Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Ismét mozgásban a Where Winds Meet
gp A kínai történelem és mitológia ihlette nyílt világú akció-RPG alkotás még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szirty
őstag
válasz sörösló #4152 üzenetére
Üdv sörösló és Pifu!
Nem akarok vitatkozni, nincs is min igazán, egyetérteni jöttem! :-)
sörösló! Azzal együtt,hogy teljesen egyetértek mindazzal amit írtál megjegyzem,hogy Pifu is elég jól összefoglalta a biztonsági vészleállítás néhány alapvetését.Kivétel mindig van, egy emelőgépet sem lehet úgy leállítani hogy hagyjuk lezuhanni a terhet, ez nyilvánvaló.
Globális statisztikai alapon mégis messze az a leggyakoribb alkalmazás, amikor a motort (esetleg a hajtásvezérlővel együtt) szelepet, miegymást egyszerűen lekapcsoljuk az energiaátvivő hálózatról.
De nem kizárólag és minden esetben. És itt jössz te :-) Nem biztos hogy erőműben célszerű a hűtőszivattyúval is így bánni, stb, stb.Ezt is az alapoknál érdemes kezdeni és nem az összetettsége csúcsán.
-
Szirty
őstag
válasz sörösló #4152 üzenetére
Üdv!
"A Vész-Stop kör mindig soros kiépítésű, még a sokszázéves gépeken is! "
Főleg azokon. De mint szinte minden alól, ez alól is van kivétel.
Pl. vannak olyan elkerített veszélyes terek, amikbe és belőlük ki üzemszerűen járkálnak a munkadarabok, vagy rakatok. Ha nincs a szállító pályán rakat, akkor annak helyén az ember be tud sétálni. Tegyünk biztonsági fényfüggönyt! De akkor a gép saját magán alkalmaz vészleállítást, amikor jön a kész rakat és keresztezi a fénysugarat. Akkor tegyünk bypass fotocellát. A rakat üzemszerűen eltakarja mindkét bypass fotocellát, amik ha egyszerre vannak eltakarva, akkor párhuzamosan áthidalja, azaz hatástalanítja a biztonsági fényfüggönyt. A bypass fotocellák pedig úgy vannak elhelyezve, hogy a sugár egy keresztet írjon le több méteres fesztávval. Így egy ember nem tudja sem véletlenül, sem szándékosan úgy eltakarni őket, hogy az hatástalanítsa a biztonsági leállítást. Kivéve ha az ember tudja hogy működik a bypass és egyszerűen munkavédelmi kesztyűt húz a bypass fotocellákra, vagy rongyot dob a prizmákra. (A gépkezelők rendkívül találékonyak)
Vagy van olyan veszélyes tér, amiben a gépkezelő egyszerűen kénytelen dolgozni. Pl. nyomdaipari gép, ahol hatalmas papírtekercs fogy. A tekercs környéke elkerített, biztonsági ajtó, azon reteszelt biztonsági végállás, vész gomb minden oldalról, bent is, fényfüggöny, stb.
De a tekercset cserélnie kell ha kifogy. Feltesz egyet targoncával és be kell neki fűznie. Ilyenkor a mozgó gépbe fűzi be, álló gépbe nem lehet. Akkor jön a deadman switch.
Aki nem tudja annak írom le röviden hogy ez egy olyan (többnyire vezetékes) hordozható biztonsági eszköz, amin van egy több fokozatú nyomó kapcsoló. Félig kell benyomni. Ha teljesen benyomják vagy elengedik akkor szakít.
A kezelő a gépet beállító módba kapcsolja, ilyenkor lassabb minden mozgás. Kinyitja az ajtót, átmegy a fényfüggönyön és közben viszi magával a a deadman switchet és nyomja félig. Ezzel áthidalja a biztonsági rendszert párhuzamosan (és persze ideiglenesen).Vagy képzeljünk el egy gépet, amit robot szolgál ki. A robot körbe van kerítve, külön biztonsági cellában dolgozik. De van egy üzemmód, amikor a gépet ember is kiszolgálhatja. Ilyenkor a robot ki van kapcsolva. A kiszolgált gépen van egy fényfüggöny, ami védi az embert. Ha belenyúl a gépbe, akkor vészleállítás történik. Ám ha a robot szolgálja ki, akkor nem állhat meg a fényfüggönyre, így a robot üzemmód a fényfüggönyt párhuzamosan áthidalja.
Ellentétes feltételeknek kell egyszerre megfelelni, ezért (is) sok a herce-hurca ebben a témában.
-
KB.Pifu
tag
válasz sörösló #4152 üzenetére
szia!
Jó hogy emlékeztettél erre, el is felejtettem, hogy bizonyos létezik az a bizonyos fékellenállás és ráadásul jó okkal.
Lehet én túlreagálom a dolgot, de például nem szívesen mennék pályakezdőként olyan üzembe, ahol nagyobb a felelősség és emberélet múlhat rajta, nekem egyelőre a pneumatikus összeszerelő gépek és robotcellák a megcélzott kategória.
Ezért hoztam fel a safety témát, mert méltánytalanul elhanyagolt szerintem. Bármelyik cég túléli ha valaki véletlen összetör egy-két 150 ezer forintos munkahengert, de csak egyszer törjön el valakinek a keze vagy sérüljön meg és azt évekig emlegetni fogják.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Mini-ITX
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Eredeti játékok OFF topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- E-roller topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- EAFC 24
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
- Apple MacBook Pro 16,2" M3 MAX - mrw33mg/a, új, bontatlan gyári garancia
- Lenovo Legion 5 pro Ryzen 5 5600H RTX 3060 16GB Ram 500gb+1TB NVMe SSD 165hz 2k kijelző
- Corsair VENGEANCE RGB PRO 16GB 3200MHz
- GIGABYTE H310M H
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest