Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dezsi82

    tag

    válasz Directors #1633 üzenetére

    Szia!
    Igazából elég szerencsés a helyzeted, mert a végálláskapcsolók pillatatnyi helyzetéből mindig tudod mi legyen a következő lépés. Én nem fogok neked rajzot csinálni, igyekezz magad megcsinálni, de egy kis segítség:
    A 2.0 henger gyakorlatilag együtt mozog az 1.0 hengerrel. Tehát megcsinálhatod azt, hogy a 2.0 hengert ugyanarra az ágra kötöd rá mint az 1.0 hengert csak a hengerbe bekötés előtt berakod az előre menő ágba az 1.0 kint végálláskapcsolót, a hátra menőbe pedig az 1.0 hátul végálláskapcsolót.
    A 3.0 szelepének előre menő ága akkor kapjon vezérlést, ha 1.0 hátul és 2.0 elöl van. Hátra pedig ha 3.0 elöl van és 2.0 hátul.
    Az 1.0 akkor menjen előre, ha minden henger hátul van és nyomnak egy kétkezes startot (két gomb sorba kötve). Ezt a startot öntartásban kell megcsinálni, a tartó ágba legyen az üzemmódválasztó kapcsoló. Akkor menjen hátra, ha 2.0 kint van.
    A tápelvételes stop szerintem nem nagy dolog, valahova berakod egy közös tápba, hogy szakítsa meg az összeset. Az alaphelyzetes stopnál pedig minden hengernél benyomod a hátramenő ágba és annyi. De ennek a stopnak meg kell szakítania az automata öntartást is.
    És persze remélem, hogy iskola feladat, mert iparban egy ilyet pneumatikával összehozni minimum ostobaság, főleg ha meg kell felelni a szabványoknak. A kétkezes indítás nem egyszerűen két sorba kötött nyomógomb, annál sokkal többről van szó. Nem beszélve az egyéb üzemközbeni kérdésekről.
    Remélem tudtam segíteni.

  • Dezsi82

    tag

    válasz Directors #1633 üzenetére

    Szia!
    Mégiscsak rajzoltam neked valamit.
    A lényeg:
    -megnyomod 1 ciklus gomb, vagy folyamatos gomb
    -ha 1.0 és 2.0 alaphelyzeten vannak, akkor 1.0 kimegy. Amikor elindul kifele, akkor az a1 már kap táplevegőt, de csak akkor adja rá a 2.0-ra ha az 1.0 kiért. Ha kiért az 1.0, akkor elindul 2.0. Ha kiért 2.0, akkor a b1 visszabillenti a szelepet, 1.0 elindul vissza, és ekkor már a 2.0 vissza szelepe kap tápot, de a vezérlést majd a0 adja meg neki. Ha 1.0 visszaért, akkor 2.0 visszaindul, és egyből 3.0 is elindul kifele. Ha 3.0 kiért, c1 megvezérli a 3.0 szelepét a vissza irányba, de c1 csak akkor kap tápot, ha 2.0 visszaért. A stop elveszi a tápot a két vezérlőszeleptől. A ciklus stop pedig visszabillenti a folyamatos szelepet, és alaphelyzeten áll meg az össze munkahenger. Igaz 3.0-nak nincs alaphelyzet érzékelése.
    Lehet a jelekben kis hibák vannak, de rég foglalkoztam pneumatikával.
    Ja és most látom, hogy a kétkezes indítás nincs benne. Bár igazából nem is értem, hogy akkor most 2×kétkezes indítás van, vagy üzemválasztó, de ezt már csak megoldod magad is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák