakran (legalább is idén ez volt a trend) volt külföldi ügyfelünk. És azt gondolom, hogy webböngészőben nem megoldott a prophoto színtér kezelése. Sokkal igazabb és egyszerűbb, ha srgb nézőt adok neki picasan.
Aztán meg ott van a labor. Amikor a vállalási árban benne van 100-150 nagyítás, akkor igyekszel olyan labort választani ami szépen dolgozik de nem viszi el a hasznodat sem. Sokat kipróbáltunk, végül a nejem egyik egyetemi barátja lett a megoldás, mert van a Pozsonyi úton egy kis laborja, szépen dolgozik a gépe, de nincs semmi extra mögöttük a legszebb képet srgb jpeg-ből hívják. Ami az ügyfélnek teljesen kielégítő volt eddig minden esetben. Én pénzért fotózok, nekem számolni kell anyaghányadot, gép amortizációt, lencsék "fogynak", komputer amortizálódik- sajnos igen, be kell vallani, tök jó lenne egy olyan laborral dolgozni aki fogadja FTP-n a prophoto képeimet, netán fogadni tudná a RAW fájlokat XML-el, ugye, és mindezt lenagyítaná 27x20-ba darabját 25 forintért....
Természetesen kalibrált nagyszínterű monitoron dolgozom, viszont adobe RGB színtérben, mert untig és bőven elégséges!Egyébként a film dinamikájával pont vitába szállnék nagyon szívesen, ugyanis a dia pozitív amit a munkáinkhoz (és mindenki más is) anno használtunk (National Geographic, Marie Claire magazin, különböző Nők Lapja magazinok stb) mind Fuji Velvia 50-re készültek. Sötétebb helyeken Provia 100 ment netán használtunk végszükségben 400-ast, de ezt akkor meg is pusholtuk két blendével. Ezeknek a filmnek nagyjából 6 blende a dinamikája. (a negatívnak valamivel több, de azt nem adtad le egy újságnak....) Egy mai digitálisnak meg 9, jobbaknak egészen el megy 10, talán 11 blendéig. A film pont azért volt szép, mert a csökkentett dinamikájából kifolyólag eleve kontrasztos volt minden rajta.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz t-bali3 #14752 üzenetére
lehet ki nevettek de én logo beégés elkerülésre használom, ugyanis ilyenkor a korhatár karika is és a csatorna logo is jelentősen arrébb kerül.
Egyébként meg tényleges értelme is van, ugyanis a T-home IPTV szolgáltatását használva sajnos azt kell tapasztaljam, hogy nem minden csatorna tölti ki a képernyőt, és gyakran cakkos célű a kép, illetve van egy vékony csík ami meg nincs terhelve. Ekkor bekapcsolom, hogy egyrészt rendesen "croppolt" képet kapjak, másfelől meg vigyázok ily módon a panelra egy kicsit.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz KTTech #14744 üzenetére
"Amiben jobb a film, az a színfelbontás monokromatikus fénynél.. csak ilyen fény nagyon ritkán fordul elő a valós életben."
oops, csak most láttam a második postodat - bocsánat.
Stúdió munkánál azért elő fordult az gyakran... illetve ha meg szigorúan fizikailag vesszük a dolgot akkor meg semmiféle fény nem monokromatikus kivéve a lézert amivel viszont nem szoktunk világítani
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Jó estét urak!
azt gondolom kezdem sejteni a Panasonic miért állította fix "low" panel fényerőre a professional módokat.
Arra kellett rá jönnöm, hogy ez az egyetlen képi mód, illetve fényérték ahol a TV egyáltalán nem hibázik. Tegnap éjjel megnéztem egy Gyürűk Ura- A Gyűrű Szövetsége filmet és sajnos azt kell mondjam, hogy amennyiben valaki több fényerőt akar egyéb képi módokban akkor bizony elő jönnek:
1- zöld táncoló pixelek az épp, hogy még nem fekete részeken
2- erősödik jóval a képvillódzás
3- zajosodnak a kontrasztos élek
4- a panel hallható áramköri zaja is elő jön fehér vagy nagyon világos képi tartalomnál.A professional módban mindennek nyoma sincs - szerintem ez lehet esetleg az ok. Minden esetre beszéltem János666 kollégával is, fel kértem a kalibráció elvégzésére, mert este be sötétített szobában teljesen nézhető a pro mód - most már meg nyugodtam.
Tehát aki VT50-et akar venni az ne tartsa vissza magát
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz jamaicamaci #14817 üzenetére
Én annyit tudok neked segíteni a kérdéseddel kapcsolatban, hogy nincs szerintem senki de-facto az LG ellen, egyszerűen arról van szó, hogy a Pana tényleg jobb. Én nekem három héttel ezelőttig semmilyen "lapos" TV-m nem volt, viszont a régi CRT-m be halt, kellett vennem valamit. Néztem én mindent- az említett 6500-as lg-t is, de nem ütik meg azt a szintet amiről én álmodtam. Aztán be mentem a Pana boltba - és ekkor dőlt el a dolog, mert számomra nem volt többé kérdés, annyival szebb képet ad!
Elfogultság van-e? Igen van. Már nálam is kezd kialakulni- pont minden bekapcsolás első mellbevágó látványa ad hozzá egy kicsit
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #14849 üzenetére
Ez akkor azt is jelenti, hogy nem 96hz-en fog menni 24.976-os forrás esetén, hanem 95.904-en? És ezt autómatikusan csinálja? Mert én mindig csak annyit látok kiírva, hogy 1080p, 24p és kész. A VT50-ben hírdetett 96-hz-es dolgot nem találtam egyik menüben sem, nem is tudom, hogy az magától beaktiválódik vagy hogy van ez
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Én ma vettem észre, hogy két frame kiegészítő (interpoláló) alogritmus van ebben a 55VT50-ben. Az egyik ugye az IFC, a másik meg a kizárólag 24-p-s tartalomnál jön elérhető, 24p smooth playback vagy mi a neve és szerintem más alkoritmust használ mint az IFC, mert nem okoz népi hibákat. (az IFC nincs is opcióként 24p-s tartalomhoz)
Az IFC tipikusan el hasal kerítés mögötti hátteres svenkelésnél, vagy apró mintás mozgó felületeknél pl hullám pala tető. A 24p-s algoritmus nem okoz képi zavart - azt vettem észre.
A 24p-s algoritmus közép értéktől kezdve kapcsolja ki a 4:4 pulldown-t és tesz 3 számolt frame-et a két valós közé, és ettől vaj puha minden mozgás. Csizmás a Kandúr BD-t néztem, fantasztikus!
Érdekes...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #14897 üzenetére
Szerintem ezeknek a 3d-s "rajzfilmeknek" pl csingiling, meg rio, meg csizmás kandúr, ilyenek, nagyon jól áll az a soap opera effekt, egyáltalán nem zavaró, sőt kifejezetten jól esik a szemnek, mivel nem valós emberek mozgását látod, így nem zavarja meg az agyadat a látvány, teljesen befogadható. Nyilván rendes filmnek meg nem, mert valóban dallas-t csinál belőle
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #14897 üzenetére
Egyébként még egy nagyon érdekes vonzata van annak amit mondasz, ugyanis a filmipar már kacsingat a 48p felé, aminek én spec nem annyira örülök, mert ugyan úgy látom a kérdést mint Te, azaz, a frame interpolálásból eredő simább mozgás kiírtja a mozi élményt.
Azt tudni, hogy A Hobbit lesz az első 48p-s mozi, de a demó vetítések fele-másra sikerültek. Van aki semmi javulást nem látott, van aki egyértelműen arról számolt be, hogy nincs mozi hatása a látványnak.
Majd meglátjuk, minden esetre a mozi élmény számomra a sajátos szín és kontraszt világából ered a filmnek (amit digitálisan "forgatott" anyagoknál is emulálnak pont ezért) illetve kell hozzá a 24 fps, úgy, hogy egy kocka expozíciós ideje legyen viszonylag hosszú és ebből adódóan legyen megfelelő mértékű motion blur.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Lehet a VT50 lesz a következő Kuro?
Már mint ami a sorsát illeti?!
Nagyon elszomorított a Panasonic 2011-es pénzügyi évre kibocsátott pénzügyi eredménybeszámolója, ugyanis abból majdnem, hogy következik (bárcsak ne legyen igazam), hogy bármennyire is a Plazma TV a legszebb képet adó kijelző amit ma vehetsz, az iszonyatos veszteség nem indokolja a folytatást.
Lehet érdemes ebből a szériából vásárolni, mert egy két pindurka hibától eltekintve (melyre még akár fw javítás is érkezhet, mert szoftveres hiba) azért ez a TV széria igen csak a tökéletesség határát súrolja.
A lesújtó eredmények:
http://panasonic.co.jp/corp/news/official.data/data.dir/en120511-4/en120511-4-1.pdf
Angolul nem tudóknak egy gyors kivonat tőlem:
- Az összesített értékesítési volumen le csökkent mintegy 10%-al (8.69 milliárd Yen-ről 7.84-ra)
- A működési profit 86% !!-al csökkent, 43.7 milliárd Yenre- a korábbi év 305.,2 milliárdjáról
- Az adózás előtti bevételre eső eredmény a korai nyugdíjazások és egyéb pénzügyi "menekülő" manőverek hatására a tavalyi 178.8 milliárdos nyereségből 812.8 milliárdos veszteségbe fordult.
- És ami számunkra a legfájdalmasabb tud lenni: 21%-al csökkent a síkképernyős kijelző eladás, amit még a jól menő PC eladások kozmetikáztak is valamennyire... ennek eredményeképp ez a piaci szegmens önmagában a tavalyi 27.3 milliárd Yen-es profitból 67.8 milliárdos veszteségbe zuhant.El szomorító sajnos.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz nightshadow #14907 üzenetére
Ezek jó hírek, de a fő javulás globálisan a vállalat csoportot érintette, maga a TV szektor sajnos továbbra is agresszíven zsugorodik - most épp 20% az előző év adataihoz képest. Noha a profit végre rendben van. Innen fogva felső vezetői döntés kérdése, hogy mi lesz - lehet úgy döntenek a profit ellenére, hogy nem lesznek jelentő ráfordítások már, mert a piaci volumen oly mértékben csökken, hogy nem kockáztatnak. Vagy úgy is nézhetik, hogy jövedelmező üzlet ág a csökkenő értékesítés ellenére és van értelme folytatni. Nem ismerem a Japán felső vezetők motivációs faktorait, fogalmam sincs ők adott helyzetben miként spekulálnak.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
azt miért írhatták az avs fórumon, hogy a vt50 96hz üzemmódjával is vannak gondok, bár sokat javult a vt30 hoz képest? Tudja valaki mi a tücök (sajnos ezt pont nem írták le odaát) ?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Én a Pana VT50-el futottam zátonyra egy 64GB-os első generációs Kingston SSD meghajtóval. Nem látja...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz plus44 #14972 üzenetére
mint VT50 tulaj én annyit mondhatok, hogy éjszaka szerintem minimális a képminőségbéli különbség a két tv között. A VT50-nek talán jobb a mozgása - 24p-ről etetve.
Teljesen más a helyzet viszont ha van fény, azaz nappal van és netán nem tudsz rendesen sötétíteni, ugyanis a VT50-nek sokkal sötétebb a filter meg a bevonat miatt maga a kikapcsolt képernyője is.
Harmadrészt ott a design béli különbség, akinek ez számít - nekem nagyon is.
Ma megmértük a VT50 normál módban ha jól emlékszem 168 cd/m2 fényerőt ad, ami már nagyon jó, THX-ben 102-t adott - mint ki derült ebben az üzemmódban kell használni ezt a TV-t és kész.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz plus44 #14979 üzenetére
Abszolút nem kell a VT50 a katarzishoz. Én láttam idén nyaralás alkalmával kint egy normális TV szalonban (azaz rendes félhomályos, nem stadion kivilágított, mint itthon) mindkét TV-t egymás mellett, ugyan azzal a demo bluray anyaggal és azt kell, hogy mondjam, hogy az ST50- egy átkozottul jó TV. A VT csak egy ici picit jobb (egy zenei video klip ment és a színei egy kicsit még lélegzet elállítóbbak, illetve amikor az énekesnő egy fekete krómmal díszített hatalmas limóból szállt ki, ahogy az ajtó nyíl, ott a csúcsfények ahogy végig gördültek a gyöngyház fényű fekete ajtó lakkján, illetve ahogy a króm díszlécek csillogtak, ott láttuk, hogy a VT filmszerűbb, és valóban többet ad) - de ha nincs ott mellette akkor ez mit sem számít.
A fő különbség életszerűen az a design szerintem, illetve a mágikus 96hz képesség. Ezek mellett (tudom a saját vackomról írok negatívan) maga a kép az messze nem annyival jobb mint amennyivel többet kérnek érte - esti körülmények közt. Ha rendesen tudod a háttérfényt (ambiens megvilágítottság) korlátozni, akkor nagyon boldog leszel az ST50-el, hidd el.
Én azért döntöttem egyértelműen a VT50 mellett, mert nekem fontos, hogy olyan tárgy legyen a lakásban ami egyértelműen szép és pihenteti a szemet. Fontos számunkra a harmónia, a lakás berendezéseinek ritmusa, így nem volt mindegy, hogy miként fest a TV kikapcsolva, amikor nem más mint egy bútordarab- ha bele gondolsz. Ebben nagyon ott van a VT. Gyönyörű sejtelmes mély lilába burkolja azt a keveset amit vissza tükröz és a hatalmas egyben üveg sík a kis diszkrét króm kerettel nagyon elegánssá teszi. Hogy mondjam, ez teljesen szubjektív, de nekem egyből az az érzésem volt amikor rá néztem, hogy "na, ez igen, ez nem bóvli".
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #14985 üzenetére
hááát, nem tudom, de ezt írják:
"Certain picture quality-enhancing features also come into play to set the VT50 apart from the rest of the Viera lineup. The VT50 is fitted with a higher-specification version of the 'louver filter' found on the step-down ST50 and GT50 models, which aims to preserve black levels and picture output in bright ambient light. The VT50 is the only Viera plasma TV to receive a 96 Hz Cinema mode, which is designed to be natively compatible with the 24 FPS frame rate that movies are shot in. "
ez nem így van?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
vagy ha ez így nem volt meggyőző akkor nézzétek meg a gyártó weblapján:
http://shop.panasonic.com/compare/?itemNbr=TC-P65VT50&itemNbr=TC-P65GT50&itemNbr=TC-P65ST50
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #14990 üzenetére
Én csak azt nem értem és köszönöm, ha részleteiben menően el magyarázod, hogy akkor miért látom úgy egy film végi folyamatosan egyenlő sebességgel történő felirat felúszásnál, hogy 24p smooth film off állásban, BD playerről nézve orig bluray tartalom, tehát a TV 24p módban van és még sem folyamatos, mivel ugye csak 24 képkocka mozgásinfó van a szememnek. Ha ekkor bekapcsolom a smooth filmet akkor meg olyan sima lesz, mintha végtelen fps-el menne, konkrétan pixelről pixelre úszik fel röccenés nélkül. Ez ugye nem lenne megoldható, ha 60hz-en menne a panel és pulldown-al jelenítené meg a 24p-t, - vagy?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz janos666 #15010 üzenetére
Bocsánat, tegnap este már nem voltam, mert TV-ztem
igen, minden úgy van ahogy írod, a pro1,2 és a film módban a fekete sökkal világosabb mint a thx, normal, dinamikus módokban.
És persze a fényerő is elmarad a pro módban a thx-től.
Innen fogva ez per pillanat (mármint a pro mód) konkrétan paraszt vakítás - értelmetlen és haszontalan.
fw: 1.621 vagy ha úgy tetszik 1621-100002 a rendszermenüben kiírva.
már írom is a panának az újabb panasz levelet!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Még azt hozzá tenném, hogy ettől ez a TV még varázslatos. Világok Arca - Baraka bluray-t néztem meg tegnap (persze THX módban - hehe) és le esett az állam. Amikor az égő olajkutakat mutatják, na az a narancs vörös láng és a mélyfekete füst amiben van részlet és hömpölyög, magáért beszél. A flamingók amikor felszállnak iszonyat szép, minden részlet a helyén, illetve még a film eleje felé az a tűzhányó is olyan volt, hogy húztam fel a lábamat a pamlagra...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #15042 üzenetére
Teljesen jók a meglátásaid, de azt is hozzá kell gondolni a dologhoz, hogy miért csinálják igazából ezt a dolgot.
Nézzük a mostani helyzetet a plazmánál és mondjuk csak a Panánál, mert én erről tudok egy kicsit, a többiről semmit.
Szóval itt van nekünk az ST50 ami egy kiváló, kalibrálható, igazán nagy hibáktól mentes TV széria, 1000 dolláros áron. Aztán feljebb nézve van VT50 is, ami még az ST-nél is szebbet tud adni, nem igazán lehet bele kötni, ha elő tartalmat nézel és nem teszt csíkokkal patternekkel próbálod a belső algoritmusainak "hibáit" kideríteni.
Ezeken a csúcskategóriás, valós képi élményt adó készülékeken nagyon költséges lenne jelentősen javítani. Ez pont olyan, mint ha valaki edz, és már jó pl. fekve nyomásban, mondjuk ki tud nyomni 120 kilót, akkor onnan már sokkal nehezebb lesz 20%-ot javulni, mint valami újba kezdeni és ott domborítani.
Ezt fogják tenni a TV gyártók is. Nem foglalkoznak azzal, hogy a 0.01 cm/m2-es feketét még lejjebb engedjék, nem foglalkoznak azzal, hogy van 50hz bug- mellesleg én NEM vagyok képes felfedezni, nem foglalkoznak a foszfor trail jelenséggel - meg egyéb nüanszokkal amit a videofil műértő közönség fel fedez ugyan, de a tényleges bevételt adó nagy többség tesz rá.
Engem nem érdekel pl hogy a THX mód mérési görbén láthatóan túl meleg színárnyalatú. Nem látom a foszfor trailt-, és nem veszem észre az 50hz bug-ot sem.
Innen fogva az nem fogja nekem eladni a VT60-at, ha ezekben valami picit tudnak javulni, miközben lehet, hogy ez jelentős kutatás fejlesztési ráfordítások által tud majd csak megtörténni. - Magyarul a be invesztált R&D nem fog eladásokat generálni, innen fogva értelmetlen és a gyártóra nézve még veszélyes is.
Nézzük csak mi történt a Kuro-val. A mai napig lehetne forgalmazni ha a képi tudását nézzük. Még is pénzügyileg egy csőd.
A folyamatos a vevő által és érzékelhető, számszerűsíthető fejlődés az ami a termék értékesítési volument fent tudja tartani.
A PC ipar is döglődik, pedig ott azért még van igény egyre nagyobb és gyorsabb gépekre, pl 3D rendering, játék, professzionális képfeldolgozás stb okán.
De a TV-nél már el jutottak szerintem oda, hogy megint valami nagyon hangzatosat kénytelenek be dobni, amire az átlag, bizony fel kapja a fejét.
Volt elsőre lapos képernyő, aztán jött a full hd, aztán jött a 3d, most meg jön a 4k.
Ha tetszik, ha nem.
Nem tud a gyártó mit csinálni - kényszer pályán mozognak.
És mindenki tudja, hogy sehol nem lesz rá natív 4k-s anyag, még azt sem tudom, egyáltalán a BD formátum támogatja-e?? És a 4k progresszív 3D-t?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #15054 üzenetére
Igen, ebben is teljesen igazad van, bár más egy kicsit itthon a helyzet, és másként érzünk mi magyarok, amikor egy 1000 dolláros TV-t akar venni egy család, úgy, hogy adott esetben lehet ez egy havi megélhetésük is, vagy úgy, ott van egy amerikai átlag család évi 60-70.000 dollár keresettel, amiből azért lássuk be nem nagy kunszt. Vagy saját példából említhetném a francia barátainkat, ahol a nő grafikusi munkával 3500 eurót visz haza, a férj a Corában dolgozik 2500 eurót visz haza, és körülbelül akkora volumenű döntés lenne egy 1000 eurós TV megvétele, hogy meg kell beszélniük, hogy legyen, vagy ne legyen, mert pénzben nincs miről tanakodni. Pont olyan, mint ha a magyar átlag keresethez arányosítjuk az 50ST50 árát- a kereset most kb nettó 140.000 forint ennek megfelelően a TV ára 48.000 forint kellene, hogy legyen. Meg vennéd ennyiért?
(A számítás alapja egy évi 35.000 USD-t haza vivő átlag amerikai és egy havi 140.000 forintot haza vivő átlag magyar volt)
A TV kategóriák képességei gondolataidhoz én még azt azért meg említeném, hogy ez egy nagyon nehéz piaci szegmens amiről írsz. Hatalmas a piaci konkurencia harc, valószínűleg irtó pici a margin, innen fogva, nem lehet szabad áramlást biztosítani a csúcskategóriás készülékek tudásából az alsóbb kategóriás készülékek felé.
Muszáj azt a réteget fejniük aki tud és hajlandó a prémium kategóriából vásárolni.
Amennyiben pl most a Pana úgy döntene, hogy megszünteti a tudatos termékdiverzifikációt és VT50 tudást és külsőt adna a középkategóriában is, azonnal csődbe menne.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz madgie #15059 üzenetére
Számomra ez az egész egy kicsit túl van misztifikálva. A kalibrálás is, meg ezek a fekete értékek is illetve az, hogy ennek mennyi valós, mindennapi jelentősége van.
Out of the box, ez a TV úgy ahogy van normál módban teljesen jó kontrasztos és világos képet ad. Este amikor meg már bántja a szemet akkor át kell rakni THX-be - puff.
És ezzel isten látja lelkem nem a kalibrátorok létjogosultságát akarom megkérdőjelezni és nem a TV-t akarom magasztalni, csak annyit próbálok írni, hogy számomra és lehet nem leszek egyedül - ezek a nüanszok nélkül is egy teljesen értékes készülék, ami teszi a dolgát és kész.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Azt el tudja valaki árulni nekem, hogy a mostani 3D-sítés (bocsánat) divat hogyan megy technikailag, amikor tudásom szerint a két szem számára a szemtengelyek távolságának megfelelő mértékben el tolt két szemszögből nyert információra van szükség, mert ugye ezt mutatják be a két szem számára külön külön és ebből rakja össze agyunk a látványt.
Ez nyílván a CGI jeleneteknél kivitelezhető egy második renderinggel, ekkor az új látószög elő áll, de mit csinálnak a szereplőkről eredetileg nem leforgatott másik látószögű felvétel hiányával?
Vagy a szereplőket "plecsni"-nek kezelik és úgy lesz ál 3D a szereplő? Magyarul a szereplő ki croppolt figurája el tud különülni a háttértől, de önmagán belül nem nagyon tud z tengely mentén elkülönülni. Pl egy arcon belül a szemgödör és az orr hogy különül el utólagos 3D-be helyezéskor? Nem értem...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik plazma televíziókkal foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- LED / LCD TV topic topic
- Projektor topic topic
- Házimozi erősítő és minden, ami hozzá csatlakoztatható topic
- Házimozi belépőszinten topic
- Milyen asztali médialejátszót? topic
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- ASUS notebook topic
- Filmvilág
- EA Sports WRC '23
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Autós topik
- TCL LCD és LED TV-k
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs