Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fiery

    veterán

    Pontosan ugyanez a problema az OpenCL-lel is: ott is a gyartok irjak meg a forditas mindket lepcsojehez a forditoprogramot, es pakoljak be a sajat video driverukbe. Tobb-kevesebb sikerrel mukodik ez a modell. A HSA talan segit ezen a helyzeten, majd meglatjuk.

    [ Szerkesztve ]

  • buherton

    őstag

    Nagyon remélem, hogy az elhangzott véleményeket valaki meghallja és beáll az OpenGL mögé (pl. Valve) és kijavítják. Ez a DirectX hegemónia egyáltalán nem előnyös az MS-en kívül senkinek sem. Szeretnék Linuxon játszani, és szeretnék bizonyos programokat is Linuxon használni.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • con_di_B

    tag

    válasz Fiery #1 üzenetére

    Nem kell hozza HSA, a SPIR a szabvanyos megoldas erre. Persze annyibol az sem, hogy a generalast nem szabvanyositja, de ez csak elvi dolog, a gyakorlatban mindenki ugyanazt az egy szem szenne patchelt Clang verziot fogja hasznalni.

    Az, hogy a GLSL-hez miert nem lett SPIR, az mar szomorubb, ugy altalaban,

  • con_di_B

    tag

    Azert a teljes igazsaghoz hozzatartozik, hogy amennyire tudom, GLSL-hez is elerhetoek validatorok, szoval ellenorizheto, hogy jolformalt-e a forraskod.

    Az mas kerdes, hogy erre hivatkozva nehezen kerhetsz javitast egy gyartotol, h "bocs, egy open-source validator szerint az implementaciotok nem eszi meg a total jo kis GLSL kodomat", de azert a gyakorlat meg mindig azt mutatja, hogy bar amit irnak a legtobb ilyen blogon, hogy az implementaciok nem tokeletesek, enyhen szolva sem, ha most kell nullarol irni uj implementaciot, azzal talalja szemben magat az ember, hogy egy helyes (es szigoru) implementacion kb. semmilyen program nem fut el, mert maguk a programok meg messzebb vannakk attol, amit a specifikacio megenged.

    Nem tudom azota mi a helyzet, de amit pl. a hudenagy OpenGL apostol Rage command streamjeibol lattam/hallottam, az semelyik OpenGL verzio szerint sem volt helyes, aztan mivel ezen kivul nem is nagyon tudsz OpenGL-es jatekot mondani desktopon, szerencsetlen driver fejlesztoknek nyilvan muszaj kompatibilisnek lenni. OpenGL fronton meg altalaban az van szabvanyosnak tekintve, ami megy NVIDIA-n, ami pedig egy "hibaturo" implementacio, ertsd, megeszik barmit, ha jo, ha nem.

    Szoval, ez valojaban egy tyuk vagy a tojas problema, egyik fel sem volt eleg tokos ahhoz, hogy tartsa magat a szabvanyokhoz - ami persze sok esetben tenyleg nincs tul jol specifikalva. Ezzel egyutt en meg mindig inkabb a normalisabb specifkacioban hinnek, mint a kozpontositasban, de teny, h a valosaghoz az MS fele modell all kozelebb, de hozza kell tennem, h sajnos, mert egyik felnek sem lett volna olyan rohadt nehez a) elolvasni a specifikacio (RTFM) b) idoben szolni, ha valami nincs benne specifikalva, amit specifikalni kene (RTFM in time).

    Praktikus szempontok kimaradtak meg (nem tudom az eredetu blogokba emlitettek-e), de a masik nagy baj a forraskod alapu forditassal, hogy nem tudod vedeni a szellemi tulajdonodat, mert egy nulldriverrel barmelyik paraszt ellophatja a shadereidet. Persze ez a jatekokban nem annyira problemas, mert ott eleve nagyjabol trivialis kodok vannak, de pl. GPGPU vonalon a lenyeg van kernelkod szinten, es ott ez sokaig hatraltato tenyezo is volt. Lehet, ugy donteni, hogy opens-source vagy, de technikailag kotelezo azert ne legyen.

    [ Szerkesztve ]

  • jacint78

    addikt

    Érdekes, én eddig OpenGL alatt futó játékoknál láttam a legkevesebb megakadást (általában egyáltalán nem akadnak), ellenben a direktiksz...

    type your text here..

  • SylverR

    senior tag

    válasz jacint78 #6 üzenetére

    Én csak ellenpéldát tudok.
    Eredeti UT régen el se indult nekem OGL-be, csak DX-be.
    Google Earth OpenGL-be lassabb.
    És a Stellarium nevű program is borzasztó gépigényű. Az OGL nagyon nem a szívem csücske.
    Egyedül a Screamer 4x4-be volt szebb a grafika OGL alatt, de nem gyorsabb. :U

    Nem!

  • vinibali

    őstag

    válasz jacint78 #6 üzenetére

    elég rég lehetett, mert ma már csak elvétve lehet látni DX és OGL-es porttal rendelkező játékokat :F

    BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/

  • jacint78

    addikt

    válasz vinibali #8 üzenetére

    Nem kell, hogy mindkettő legyen, az OpenGL mindíg is sokkal gördülékenyebb volt, mint a DX.

    SylverR

    A legkevésbbé sem a játékok szépségéről volt szó és a többi felsorolt programot sem nevezném játéknak... :F

    Eredeti UT régen el se indult nekem OGL-be, csak DX-be.

    Nem hinném, hogy ez releváns lenne..

    [ Szerkesztve ]

    type your text here..

  • Tybee000

    aktív tag

    válasz jacint78 #9 üzenetére

    mondj már példát mert így a semmibe beszélni könnyű

  • jacint78

    addikt

    válasz Tybee000 #10 üzenetére

    Soroljam fel a CS1.6-tól kezdve a COD-on át a Riddick-ig :F Minek, mi nem egyértelmű? Egyik OpenGL-es játék sem volt akadozós még a péhármas gépemen sem annó, nem úgy, mint a DX-es játékok. Mafia, Bf2 összevissza laggoltak, akadozak, a DX-es COD-ok (2+) szintén szerettek megakadozni néha, GTA játékokról ne is beszéljünk.

    A mai nagy déiksz tizenegyes játékok alá bármilyen gépet raksz, mindíg megakadnak olykor, legfeljebb nem olyan sűrün és nem annyira.

    A riddick-et mindíg imádtam, százszor végijátszottam, mindeféle masinán ( a mostanin is) és szerintem egyszer nem láttam még megtorpanni azt a játékot, max, ha kifagyott a VGA, de az más.

    [ Szerkesztve ]

    type your text here..

  • O_L_I

    őstag

    Én eddig abban a hitben éltem, hogy az OGL ugyan olyan jó ha nem jobb min a DX csak éppen az MS úthenger elnyomva tartja.
    Mikor felröppentek a SteamOS hírek meg is örültem, hogy végre megint lesznek OGL-es címek mert hát akkor majd jobb lesz OGL-re fejleszteni mert az jó lesz Win meg SteamOS alatt is.
    Erre kiderül, hogy nem is olyan jó az a OpenGL... ( de ezt a Valve eddig nem tudta? )

    (vagy ezek a problémák semmivel sem nagyobbak mint amik amúgy a DX-ben is vannak csak éppen most divat ekézni a graf APIkat :DDD )

    [ Szerkesztve ]

  • FLATRONW

    őstag

    válasz O_L_I #12 üzenetére

    Egyesek szerint ami nem low-level, az már el is áshatja magát. :)

  • Meteorhead

    aktív tag

    válasz con_di_B #4 üzenetére

    SPIR is elsősorban azért született, hogy Adobe és társainak könnyebb dolga legyen a saját transzkódoló kerneleit kiadni a saját programjaiban.

    Én csak minimalista OpenGL programozó vagyok, de mire az ember megtanulja a fix funkciós pipeline-t használni, igazán nem sok hozzátenni egy alacsony(abb) szintű API-t is a tanuláshoz. OpenGL-nek számomra két óriási hibája van csak:

    - A hibakezelése tényleg archaikus és katasztrófális. Az ember tényleg nem tudja, hogy mit is gondoltak, hogyan kell atz használni.
    - Mire kapsz egy valud context-tet, addigra megőszültél, és vagy csináltál magadnak egy dependencyt valami context kezelőre, vagy írtál 800-1000 sor kódot, mire Windows-Linuxon lekezeltél minden esetet (és elment 3 hét fejlesztési idő, és MÉG EL SEM KEZDTÉL OPENGL KÓDOT ÍRNI!)

    Tényleg ráférne egy erős ráncfelvarrás, mert ezek a dolgok a legmélyére vannak beleégetve az API-nak. Kellene egy OpenCL-szerű ABI, legyen gl_context típus, meg gl_device és társai... és legyen DX12-höz hasonlóan vékony, kevesebb validációval.

    ...szerintem. Persze nekem nagyon elemi szinten van csak rálátásom.

  • orbano

    félisten

    válasz O_L_I #12 üzenetére

    szerintem jól látod a helyzetet :) kijött a Mantle aztán most kinyílt a csipája minden programozónak, és elkezdenek mindent fikázni persze ezek ugyanazok a programozók, akik nem képesek kiadni egy stabil működő játékot határidőre (ami egyébként érthető a körülmények között), de ugyanezt elvárnák az API-t fejlesztő kollégáktól :)

    A vér nem válik VAZZE!™

  • #65675776

    törölt tag

    válasz jacint78 #11 üzenetére

    Szóval ezer éves motorok teljesítményét veted össze a maiakkal? Az teljesen releváns ám. Amásk probléma, amikor elbarmolt portokat vetsz össze alapvetően natívan PC-re írtakkal. A mai játékok többségének a portolás minősége a fő problémája.

    O_L_I: Miért ne tudta volna a Valve? Gondolod véletlenül írták a Source-t elsődlegesen inkább DX-ben, minthogy a GoldSource mintájára Az OGL lett volna a fő csapás? Azért a HL-t DX-re állítva látszott, hogy az csak egy félszívvel megírt DX kód.

  • ddaydome

    senior tag

    Sziasztok!

    A programozáshoz én nem értek, de arra még emlékszem, amikor a 3DFX-re (GLide nyelvre) volt mint optimalizálva és ha más kártyád volt, akkor búcsút mondhattál a játékoknak. Aztán valahogy a DirectX előtérbe került és már mindegy volt kb. hogy Nvidia, S3, vagy Ati volt, a lényeg a DX kompatibilitás volt (meg a jó meghajtó). Tehát kaptak egy közös valamit, ami mindenkinek a hasznára vált, legyen az illető felhasználó vagy fejlesztő. Aztán most megint megy a sírás, hogy alacsonyabb hozzáférés kell, hiba nélkül, de nem nagyon van a Mantle-t kivéve. Amúgy szerintem a sok programozó elgondolkodhatna azon, hogy miért nem sikerült a Linux történetében olyan kimagasló fejlesztés, ami a szórakoztatóiparnak is kedvére lenne.

    "Ha meg kell b...ódni, akkor meg kell b...ódni......."

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz O_L_I #12 üzenetére

    Nyilván tudja a Valve, hogy "mire képes" az OGL, de a Steambox elsősorban a Valve érdekeiről szól, nem arról, hogy mivel tud "többet" nyújtani a dolog a fejlesztőknek illetve a játékosoknak, így számukra a Steamboc koncepcióban nem a technológia megfontolások voltak a döntőek...

    Az OGL itt van már vagy 15+ éve, mindenféle híresztelésekkel szemben a Windows eléggé nyílt, ráadásul egyszéges plattform, ha az OGL AAA-játékfejlesztés terén érdemben jobb lenne mint a DX, akkor nyilván bőségesen fejlesztenének/fejlesztettek volna játékokat OGL-re, de ez látványosan nem történt meg, és nem azért mert a MS komoly akadályokat gördített vona az API útjába.

    A mérleg egyik serpenyőjében van egy platform amire készült már 1000+ AAA játék és folyamatosan készülnek az újak, a másik serpenyőben pedig van egy platform amire készült fél tucat játék további fél tucatot pedig átportoltak, de nem nagyon jön ki rendszeresen semmi. Kérem tegyék meg tétjeiket :))

    J.

  • pakriksz

    őstag

    válasz Tybee000 #10 üzenetére

    én mondok. earth 2150: kb dupla FPS opengl-ben a directx-hez képest
    il-2 FB+pacific fighters és a többi kieg: opengl-ben tükröződő, hullámzó vízfelület, fejlett fényeffektek, directx-ben semmi ilyen. (ez már modernebb shader model 3.0-t használó játék volt)
    screamer 4x4 megint csak sokkal több FPS opengl-en, ugyan olyan képminőséggel.

    Bizony a DX a microsoft nyomásának köszönhetően győzött(ugyanis akkor terjedt el a DX amikor még egyértelműen gagyibb volt az openGL-nél, és pl a fent említett shaderek sem léteztek még), így viszont az opengl nem volt erős fejlődésre kényszerítve, ugyanis tök mindegy mit csináltak, a microsoft ellen nem tehettek semmit, a profi programoknak meg jó volt így is.
    De ugyan ott van mégis mint a dx, mert az is megy a kukába, ugyanis dx12-nek semmi köze nincs az előzőekhez, max kozmetikailag lesz (ismerős nevű utasítások). Még annyira sincs köze mint a dx10/11-nek a 9-hez, pedig ott is a felét újraírták, még sem volt jó semmire.

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • Tybee000

    aktív tag

    válasz pakriksz #19 üzenetére

    legyen viszont a DX12 megjelenése után újra iszonyat hátrányban lesz az opengl

  • orbano

    félisten

    válasz pakriksz #19 üzenetére

    uhh de régi címek :) de azért akkoriban is utálatos volt már az ogl (is), a hatezerféle extensionnel. ha időben akartál használni egy új featuret, akkor mindig rákényszerültél, hogy külön írjál egy NV és egy ATI verziósat, mert egy örökkévalóság volt mire legalább kapott egy ARB "plecsnit" :N

    A vér nem válik VAZZE!™

  • jacint78

    addikt

    válasz #65675776 #16 üzenetére

    Szóval ezer éves motorok teljesítményét veted össze a maiakkal?

    Nem, a korabeli és a mai DX-ek is akadoznak, a korabeli OpenGL nem akadozott, mai nem nagyon van. Minden amit felsoroltam egy időben készült és igencsak reprezentatív a minta. Mindíg is jobban futottak az OpenGL játékok, ha pedig valami kis, optimalizálatlan játékról volt szó, ahol mindkét mód elérhető volt (kamion szimulátor stb., akkor aztán főleg és ezeknél egyenlő esélyekkel indult mindkét API.

    [ Szerkesztve ]

    type your text here..

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz jacint78 #22 üzenetére

    Nem, a korabeli és a mai DX-ek is akadoznak

    Azt az i5-760-at cseréld le egy aktuális procira, kezd eljárni fölötte az idő, GTX580-al pedig már nem kéne az ultra beállításokat eröltetni, jó lesz a high is, bár néhol még bírja a Very high-t. Meglásd utánna nem lesz akadozás...

    J.

  • jacint78

    addikt

    válasz joysefke #23 üzenetére

    Ha visszaálllítom a grafikát, akkor méginkább feltűnő a megakadás és ki beszélt itt bármiféle ultra beállításról, vagy most mivan? Elég furcsaságokat írkálsz te folyamat, mintha másik topikban lennél :F Volt ennél bivalyabb gépem is és akkor is ugyanez volt..

    Mellesleg ez a processzor, ilyen órajeleken, ilyen alacsony időzítések mellett, elég sok mai, alap órajeles I5-öt megeszik reggelire, de még néhány i7-et is..

    type your text here..

  • O_L_I

    őstag

    válasz jacint78 #24 üzenetére

    Azért azt halványan ugyan de elképzelhetőnek tartom, hogyha minden DX-es játék konfigtól és beállítástól függetleünl laggolna avvall zért tele lenne az internet.
    Én nagyon hárklis vagyok mind az FPS-re (30 de inkább 40 a mint élvezetesenek tartok) mind a mikrolaggokra de mostanában az egyetlen játék amiben tapasztaltam ilyesmit az a Thief volt.
    Régebben a BF2 csinált ilyet ahol rá is fogtam a játékra mert ahogy te is mondod részletességtől és felbontástól függetlenül csinálta de mikor egy év múlva elővettem, friss OP kicsit más konfig alatt láss csodát megszünt a jelenség.
    Egy szó mint száz A HIBA AZ ÖN KÉSZÜLÉKÉBEN VAN (legalább is az esetek 90%-ban)

  • #65675776

    törölt tag

    válasz jacint78 #22 üzenetére

    Érdekes, nekem Q3 motoros játékok is előszeretettel akadoztak. Még X850XT-n is, ami azért finoman fogalmazva is bőséggel elég nekik. Haveromnál Ti4200-on a CoD meg olyan rendszeresen fosta össze magát, mint a hasmenéses tehéncsorda.

    Biztos vagy benne, hogy egyenlő eséllyel indult a két API? Mert hiába van a HL-ben is DX és OGL is, a DX kód láthatón csak azért van, hogy legyen. Érezhetően töredéknyi időt sem fordítottak a fejlesztésére az OGL rendererrel összehasonlítva. Persze, hogy OGL-ben jobban fut. Szóval szó sincs egyenlő esélyekről. Talán a Star Citizen esetén majd el lehet mondani ezt.

  • jacint78

    addikt

    válasz #65675776 #26 üzenetére

    Érdekes az utsó két hozzászólásban lévőket sosem tapasztaltam. :DD

    Egyébként az ATI annakidelyén sem volt más, mint ma az AMD. Én is azt hittem, hogy a mikroakadás teljesen normális dolog, persze annó én is ATI kártyákkal játszottam, mert azok voltak a jobbak, majd megláttam havernál, hogy milyen szépen mennek a játékok a dzsíforce-on.. Aztán azért megpróbáltam a X1950-et, később mindeféle HD-kat és kösz nem, azóta az AMD nálam abszolút nem alternatíva.

    type your text here..

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz jacint78 #24 üzenetére

    Talán el kéne még egyszer olvasni az irományaidat mielőtt elpostolod őket, legalábbis azokat amelyeket komolyan gondolsz, akkor nem sülnének ki ilyen butaságok. Egy 3,75GHz-es i5-760 gyorsabb mint bármelyik mai _asztali_ i5? Sőtt, hogy megeszi reggelire? :U Bármelyik asztali, nem T-s négymagos Haswell megeszi reggelire...

    Előhozol két darab 15 éves játékot bizonyítani, hogy mennyivel jobban futnak OGL-en a játékok mint DX-en. No comment. Azóta vol 1000+ darab AAA játék DX-re és fél-egy tucat OGL-re. Ráadásul mindkettő API már ki tudja hány főverziót lépett azóta (DX 6.1 vs DX11.2)

    J.

    [ Szerkesztve ]

  • SylverR

    senior tag

    válasz jacint78 #27 üzenetére

    Érdekes egy emberke vagy. :U
    Felhozod példaként a CS-t, majd elutasítod az én példám, az UT-t.
    Nem releváns? Miért is nem? Mert 1 évvel később jelent meg?
    Szimplán tény, hogy annak az OGL-je nem nagyon akart beindulni az ATi kártyán.

    Ezen túl, pedig miért nem jó példának a Stellarium és a Google Earth? Mert nem játék? Dehát éppen ez a jó bennük. Nem kell a procinak Ai-t, kollóziós boxokat, scripteket számolgatni. Sem hangefektet. Így kizárt, hogy procilimit miatt legyen lassú az OGL. Ráadásul rohadt egyszerű a grafikai kód mindkettőnél, működnie kellene bármilyen alap VGA-n manapság már. Főleg az APU-mon található IGP-n. De nem. Alig gyorsabb a Stellarium most, mint a 9600XT-n volt. Pedig vártam volna tőle, hogy 75 fps-sel kipörögjön. De nem.
    Google Earth meg azért lényeges, mert van benne DX és OGL is. S érdekes módon azt tapasztaltam, hogy amint átraktam DX-be, máris kevésbé akadt, és gyorsabban futott.

    Az meg, hogy neked minden ATi kártya mikrolaggol...
    Tudod mit tapasztaltam nVidiától? Hogy annyit mókolnak azokon a drivereken, hogy megtudják verni a Radeonokat, hogy úgy átírják a kódokat, hogy a régi játékok el sem indulnak, vagy lehetetlen hibákat produkálnak. Ha régi játékokkal akarsz játszani, kizárólag a Radeon lehet a partnered. ;)

    Nem!

  • O_L_I

    őstag

    válasz joysefke #28 üzenetére

    "Nyugtasson" a tudat, hogy az ilyen és ehhez hasonló hsz-ek és az erre érkező repostok töltik meg a PH egy jelentős részét :)
    Az itt töltött bő 10 év alatt arra jöttem rá, hogy mikor valaki postol valami égbekiáltó butaságot ami a legtöbb esetben rögtön hsz. áradatot indít el amiben próbáják az illetőt szakmai és kevésbé szakmai érvekkel meggyőzni az ellenkezőjéről, az esetek csak elenyésző hányadában végződik azzal az a bizonyos illető belátja, hogy legalább is nem bizos, hogy neki van igaza.
    Viszont ezzel együtt is lénygesen kevesebb hülyeséget olvasok itt mint néhány külföldi fórumon.

  • FLATRONW

    őstag

    válasz SylverR #29 üzenetére

    Én pont az ellenkezőjét tapasztaltam a Radeonok-kel. Olyan sok beta driver jön ki, hogy a fejlet GCN-es GPU-kat némi előnyben tudják tartani, hogy a régi játékok el sem indulnak rajta. Azonban ez a részemről lehet felhasználói hiba is, ahogy a GeForce-ok esetén is. Az én tapasztalataim szerint ha régi játékokkal akarsz játszani, akkor kizárólag GeForce lehet a partnered. ;)

  • jacint78

    addikt

    válasz joysefke #28 üzenetére

    Alap órajelen? Biztos, hogy nem néz már alapórajeles teszteket :W +1GHz van ráemelve és CL8-as ramok vannak mellette, egy alap max 1600-as ramos és gyári órajeles i5 ellen igenis versenybeszáll.

    Max a CS 1.6 olyan öreg, a többi, amit felhoztam nem. Tehát kettőből kettő nem igaz.

    SylverR

    Felhozod példaként a CS-t, majd elutasítod az én példám, az UT-t.

    Hiba volt részemről a CS-t felhozni, ez igaz. :R

    Tudod mit tapasztaltam nVidiától? Hogy annyit mókolnak azokon a drivereken, hogy megtudják verni a Radeonokat, hogy úgy átírják a kódokat, hogy a régi játékok el sem indulnak, vagy lehetetlen hibákat produkálnak. Ha régi játékokkal akarsz játszani, kizárólag a Radeon lehet a partnered.

    Ezen röhög a végbelem :DD

    Az, hogy optimalizálják a drivert néhány játékhoz nem hiszem, hogy bűn lenne és az AMD is írhatna végre egy normális drivert, mert az még amióta léteznek, nem sikerült nekik.

    Ja és a BF3 mellett csak öreg játékok vannak a gépemen, most épp a GTA3 és a mafia, mivel semmilyen új játék nem fogott meg már vagy 6 éve, ezért adtam el annó a hightech gépemet, szóval köszönik szépen, de nagyonjól mennek a régi játékok. Annó a 8800Gt-vel még a 265-ös driverek környékén valóban voltak problémák régi játékokkal, ez tény, meg is lepődtem, hogy az 580-on mennyire jól mennek a régi játékok a legújabb driverrel. Volt HD 4xxx-em és mindegyik driverrel másik játék indult el és az X1950-nél is már babrálni kellett a drivereket, mert valami a 7.11-el ment rendesen, valami meg az épp aktuális újjal is ment normálisan..

    Mivel régi játékokkal játszok, van tapasztalatom ezen a téren.

    daa-raa

    A régi játékok nem futásáért tipikusan az újabbnál újabb OGL kiegészítések felelősek.

    Állítgatnom is kellett az OpenGL verziót régebben a riva tunerrel nvidia-nál. Viszont az AMD-nél a Dx-es jáátékokkal volt a legtöbb gond.

    Az, hogy nálad nem jelentkeznek problémák nem jelenti azt, hogy nem is léteznek. Talán nem csőlátóan kellene szemlélni a dolgokat..

    Igazad van, nekem csupán ezek voltak a tapasztalataim, de gyanítom, hogy nem sokan játszotok azokkal amikkel én a mai napig. :)

    [ Szerkesztve ]

    type your text here..

  • #65675776

    törölt tag

    válasz jacint78 #27 üzenetére

    Az, hogy nálad nem jelentkeznek problémák nem jelenti azt, hogy nem is léteznek. Talán nem csőlátóan kellene szemlélni a dolgokat.

    "annakidelyén" - Ez tetszik.

    FLATRONW: A régi játékok nem futásáért tipikusan az újabbnál újabb OGL kiegészítések felelősek. És nem csak AMD oldalon fordul ez elő. Ugyan úgy jelen vannak nV-nél is. Ahogy jön egy újabb OGL verzió és beleépítik a driverbe pár régebbi játék működésképtelenné válik. Volt egy kb fél éves időszak, amikor a legfrissebb driverekkel sem GF-okon, sem Radeonokon nem futott egyetlen egy Q3 motoros játék sem. Pár hónap alatt megírta hozzá mind a két cég az optimalizációkat, azóta megint mennek.

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz jacint78 #32 üzenetére

    Igen, alapórajelen, mégis hol, a nem-K-s procikat nem lehet húzni? A legkissebb asztali i5 Haswell a 4430
    3GHz alap, 3,2GHz turbó (nem, ez nem értelmes választás, mert alig drágábban lehet gyorsabbat kapni, de ugye én a legkissebbről beszélek). 3GHz-en játékokban meg fogja verni a 3,75-re húzott i5-760-at...

    Haswellből az értelmes választás (aktuális árak fügvényében) meg mondjuk egy 4570-4670 lenne. Azoknak a turbója meg majdnem eléri a húzott 760 órajelét, persze lényegesen magasabb IPC (órajel-hatékonyság) mellett...

    A CL8-as ramokat meg a kalapodra tűzheted, nekem is olyanom van, gyakorlatilag játékoknak semmit nem számít.

    J.

  • SylverR

    senior tag

    válasz jacint78 #32 üzenetére

    Na, ezen meg az én vakbelem röhög. :U
    Szerintem driver-téren pont, hogy az ATi jobb. Mindig is ők voltak a jobbak.
    Egyetlen egy alkalommal adtak ki anno hibás drivert, de azonnal jött is egy hotfix másnap. Illetve az utóbbi időszakban egyszer hallottam, hogy fekete képernyő volt egy driver alatt.
    Ezzel szemben nVidia alatt volt már olyan driver is, amitől leégtek a GPU-k.
    Úgyhogy nem adok igazat. ;]

    Mellesleg mióta megvan az új gépem, nem szórakoztam a driverekkel. Mert nem kellett. Mind a régi játékok, mind az újabbak is vígan futkároznak. Nem tudom milyen bajokról beszéltek. :N
    GTA3 aztán tényleg régi játék. :U
    Trespasser? MDK?

    Nem!

  • jacint78

    addikt

    válasz SylverR #35 üzenetére

    SylverR

    Szerintem driver-téren pont, hogy az ATi jobb. Mindig is ők voltak a jobbak.

    Nincs több kérdés, már csak egy kávét kérek. :O

    joysefke

    A turbót felhúzhatod a füledre, ha mind a 4 mag rottyra van terhelve, márpedig a mai játékoknál ez gyakori jelenség, ergo a turbó most irreleváns, régebbi játékoknál amik 2 szálon dolgoznak max, már van jelentősége.

    Nyílvánvaló, hogy egy újabb i5 ripitósra veri, ha az is húzva van ( :W ), de a tesztekben nem húzott processzorok szerepelnek (hacsak ez nincs jelezve) tehát ez az öreg rocska így meggyepálva igenis tekintélyes teljesítményre képes még a maiak mellett is ha azok alap órajelen mennek.

    A CL8-as ramokat meg a kalapodra tűzheted, nekem is olyanom van, gyakorlatilag játékoknak semmit nem számít.

    AIDA Photoworxxx tesztben alig 20%-ot hozott végülis :U , a BF3 pedig repül tőle, az előző ramok mellett ráadásul 3.80-on ment a processzor, nem csak 3.75-ön. ;] Csak akkor nem számít a RAM, ha inkább a processzor nyers számítási teljesítménye kell, de, ha nagymennyiségű adattal dolgozik, amit egy játék szokott, akkor nagyon sokat lendít a ram tuningolása minél alacsonyabb időzítések mellett.

    [ Szerkesztve ]

    type your text here..

  • jacint78

    addikt

    válasz joysefke #34 üzenetére

    Tudod mit? Beszéljenek a számok. Előtte 1600-as ramok mentek 1850-en CL10-ben, amivel 9500MPixel körül számolt, a mostaniakkal látod az eredményt. Az igaz, hogy a mostaniak +20MHz-el nagyobb órajelen járnak, de nem ez lendített ennyit. Ha a játékokbeli telejesítmény érdekel, akkor ez a teszt elég hűen tükrözi, hogy sikeres-e a tuning. Annó 775-ös időkben szivatták magukat sokan azzal, hogy a 800-as ramokat 1066-on járatták jól megemelt időzítésekkel, majd csodálkoztak, hogy nem lett jobb az eredmény, sőt (én is így jártam az 1850/CL10-el, de ezt tudtam belőni a szorzózár miatt ugye)..

    [ Szerkesztve ]

    type your text here..

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz jacint78 #36 üzenetére

    A turbót felhúzhatod a füledre, ha mind a 4 mag van rottyra terhelve, márpedig a mai játékoknál ez gyakori jelenség, ergo a turbó irreleváns.

    Mikor hogy. Van játék ami rottyra terheli a négy magot, van amelyik csupán 1-2-t túráztat. A turbó nagyon gyakran nagyon jól jön, de abban igazad van, az a tiszta, ha mind a négy mag magas órajelen megy. (ez fogyasztás szempontjából hátrányos, de asztali CPU-nál ki nem szarja le azt az 1-2 tucat Wattot.)

    Nyílvánvaló, hogy egy újabb i5 ripitósra veri, ha az is húzva van ( :W ), de a tesztekben nem húzott processzorok szerepelnek (hacsak ez nincs jelezve) tehát ez az öreg rocska így meggyepálva igenis tekintélyes teljesítményre képes még a maiak mellett is ha azok alap órajelen mennek

    Ne visszakozz meg relativizálj. :)

    Ez volt az alapkijelentésed, ahonnan az egész indult (24-es hsz.):
    Mellesleg ez a processzor, ilyen órajeleken, ilyen alacsony időzítések mellett, elég sok mai, alap órajeles I5-öt megeszik reggelire, de még néhány i7-et is

    Akkor tegyük tisztába:
    -nincs olyan aktuális i7, ami nem picsázná el masszívan a 3,75-ös i5-760-at. ez tény.
    -nincs olyan aktuális /asztali, nem T-modell/ i5 amit a 3,75-ös i5-760 megenne reggelire, ez is tény
    -A legkissebb asztali i5 Haswell az i5- 4430 gyorsabb lesz játékokban mint a a 3,75-ös i5-760, erre most hirtelen nem tudok tesztet összekaparni, de hidde el nekem, ez tényleg így van. És nem, még mindig nem lehet a 4430-at meg a többi non-K Haswellt tunningolni.

    Abban igazad van, hogy a a 3,75-ös i5-760 tekintélyes teljesítményre képes, de a GTX 580-is, és így bizony néha a proci lesz a szűk keresztmetszet, ráadásul van jópár játék ami igényli a minnél magasabb egyszála teljesítményt, ott pedig a 3,75-ös i5-760 jócskán rövidebbet fogja húzni egy turbós Haswell i5-el szemben.

    Szerk:
    Mégis hol releváns, hogy a fotoworxxx mennyi pontot ad? Játékokról volt szó..

    A memória órajele, és még inkább időzítése pedig huszadrangú, ha játékok futtatásáról van szó /diszkrét VGA mellett persze/, főleg ha már egyszer dual channelben futnak a ramok.

    J.

    [ Szerkesztve ]

  • jacint78

    addikt

    válasz joysefke #38 üzenetére

    Szerk:
    Mégis hol releváns, hogy a fotoworxxx mennyi pontot ad? Játékokról volt szó..

    A memória órajele, és még inkább időzítése pedig huszadrangú, ha játékok futtatásáról van szó /diszkrét VGA mellett persze/, főleg ha már egyszer dual channelben futnak a ramok.

    Mert ez a teszt ami nem csak a ram sebességét, vagy csak a processzor sebességét, hanem mindkettőét egyszerre teszteli és a játékok is ezt teszik, tehát sokkal relevánsabb, mint a processzor tesztek 90%-a. Amit kijelentettél nem igaz, nagy tévedésben vagy

    Mellesleg ez a processzor, ilyen órajeleken, ilyen alacsony időzítések mellett, elég sok mai, alap órajeles I5-öt megeszik reggelire, de még néhány i7-et is

    Ez továbbra is igaz, a teszt is bizonyítja. Nagyon el vagy te tévedve, a RAM igenis fontos szerepet játszik, persze, ha valami tuningram kerül a másik i5 mellé, akkor az is jól dolgozik, de továbbra is a kommersz, újabb konfigurációkkal hasonlítottam össze és bizony mindent összevetve továbbra is tartom, hogy erősebb. Egy i7 920 4GHz-en járatva, bivaly ramokkal, bármelyik mai űrtechnika masinával versenyképes marad a mai napig, ne becsüld alá ezeket, nem LGA775-ről és északi hídba épített ramvezérlőről van szó.

    Amikkel a mai napig keménykednek azok a Core2Quad-ok, amik már valóban nem rúgnak labdába a ramvezérlő gyengeségei miatt és nem is értem, hogy miért kerülnek még mindíg ilyen sokba.

    [ Szerkesztve ]

    type your text here..

  • #65675776

    törölt tag

    válasz jacint78 #39 üzenetére

    Ettől függetlenül egy szintetikus retek, semmi köze nincs a valósághoz. Inkáb ezt a tesztet nézegesd.

    [ Szerkesztve ]

  • jacint78

    addikt

    válasz #65675776 #40 üzenetére

    Jóvan örülj akkor az elméleteidnek. A BF3 pontosan ugyanazt tükrözte amit a teszt (magyarul k@rva jó lett) és csak a ram változott, innetől kezdve szerintem nincs miről beszélni. Én is azt hittem, hogy kidobott pénz volt a ram ára, de nagyon megérte.

    [ Szerkesztve ]

    type your text here..

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz jacint78 #39 üzenetére

    Mert ez a teszt ami nem csak a ram sebességét, vagy csak a processzor sebességét, hanem mindkettőét egyszerre teszteli és a játékok is ezt teszik, tehát sokkal relevánsabb, mint a processzor tesztek 90%-a. Amit kijelentettél nem igaz, nagy tévedésben vagy

    Ha arra vagy kiváncsi, hogy a játékok hogyan futnak, akkor játék-benchmarkokkal kell tesztelni, lehetőleg minnél aktuálisabbakkal, ennyi. Az, hogy a fotoworxxx mennyire jól vagy nemjól fut egy játékgépen kb annyira releváns, minthogy mennyire jól fut egy Excel benchmark.

    Egy i7 920 4GHz-en járatva, bivaly ramokkal, bármelyik mai űrtechnika masinával versenyképes marad a mai napig

    Mind a mai napig potens az i7-920/4G, de egy felső középkategóriás CPU (Haswell i5-K vagy egy non K Haswell i7) nagyon csúnyán elpicsázza játékban. Memóriától függetlenül.

    Ha nekem nem hisze, kérdezd meg a cikk íróját. Neki van 4G fölé húzott i7-920-a, ráadásul nem elfogult a gépével szemben, objektívan látja a gyenge pontjait, illetve rendszeresen tesztel. Ha Ő azt mondja hülyeséget beszélek, akkor neki el fogom hinni...

    Amikkel a mai napig keménykednek azok a Core2Quad-ok, amik már valóban nem rúgnak labdába a ramvezérlő gyengeségei miatt és nem is értem, hogy miért kerülnek még mindíg ilyen sokba

    Ebben teljesen egyetértünk, én sem értem miért kerülnek mind a mai napig ilyen sokba, de hidd el én nem tévesztettem össze a C2Q-okat sem az i5-760-al, sem az i7-920-al.

    Visszatérve a RAM-okra:
    A kijelentésem még mindig áll: Sem a dual channel sem a magasabb órajel, sem a jobb időzítések nem fognak kompenzálni egy lassabb CPU-t, sött a dual channel-t leszámítva a többi játékban nem okoz érzékelhető változásokat (1-2-3% ide vagy oda, mérési hibahatáron belül maradnak a különbségek)..

    Daa-raa: most látom linkeltél tesztet :)

    [ Szerkesztve ]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz jacint78 #41 üzenetére

    Mit értünk "k@rva jó lett" alatt? Mert ha ezután kevésbé szaggatott, az szimplán annak tudható be, hogy 1-2fps-sel több lett a minimum. Kb ennyit ér a nagyobb DRAM Frequency.

  • Egon

    nagyúr

    válasz SylverR #35 üzenetére

    Szerintem driver-téren pont, hogy az ATi jobb. Mindig is ők voltak a jobbak.

    Hinnye, miért is nincs földönfetrengve-bef*sós szmájli... :W

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • jacint78

    addikt

    válasz #65675776 #43 üzenetére

    Valóban, az akadozás teljesen megszűnt és a minimum FPS lett több, de nem 1-2-vel. Akkor még HD ready felbontáson játszottam és 45-50FPS-re esett le jó nagy kuplerájban (épp akkor legrosszabb ugye a lassulás, mert lőnek és vissza is kéne lőni, ezért is javult sokat a játékélmény), utána 60 alatt ritkán láttam.
    Ha nem volt semmi extra történés a pályán, akkor a szokásos 70-100 között ingázott, de az már a VGA-n múlott.. Nagyon pozitív hatással volt a ramcsere és mondom, én sem hittem, hogy sok értelme lesz, de nagyon sokat segített a játékon és régen is mindíg ez a teszt tükrözte a leghűebben egy játék várható gyorsulását. Klasszikus probléma volt annó, hogy az FSB-t megemelve lehetett ugye tuningolni és vissza kellett venni a ramból, de akkor szart nem ért az egész, még rosszabbul mentek a játékok, főleg 462-es AMD-nél szívtam ezzel, mert hiába emeltem meg a processzor órajelét, ha a ramot 350-re vissza kellett pakolni, sz@r volt, ha 420-on hagytam nagyon ment, de csak egy darabig. :DDD

    Egyszerűen nem értem, mi alapján álít valaki olyat, hogy a memória sebességnek és időzítésnek szinte semmi jelentősége nincs, ez nonszensz. Ha egy játék 4GB-al csücsül a ramban, hogy a veres fenébe lenne már mindegy, hogy ahhoz mennyi idó alatt és mekkora sávszélességgel fér hozzá a processzor, ha ez igaz lenne szerintem nem sok értelme lenne a processzorokba épített gyorsítótárnak sem, de javíts ki, ha tévedek.

    SylverR

    Azigen. Gyűlnek az nVidia-fanatikusok.

    Azt, hogy az ATI/AMD hadilábon ál a driverekkel még a piros pártiak jó részének is tény, ha itt valaki fanatikus, az te vagy.

    [ Szerkesztve ]

    type your text here..

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Egon #44 üzenetére

    Ez a megszólalás tényleg erős volt kicsit, de az tény, hogy DirectX alatt azért nem olyan rosszak azok az AMD driverek, nekem volt a közelmúltban NV kártyám (GTX660), és driver szempontból mindkettővel meg voltam elégedve (NV-nek volt egy inkompatibilitása a TV-mel, ezért kellett mennie), az NV oldalán inkább a kiforrottab szolgáltatásokat tudom felhozni (ingyenes jó minőségű video capture, illetve én nagyon meg voltam elégedva a Geforce Experience-vel és AMD mellett ezeknek nincs érdemi alternatívája)

    Mondjuk azt hozzá kell tenni, hogy én nem béta drivereztem meg nem mókoltam CF-el meg SLI-vel meg mindenféle 3rd party tunningprogramokkal

    J.

    [ Szerkesztve ]

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz jacint78 #46 üzenetére

    lőni, ezért is javult sokat a játékélmény), utána 60 alatt ritkán láttam.
    Ha nem volt semmi extra történés a pályán, akkor a szokásos 70-100 között ingázott, de az már a VGA-n múlott.. Nagyon pozitív hatással volt a ramcsere és mondom, én sem hittem, hogy sok értelme lesz, de nagyon sokat segített a játékon és régen is mindíg ez a teszt tükrözte a leghűebben egy játék várható gyorsulását

    Elhiszem, hogy Te ezt tapasztaltad, csupán azt nem hiszem el, hogy a RAM-cserére lehetett visszavezetni ezt a nagymértékű javulást. hidd el, nem csak saját tapasztalat, hanem a fórumon gyakorlatilag általánosan elfogadott tény, hogy modern processzorok mellett (ebben az értelemben már az i5-760 is modern) játékok szempontjából nem komoly tényező a RAM sebessége és időzítése. Ezt ráadásul olyan tesztek is bizonyítják, mint amit pl Daa-raa belinkelt.

    Szerk:
    Azt viszon el tudom képzelni, hogy a régi RAM-oddal még a dual channel sem volt meg, aztán ez gyenge órajelek meg időzítés mellett talán-talán visszavethette a minimum FPS-t 5-10%-al /bár ez már nagyon extrém lenne/...

    és régen is mindíg ez a teszt tükrözte a leghűebben egy játék várható gyorsulását. Klasszikus probléma volt annó, hogy az FSB-t megemelve lehetett ugye tuningolni és vissza kellett venni a ramból, de akkor szart nem ért az egész, még rosszabbul mentek a játékok, főleg 462-es AMD-nél szívtam ezzel

    Igen ám, de se én se senki ebben a topikban nem vonta kétségbe, hogy régi processzorok mellett a RAM sebessége játékok futtatásánál a teljesítményt komolyan befolyásoló tényező volt. Ez tényleg így volt, sőtt a legextrémebb példa ugye a Rambus (RD-RAM)-os P4 volt: Az RD-Ram melletti teljesítménytől jócskán elmaradt az SD-RAM-mal szerelt P4 konfigok teljesítménye, ennek ellenére a népek mégis SD-vel vették és büszkék voltak rá, hogy a Tomshardware tesztekben szereplő RD-RAM-os P4 stintetikus benchmarkokban mennyire elpicsázza az aktuális SD-RAM-os Athlont, azzal hogy ők SD-vel szerelt konfigot vettek már senki nem foglalkozott...

    J.

    [ Szerkesztve ]

  • SylverR

    senior tag

    válasz jacint78 #46 üzenetére

    Oké. Akkor magyarázd el mi baj van velük? Sose használtam se driver klinert, se semmi mókolást. Az első Radeonunk, első driverével volt baj. Azóta nem igazán. :N

    Nem!

  • pakriksz

    őstag

    válasz SylverR #29 üzenetére

    "Nem kell a procinak Ai-t, kollóziós boxokat, scripteket számolgatni. Sem hangefektet. Így kizárt, hogy procilimit miatt legyen lassú az OGL."

    Nagyon el vagy tévedve ha szerinted a procilimit ezek miatt alakul ki... ezeket simán külön szálba lehet rakni. A procilimit a mai API tisztán rajzolási feladatitól alakul ki.

    Van egy olyan dolog is hogy vsync, a stellarium nekem sem gyorsult új kártyákkal, mert már rég 60 fps-ben korlátozta a vsync ;)

    Egyébként nekem sincs bajom az AMD driverekkel sok sok éve. De hát ez is olyan mint az "amd proci elég és lefagy" az alaptalan hülyeségekből csinált legendák megmaradnak :D

    A ram CPU mellett pedig kb semmit nem számít. APU mellett már igen, mert a gpu-nak gyors ram kell :)

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

Új hozzászólás Aktív témák