Hirdetés
-
Két marokkal szórja a Realme a GT 6 infómorzsáit
ma Valóban egy másik Realme átirata érkezhet június 20-án geek power tuninggal.
-
Megjelenési dátumot kapott a Conscript
gp Az I. Világháborús horror játék jövő hónapban érkezik.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hunspikey
őstag
válasz realmadrid92 #61234 üzenetére
Én nem értek egyet a lista minden elemével. A Captain Phillips és a Cloud Atlas tutti, hogy nem üti meg a referencia szintet.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Saci18 #61236 üzenetére
Csak ezt a megemeli az áramszámlát sztereotípiát ne bírtad volna ide írni ....
ostoba letttévés propaganda - ha utána számolsz. Miért mondom? Mert 42 col méretben effektív évente! kb. 5000 forint a különbözet.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Nem agyalnék ezen én biza semmit - cserét kérnék, vagy ha húzzák az időt, akkor a nyolcadik napon írásban elállnék. Azért majd egy millás készülék és a minőségbiztosításon át-megy?? Vagy ennyire ütik vágják a spediciós láncban?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Jenő76 #61273 üzenetére
És hogy kihajították-e az őskövület fosszilis üzemanyagot használó kocsiaikat és vettek helyette azonnal mindenből full-hibridet....
Ez az egész egy tetves képmutatás - vagy önámítás - nem tudom melyik a rosszabb
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #61304 üzenetére
Amikor én pont az Alléban voltam a Pana shopban, az ottani idősebb mókus pont arról panaszkodott, hogy valami igen jó fej kedves vásárló a napokban (én három hete voltam ott) vásárlási szándékkal kinyittatott velük egy 50gt60-at, majd amikor jól megnézte, hogy milyen egy ilyen készülék közölte, hogy akkor kérne egy bontatlant. Erre néztek rá igen bután, hogy "de uram ezt most magának nyitottuk először" erre a fószer azt mondta röhögve, hogy ha nem adnak bontatlant már megy is máshová elkölteni a pénzét.
Szóval azért legyünk őszinték a tisztelt vásárlók közt is van hihetetlen gyökérarc
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
-
hunspikey
őstag
Aztán vagy projektor lesz mozira a TV mellé, vagy gyűjtöm tovább a pénzt egy OLED-re.
Azt remélem tudod, hogy ez akkor egy nagyon hosszú gyűjtés lesz, mert OLED-ből nem lesz értelmes TV még szerintem legalább 3-4 évig...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz liszi70 #61817 üzenetére
Szerintem ő inkább a plazma jitterre gondol - ami szintén normális - semmi köze a kadencia helyességhez, vagy annak hiányához, a plazma képalkotásához tartozik. Így rajzolnak. Igazából akkor zavaró egy kicsit ha nagyon világos jelenet halad sötét alapon, vagy sötét keretben. Extrém esetben még szét is tudnak válni az amúgy összetartozó dolgok. Nem hiba.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Gabesz26 #61855 üzenetére
Igen ez felettébb érdekes, mivel ahány TV-t én vettem, illetve annak a forrásnak ajánlottam vásárlót, még soha senki nem kapott pixelhibás TV-t. Mondjuk az is igaz, hogy mint a hímes tojást úgy viszik a srácok a TVket mindenhová.
Szerintem itt arról van szó amit már DM körvonalazott. A félelmetes-nemtörődöm doboz hajigálás és a szállítási fegyelem teljes hiánya, valamint az árukezelésre vonatkozó piktogramokkal kapcsolatos dilettantizmus miatt ezeknek az érzékeny TV-knek a belső üveg mikrocellái megsérülnek. Ezért van ennyi pixelhiba. Tipik Magyar jelenség.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Gabesz26 #61868 üzenetére
Egyrészről ennyi Pana plazmát még emberemlékezet óta nem adtak el, konkrétan szó szerint a teljes Magyar kontinges percek alatt elkel már hetek óta. Ennek megfelelően nagyságrendekkel gyakrabban bukik ki a szállítási probléma. "Nálunk" az a különbség, hogy már a nyár utcából a panától saját kocsi hozza és viszi a végfelhasználóhoz, a lehető legnagyobb körültekintéssel. A másik ágon mi van? Edigital vagy akárki vesz egyet a pana mo-tól, beszállítják első körben hozzájuk, ott pakolják jobbra- balra, onnan megy egy hülye-magasról-leszarom futárra ki hozzád. Ezt na hasonlítsuk már semmihez, főleg ne korrekt árukezeléshez.
Én hót tuttira veszem, hogy a pixelhiba szállítási hiba. Azért a Panasonic gyárban van végellenőrzés!!! Minden panelt egyenként bekapcsolnak, megnéznek.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Gyulus76 #61898 üzenetére
Hát persze, hogy szétesnek amikor pontosan azt látod, hogy mennyi az 1/23.976 sec alatti elmozdulás mértéke. A foszfor lag miatt kell valamennyi idő, hogy felgyullagjon a felső élnél az a szerencsétlen pixel, alul meg, hogy kialudjon. Ugyan azt látod, mint a fehérmosásnál a fehér csík elejénél, meg a végénél.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Gyulus76 #61922 üzenetére
Szerintem te szívatsz engem - de ha netán nem akkor sorry és itt a válasz:
A Panasonic évek óta focused field drive fantázia néven egy olyan eljárást használ a plazma tv pixeleinek árnyalat bővítésére, hogy egy-egy pixelt időbeli elhatárolással mutat más színűnek. Maga a plazma pixel nagyon kevés állapottal tud világítani. Én 8-ról tudok, de lehet még annyi sincs. Sajnos nem volt alkalmam Panasonic panelfejlesztő mérnökkel beszélni
Na, a 8 állapot / színcsatorna (aka- 3 bites panel) egy laza matekkal 512 lehetséges színt ad eredményül - ez egy kicsit poszterizált lenne - nem igaz?
Ahhoz, hogy lássunk szépen sok színt, ezeket a pixeleket egy huszonnegyed - helyesebben 1/23.976 sec időn belül (ami 0.0417 másodperc) ha többször rövid időre felvillantjuk, akkor köztes árnyalatot kapunk. Elvileg ugyan azt az állapotot kapjuk, ha a full fényerős árnyalatot az idő 50%-ában feloltva, 50% kikapcsolva tartod, mintha végig 50%-os fényerőn használod. A gyakorlatban azonban teljesen más eredménye lesz. A Panasonic arra használja egyébként még ezt a technikát, hogy amikor mozgás is van, akkor a hihetetlen gyors (akár 0.005 msec!!!) pixel felkapcsolási képességnek köszönhetően a mozgó részt gyorsan "belövi" neked - innen az elnevezés - majd tovább megy a többi képelemre, és szépen azokat rajzolgatja. Ebből már egyenesen következik az is, hogy miért változik a mozgás korrektsége ha állítasz a panel hajtás fényerején: mert változnak a használható pixelfényerős állapotok. Ezért alacsonyabb a dither zaj ha sötéten van ez a kapcsoló és ezért sokkal tagoltabb a mozgás. Kevesebb fényerőhöz nem kell annyiszor felvillantani a pixelt- ergo rövidebb idő alatt be lehet a képi elemet lőni a szemedbe.
Valahogy így működik az FFD - és emiatt van egy raklapnyi "jelenség" de ne felejtsük el, hogy emiatt oly szép az egész - némi mellékhatásokkal fűszerezve.
Ugye korábban a pana 600hz-es subfield drive-ot használt. Mi ez?
Ez nem más mint egyes árnyaláshoz használt rész képek villanásainak száma a képkockák számával összeszorozva: azaz 50 frame / sec x 12 subfield képkockánként = 600hz
Marketing bullshit, mondod te - és igen - igazad van
Sajnos a 2500 "hz" vagy 3000 "hz" -es FFD is az.
Itt úgy számolnak, hogy mivel már olyan fejlett a paneled, hogy nem kell folyamatosan subfieldezned, mert egy nagy villantással be lehet lőni a képet időben a szembe, így a kalkuláció rém egyszerű: 1 / pixel villantási idő = FFD freki - azaz 1/0.4 msec = 2500 hz vagy a 60-as VT, GT esetén (gyorsabb pixelek) 1 sec / 0.0003333333 sec = 3000 hz.Hogy miért hívom marketing bullshitnek?
Mert nem minden árnyalatot tud a pana most sem belőni egy subfield-el. Azaz bizony elég gyakran kell használni a panel drive-nak a hagyományos több sub-field-en keresztül belőtt megoldást. Nincs olyan pixel fényerő, hogy mindent be lehessen lőni egy sub-field-el. Ennyi.
Tehát ezért jó pl, hogy sötét panel drive választhatóan van, mert ilyenkor nagyon sok árnyalatot tud a panel FFD módon belőni és kevésszer kell sub-fieldeznie. Közepesen meg már egyre fogy az FFD-zhető árnyalatok száma, egyre gyakrabban kell sub-fieldezni. Na most a film végi felirat mivel kajak fehér nem tudja belőni egy nagy FFD villantással, valószínűleg ezért látjuk amit látunk.
Ilyen rém egyszerű.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Na kérem, most már tudjuk, hogy a vt60 nem ghostol egyáltalán. A kislányom kipróbálta... Le nyomott 3 részt a Mia és én című zombi horrorból ami ugye a minimax-on ment - azzal az irgalmatlan fehér + kiverem a szemed sárga logóval. És a TV kibírta - nulla ghost - mindenféle háttérrel megnéztem, mert nem hiszem el.
Szóval aki beghostolja a hatvanasokat az valószínűleg ott követi el a hibát, hogy non-stop, ismétlődően, napokon keresztül kvázi máshogy öregíti a paneljét - és ezért lesz a makacs ghostja. Normál vegyes használat/program nézés közben nyoma sincs semmiféle ghostnak!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz wdarty #62127 üzenetére
A Kalibráltságnak semmi köze ahhoz, hogy a plazma hogy alkotja a képét. Te pont azt a subfield belövést látod amiről a minap 5 megabyte-nyi szöveget gépeltem. Ezen valamelyest - nagyon kicsit segít, ha a kontrasztot lejjebb veszed. Alapvetően az segít a legtöbbet, ha csúcs készüléket veszel aminek pl 3000 "hz" es az FFD-je - itt gyorsabb a subfield belövés, kevésbé látni. De azért nem mondom hogy nincs jelen.
Hogy mit látsz arról itt kapsz egész konkrét infót:
Ugye a videón látható minden felvillanás szett egy frame-hez tartozik - és az is jól látszik, hogy elég sok subfield-el oldja meg a panel az árnyalatképzést. Egyébként ez nem egy FFD panel, inkább tűnik egy régebbi panelmegoldásnak. Az FFD néha ha elég sötét árnyalatot kell rajzolni, akkor be tudja lőni egy darab subfield-el, vagyis bocsánat, focused field-el
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz nightshadow #62255 üzenetére
Na ennyit arról, hogy nem éri meg plazma tv-t forgalmazni. Nagy sansszal egyébként a tavalyi belső egy az egyben - de majd a teszteken meglátjuk mi jön ki. Azért attól nem félek, hogy el kell adjam a vt60-at
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Tudom, hogy rohadt későn van meg minden - de napok óta megy az agyalás, hogy miként lehet kalibrálásig otthon az első 500 órában is viszonylag helyesen beállított képet nézni a TV-n. DM-fannal kb 2 órát egyeztettünk különféle alkalmakkor, mindenki nézte a tesztképeket jobbról balról - és én most azt gondolom, hogy sok óra után meg van a körülbelüli megoldás.
Első nagyon fontos dolog: a teszt JPEG, PNG fájlok nem jók semmire.
Miért: egyszerű, sajnos úgy tűnik, hogy a média lejátszók homlok egyenest más profillal játszanak le álló képet, mint videót. Mi viszont filmet akarunk helyesen nézni szóval a teszt jpeg-ek mehetnek a sóhivatalba.
Ezért INNEN töltsétek le az mp4-eket tartalmazó exe fájlt, futtassátok, tegyétek pendrivera és azt toljátok a média lejátszóba.
A legfontosabb anyag az első folder: basic calibration, azon belül meg az első három videó ér aranyat.
Az első azt segít meghatározni, hogy meddig kell a brightness-t tolni a TV-n vagy a média playeren, vagy netán mindkettőn egy kicsit, hogy meg legyen a referencia fekete feletti összes sötét árnyalatod - a harmadik meg azt, hogy a média playeren ha van kontraszt csúszka, akkor azt hová kell állítani, hogy ne veszítsél világos részletet.
Mindkét videónál van egy referencia érték, az elsőnél referencia fekete - ennek már nem kell villognia, a másikon meg referencia fehér, ennek már nem kell villognia. A fekete videón a ref fekete utáni első sávnak már meg kell jelennie, míg a fehérnél a ref fehér alatti első sávnak villognia kell! Ha nem így van akkor tekergessétek szorgalmasan a csúszkákat.
Fontos azonban még egy dolog: a TV-n a brightness-t óvatosan, mert arra is figyelni kell, hogy a normál, tök fekete területeken ne jelenjen meg dither.
Nálam meglepő módon 2 fekete sáv hiányzott és vagy 3 fehér. Ez azért volt, mert a TV 0 brightnessel ment és 50-es kontraszttal, míg a média lejátszón volt egy +2 kontraszt illetve 0 brightness.
Nálam a 65VT60 a következőképen néz ki hibátlanul (sőt, fehérben messze túlteljesít most)
pro1 módba:
Gamma: 2.4
Kontraszt: 46 (ez a legfényesebb kontraszt ahol nincs gamma görbe gradációs lépcső hiba!!!)
Brightness: +4Én nekem a média lejátszón kellett nyomnom +1 brightness-t, illetve nyomhattam +1 kontrasztot, ez még nem ütötte ki a fehéreket egészen 240-ig, viszont jelentősen jobb a kép brillancia (MED600X)
Mindenkinek sok sikert- majd írjátok meg ti mit tapasztaltok!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz kk831228 #62353 üzenetére
Hidd el mi sem azért nézzük a filmet, hogy megtaláljuk a következő kijelző hibát. Pont fordítva. Itt azért jöttek így össze az emberek, mert mindenki a lehető legjobb minőségben szeretné élvezni a tartalmat.
Ez olyan mint az evés. Lehet létfenntartásból csinálni és lehet gourmet módra.
Maga a fórum filozófia szerintem nagyjából annyi, hogy ha már van egy jó film - akármi - akkor azt nézzük már úgy ahogy azt a rendező illetve az operatőr filmre vitte. Ne rontsunk rajta egy elégtelen kijelzővel.
Arról senki nem tehet, hogy a Panasonic plazma TV-je az erre legalkalmasabb eszköz és nem én vagy az itteniek szerint, hanem számos külföldi szaklap, teszter, sőt rendező/természetfilmes szerint is!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Ma beszéltem a beszerzőmmel, sajnos az összes készlet nagyjából be van foglalva a kereskedők által - a gyárból már nem lehet venni semmit. Tényleg itt a plazma korszak vége
Csak és kizárólag 65VT60 maradt - ebből még el lehet érni pár darabot (kb 2-3 db)
Ha tudok valakinek segíteni írjon privátot.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Szerintem mindent teljesen jól csináltál! Igen, a Panasonic TV-k annyira jók, hogy a referencia fehér felett is megmutatnak mindent - egészen a skála leg-végéig, az más dolog, hogy ténylegesen filmben szerintem a referencia fehér feletti szintekre nincs szükség, ezért én azokat kilőttem a lejátszómon a kontraszt emelésével. (ha úgy tetszik eldobtam azokat az úgynevezett "brighter than white" részleteket. Néztem filmekben, hogy mi a szitu - de azt találtam, hogy bőven belefér - pl Pí élete legvégső kórházas jelenet, amikor Pí megtörik és elmondja az igazi történetet- a kamera nagyon lassan közelít rá - mögötte ahogy ül az ágyban - hátul van egy rettentő világos függöny, amiben akkor is látom a részleteket (hajtások) ha eldobom a ref fehér feletti részleteket. És így cserében általánosan egy ütősebb képet kapok.
Jó kis kalibráló vid nem?
edit: még valami a fehérekhez - elvileg a gamma beállításoknál (részletes, IRE90, 100) ha minden igaz, akkor ki lehetne ütni a csúcs fehéreket, ahelyett, hogy a lejátszón kéne kontrasztot emelni - de ebben nem vagyok biztos - János666 kellene ahhoz, hogy megmondja.
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz johnny23 #62440 üzenetére
1 - a normál módot azonnal el kell felejteni- menj be az ISFccc menübe és engedélyezd a pro módokat.
Ezután pro 1 módban kéne beállítani kezdetnek valami ilyesmit (csak javaslat, nem kötelező- ne flame-eljetek)
kontraszt: 46 (esetleg 50)
fényerő +4
színtelítettség: 45-50 attól függ mennyire szereted a punch érzést a képben
élesség 50
színhőmérséklet: meleg
színárnyalat: 0
összes javító funkció, élénk szín, ilyen olyan tuning: OFF
speciális beállítások, panel fényerő: közepes
gamma: 2.4
a többit ne állítsd el.Így toljad szerintem amíg nem jön a kalibrátor ember
edit: környezeti fényérzékelő: off
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Nem képzeled be, hogy több a dither közepes panel hajtáson, mert valóban több. Más sub-field belövést használ, nem tudja alapállapotból az árnyalatokat leírni. Cserébe sokkal fényesebb kép középen, mint a sötétnél.
Azt viszont nagyon is beképzeled, hogy bármit is változik a fényesség sötét panel hajtással ha 60-ról 70-re mész. Mert semmi nem történik. Értelmetlen is ezért a 70-es kontraszt alacsony panel drive-al pont azért mert az egy FFD-s belövések miatt nem tud már fényesebb lenni. A csúszkán kb 55 körül megáll a fényerő növekedés.
Cserébe kétszer fényesebb a fekete - (0.007 vs 0.0033) csak úgy mint tavaly - ezért én pl azt gondolom, hogy a közepes panel drive a nyerő - de ki-ki döntse el maga- idén legalább mi döntünk, nem úgy mint tavaly, amikor a pro módban az alacsony érték lett a kötelező panel drive- az árnyalatgazdagság miatt.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz johnny23 #62446 üzenetére
Ha pro módban vagy és a panel hajtás közepes- akkor a kontraszt értelmet nyer egészen 70- vagy még afölé is - neked ha ez is élettelen és fakó, akkor nagy gáz van!
Zárójelbe teszem hozzá, hogy a hatvanas szériának kell minimum 25 óra, mire lesz valami képdinamikája.
Ezek a panelek hihetetlen lassan öregszenek. Azt ugye tudjuk, hogy 500 óra előtt nem is érdemes kalibrálni, mert még sokat változik.
Nálam már 2 db 65vt60 is járt és mindkettő az első 20 órában élettelen és fakó volt. Bezzeg utána!!!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Celtis #62456 üzenetére
Ez azért nagyban attól függ, hogy milyen képtartalom van. A klasszik szemmozgatásra elő jövő rainbow effekt főleg pirosas sárgás fényes felületeknél jön elő borzasztóan, főleg, ha körülötte sötét a környezet. Pl gyertya láng tipikus...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #62460 üzenetére
Hát igen.
