Hirdetés
-
Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
ma Az új iOS, az új iPad OS és a Mac OS is megkapja az Apple Intelligence nevű megoldást, amely a ChatGPT-re is támaszkodik.
-
Computex 2024: újfajta tápdizájn a Lian Li boszorkánykonyhájáról
ph Az L alakú Edge széria három kapacitással közeleg, és a legszerényebb variánsa kap egy picit olcsóbb kiadást, ami levehető mesh hálóval jön.
-
Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
it Az 1,7 billió dollárt kezelő norvég állami vagyonalap jelezte: nem szavazzák meg Elon Musk 56 milliárd dolláros juttatási csomagját a Teslánál.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hunspikey
őstag
válasz Neszójábe #70421 üzenetére
Nagyon jól figyelted meg, hz függő, hogy mennyi ideje van a panelnak megrajzolni a képet. Erről egy kilóméter hosszan értekeztem, kb 2, két és fél hete- ha van kedved keresd vissza - ott mindent leírtam amit tudni lehet - ugyanis a pana sosem nyilatkozott, hogy pontosan miként rajzol képet a focused field drive panel.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Gabor970 #70442 üzenetére
Én még ezzel sem értek egyet, ugyanis van egy csomó mkv meg avi amit a kedves pana 65vt65 rohadtul nem tud lejátszani, illetve blokkosan játssza le, helyenként szétesett frame-ekkel. Ezen kívül trágya a feliratkezelés és még egy rakat egyéb funkció is hiányzik. Fontos a 24p - de legalább van még ott másik 50%-nyi egyéb érték ha van külső lejátszód.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #70460 üzenetére
Na, az van, hogy meg kell változtassam az álláspontom BD lejátszó ügyében - ugyanis kicseréltem a pana 320-ast egy 500-asra (40-ért hozta a panás emberem - nem tudtam kihagyni) - és most utólag elnézést kell kérjek azoktól akik azt állították, hogy márpedig van minőségi (látott szubjektív minőség) képi különbség a BD lejátszók képe között. Ugyanis az 500-as nagyságrendekkel részletesebb képet ad, valami döbbenetes amilyen "mély" a képe - messze szebb mint a 320-as.
Én azt vallottam, hogy a BD lemezről csak ki kell olvasni a digitális adatot aztán kilökni a HDMI-re és a TV meg jól megjeleníti, de ez ezek szerint nem ilyen egyszerű. Konkrétan fingom sincs, hogy a BD lemezen hogyan vannak az egyes frame-ek elrakva - olyan rendszer van-e mint egy MPEG-nél, hogy a P frame-ek tartalmaznak csak teljes képkockát, az I,meg az egyéb frame-ek meg vektoros elmozdulási adatot - de az tutti, hogy számítási kapacitásfüggő a látott kép minősége.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Hmm, na most, hogy leírtad, hogy hogyan történik az egyes képkockák kikódolása, akkor ezek szerint az eredeti okoskodásom volt a helyes - és az 500-as valamit tényleg tuningol a képen. Mindenesetre nem zavaró és nem erőszakolt a kép. Egyszerűen csak borotvaéles, úgy hogy nincsenek artifaktok illetve a képnek a színvilága jobban bejön. Köszi, hogy elmondtad, nem érzem rosszabbul magam, most hogy tudom, hogy az 500-as kicsit hazudik - mert nem bántó, sőt, egészen profi kellemes képe van.
A Csingiling - A Nagy Tündérmentés című BD-n van számos sötét jelenet, pl amikor Csingiling a kocsi alatt matat - komolyan sokkal több a részlet és szebbek az árnyalatok...
Most hogy már kettős az érzésem a dologgal kapcsolatban elolvastam egy-két review-t róla, és nagyon olyanokat írtak amiket én is megfigyeltem:
Pl. homecinemachoice.com - ról:
"The DMP-BDT500’s 2D HD performance is superb. I can’t imagine there being many other decks able to deliver more shadow detail and noirish texture from Drive than this one. "
Akárhogy is legyen - a VT60 még szebb képet ad - aminek nagyon örülök - yeah
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz panada #70485 üzenetére
Elvileg pontosan ez a helyzet - amennyiben az összes "képjavító" áramkört kikapcsolod és pure 1080p-be rakod a lejátszót, akkor ugyan olyan képe van az összesnek.
Nem ezért vettem én sem a nagyobb modellt - hanem azért mert:
1 - csendesebb lemezforgatás
2 - gyorsabb filmindítás
3 - összehasonlíthatatlanul jobb távirányító
4 - sokkal szebb hang audió lejátszáskor
5 - szebb design
6 - robosztusabb felnőttebb megjelenés
7 - sokkal szélesebb opciók (FLAC, kiterjedt videófájl lejátszási képességek)
8 - kikapcsolható analóg áramkörök
9 - minőségibb alkatrészek pl DAC, mosfet-ek, igényesebb táp, stbszóval nem minden a kép maga. Én nagyon elégedett vagyok az 500-as Pana BD lejátszóval - a 320-ast nem szerettem...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #70504 üzenetére
Na, esküszöm a hétvégén belemászok - mert bekapcsolni semmi ilyet nem kapcsoltam be - a másiknál sem volt gyárilag semmi felhúzva - ennek ellenére lehet, hogy az 500-asban alapértelmezés valamelyik tuning algoritmus. Ki fogom irtani ha találok ilyet. Más kérdés, hogy a pana nem fogalmaz egyértelműen minden opció esetén, van ahol nem OFF van, meg amúgy számok felfelé, hanem standard, low, high stb. Na mindegy.
Megnézem van-e valami puredirect szerű opció, ami minden processinget kikerülne.
Más csak azt nem értem, hogy amikor egy nevesebb szaklap azt írja (tegnap többet is találtam) hogy a lejátszónak döbbenetes szép 2D-s képe van, iszonyú árnyékrészletekkel, hihetetlen textúrákkal, akkor most ezzel kvázi mindenki azt jelenti ki, hogy "Mi is igazoltan a mókolt képet néztük és nekünk tetszett - mert amúgy tudjuk ám, hogy minden BD lejátszónak matematikai alapokon csak és kizárólag ugyan az a képe kell, hogy legyen - de mi ezt leszarjuk...."
Ez igaz lenne?? Én nem hiszem!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Kernel #70538 üzenetére
Döntsék el a szaklapok.
Én azt gondolom, hogy ha mernek olyat írni, hogy a "valaha látott legszebb részletek" stb stb - akkor ne az legyen már a háttérben, hogy van egy paraszt sharpening algoritmus amit nem kapcsoltak ki.
Hát ennyi erővel ne is szaklapnak hívják magukat, hanem divatmagazinnak - ott van az, hogy az a címlaplány nyer akit a legtöbbet retusált a grafikai csapat. Cserébe ez én méltán gondolhattam, hogy nem erről szól, hanem van valós különbség, ha már minden egyes tesztben ott van a 2D picture quality szekció!!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Szerintem az írott audió lemez vs eredeti kópia példa azért nem jó, mert az eredeti grabbolásánál már belép a jitter hiba, illetve mindenféle olvasási hiba- másfelől a másolat fizikai írása közben a pitek nem mindig tudnak megfelelően szabályosra, méretűre égni, innen fogva van egy digitális technikád, melybe azért rendesen viszel analóg dolgokat, pl az írható médium elégése, hogy a pit létre jöjjön. Na innen fogva viszont maradva az audió lemezes példánál, szerintem lehet eltérés a forrás és a kópia közt.
Megint más kérdés, hogy egy hibátlan, karcmentes, orig BD lemezen lévő tartalmat olyan algoritmus olvas-e ki, mint pl ahogy egy lossless- RAR fájlt kibont egy komputer. Mert ott ugye a leglassabb 286-ostól a mai csúcs PC-ig is ugyan azt az eredményt fogod bit pontosan kapni. Kérdés, hogy a BD lejátszása ilyen-e.
Másfelől valaki említette a HDD-ket- hát kérem ott is analóg a tárolás fizikai alapja, és ennek megfelelően van write error és read error is - azaz ha egy HDD-t lemásolsz végtelenszer, akkor végtelen számú különböző kópiákat fogsz kapni, mert a gyártó megadja a hibarátáját az eszköznek.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Itt van egy oppo 93eu-nak a tesztjéből a kivonat:
"Once into the movie, I was treated to astonishing image quality. Pictures were free of any discernable noise, everything looked crisp and there was bags of visible detail in dark areas of the picture. Perhaps the best way to describe it is ‘lush’.
Naturally, the deck is 24p capable, and my overriding impression was of a judder-free image, appreciably superior to that of my Sony PlayStation 3."
Az utolsó mondatban döbbeneteset állít: judder mentes a képe, nem úgy mint egy PS3-nak amit egyébként nagyon jó BD lejátszónak tartanak. Na ez akkor most hogy lehet? Komolyan nem értem. Mindamellett, hogy a két oldalon felhozott érveket logikusnak és elfogadhatónak tartom.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
de akkor ha ennyire tutti a dolog - és a Sony ilyen előrelátó volt, akkor mitől lesz hallhatóan jitteres egy másolt audio CD? Mert ehhez nem kell zseninek lenni, hogy halljam, hogy bizony van jitter hiba néha. Nem minden másolat szar, de van hogy jitteres.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Hali!
Én ugyan ezt az okfejtést már leírtam a #49842-es postomban, kicsit emelkedett hangulatban - szóval ez a része tökéletesen tiszta. Lehetetlen, hogy ha van kép a TV-n akkor az kábel miatt szebb vagy rondább. Vagy bármiben eltérő. Ez számomra nem kérdés.
Ami viszont a kérdés, hogy lejátszó olvashat ki mást ugyan abból a forrásból - és itt nem arra gondolok, amit az előbb írtál, hogy utólagosan belenyúl, hanem arra, hogy vajon számítási kapacitás függő-e az, hogy a tömörített stream-et minek csomagolja ki?
Komolyan kezdek annyira becsörögni, hogy veszek egy 15k-s alap samsung fos-t és összemérem ugyan azon a TV-n (mondjuk másik HDMI-n mert az bekapcsoltan nem dugnám át ide oda)
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz B.attila #70626 üzenetére
Üdv a 65 colos klubban
Igen - úgy van ahogy mondod - ezt látni kell - mert ha beszélsz róla úgy sem hiszi el senki. De attól még tény: a 65 colos vt60 olyat mutat ami elképzelhetetlen - konkrétan sokkal de sokkal szebb képet rajzol mint a kisebbek.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Én az enyémet médium panel drive-on hajtom 48-as kontraszttal - az elejétől fogva - és hibátlan. Sötét panel drive esetén meg akkorát állítasz amekkorát csak akarsz - akár 100-at is, ugyanis nem lesz világosabb mint a 48-as közép drive-al.
Nem kell sötét TV-t nézni - a VT60-nak annyira fejlett foszforja van, hogy olyan lassan öregszik, hogy nem tudod egyenetlenül terhelni, csak ha valami irtózatos baromságot csinálsz. Az 50-es VT-hez képest a 60-as széria nem érzékeny a szélesvásznas tartalomra sem. Toljad nyugodtan.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Azóta ő is leírta már többször is hogy a 60-as szériánál nagyon nem javasolja.
Az ilyen bejáratás vagy inkább beégetés inkább azokra az időkre vonatkozott amikor még úgy kellett okoskodni, hogy gyorsan essünk túl az első 500- vagy 1000 órán, a slideokkal, mert azok egyenletesen terhelik be a panelt - mert tudták, hogy nagyon érzékeny a panel az első időszakban a lettbox-ra, meg a logokra meg mindenre. Az első 1000 órát így eldobva, el lehetett kerülni az egyenetlen bejáratást.
Más kérdés, hogy milyen a mérnökök által nem tervezett megterhelést és idő előtti öregedést okoz az, hogy ezek a hülye amcsik hetekig nyomatták folyamatosan a slide-okat.... no comment.
Mindegy - 60 szériánál egyenesen értelmetlen és még szerintem káros is.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz balisz #70740 üzenetére
Az a picit emelkedik az tegyük már hozzá, hogy konkrétan megduplázódik. És én néztem az enyémen hosszú órákat, napokat, minden elképzelhető gradációs görbét, slide-ot mindent megnéztem és bizony a sötét panel drive-al rosszabb az árnyalatkezelés álló képen is poszterizál. Én mindenkép a közép drive-ot javaslom.
Fekete szintek amúgy:
Közép drive-al 0.0033 a fekete, sötéttel meg 0.006
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz panada #70758 üzenetére
A 65 colos TV szerintem sem uralja a teret. Tökéletesen bele passzol a nappaliba - mint egy szép fekete díszlap (amikor ki van kapcsolva). Láttam DM-nél a falon, ott annyira jól néz ki, hogy el sem hittem - úgy eltűnik, hogy 65 colos, hogy az fantasztikus. Kb 55 colosnak néz ki- amikor az állványon van.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Nem hihetetlen - mert 2500 lument tud - 18.000: 1-es kontraszttal - azaz a feketéje 0.139 !!! Az meg egyenesen botrány.... - számomra...
Nem, ez a projektor sosem lesz alternatívája (nekem) egy plazmának - vagy majd 6 -7 év múlva egy OLED-nek
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz MasterMark #70782 üzenetére
Fogalmam sincs mit csinál ha leveszed - de konkrétan míg a vt50-emen iszonyatosan duplakontúros, szemét lett a kép, addig a 60-as szérián teljesen jó.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
-
hunspikey
őstag
válasz robi222 #70798 üzenetére
Az a baj, hogy nincs mivel a kijelzett referenciaszínt visszamérned.
Ez ugyanis úgy zajlik, hogy be kell lőni a természetes szürke gradációs görbét - ebből lesz a jó gamma. Aztán nem árt legalább az elsődleges színeket 75%, 50%, 25%- on helyre tenni - de a Panák ettől sokkal többet tudnak mert 10 lépésben lehet minden elsődleges és másodlagos színt tekergetni. Nincs az az isten, hogy ezt bárki szemre belője.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Locutus #70861 üzenetére
Számomra ez egyszerűen rémisztő.
Ugyanis az ember szeme bár a 0.0003 nittől a tököm tudja hány milliárdig "lát" azért azt tegyük hozzá, hogy a szemünkben lévő pupilla mégiscsak egy biológia szerkezet és igen is idő kell neki ahhoz, hogy alkalmazkodjon a jelenlévő fényviszonyokhoz. Ezért nem okoz gondot, hogy ha este csillagokat bámulsz - szépen pár perc alatt maxra nyit a pupillád és nagyon kevés fény is elég a szemnek. De ettől még ha elteleportálál egy napsütötte sivatagba - valószínűleg azonnal megvakulnál, mert leszakadna a retinád, vagy valami hasonló.
Innen fogva a dolby azt hogy gondolta, hogy csinál egy felületet ami tud 4000 nit fényerőig világítani? Ha egy éjszakai jelenet után a filmben nappal jön, pl egy fehér homokos tengerpart, akkor megvakulunk a fájdalomtól- vagy mi?
Nekem már a 140-re feltekert max fényereje is fáj a panámnak, ezért reálisan olyan 110 körül hajtom, mert afölött elviselhetetlenek a robbanások, meg a teli fehérek.
Szerintem ez az egész egy baromság és kivitelezhetetlen. A rendezők nem fognak azzal foglalkozni, hogy milyen fényességű jelenet után mi jöhet - hogy ne legyen káros...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz dunkel #70877 üzenetére
Ne haragudj, de ez szerintem teljesen gáz lesz. Ha valóban tud majd 4000 nitet, mintegy negyvenszer fényesebb lesz, akkor hidd el meghülyülsz tőle. Ezek szerint te minden jelenetváltáskor el akarod fordítani a fejed a filmtől? Pl Pi életében az éjszakai csillagos eges jelenetet követően full fényes napfelkelte van - ennél meg fogsz vakulni.
Azt értsd meg, hogy a valóságban nem tud akár másodpercenként 23.976 szor megváltozni a nulla fényerő a maxra - a TV-n meg igen, pl diszkó stroboszkóp. A való világban nem ugrálsz egyik jelenetből a másikba. A szemed pupillájának sebessége ahhoz alkalmazkodott az evolúció során ahogy fizikailag helyet tudsz változtatni és ezzel megváltoztatni a fényviszonyokat.
Szóval szerintem ez a TV egy agyament ötlet..
Nem beszélve arról, hogy a Pana VT60 - 40.000:1-hez valós kontrasztot tud ez valahogy kimaradt a cikkből...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Hát én nem nagyon tudom, hogy pontosan miről beszélsz, amikor az egyetlen itthon kapható OLED TV- mert ugye ez nyomja le feketében a VT60-at, az az LG 55 colos TV-je, amit volt szerencsém látni és köszi, de semilyen felhasználási területen nem hozta a VT szintjét. Elég ha nem slideshowt nézel rajta, hanem valós filmet - hogy mozog már??
A másik, hogy nem 70 wattot fogyaszt.
Harmadik - otrombák a színei - igaz nem volt kalibrálva.
Egyébként a dolby hülységével nem az a fő bajom, hogy meg fog-e minket vakítani a rendező vagy sem. Ezt még lehetne kezelni.
Én igazából a miértet nem értem. Az emberi szem nagyjából ha van elég ideje alkalmazkodni - Purkinje hatással együtt akkor kb 20 blende fényátfogással rendelkezik. Nyilván nincs olyan film ahol 30 percig kell vak sötét jelenetet nézni ezért ez a 20 FÉ (fényérték) értelmetlen. A különféle netes anyagog 7 blende körül említenek értékeket, ennyit tud az ember szeme dinamikában, ha nem pupillázhat és nincs szemmozgás - ez a statikus dinamikatartomány. Valós filmnézés közben én hajlok arra, hogy 16 blende körüli értéket tartsak valósnak, már csak abból kiindulva, hogy a 11 blendét látó DSLR-nél egy filmben jóval több világos részletet látok, ha a sötétre exponálom helyesen a kamerát. Na de mennyi az a 16 blende? Egyszerű: 2 a 16-on, azaz 65536.
Ez a szem filmezés közbeni dinamika érzékelési képessége. És ehhez nagyon-nagyon közel van egy VT vagy GT60 40.000:1-es kontrasztja. Ezért van az, hogy a VT60 feketéjét ténylegesen az esetek 98%-ban csont feketének látod filmezés közben.
Folytatva a gondolatmenetet az is látható, hogy efölötti dinamikatartománnyal nem tud mit kezdeni a szem. Ha a VT60 4000 nit fényt tudna kibocsátani, akkor a kontrasztja 1.212.121 : 1-hez lenne, ami 20 FÉ - azaz az emberi szemnek folyamatosan pupilláznia meg kémiai reakciókkal segítve kéne alkalmazkodnia a brutális megvilágításhoz. Ez fárasztó lenne és fájdalmas, pont azért mert a való világgal ellentétben a film bármikor mutathat teli fehéret és matta feketét. Aztán kezdj vele amit akarsz. Hát nem fogsz tudni
Utolsó indokom, hogy miért baromság ez az egész az az lenne, hogy ahhoz, hogy ilyen dinamikatartományt leírjunk digitálisan ahhoz nem lesz elég a mostani pár bites tárolás. Most ugye egy blu-ray lemezről 8 bit / csatornán jön a 4:2:0 kroma tömörített kép. Ahhoz hogy le tudd tárolni az említett dolby féle 20 blendés fényátfogást, és ne poszterizáltasd jobban mint most (tehát arról beszélek, hogy egy standard 6 blendés átfogású jelenet hogy jelenik meg a hatalmas 20 fényértéken leírható dinamikatered közepén), ahhoz egy kazal bitet fel kell menni csatornánként.
Ez nem új dolog, több mint egy évtizede velünk van a HDR fogalma - ide is pont ez kell. Csatornánként 32 biten le lehet írni bődületes dinamikatartományt - ezt hiívjuk valós HDR-nek - ez kell ide is. Na viszont ezzel van egy kis böki: RGB 96 bitet tárolunk RGB 24 helyett azaz pixelenként 3 byte helyett pixelenként 12-t. Ez pont 4x tárkapacitást követel - amire formátumot kéne kidolgozni, stb stb. Szerintem bukó ez az egész és pont semmi nem lesz belőle...Kicsit olyan érzésem van, mintha kitalálnák audióban, hogy tároljunk mostantól 96 biten mi is - és csináljunk olyan lemezeket, ahol a légyzümmögéstől kezdve az repülő sugárhajtóművének 140 decibeljéig bezárólag mindent rendesen írjuk le dinamikával és ezt hallgassa a paraszt a filmje alatt. Mennyire jó lenne
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Threant #70933 üzenetére
Én nem tudom neked milyen panasonic plazmád van - nekem 65VT60-am van - és még olyan mozit nem láttam ami minőségben többet nyújtana. Elképesztően szép a kép - messze kontrasztosabb, szebb színű mint egy mozi. A moziban hányok a LCD-s feketétől, attól, hogy többnyire beégések vannak a képen, attól, hogy exit lámpa, ilyen olyan nem kellő fények vannak egy csomó helyen. Ja és a kedves közönség is néha olyan, hogy úgy jövök, ki, hogy én már ehhez öreg vagyok....
Amennyiben a VT-t kb 2 méterről vagy max két és félről nézem akkor mindenképp jobb a vizuális élmény mint akármelyik moziban.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
-
hunspikey
őstag
A beépített lejátszóról ne is beszéljünk egy szót se.
Ha majd lesz rendes lejátszó, akkor tegyetek be elsőre egy kalibráló lemezt (fájlból is jó) ami a referencia fehéret és feketét segít kalibrálni. Ha látszik mindkettő akkor jöhet a Samsara.
Kérlek olvasd el a 62341-es számú hozzászólásomat!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
A válasz az, hogy igen létezhetnek olyan részletek amik nem jelennek meg.
Ennek vannak okai - főleg az, hogy egy olyan gammával ami elég szép gradációt ad a szemednek jólesően - az bizony annyira lapos alul, hogy hajlamos lenyelni egy két részletet. De ez minimális. RGB-ben beszélve az 1%-os szürkét már megmutatja, most ami ez alatt van az kit érdekel? Ott van - mert az anyagban pl Samsara vulkános jelenet benne van még a fél százalékos szürke is, tehát kb RGB 2,2,2 - de nem hiszem, hogy azt kellene látni, illetve úgy szeretem fogalmazni, hogy inkább legyen egy ütős tökös 2.4-es helyes gamma, mint az alsó 1%. Egyébként próbálja meg a barátod a 6-os brightness értéket és a 48-as kontrasztot. Nekem így a legoptimálisabb (2.4-es gamma, med panel drive természetesen)
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Igen, teljesen jól gondolod - mondjuk én a MED600-asomon a kontraszt csúszka emelésével a whiter-than-white értékeket szépen eldobom. Úgy sincs benne egy filmben sem, akkor meg miért ne nyerjek jelentősen általános brillanciát. Nekem a med a gyári alap 25-ös kontraszthoz képest 27-en megy. Ott jó a fehér szintem. Amúgy panel drive: közép, kontraszt 48, brightness +6, többi alapon. Teljesen filmszerű nagyon egészséges képet ad!
örülök, hogy közelebb kerültél - sőt megoldottad a kérdést
üdvözöllek!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
65VT60 és a ghost.
No kérem, pontosan megtudom most már mondani, hogy a VT60 mennyire ghost érzékeny, ugyanis tegnap sikerült majdnem szétcseszni a TV-t - egy 50-es szériás tutti nem bírta volna ki.
Történet:
Tegnap haza megyek munka és gyúrás után, esti programnak egy filmet terveztem. Bekapcsolom a TV-t, megy a t-home valamelyik tudományos adója - na persze egyből látom, hogy valami irgalmatlanul nincs rendben.
A bal felső sarokban hatalmas ívek, középen egy irgalmatlan világos vízszintes csík... Ajjaj - itt valami nagyon nem stimmel.
Egyből irány a fehérmosás- ez a leggyorsabb rutin csekk - és azonnal levegőért kapkodtam. Egy konkrét teljes beégett kép rajzolódott ki előttem - középen egy keretben mindenféle nyelvi feliratok, köztük az "English" világított a legjobban, de az összes nyelv szépen kontrasztosan olvasható volt. Most már láttam, hogy a bal felső ív az egy fűszál, és egyéb susnya... Na bazz - ennek annyi.
Nem kellett sok idő, hogy összerakjam a sztorit: napközben áramszünet volt - amikor visszajött a delej, a bluray lejátszó bekapcsolt, HDMI-n keresztül a TV is bekapcsolt - és szépen a Csingiling nyitó nyelvválasztó képernyője ment 4 órán keresztül - ekkor a TV kikapcsolt (legalább ezt sikerült beállítanom)
Na itt 20 perc nehézlégzés és anyázás következett ezt gondolom mindenki el tudja képzelni.
Mit van mit tenni - gondoltam mielőtt főbe lőném magam, megnézem múlik-e valamit is.
A csodálatos pókember 2-t raktam be- abban van annyi csiri-csáré kontrasztos színes szagos villogás, hogy pont jó lesz kicsit visszarendezni a panelt.
Hogy teljes legyen a hatás - feltekertem mindent agyig - ugyanis a gáz ilyenkor jobban megrángatásra kerül.
Ennek a kísérletnek több tanulsága is van:
Mivel senki nem használja magas panel drive-on a vt60-át, de nekem most explicit módon ez kellett és időm is volt, elszórakoztam egy kicsit vele - és megdöbbentő dolgokat találtam.
amiért senki nem használja az az, hogy egy rakat árnyalatot eldob a fényes panel drive - de csak látszólag!!!
Iszonyatos mennyiségű brightness kell neki és le kell venni a szaturációból is - de ha hiszitek ha nem némi dither zaj mellett brutális kontrasztos, helyes képet lehet abból kiszedni.
Helyes értékek (most a többiek ne anyázzanak, hogy lehet-e így hajtani egy VT60-at- nem tudom- aki szeretne már már OLED kontrasztot és leszarja, hogy a TV igen durván melegszik az próbálja ki - megdöbbentő )
Panel drive: magas (fehér ha jól emlékszem)
Minden segéd képjavítás: off
Gamma: 2.4
Brightness: +17
Szaturáció: kettőt lefelé az alapból
Élesség: 44
Kontraszt: 100 én így toltamOlyan képet kapsz amiben ott az a bizonyos 50.000 : 1-hez kontraszt (165 lm max fehér / 0.0033-as fekete), más kérdés, hogy borzasztóan túlzó az egész, de pl megnéztem a Samsarát csak úgy kíváncsiságból és hát azt kell mondjam, hogy amikor a 7 perc környékén kezdődik a film a főcím után, ott a stupáknál, na ott most éreztem először azt, hogy "ott" vagyok - ugyanis a reggeli fények voltak olyan erősek, mintha ott lettem volna. Érdekes élmény volt. Lehet, hogy kalibrálva még lenne is értelme - nem tudom.
Egyéb érdekes dolgok:
Poszterizációra, fals kontúringra érzékenyek figyelmébe ajánlom: ez a panel mód NEM csinálja ezeket - ezt nem is értem, hogy miért. Le ellenőriztem, és igaz: a med panel drivehoz képest árnyalatokban, tehát nagyon finom gradienseknél kevesebbet hoz, azt ditherrel pótolja, de cserébe nem poszterizál, minden világos mozgó él kajak rendesen végig ugrál a 23.976-os jitternek megfelelően, és nem lesz zöld az éle. Nem értem - de így van.
És most jöjjön a sztori vége: mire lement a pókember- a ghostnak nyoma sem maradt - nem is hittem el- néztem minden színű slide-ot- néztem minden féle lassan svenkelő filmet - nincs semmi de semmi - pedig én pixel geek vagyok Ma reggel újra csekkoltam - minden ok.
Meg kell, hogy állapítsam, hogy ez egy nagyon jó készülék, a kis bakim okán megint megismertem belőle valamit - pedig már azt hittem minden tudok róla.
Mondanom sem kell, hogy az input oldalról vezérelt bekapcsolást kiiktattam
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #71084 üzenetére
Hahaha - gondoltam, hogy nem fogod használni mint "default" - de érdekességkép az "egyéni" képmódot nyomd be úgy ahogy leírtam, aztán nézd meg a samsarát. A vulkán amikor hányja az izzó lávát - olyan új értelmet kap mint eddig semmikor. Döbbenetesen néz ki.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz benjonino #71092 üzenetére
A plazma alapvetően azért nagyon jó mert brutál a feketéje - ehhez képest egy jó plazma tud rendesen fényerőt is - és gyönyörű mély életteli színeket tud hozni - valamint technológiából adódóan kiváló a mozgásmegjelenítése.
Na ezek közül az összeset elég gyengén tudja az LG - sajnos van nála pl sokkal szebb LCD tv is - igaz az ár meg világbajnok - ha amúgy a méret vigasztal.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
-
hunspikey
őstag
válasz rappit4 #71096 üzenetére
attól függ mennyiért adják azt a g20-ast. Ha értelmes áron akkor jól jársz vele - bár ismert fekete emelkedési bajok voltak - mindegyiknek eléggé felment a feketéje 5000 óra alatt. Erre van hack - resetelni kell a belső üzemóra számlálót - neten megtalálod - de elég meredek pálya. Amúgy elég jó TV- LCD-ből csak 10x annyiért kapsz alternatívát.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz balisz #71106 üzenetére
Bőven elég - mint már írtam 100x én közép drive-ot használok 48-as kontraszttal - ez untig elég és filmszerű. Valamiért egyébként az írták külföldi kalibrátorok, hogy a fehér panel drive-ot nem is nagyon lehet egészségesre kalibrálni. Mondjuk emiatt még nem dobnám teljesen, ugyanis igenis vannak olyan filmek, amiknek jól állhat megint csak ugye ízlések.
Az egy nagyon érdekes kérdés, hogy akkor mi történik, ha fényerőben addig tolod csak, ami pont ugyan azt adja mint a sötét drive 50-je vagy a közép 48-ja (ezek egyenlőek) - tehát ezekkel azonosat állítasz. Viszont, a teljesen más megjelenítési módszer miatt lehet, hangsúlyozom, lehet, hogy van olyan szenárió amikor a pószterizáció mentessége illetve a fals kontúrozás mentessége miatt mégiscsak jó lehet, főleg, ha valaki kint van nézési távolságban a ditherzaj határon kívül. Ez azért érdekes lehet nem?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Teljesen megértelek, bár azt meg kell említeni, hogy te a low állás 0.007-es feketéje miatt és a max kicsavarható 95 lm/m2 fényerő miatt effektív kb 13500 : 1 - hez kontrasztot kapsz csak - miközben pontosan tudom, hogy mennyire szépen árnyal a TV- viszont hidd el nekem, hogy árnyalatposzterizál egy csomó szituációban - nekem emiatt felejtő. Ha akarod megadok egy pár jelenetet pl Oblivionból ahol kifejezetten rosszabb a low panel árnyalása mint a közép-é. Mindamellett, hogy valóban több a dither.
Közép drive-on viszont a feketéd 0.0033 és a fehéred akár 110 is lehet ami már helyből 33.000 :1 kontraszt!
A teli fehér, illetve a nagyon világos jelenetek se med drive-al, se fényes drive-al nem bántóak - aki ezt írja az nem tudja, hogy van PBL ami tök mindegy hová tekered úgy is leveszi a fényerőt - ez hatványozottan igaz a 65VT60-ra. Ami változik, az a részterhelt fehér jelenet - na ott simán el lehet érni a valós 115 lm/m2-t közép drive-on és 160 körül fényesen - már aki vakulni akar - vagy most jött LCD-ről.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz balisz #71114 üzenetére
Abszolút így van ahogy írtad. Mondjuk én tényleg megőrülök tőle, ha egy nem mozgó arc éle beposzterizál - szerintem ez kb a 8bites komputergrafika korát idézi - akkor inkább már egy nüansszal több dither - amit egyébként meg nem is látni 65 col esetén 2.5 méterről - illetve természetes rendes filmes hatása van - teljesen belefér nálam a képalkotásba. Amin még sokat fogok tesztelni az az, hogy lehet-e rendesen árnyalt képet kihozni a fehér drive-ból levett kontraszttal, esetleg némi gamma rángatással itt-ott. Ha igen - az hagyon érdekes és új távlatokat nyitna, mert bár még ditheresebb mint a közép drive, de nem fals kontúrozik - ami nálam világbajnok lenne. Inkább dither, mint bármilyen poszterizáció, zöld utánhúzás, meg fals kontúr. Nem tudom mit vált a drive amikor fehérre rakom, de egyértelműen komplett máshogy alkotja a képet - csak gyanítani tudom, hogy a már korábban boncolgatott focus field használat illetve sub-field használat aránya térhet el - emiatt máshogy jönnek ki az adott frame-rate-re számított képalkotó technikák belövési ideje/aránya.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Én sem hívnám ghost érzékenynek az esetem után a mostani VT-ket, mert melyik plazma bírná még ki azt, hogy 4 órán keresztül ment a kajak éles kontrasztos sárga nyelvválasztó menü keretestül mindenestül, majd ez egy két órás film alatt nyomtalanul eltűnt? Ezt az 50-es széria tutti nem bírta volna ki - hisz 2 óra retekklub már odakokszolt kb 2 hétre!!!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik plazma televíziókkal foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- LED / LCD TV topic topic
- Projektor topic topic
- Házimozi erősítő és minden, ami hozzá csatlakoztatható topic
- Házimozi belépőszinten topic
- Milyen asztali médialejátszót? topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Battlefield 2042
- Elektromos autók - motorok
- Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen