Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hunspikey

    őstag

    válasz kola99 #67001 üzenetére

    Szerintem várjuk meg, hogy először leszálljanak a golyóid, aztán szólj majd ha kinőttél a csattogós lepkéből - ezután még idősödj egy kicsit és tanulj meg tisztelni másokat - na majd akkor írj nekünk legközelebb - köszi!

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz DM-Fan #67207 üzenetére

    "claire78: köztudott, hogy a GT50/VT50 egy szoftveres bug miatt nem tudott kellő feketét produkálni Prof 1. és Prof. 2. módokban, amivel az a probléma, hogy csak ezek a képmódok tették lehetővé a kalibrálást."

    Miért nem mondjuk inkább úgy, hogy a VT50-en a panasonic európában - mert az usában nem ez volt a helyzet, firmware-ben rögzítette a panel brightness-t low értékre. Ennyi erővel a VT60-on is "bug"-og a fekete :) :) (már amennyiben sötétre állítod a panel brightness-t)

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Gyulus76 #67309 üzenetére

    Kicsit pontosítanék a dolgon: azért kell D6500-ra kalibrálni, mert maga a színtér erre van kitalálva. Ha eltérsz a 6500 Kelvintől akkor torzul a fehéregyensúly - illetve érzed melegebbnek/hidegebbnek a színvilágot.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Gyulus76 #67256 üzenetére

    A jelenség ismert: ping blob a neve : egy-két 60-as szériás VT érintett főleg - sajnos bármilyen képméretnél. Amerikai barátainknál jelentettek több készüléket is. A panelt kell cserélni, hogy megoldódjon. Kint legalábbis ez lett minden esetben a vége. Ahogy írtad helyesen - a tesztje rém egyszerű : le kell húzni a szaturációt 0-ra, hogy fekete-fehér legyen minden - na ez ekkor is rózsaszín...

    Nem lehet kikalibrálni - nem számít milyen beállításokat használsz - semmi sem gyógyítja :(

    [ Szerkesztve ]

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz DM-Fan #67327 üzenetére

    Hát igen - tökre úgy van ahogy írod - és arról már ne is beszéljünk, hogy könnyen a fekete szint is kampó lehet egy panelcsere után. Az a baj, hogy itthon ostobán csinálják. Pedig lehetne panelt cserélni megfelelően...

    Én még nem raktam fel az új fw-t - de valaki mondta, hogy ezek már nem teljes fw-ek - csak app fw-ek, így szerintem attól nem kell tartani, hogy beleberhel a TV lelkébe és esetleg romlik a legendás képminőségünk :D :D

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz viera #67330 üzenetére

    Ezzel a dologgal csak egy baj van: a VT60-nak pont középen nincs panelja. Oldalt vannak a hőt termelő részek...

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz DM-Fan #67331 üzenetére

    Én nem is értem ki tudja 70-en tolni - amikor közép panel brightness-nél a nejemmel egyhangúlag a 46-os értéket tartjuk pl olyannak, ami nem bántja a szemet.

    A múltkor sikerült elmennem az Alléba - megnéztem a transzcendens című filmet - és megint ledöbbentem, hogy 1: milyen silány a fekete szintje a vetítőnek - ránézésre kb 0.05 rendes szürke - ehhez képest több helyen beégések voltak - ezt minden svenkelésnél jól lehetett látni- de amúgy meg rövid kis ghostokat is tudott mutatni, minden felirat után az elején a háttéren ott maradt a nyoma - szóval volt gond rendesen. Cserébe volt egy kb 300 lumen-es fényerő amitől fájt a szemem.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz lcee79 #67381 üzenetére

    Nem lehet azt mondani, hogy megszűnt. De azt igen, hogy minőségi anyagnál semmi baj sincs. Nem tudom mi az összefüggés. Pl a telefonom által felvett fullHD 30fps - annyira jól néz ki és nem poszterizál nincs foszfortrail zöld a mozgó fehérek oldalán. Aztán pl a t-home ultra low-SD adása meg úgy poszterizál hogy nézni sem bírom. De egy minőségi BD-rip, vagy egy eredeti meg megint tökéletes. Tudja a franc miért nem jó ha alacsony a felbontás/bitráta, de egyértelműen ez a helyzet.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Gyulus76 #67401 üzenetére

    Ez tök érdekes amit mondasz - valaki (bocs már nem emlékszem) írta, hogy a Sin City iskolapéldája a foszfor-lag-nek illetve más problémáknak is - nekem sajnos nincs meg eredetiben - letöltve sem volt - mert nem nagyon szoktam kalózkodni - csak a teszt kedvéért letöltöttem - végig néztem és összesen egyetlen egy jelenetnél láttam a jelenséget- amikor a fehér rácsok svenkelnek a M. Rourke cellájánál. Itt látszott a foszfortrail, de egyéb helyeken nekem az egész film egy döbbenet kontraszt demo volt - amit csillagos ötösre hozott a TV (65vt60) - pro módot nézek 46-os kontraszttal +6 brightness, 2.4 gamma, med panel brightness

    Én a foszfor trail helyett sokkal többet látok poszterizációt - ezt majdnem minden anyagnál meg lehet figyelni, ha keresi az ember - ha csak lazán nézem, akkor teljesen tökéletes.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Khaosz55 #67469 üzenetére

    65vt60-am van így kezeld az infót egy kis fenntartással: 7.5mm a talp vastagsága.

    És igen, hátul ezen is van rögzítőfurat.

    [ Szerkesztve ]

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Dudee #67562 üzenetére

    Főleg a sötét jeleneteknél kezd el kijönni. Ott nagyon nem mindegy, hogy van még árnyalat a kütyüben, vagy már csak erőlködés megy.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Dudee #67618 üzenetére

    A mai plazmák már nem 600hz-es subfield drive-al alkotnak képet. Mióta Neo-PDP panel van azóta FFD képalkotás megy. Ez kiírva: focused field drive.

    A SFD és az FFD közt az a különbség, hogy míg csak SFD volt, addig minden képi elemet több sub-field-el lehetett csak kiárnyalni - míg az ffd megjelenésekor már olyan jó volt a panel, hogy be tudott lőni egy sub-field-be egy egész képet az összes árnyalattal együtt.

    Ez ugye azért van, mert a plazma régen még annyira béna volt, hogy egy plazma sbupixel csak nagyon limitált árnyalatban tudott világítani ezért villogtatni kellett időben egy frame-en belül.

    Ezért hívták sub-fileld drive-nak. Mert több apró felvillantással kellett megalkotni az árnyalatot.

    Ahhoz, hogy ezt elképzeld, gondolj egy ultra szar plazmára- mely csak elméleti. Tegyük fel, hogy csak két állapota van egy subpixelnek, azaz vagy ég vagy nem. Ezzel ugye elég szarul lehetne alapvetően árnyalni. Mert ugye lenne fekete, piros, zöld, kék, sárga, cián és lila. De semmi más. De mi van, ha fejlesztünk a dolgon és a pixel felvillantása és kioltása rohadt gyorsan tud megtörténni? Mi van, ha olyan gyorsan, hogy egy frame idő alatt fel tudod villanani és le tudod kapcsolni mondjuk 10x egymás után? Logikus, hogy ez egy 50%-os pirosat ad, illetve 50%-os árnyalat bármelyik subpixelre, illetve ha nem fel le kapcsoljuk, hanem mondjuk úgy, hogy 0,0,0,1,0,0,0,1,0,0 ? Ez ugye 10 felvillanásnyi idő, de csak kétszer égett 1/10-ed ideig. Ez egy sötét árnyalatot ad az adott subpixelre. Na pont ez volt a 600hz-es subfield drive. Mert 60 hz x 10 subfield idővel = 600 hz.

    De aztán még tovább gyorsultak a panelek és jött a pana az ffd-vel.

    Ez olyan technika, ahol a plazma subpixel eleve tud annyiféle árnyalattal világítani, hogy (nyilván képtartalom függő) az egész képet be lehet "fókuszálni" vagy lőni, villantani egyszerre, nem kell subfield-eket használni. Ez azért jobb jóval, mint a subfield drive, mert egy hihetetlen rövid idő alatt felvillan a kép amitől a mozgásmegjelenítés jelentősen javul.

    Sajnos még a VT60 sem tud minden tartalmat valós FFD-vel megjeleníteni. Ezért van, hogy a panelbrightness és a használt kontraszt szint rohadtul hatással van az anomáliákra. Minél világosabb a tartalom, minél nagyobb a kontraszt, minél magasabb a panel-hajtás-fényerő, annál kevesebb olyan szitu lesz, amikor lehet FFD-zni és nem kell subfield-ezni.

    Remélem érthető - ha nem akkor ne agyalj rajta többet - sosem fogod megérteni - de nem is baj - csak nézni kell :D :D

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    Egyébként még egy kicsi sóvárgó gondolat: Ha a helyzet nem úgy hozta volna, ha nem kell leállni a fejlesztéssel, stb stb, ha ha ha- na szóval ha még lett volna idő, akkor valószínűleg elő lehetett volna állítani azt a plazma TV-t, ami minden helyzetben képes FFD-t használni. Na ettől mindenki becsokizott volna. De mondjuk ehhez kellett volna olyan foszfor is, ami egy villantással megcsinálja azt a fényerőt is ami a nézőnek kell. Biztos vagyok benne, hogy a panának még pár éve voltak ilyen tervei. Csak az a baj, hogy a folyamatos fogyasztáscsökkentési törekvések illetve az olcsó gagyi lcd piac kivégezte ezt is.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Dudee #67677 üzenetére

    Na ez már az a tudás amit csak a paneldrive mérnökök tudnak valószínűleg. Minthogy a fent leírt képalkotás is nagyon-nagyon le van egyszerűsítve, mert nem beszéltünk még a dither-ről és nem beszéltünk még arról sem, hogy vannak segédpixelei is egy pixelcsoportnak- melyeket szintén árnyalatfinomításra használnak. Pl a vt60 ha sötét panel-drive-al megy, akkor hajlamos nagyon sokat használni ezeket a segédpixeleket - minimálisat ditherel csak és valószínű - de ez csak az én elméletem, szóval valószínű, hogy túlnyomó részt FFD-zik. Ezt abból sejtem, hogy nem véletlen az, hogy sötét panel drive esetén emelkedett fekete szintet látunk - van annak oka - nem hiszem azt, hogy a jobb árnyalásnál ne figyeltek volna erre, sokkal inkább "kötelező" az emelkedett fekete, mert másik üzemmódban megy a panel.

    Egyébként igen, az ffd és a sfd használat képkockáról képkockára változik. Valamennyit a mai plazmák is subfield képalkotnak, hiszen ha nem így lenne, akkor le lehetne fotózni egyben a képét, de nem lehet, csak a subfieldeket tudod az esetek nagy-részében. Illetve kicsit máshogy figyeltem meg a valóságban : fotóztam ugyanis a panelt mindenféle képtartalomnál - szóval vannak képi elemek, melyeket belő egy FFD-vel, míg vannak képi elemek amiket subfielddel alkot. Nagyon érdekes és hihetetlen komplex a képalkotása. Egy műszaki csoda a plazma TV én azt gondolom. Emellett pont nem érdekel, hogy bizonyos helyzetekben hibázik - értsd pl poszterizál.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Dudee #67677 üzenetére

    Ja bocs, pont azt nem indokoltam, hogy szerintem miért magasabb a fekete alacsony panel drive esetén. Szóval én azt gondolom - de lehet teljes baromság, hogy azért van a magasabb fekete, mert a sokkal gyakoribb panelfűtő sorokat kell használni - ez egyébként közelről látszik is. Viszont ez meg azért kell nekik, mert "melegebben" bevetésre készebben kell tartani a pixeleket, hogy az ffd megtörténhessen a teljes tartalomra. Ha nem így lenne, akkor sok lenne a döglött pixel, nem tudna az ffd helyesen működni.

    Az ffd másik hátulütője még a csökkent fényerő - hiszen az egy bevillantás alatt elérhető fényerő logikusan kevesebb lesz, mintha többször is villanthatták volna a pixelt. Ezért volt az, hogy amikor a panasonic úgy döntött, hogy mozgáskorrektség - árnyalatprecizitás és dithermentesség lesz a fő elv a pro módban az 50-es szériánál, firmware-ben rögzítették az alacsony panel drive-ot- amit mi úgy éltünk meg, hogy vazze, most kétszer világosabb a fekete és nem olyan világos a pro mód, mint a THX vagy a Normál mód.

    Ma már lehet mindhárom panelhajtást választani: sötét, közepes, világos: és ennek megfelelően lehet viselni a következményeket: sötétnél: dupla fényerejű fekete, cserébe nuku dither és rohadt jó mozgás, de szerény fényerő, közép álláson über jó fekeke, kicsi dither, már egy kicsit bénább mozgás, világos álláson artikulátlan gamma, teljesen szétesett árnyalás, magas dither, cserébe nagyon magas csúcsfényerő.

    Ha valaki kiismeri a készülékét akkor tudja magának állítgatni és nézni, hogy mi történik.

    Pl a kontraszt csúszka is egy félelmetes fegyver, mert az nem igaz, hogy lineárisan emeli a fehér szintet. Sajnos a brightness csúszkával együtt bizony dither metódusokat vált x lépésenként. Ezt nagyon jól példázza pl az, hogy nálam (65vt60) közép panel fényerőn látszik a referencia fekete bőven, ha 2.4-es gamma mellett 46 kontrasztot és +6 brightness-t használok úgy, hogy még a teljes fekete kép nem ditheres. Amennyiben a brightnesshez nem nyúlok, csak felkattintom a kontrasztot 48-ra- máris bedithereli a full fekete tartalmat is. Szóval minden mindennel összefügg - nagyon okosan kell beállítani, hogy a maxot hozza.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz robi-k #67688 üzenetére

    Fel kéne végre fogni, hogy nincs olyan fogalom, hogy képjavító algoritmus. Minden algoritmus ami bármilyen irányba módosítja a képet - az csakis képromboló algoritmus lehet. Más szavakkal az érintetlen lemezen lévő anyag a 100% - azt javítani nem lehet, CSAK rontani. A linkelt fotóid közül is a chipes - képjavított konkrétan egy blur-ös, vissza sharpenelt hányás. Az eredeti filmkocka a 100%-os, a szép tartalom.

    Akinek képjavító algoritmusokra van szüksége az mit érez amikor kimegy a természetbe és nem olyan rikító zöld a fű mint a TV-den a javított algoritmusokkal?? Hmm. Ezen kéne elgondolkodni...

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz robi-k #67744 üzenetére

    Nyilván azért vered a fejed a falba, mert két másik világnézet az amiben élünk. Számomra az EQ rontja a hangot, a cukor elveszi az eper ízét, az utólagos spoiler elcsúfítja az autót és a szilikonfeltöltés eltorzítja a nőt.

    A képjavító meg szétcseszi a rendező által eredetileg megálmodott alkotást.

    De most őszintén: ha elmész megnézni egy Leonardo szobrot, akkor előkapsz egy polírgépet, hogy kicsit fényesebb legyen a szobor felszíne, da Vinci Mona Lisa-ját meg egy kicsit sharpeneled egy szemüvegen keresztül- mert nem elég éles? :))

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    Felraktam a VT60-ra az új firmware-t mert mindenki megint drámázott a francia kis teső riácsolása miatt.

    Szóval ennyit tudok mondani a fotózásos mérés alapján:

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz lcee79 #68240 üzenetére

    Ha megkérdeztek volna engem megmondtam volna nekik két évvel ezelőtt :)) , hogy full zsákutca az oled. Ezt onnan lehetett tökéletesen tudni, hogy a telefonokban is hatalmas problémákkal küzd a technológia, csak ez nem derül ki, mert főleg statikus tartalmak mennek hangyapöcök méretben - míg ugyan ez 65 colon állati ciki lett volna. A mai napig hulladék az oled- pl nekem samu note 3-am van - minden baja van az olednek - sávos, iszonyatos mozgás lag, nem uniformis és nem is színhelyes. Szépen vissza kell hozni a plazmát és kész. Az újra-marketingelést viszont nem kéne elbarmolni - prémium termékként kéne indítani, és végre benyomni a fejekbe. hogy lcd = barátok közd, plazma = képminőség, házimozi. És igen - kétszer ennyiért kéne adni- akkor megérné nekik.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz lbabarczi #68520 üzenetére

    65vt60-am van: pro 2 mód: (nem mindegy!!!) panel drive: közép, gamma 2.4, brightness +6 kontraszt 46, színhőmérséklet: meleg; a többi nem basztat. Én nekem így olyan mint a mozi - illetve sokkal jobb.

    Vasárnap néztem az új Xmen filmet - ami nekem végül is tetszett, de a MOM park kettes termének vetítője esküszöm 80 lm/ m2 körül teljesít ami vérszegény. Kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a BD a VT60-on!!!

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz lemmy9 #68591 üzenetére

    Eléggé más a színvilága és mivel még nem lett a TV kalibrálva - nekem ez jóval közelebb van az ízlésemhez. Érdekes, hogy ha a pro1 illetve a pro2 módokat KOTTA ugyan oda állítom akkor is más képet kapok. Minden létező menüt végignéztem - egyszerűen más a két pro mód képi világa. Az külön érdekes lesz, hogy melyik pro mód mennyire jól kalibrálható majd!

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz lbabarczi #68601 üzenetére

    Hát, anélkül hogy a megbántás legkisebb szándéka is lenne bennem - aki a dinamikust kívánja nézni / az esik jól neki annak talán nem is érdemes / értelmetlen ilyen képességű TV-t néznie. Lehet sokkal jobban járnál egy samu 400 lumen fényerejű kiverem a szemed színvilágú LCD-vel - komolyan mondom.

    De ha pio plazmáról jöttél - akkor tényleg talán egy kis megszokás kérdése.

    Ez olyan mint a kajában az, hogy ki mennyi sót használ - nagyon rá lehet kattanni a "kapásból megsózom - úgysem elég sós sosem" dologra. Ilyen a képi világ is.

    Azért tudjuk, hogy nem egy teljesen relatív dologról beszélünk és nem csak arról van szó, hogy kinek mi az ízlése - mert a dinamikus képi mód igazoltan - mérhetően árnyalatvesztéssel jár.

    Szóval ha tényleg azt szeretnéd nézni ami a forrásból jön, nem annak egy eltorzított verzióját, akkor próbáld megszokni azt a pro módot. Jó - ez elején, hogy segítség legyen, emeld feljebb a kontrasztot és vidd egy kicsit lejjebb a fényerőt az általam írtakhoz képest. Pl közép panel drive, kontraszt 60, fényerő 0. Ez nem egy teljesen egészséges érték, de ahhoz jónak KELL lennie, hogy elkezdjél a dinamikusról leszokni. A kontrasztot aztán szépen mindig vegyed vissza egyel.

    Azt is hozzáteszem, hogy az általam előző postban leközölt beállítások kizárólag este jók. Nappalra teljesen mást használok!

    Üdv - és drukkolok!

    [ Szerkesztve ]

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz lbabarczi #68642 üzenetére

    panel drive közép, kontraszt 52, fényerő: +6, gamma 2.0 a többi ugyanaz.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Citroware #69026 üzenetére

    Simán ki fog jönni. Én most szándékosan nem zoomoltam a Lemans alatt és néztem első etapban rajttól hajnal 4-ig, aztán más műsor nélkül másnap reggel 9-től a végéig. A vt60-az még ez sem ghostolta - igaz, 400 órás a panelem.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Dudee #69064 üzenetére

    Számora a poszterizáció maga egy mumus.

    Miért van egyáltalán? Úgy értem, hogy IFC-t benyomod, akkor 120 hz-en simán rajzol a panel mindenféle baj nélkül se nem foszfor lagol, se nem poszterizál, minden kisimul- ehhez képest akkor miért kell a gradienseket és az éleket elmosni, ha csak negyed annyiszor kell képet rajzolni?? Nem bírom felfogni - valaki mondja már el plíz.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz bucsher #69074 üzenetére

    Na jó, oké, de 23.976-on meg 96hz környékén megy a panel - és mivel egy vt60 3000hz-es drive-al rendelkezik, nehogy már ne legyen neki elég 125 subfield illetve focused field ahhoz, hogy egy poszterizációtól mentes képes tudjon rajzolni.

    A poszterizáció jelensége akkor egyben azt is jelenti, hogy egy ilyen TV képtelen egy olyan "film" lejátszására, ahol minden frame külön állóképet tartalmaz - azaz olyan filmet képzelj el, ami nem más mint egy slide-show.

    Ebben az esetben ha nagysebességű kamerával felvennénk a lejátszott képeket, akkor azt látnánk, hogy a tv nem rajzolná meg az egyes 1 frame hosszú fotókat?

    Ez azért durva lenne.

    Ha meg kitudná rajzolni mindegyik kockát egyenként hibátlanul, akkor miért van poszterizáció - kérdezem azért, mert egy TV számára nincs mozgás. Értelmetlen a gondolat - ugyanis ha az összes "mozgásjavító" áramkör ki van kapcsolva akkor a TV-nek nem csak annyi lenne a dolga, hogy a forrásból kapott képkockákat jelenítse meg szépen egymás után?

    Tényleg fel nem fogható a jelenség oka számomra... pedig létezik!

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Dudee #69087 üzenetére

    A Panasonic publikálta hogy az FFD hogyan működik. Innen lehet tudni, hogy a működési frekvencia által meghatározott idő áll rendelkezésre hogy felvillantsa a különböző field-eket - így rajzol árnyalatot. Így jön ki nekik a különféle marketing anyagok által oly kedvelt szám: 3000hz focus field drive. Régen ugye volt a 600hz-es subfield drive, mert másodpercenként 600-x tudott fieldet rajzolni, 60 hz esetén képernyőfrissítésenként 10x. Így megy pl egy G20.

    Aztán jött az FFD ami egyből 2000hz majd 2500 illetve 3000hz-es lett (gt60, vt60)

    És valahol itt lép be a probléma.

    Amíg 60-hz az anyag forrás- tegyük fel - addig 10 subfield-et tud a tv belőni egy frissítésbe.

    De mi van ha nem ez a helyzet?

    A 2500hz-es FFD 0.4 msec alatt lövi be a képet. Ez az ideális képbelövés- De árnyalattól függően nem lehet minden képi elemet "ffd-zni" így vannak árnyalatok, melyeket hosszabban kell rajzolni. Na és akkor szerintem - de csak szerintem itt szop be a panasonic - mert ha már hosszabb idő kell a képi elem megrajzolásához (egész konkrétan a teljes 24 vagy több bites gradációhoz) , akkor értelem szerűen nem lesz szinkronban a frame rate és a képalkotás frekije - magyarul a jelenet arrébb megy- míg a TV még rajzolta volna. Ezért lesz árnyalat vesztés - ezért lesznek fals kontúrok és poszterizált - azaz árnyalat-csökkentett tartalmak.

    Ezért látjuk jobban 24p esetén és ezért nagyon jó neki egy 30fps anyag - mert ott "kijön" neki a dolog és jól tud FFD-zni.

    Szerintem ezért van poszterizáció - de ez csak az én gyanúm.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Dudee #69090 üzenetére

    Már én sem találok mást :(

    Viszont itt is azért látszik a lényeg - hogy mi a váltás lényege a SFD és az FFD közt.

    Én azt gyanítom, hogy ennek ellenére nem tud mindig FFD-zni a panel. Ha tudna akkor nem lenne poszterizáció mivel a 0.4 mseces belövések nem okoznának ilyen jelenséget. A gond ott van szerintem, hogy csak bizonyos dolgokat tud FFD-vel rajzolni és bizony az árnyalatgazdagság miatt kell neki a hagyományon SFD is. Ez már csak azért is lehet logikus, mert pont emiatt van az, hogy ahogy gyorsult az FFD, úgy nőtt a Pana által állított megjeleníthető árnyalatok száma. Eredetileg a SFD kicsit több mint hatezer árnyalatot tudott kivillogtatni a 600hz-es megoldással, most a 3000hz-es már 30000 feletti árnyalatot tud - de ugye ez csak úgy tud megvalósulni, ha a 0.4msekes (3000hz-es) panelt úgy használja, hogy árnyalatkivillogtatásra megy rá. Egy bevillantással szerintem nem tudja az árnyalatokat leírni pontosan. Szerintem ezért látjuk a poszterizációt és azt is meg lehet figyelni, hogy minél nagyobb kontrasztot és magasabb paneldrive-ot használsz, annál jobban poszterizál - ez meg arra enged következtetni, hogy a nagyobb fényerő miatt kevesebb árnyalat kivillogtatásra van mód - hiszen a fényerő miatt inkább égetni kell azt a pixelt, nem villogtatni. Ahogy sötétebb a drive illetve visszaeszed a kontrasztot, úgy javul rohamosan a mozgásmegjelenítés és tűnek el ezek az anomáliák.

    Hát illetve ott van még a tárgyalt képfreki is, mert az határozza meg, hogy mennyi ideje van a panelnek kivillogtatni az árnyalatot. 60hz vagy többszöröse a legjobb neki - szépen látszik - ez ugye meg a 30hz-es forrásnak kedvez. Magam csodálkoztam is sokszor, hogy a jó élet áldja meg őket, ha a telómról nézek 30hz-es fullhd videót, akkor az miért nem poszterizál egyáltalán, az eredeti BD meg azért tud. Hát azért mert a 4:4 pulldownos 24p-nél nincs idő korrektül árnyalni.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Gicz #69103 üzenetére

    Én is pontosan így gondolom. Lassab képfrissítési freki = több idő subfieldeket rajzolgatni.

    Viszont olvasok néha érdekes dolgokat ez ügyben - most persze megint nem találok linket, de többször olyasmit olvastam, hogy mintha ezen valahol lehetne állítani - mármint, hogy hány hz-en menjen a penel. De persze az is lehet, hogy csak megint az amcsi modelleken.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Dudee #69112 üzenetére

    A Home című film még brutális. Szerintem vannak jelenetek amik még a Samsara / Baraka pároson is túltesz. Az egyetlen különbség, hogy a Home-ban nem minden jelenet 100%-os, vannak kicsit homályosabbak, viszont vannak olyan 1:1 pixel éles részek, ahol olyan kromatikus tartalom és olyan képdinamika van, melyet még egyetlen egy filmben sem láttam. Sehol.

    Szóval érdemes megnézni - amúgy meg tényleg egy szép és elgondolkodtató film arról, hogy az embernek mennyi jogosultsága van lelakni a földet...

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Gabor970 #69130 üzenetére

    Jó, ennyi erővel még meg lehet növelni a léptéket egy-két nagyságrenddel és akkor azt is lehet mondani, hogy univerzum léptékkel nézve az, hogy mi történik ennek a galaxisnak ebben a naprendszerében lévő ezen kőzetbolygóján annyit sem számít a számok aránya alapján, mint amikor te végighúzod az ujjad egy érdes felületen, hogy érzékeld és eközben egy két bőrlemezke az ujjad begyéről leválik. Mert hogy százmilliárd x százmilliárd naprendszer van. A mienk mehet a lecsóba.

    Egyfelől úgy is tudok gondolni az emberiségre globálisan, mint a föld egy kísérletére, egy evolúciós hajtásra, mely vagy kudarccal végződik és kifakad mint egy gennyes pattanás, vagy sikeres lesz és szépen hódítunk majd galaxis szerte pár száz éven belül.

    De úgy is gondolkodhatok, hogy a nagy-számok törvénye elmehet a pics*ba és egyetlen egyedüli eset vagyunk - és felelősséggel tartozunk.

    Nagyon nehéz kérdések ezek és ahogy az egyik tábor drámaian festi le az egészet, az másik tábor csak legyint... Engem pont ez zavar. Szerintem mindkét felől át vagyunk verve és érdekcsoportok manipulálnak mindkétfelől.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Dudee #69172 üzenetére

    Én ugyan ezt gondolom. A saját lányom miatt nem vagyok egy köcsög és nem hajigálom szét a szemetet és próbálok minden szaros villanyt leoltani és csapot elzárni szóval lehetőleg a legkisebbre venni a "lábnyomomat".

    Pontosan tudom, hogy maga a föld, minden csodájával együtt akár mit csinálunk 4.5 milliárd év múlva megy a lecsóba mert a központi csillagunk mindent hamuvá aláz. Tehát itt tényleg nem arról van szó, hogy galaktikus léptékkel tartozunk-e bárkinek is bármiféle magyarázattal, hogy miért laktuk le az anyabolygót. Itt csak arról van szó, hogy miként akarunk mi magunk élni.

    ez pont olyan számomra, mint egy hosszú kocsival megtett utazás. Tele lehet nyomni kajálással, szeméttel, popcorn-al, minden szarral is a kocsit - meg lehet úgy is menni, hogy végig oda figyelünk. Mindkét esetben hosszútávon ugyan az a végeredmény - egy óriási különbség van: hogy érezzük magunkat menet közben....

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Dudee #69194 üzenetére

    Sötétebb tud lenni a feketéje igen - viszont sötétebb a teli fehér kép is - amennyiben ez képnek mindősül - hiszen hamarabb beleütközik a 65 colos model a PBL-be. Ettől eltekintve kis-felületű fehérek / csúcsfények ugyan olyan szép világosak mint a kisebb képátlójú modelleken - csak a kontraszt még jobb. Illetve iszonyatosan szépen részletez egy 65 colos - teljesen más mint egy 55-ös - tudom mert mindkettő volt (65-ös helyesebben most is van :) )

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Dan-szan #69204 üzenetére

    ST szériára esélyed sincs, GT-ből sosem volt 55-ös, talán egy 55vt60-at tudnál valahonnan még szerezni, de az meg nem lesz 250e :(

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Shadowbull #69244 üzenetére

    A VT60 nem sávosodik, hanem mindegyik példánya egytől egyig nagyjából azonos módon eleve cirmos aka: dirty screen effect-es. Ha tetszik ha nem ez ilyen. Én eladtam vagy 5 db 65 colost, nekem is van - és az összes cirmos volt. Kiváló film a tesztelésre: Oblivion, az a jelenet ahol először elmegy a csipogó jelforráshoz - ott a toronynál. Svenkel a kamera és az égbolt halvány felhőzete olyan szépen mutatja a zavart az erőben hogy az csuda :D

    Ettől még ezzel nem kell foglalkozni. A TV hibátlan!

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Gabor970 #69269 üzenetére

    Én gyakorlati tapasztalat alapján mondom, hogy az én előző VT50-em pro módban 0.02-es feketét tudott - és ez közelített a zavaró szinthez. Aztán jött a VT60 - ez sötét paneldrive-al kb 0.007-8 körül tud - ami már lényegesen jobb - de ha átváltok közép drive-ra akkor 0.0033 körül van a fekete ami borzasztóan szép és plasztikus. Ég és föld a VT50-hez képest!

    Éjjel még az is hatalmas (2x) különbség, hogy melyik panel drive-on megy a cucc. Egy 20 wattos olvasólámpa fénye mellett a 0.0033 tökéletesen egybeolvad a kávával, míg a másik látható. Nem mondom, hogy zavaróan bántó, mert azért mégiscsak 0.008 körül van az - de akkor is látható, érzékelhető különbségről van szó.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Dexar007 #69610 üzenetére

    Biztos, hogy nem veled van a hiba - és meg is mondom miért.

    Én kontaktlencsés vagyok ezért fél évente kötelező a szemvizsgálat. A lencséket 0.25 dioptriánként adják, tehát legrosszabb esetben is a szemenkénti hiba 0.125 dioptria. Ahogy a szem változik természetesen van olyan is, hogy a hiba effektív nulla dioptria - ilyenkor röhögve olvasod a vonal alatti legkisebb szöveget (125%-os látás)

    Na ezzel a bevezetővel mondanám, hogy a 65 colos TV-men a váltott soros tesztábránál 2 méter 50-nél eltűnik a FullHD felbontás. Egy homogén szürkét látok. Ehhez képest mit 4k-znak itt nekem? Majd biztos 1 méter 25 centire ülök, vagy veszek 130 colost mi?

    Arra az okoskodásra nem is reagálok, amit mondott neked, miszerint a felbontás effektív 1/4-e a lehetségesnek - elég csak megnézni egy animált rajzfilmet - pixel széles vonalak vannak benne! Pl Hercegnő és a Béka, vagy bármelyik Csingiling.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz kleinguru #69645 üzenetére

    Én valamikor nagyon régen még Lightwave-ben foglalkoztam komputer animációval. Ha nem kérsz motion-blur-t akkor minden frame-ed kvázi egy FullHD "p" frame aminek a felbontása teljesen natív. Akár azt is megteheted, hogy még antialias-t sem számoltatsz és akkor még pixeles is lesz mint az állat - és mindez fullHD-ban. Hidd el, hogy ezt a jelenetet is meg tudja jeleníteni egy mai TV - az más kérdés, hogy nagyon rosszat tesz a filmnek ha pl egy egy pixel vastag függőleges vonal akar átmenni a képen horizontális irányba- hiszen ha nincs AA akkor egy pixelenként ugrál, ha meg van, akkor folyamatosan "hízik" "vékonyodik" annak megfelelően, hogy az x-szeres AA hogy számolta. Valós film forrásnál eleve a szenzorban van AA szűrő, illetve ha kicsit is értelmes volt aki masterelt, akkor pl 8k szkennelés után nem úgy konvertált le fullHD-ra, hogy minden pixel pontos legyen. De pl ha megnézed a Samsara-t akkor látod a Versailles-i jelenetnél (tükörszoba) hogy a hátsó csillárok tartórudazata bizony 1 pixeles :) :)

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz whappela #69647 üzenetére

    500 meg egy ilyen hülye trükkös ábra van ami az emberi látás gyengéit / anatómia felépítésből / agyi tévedésekből adódó illúzióit taglalja. Viszont az egy sor fekete, egy sor fehér pont nem ilyen. Azt látni fogod amíg nem esik a szemed felbontása alá a megfigyelt sorsűrűség.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz whappela #69655 üzenetére

    Én tényleg nem akarok offolni vitatkozni stb stb- de az emberi szem felbontóképessége minden esetben 1 ívperc. Ez azért jó, mert egy sima koszinusztételből kibontva a nézési távolságtól függetlenül a látható felbontás= a távolság x tangens Alfa / 2. Ez 4 méterre számolva kb 1 mm. Egy 65 colos TV-nek ennél kisebb egy pixele, tehát nem látod. 1 méterre számolva 0.3mm körül van a felbontóképesség - ezt természetesen látod. Nem véletlen, hogy ökölszabály, hogy kb 2.5 méter az ideális nézési távolság 65 colon. Na ha innen elkanyarodunk a 4k-hoz, mert ugye ennek létjogosultságát vitatom, akkor 4x annyi pixel csak azt jelentheti, hogy negyed akkora a pixelméret = nem látod se 2.5 méterről se, de még 1.5-ről se 65 colon.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Dexar007 #69658 üzenetére

    Főleg azért 2.5 - mert én eddig látom a fullHD-t.

    De egyébként a mellékelt kalkulátorod szerint is valahol 2.3 - 3.2 méterre "kell" ülni - ami szintén egybevág azzal amit tapasztalok.

    @rgeorge Azt kell megértened, hogy a valóságban minden tárgy és látott dolog felbontása végtelen. Szó szerint. Az, hogy te mit látsz belőle annak függvénye, hogy milyen messze vagy tőle. A TV vagy bármilyen kijelző - de még a nyomdai raszter felbontását is teljesen felesleges nagyobbra választani, mint a szemed felbontása a távolság mértékétől függően. Te ezek szerint szebbnek látsz két kilométerről egy karcos kocsit, mint egy nem karcosat?? Vagy hol van a határ - hol fordul az amit te mondasz?

    A 4k-s TV bármilyen távolságból jobb? Nem az számít, hogy mi látsz a szemeddel?

    De tudod mit? Nem akarlak meggyőzni, menj el a Westend -be, ott a sony boltban van 4k-s TV- állj tőle 3 méterre és ha meg tudod mondani, hogy a mellette lévő fullHDhoz képest miben jobb akkor már írok is a Nasa-nak, hogy nem kell a James Webb űrteleszkóp mert te szabad szemmel látod. De nem fogod. 3 méterről teljesen tökéletesen megkülönböztethetetlen a 4k-s TV a fullHD-s társától. Egymás mellett vannak, 60 col körüli ha jól emlékszem. Nulla különbség van - nem is lehet, mert nem látja a szemed...

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Dexar007 #69738 üzenetére

    Jó, abban az is benne van, hogy én egész életemet képekkel dolgozom - hiszen fotós vagyok - kicsit máshogy nézek egy zöldre festett kerítésre is mint az aki mással foglalkozik.

    Számomra megdöbbentő különbség van az ST60 és a régi VT50 képe közt is (láttam egymás mellett, a boltba még be sem léptem a folyosóról...) - az utóbbi javára- ehhez képest a VT60 meg olyan gyönyörű, hogy én amikor először megláttam, nem tudtam abbahagyni a vigyorgást.

    Őszintén én így is, úgy is megvettem volna, mert kellett egy 65 colos, de azt nem gondoltam volna a legmerészebb álmomban sem, hogy ilyet fognak fejlődni.

    Szóval mindenkinek igaza van és senkinek sincs igaza - mert az egész látás, környezet és képérzékelés a föld egyik legszubjektívebb dolga. Én pl imádok azon vitatkozni a nejemmel egy adott szín esetén, hogy az türkiz kék, vagy türkiz zöld :D :D

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Dexar007 #69921 üzenetére

    Fejezd már be azt, hogy Jánossal példálózol amikor én konkrétan személyesen kaptam infót tőle, amikor nálam járt VT60-at megnézni, illetve egy kérdésben dönteni, hogy mennyire sokat fejlődött a Pana VT60.

    Én nem tudom te honnan szedted ezeket az infókat, de biztos, hogy légből kapott vagy szándékosan félremagyarázott.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Dexar007 #70009 üzenetére

    Nem kell visszaolvasnom semmit- ismerem - találkoztunk elég sokszor- ő kalibrálta már a VT50-emet is - és tudom mi a véleménye. Egy g20 ipari hulladék egy vt60-hoz képest - annyi a fejlődés.

    Amúgy meg vannak nálad jobban szituált emberek akiknek az éri meg amelyik az elérhető legjobb.

    [ Szerkesztve ]

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Gabor970 #70012 üzenetére

    Szerintem ti csak azért vagytok itt tényleg, hogy trollkodjatok. Melyik része nem világos annak, hogy 2014-ben ki lehet jelenteni, hogy a VT60-hoz KÉPEST ipari hulladék egy g20?

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Gabor970 #70031 üzenetére

    Ez már megint erősen filozófiai kérdés ugyanis ennyi erővel ami képes képet megjeleníteni az ellátja a televízió alapvető feladatát - ennyi erővel minden TV amit be lehet kapcsolni és ad képet jó. Jó egy G10 is, vagy egy régi CRT is - akármi. Jók az LCD-k és jó egy telefon is. A műsort látni nem?? De! Az autós példádon haladva egy trabant ugyan úgy autó mint egy A8L - ugye? A-ból B-be elvisz mindkettő - ez igaz. Na most, hogy ez a fórum erről szól-e azt nem tudni - szerintem nem. A VT60 annyival többet hoz képminőségben mint egy G20 (apámnak van, szóval ne mondjátok, hogy a levegőbe puffogtatok) hogy ezen különbség alapján szerintem egy videofil szakmai fórumon, szakmai érvek alapján ki merem jelenteni, hogy igenis a G20nak már lőttek. Lejárt - nem jó- alkalmatlan.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz lemmy9 #70055 üzenetére

    Na most árultad el magad, hogy pont a lényeget nem érted. Ugyanis DM nem nézte évekig szomorúan, mert a kurrens technikát az ember mindig szívesen nézni mivel az akkor a csúcs. Most a VT60 a csúcs, lehet 5 év múlva ez is ipari hulladék lesz az én szememben és ki is fogom hajítani, mint ahogy kihajítottam a VT50-et, mert elegem lett belőle - miután megláttam egy VT60-ast működés közben. Minden relatív és minden fejlődik. A ma autója 10 év múlva egy roncs lesz az akkori autókhoz képest - persze ettől még lehet vele tök jó menni. De szerintem az nagyon helytelen ahogy ti megpróbáljátok elbagatelizálni mindazt a kutatás fejlesztést amit a Panasonic mérnökei beletoltak az évek alatt az újabbnál újabb modellekbe.

    Mint ahogy most látjuk a VT60 hibáit, mert vannak - úgy tudok elképzelni egy TV-t ami mindezt jobban tudja és abban a pillanatban lesz a VT60 egy elavult kacat.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz lemmy9 #70063 üzenetére

    Abszolút nem így van - mert a ZT sok mindenben gyengébb pont azért mert végül is olyan a dolog, mintha egy autófóliással húzatnál egy réteg sötétítő fóliát a TV-re. Ezért kevesebb a ZT csúcsfénye is, és arányosan lejjebb megy valamivel a feketéje. De nem sokkal! Színreprodukcióban semmivel nem jobb - nem lehet jobbra kalibrálni - és itt az EU-ban még 5 collal kisebb is a max méret és még egy rakat funkció hiányzik, pl kamera - amit én használok - szóval felejtő!

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Dorian #70062 üzenetére

    Pont fordítva. Minél gyorsabban fogyaszt a társadalom annál gyorsabban dobják piacra az új dolgokat. Nézd meg mi van a mobiltelefon gyártóknál - már hat havonta váltva hozzák ki két vonalon a telókat. A samsung lassan ott tart, hogy három csúcskészülék lesz és 4 havonta jön valamelyik vonalon az új - csak hogy mindig róluk szóljon a dolog.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz panada #70149 üzenetére

    Attól is függ ám, hogy mi történik valóságban a kontraszt csúszka 50 feletti részénél, hogy hogyan áll a panel drive opció. Sötét drive-al 50 felett SEMMI nem történik, azaz 50= 100 akár - míg közép drive esetén már olyan 60-65 ig világosodik, világos panel drive esetén meg még tud egy kicsit feljebb menni amennyiben tolod a kontrasztot. Más kérdés, hogy hulla szar a gradációs görbe high panel drive esetén...

    edit: közép drive 48-as értéke = sötét drive 50-es értékével - tehát DM nálad ami 46 közép panelnél (ha jól emlékszem így nézed - de majd kijavítasz ha netán nem) az kvázi egyenlő egy egészséges 48 körüli kontraszttal sötét drive esetére. Ami ugye majdnem a maximum a sötét drive-nál - tehát nincs azzal semmi baj, ha ő 100-ra teszi. Közép drive esetén ne rakja 100-ra- csak max 55-re.

    [ Szerkesztve ]

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

Új hozzászólás Aktív témák