Ez egy borzasztó megosztó és nehéz kérdés. Azt gondolom most egyébként erről, hogy amennyiben valaki olyan messziről nézi, hogy nem látja a dithert- azaz nézési táv > 2.8 méter (65 colos tv-ről beszélünk), akkor jobban jár a közepes panel fényerővel, mert összességében érezhetően nő a kontraszt vele. Ha viszont ideális nézési távon van az illető, akkor ugye eleve nagyobbnak látja a panelt így az egységnyi elmozdulások is nagyobbak azaz érzékenyebb lesz a néző a mozgás precizitásra- ilyenkor nagy áldás a sötét panel hajtás általi sokkal jobb mozgásmegjelenítés - illetve a kevesebb dither, amit amúgy a közelség miatt látna és szebbek az árnyalatok- talán kicsit kevesebb a poszterizációs hajlam is - de erre nem tenném fel az evo forgalmiját
Valahol én itt látom a kulcsát ennek a helyzetnek (mármint hogy a nézési távban) és pont ezért szegény János666 rendesen meg lesz fingatva, mert mind a kettő pro módot más panel hajtással be kell majd kalibrálni
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Ez amit én írok biztos, hogy nem fogyasztás limit- hiszen az a TV-re vonatkozik - mint teljes áramfelvételi küszöb, illetve van egy abszolút panel fényességi érték küszöb is - de ha belegondolsz, olyan nincs, hogy egyik módban hagyja nagy teljesítményt felvenni, a másikban meg nem.
Itt sokkal inkább arról van szó, hogy miként megy a panel drive egyes üzemmódokban.
Az előző VT-nél is így volt: pro-ban kötelező low panel drive - dupla drive sorokkal, emelt feketével, max 88 cd/m2 fehérrel, míg pl THX-ben ugyan az a TV, med panel drive-ot használt, felezett sorokkal, fele olyan fényes feketével és 110 cd/m2 környéki fehérrel.
Az természetesen áll, hogy a te kisebb TV-d teljes képernyős fehér slide-ot nézve m2-re vetítve nagyobb fényerőt tol, mint egy 65 colos.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz adodaniel #62463 üzenetére
Ugyan nem nekem van címezve a kérdés, de itt van ezen a lapon a 62341-es hozzászólásomban a full korrekt teszt video- ami mint írtam sokkal jobb mint a JPEG- mert nem egyformán jelenítik meg az eszközök az álló és a mozgó képet...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Erről a VT ST összehasonlításról annyit, hogy szerény véleményem szerint - ugyanis egymás mellett láttam őket - az ST60 a tavalyi VT minőségét sem tudja meghaladni. Nem él a képe. A tavalyi vt50-hez képest a hatvanas meg igen is hatalmasat fejlődött ghost hajlamban, ezen túl, jelentőset fejlődött line-bleeding, poszterizáció, fekete szint, fehér szint, valamint kisebb mértékben fejlődött rainbow hatás ügyében. Összességében egy sokkal jobb TV a vt60 mint a vt50- és az alatt kullog valahol egy st60-as. Aki nem hiszi nézzem meg őket egymás mellett.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Perillustris #62566 üzenetére
x60
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz István 67 #62591 üzenetére
Mindenképp cseréltessed. Lehet, hogy te beletörődsz, meg elfogadod, meg már nagyon nézni akarod és nem hiányzik a herce hurca - de egy pixel hiba majd a használtan eladásnál súlyos tízezrekbe fog "kerülni" az tutti.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz #49155328 #62599 üzenetére
A kisebb számoktól haladva addig kell az oszlopoknak villognia amíg a ref.white szöveg van írva. Ez a minimum. A gyakorlatban ha nincs valami ordenáré módon elszarva akkor villog egészen 255-ig szépen (legalábbis egy VT-n)
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz zsoltee10 #62628 üzenetére
Hivatalosan a video RGB 16-232-ig tart, nem 0-255-ig - innen fogva az úgynevezett whiter-than-white értékek azaz a felső 232-255-ig tartó RGB értékek senkit sem érdekelnek, mert nincs a forrásban ott semmi. Ezért azokat az értékeket lehet crop-olni - vagy kicsattintani, vagy nevezd ahogy akarod. Ez a teszt pont erre megy ki - hogy megjelenik -e a referencia fehér ami RGB 232.232.232 érték. Ha ennél jobb a kijelződ, akkor kvázi sötétebbek lesznek a fehérek de ez nem hiba. A panasonicon nem nagyon van lehetőséged a felső részből cropolni- mert míg a brightness-el tudod az alját szabályozni, addig felülre nincs szinte semmi*
Ezért én pl a média playeremen állítom a felső tartományt, mert azon máshogy vannak értelmezve a dolgok, van egyértelmű csúszka arra, hogy mennyit hajítson el felülről.
*a kalibrátor emberke valamelyest bele tud azért nyúlni.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Vigyázat a gamma görbének nincs ideális esetben semmi köze ahhoz, hogy mennyi jelenik meg az RGB tartományból. A gamma a köztes értékek gradációját adja!!!
Sajnos valamennyit a gamma a panákon még is módosít a fekete ábrázoláson- ezért kell pl 2.4-es gammánál egy kicsit (+4) brightnessel segíteni a dolgon, hogy visszanyerd az elvesztett sötét részleteket.
De a másik út is helytelen - 2.2-es gammát nem jó használni, csak azért mert előjön valamennyi sötét részlet, ugyanis a filmnek nem 2.2-es a gammája helyesen, hanem 2.35 - 2.4
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Nyilván ez készülék függő.
Tök érdekes, hogy pl a tavalyi VT-n határozottan emlékszem, hogy bármi +5 brightness felett dither zajt hozott még a tök 0.0.0-ás fekete képbe is - szóval ott volt gáz.
A 60-as széria sokkal jobban kezeli ezt az egészet. Meg minden mást is -
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #62636 üzenetére
És miért nem próbálod meg 2.4-es gammával és pluszos brightness-el? - Csak azért, mert ugyan úgy meg lehet szerezni az "alját" de eközben azért a képnek a gradációja szebb - magyarul filmszerűbb. Pl Skyfall-t nézd meg a két beállítással - pl nyomd a mostanit pro1-re és amit én javasolok azt meg pro2-re és kattingass köztük, hogy mit gondolsz. Skyfallból ott nézd, amikor kimennek a végén az Astonnal meg M-el a Skyfall tanyára. Kíváncsi vagyok mit gondolsz!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz gyeniko #62641 üzenetére
Azt rendesen meghajtották - mint Singer a varrógépet. Átlag napi 4.5 óra... nyilván nem így történt, hanem úgy, hogy 2-3 óra lightos napokon, majd 8 órás etapok hétvégén... Nekem ugyan ennyi idősen 1100 óra volt a VT50-ben, pedig a gyerek minden hétköznap reggel tolt bele fél-1 órát, délután is 1-2-t, a maradék voltam én meg az asszony.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #62644 üzenetére
Na, mást se tettem az elmúlt másfél órában, csak kerestem az igazságot. De nem lehet azt megtalálni. Olyan dolog ez, mint a hifi - EQ-val vagy nélküle. Van aki istenkáromlásnak veszi az EQ-t, van aki azt mondja, hogy kicsi bele fér, mert a hallgatónak "helyre" rak egy két frekvenciát - kedvesebb lesz a hangja a cuccnak.
Így van ez a képpel is.
Megnéztem amit használsz - míg a tesztvideókon csúnya részletvesztést mutat- az élő anyagon viszont nagyon kellemes - sőt.
Össze vetettem a következő két beállítást (és azért ezeket a számokat, mert ezek adnak brillancia érzetre hasonlót a szemnek)
1: medium panel, 48-as kontraszt, - 8-as brightness, 2.2-es gamma
2: medium panel, 50-es kontraszt, +4-es brightness, 2.4-es gammaA két kép majdnem azonos - de mégsem. Az első verzió a tesztlemez szerint elveszti a ref.fekete utáni három csíkot, szemre élő anyagnál viszont még jobban is üt egy picit, mert a középtónusok meg élénkebbek és a -8 brightness "oda rakja" az alját - tehát megeszi a szem.
A kettes verzió korrektebb tesztlemezzel nézve- de ez a való életben egy-két nagyon kritikus helytől eltekintve egyáltalán nem előny. Talán egy kicsit az egész kép nyugodtabb, kicsit dia filmes, hangyányit jobbak a tónuskontrasztok, cserébe van egy kis brillancia vesztés, nincs meg az a "pop" faktor.
És akkor még ott van a fehér ref érték és hogy ezzel mi a helyzet. A lejátszómon ha alapra rakom a kontraszt csúszkát, akkor villog minden oszlop majd totál a jobb oldali értékekig, Azt hiszem csak a kettő utolsó nincs meg. Viszont így a kép dögunalom élő tartalmat nézve - legalábbis számomra.
Most leszek megkövezve: ha 3-at rá rakok a kontrasztra a MED600-ason, akkor szinte lemászik a kép minden filmben a TV-ről, olyan 3d-s lesz mint az állat, tesztlemezzel vissza ellenőrizve, meg kiderül, hogy semmi nem villog - minden érték kikoppant csutka fehérre - és élőben esküszöm über jól néz ki. És részletvesztés sincs - pl Pí élete utolsó kórházas függönyös jelenet - minden hajtás megvan.
Szóval nincs igazság - noha biztos van egy kalibrált "helyes" beállítás, az más kérdés, hogy tetszik-e az a usernek
Én azt érzem, hogy a színeket, meg a gamma fehér egyensúlyt mindenképp helyre kell rakni, de maga a gamma görbe lehet kicsit S alakú - amit pont itt bele csalunk ezekkel az okoskodásokkal.
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Normális amiket írsz. Mondok még mást is - egy keményebb menet után az egész TV fényleni fog - ezt hívják foszfor glow-nak - sötétben úgy ahogy van szépen sötétszürkén "világít" az egész panel.
Nincs hibád szerintem.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz johnny23 #62656 üzenetére
Már egy párszor leírtam - de csak neked még egyszer: nálam a TV kizárólag professzionális módban megy - mert ehhez képest a többi randa - és még állítani sem lehet szinte semmit.
IFC-t ha lehet ne használd, mert elszarja a filmedet. Talán-talán nagyon határeset, ha lassú felvételekkel teli rakott természetfilmet nézel, akkor esetleg.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
A VT60 akkor már teljesen biztos, hogy totál máshogy szabályoz mint egy GT60 mert "nálunk" az 50-es sharpness HD jelnél teljesen tökéletesen nézhető és mindenféle sharpening átok nélküli képet ad. Szinte semmi sem változik ha leveszed 0-ra, így maradhat 50-en is.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #62664 üzenetére
Az a helyzet, hogy alaposan megnéztem és egyre jobban van egy olyan érzésem, hogy összességében nem tetszik nekem egy a sötét panel fényerő. Megmondom miért: James Bond Skyfall: amit említettem jelenet, mennek Skyfall tanyára, menet közben megállnak kicsit nézelődni, van egy kép amikor mutatják az Aston tetejét, csupa esőcsepp. Itt a közepes panelfényerő sokkal több részletet mutat meg, mint a sötét. És nyilván nem a felbontás a különbség, hanem a tónus tagolás. Kb kétszer kontúrosabbak a cseppecskék. Ehhez képest egy pár pillanattal később látni James arcát oldalról - ahol balra néz, és a járomcsontja alatt sötét panel drive-on ronda barnás tónusok, foltok vannak. Közepesen gyönyörű egészséges bőrszínek vannak és nincs pacázás.
Nálam most erősen vesztésre áll a sötét panel drive, mert a közepesnek:
1-kétszer jobb a feketéje
2-lehet több, ha kell a fehérje
3-jobbak a tónusai
4-jobban részletez, tagolhátrányok:
1-emelkedett dither zaj - amit nem is látok két és fél méterről
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik plazma televíziókkal foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- LED / LCD TV topic topic
- Projektor topic topic
- Házimozi erősítő és minden, ami hozzá csatlakoztatható topic
- Házimozi belépőszinten topic
- Milyen asztali médialejátszót? topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Villanyszerelés
- Politika
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Media Player Classic és Home Cinema (MPC-HC)
- Letiltás - hogy is van ez?
- Futás, futópályák
- Belekezdeni egy vállalkozásba
- PlayStation 5
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen