- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Házimozi haladó szinten
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
alevan
őstag
Az alapítvány a megjelenés nem szerette volna kommentálni, hiszen tényleg évekre vagyunk tőle, de a Khronos Group szerint legjobb esetben is 2018-ban lehetnek véglegesítve a specifikációk. Egyelőre a célként az aktuális évtized vége van kitűzve, azaz addig biztos elkészül.
Mivel konzorcium, ez várható, viszont nem késői kicsit ez a dátum?
Mantle már most is van. DX12 legkésőbb 2016. Metal már most van. Így ilyen téren a linux és android alapú ezközök le lesznek maradva jócskán.
Olyan szép a résztvevők logóiról készült kép, minden fontosabb szereplő ott van. Már csak a Microsoft hiányzik
[ Szerkesztve ]
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
Hunzoza
csendes tag
Remek hír, kérdés hogy a piac változása hogyan fog hatni a fejlesztési irányra 4 év sok idő. Az új OpenGL megjelenéséig a mantle kiforrja magát a dx12/metal is elterjed. AMD nagyon jól tette hogy felkavarta az állóvizet.
[ Szerkesztve ]
-
M@trixfan
addikt
Ha már az Apple is ott van a boardban akkor talán ideje lenne a legújabb aktuális OpenGL-t implementálni. Még a Yosemite is 4.1-gyet támogat és nagyon sokáig 3-as szinten volt csak a támogatás.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
Mokó
aktív tag
Hát már ideje volt ennek is,szvsz...Ideje felzárkózni,csak támogatók kellenek.Reméljük,ez,meglessz.
-
nagyúr
nem kötelező addig sem malmozni.
@VIC20: a mantle hardverfüggő, emiatt az amd-t nem használó felhasználók kompletten nincsenek vele kisegítve.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
katt777
félisten
OpenGL-t újraírni, nahát! Most jöttek rá, hogy gagyi? A felhasználók nagy része erre már régen rájött.
DX12 is messze van, és persze nem tudni, ahhoz is VGA-t és OS-t kell-e cserélni, ahogy az már csak lenni szokott.
Amit a Mantle-ről mindenfelé beharangoztak, az alapján ma nincsen Mantle, legalábbis, amit annak neveznek, nem tekinthető annak. AMD driverekről nem is szólva, nekik valahol az első épkézláb meghajtót kéne összerakniuk, hogy ne csak véletlenszerűen legyen rendben évente 1-2.
Akkor végül is mit várjon az ember?Egyébként lehet, hogy buta kérdés, de nem lehetett volna annak idején eleve megmaradni a hardveres programozás mellett?
cain69: A Mantle nem egy átfogó grafikai megoldás, hanem egy trükk a gyenge AMD processzorok eladására, illetve persze a memória-zabálás miatt persze 3GB-os AMD kártyákat is kéne hozzá venni. Na jó, a vérszegényebb Celeronok mellett Intelesek is nyerhetnek egy kevés sebességet vele, de minden más esetben kifejezetten rontja a grafikai teljesítményt (jó néhány százalékkal).
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
félisten
Gondolom, csak annyi, hogy ha ezt meglépnék túl hamar, akkor a Valve féle linuxos konzol versenyképességét javítanák a PS4 és XO kárára. Bár nem hiszem, hogy ez túl nagy mértékű lenne, de politikailag nem lenne szép húzás. Nyilván fontosabbnak tartják ők is a Sony és az MS barátságát hosszú távon (hogy pl. a következő konzolok is is AMD-sek legyenek), mint egy szűk réteg igényeit.
Ennek ellenére biztos lesz linuxos Mantle, bár gondolom, nem sietnek vele nagyon.
Akár a driver jelenlegi állapota is lehet lassító tényező.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
katt777
félisten
-
berVi
senior tag
Tehat bejelentettek, hogy terveznek valaminek a tervezgeteserol beszelgetni valamikor. Eljen. Pontosan ezert tatt meg mindig ott az OpenGL, ahol.
-
pakriksz
őstag
Ezt a marhaságot honnan vetted? hol ront a mantle grafikai teljesítményt?
De bizony a mantle egy átfogó grafikai megoldás, nem trükk, hanem fejlődés, ugyan azt adja amit a dx12 és az új opengl fog.
Mondok még egy szomorú dolgot, bizony vannak olyan programok ahol egy i7 is vastagon cpu limites a jelenlegi apikkal, de 2 gpu mellett szinte mindben.
Emellett a fejlesztők dolgát is megkönnyítené, már ha nem kéne a jelenlegi directx(vagyis a csúcscpu-k) képességeinél megállni (~3000 draw call), mehetne több objektum, nagyobb látótávolság, kevesebb odafigyeléssel a modellezésnél.[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
lev258
veterán
Azért a lassúság nem éppen mérvadó. Windows-on alapvetően a DirectX-re vannak kihegyezve a driver-ek is. Maga az OpenGL nagyjából egy szinten van sebesség tekintetében a DirectX-szel, bár újra és újra elő szokták venni a témát, de mindig arra jutnak, hogy nics értelme az összehasonlításnak így. Ha nem is a játékok, de a komolyabb cross-platform alkalmazások OpenGL-t használnak (pl. Blender) és igen jól teljesítenek vele.
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
nagyúr
-
lev258
veterán
Az OpenGL háttere másképp működik, mint a DirectX-é. A Microsoft kitalálja a magáét, aztán a Windows elterjedtsége miatt követik, de legalábbis nem maradnak le a gyártók, a driver-ek. Az OpenGL mögött viszont maguk a cégek vannak, akik részei az iparnak. Igen, sok a tervezgetés, mert sok vélemény és sok ötlet keveredik. Viszont ez sokkal eredményesebb út, komolyabb innovációt sejtet. Ehhez viszont idő is kell.
[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
katt777
félisten
Biztosan én vagyok a hülye, nem a Mantle-lel és DX-szel is tesztelt játékaimban esett vissza a Mantle teljesítmény (gondolom, neked valamilyen gyengébb AMD procid van). A marketing-mantrát nem kell szajkóznod, hallom eleget.
Az viszont tényleg marhaság, hogy egy i7-tel bármely program CPU-limites lenne. Nyilván ezt sem tesztelted. Az tuti, hogy én a tuningolt HD7870XT-t is 100%-ban kihajtottam egy alap órajeles 6800K-val (persze, itt majd jön a "bezzeg BF4 multi + Civ." - beszólás, amelyek egyike sem a CPU miatt limites), ami kissé odébb van egy i7-től, és jobban, mint a VGA egy mai csúcs VGA-tól.Kopi31415: Ja, igazad van, sem a DX, sem az OGL, sem a Mantle nem a játékokról szól.
lev258: És kinek a dolga lenne a normális driver megírása, a MS-é? Vagy az enyém? Amelyik játékom képes OGL-re, mind drasztikusan lassul, de elég pl. egy Heaven benchmarkot megnézni. A felhasználók túlnyomó többsége Windows-t használ és játszik, és ha az OGL-t lassúnak (+ rondának) találja, DX-t használ, nem érdekli, hogy bizony 1 valamiben az OGL tök jó.
cain69: Nem csak 2 szót kéne felfogni egy mondatból. Azt írtam, AMD procival javul a grafikus teljesítmény Mantle használatával (mind a 9999 Mantle-t támogató programban ), Egy i3-mal, i5-tel nem. Thiefben nálam Mantle 5-8% teljesítmény-csökkenést okozott, és hasonlóan teljesített BF4-ben is. Ergo nem érdemes Intel procival Mantle-ben gondolkodni, ezzel a szándékkal készült a Mantle, azt a pénzt költse a mafla user inkább 3GB-os AMD VGA-ra, amire meg DX-szel nincs szükség Full HD-nél nagyobb felbontásig.
Bici: Köszi, akkor érthetően fogalmaztam.
Oda kellene visszajutni, hogy ha a GPU kap egy hardveres utasítást, akkor azt a gyártójától függetlenül képes legyen végrehajtani. Minden szoftveres megoldás kizárólag lassít, függetlenül a szoftvertől, hiszen azt máris fordítani, értelmezni kell. Sajnos az erre képes programozókból már nincs túl sok.
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
félisten
Nem a chip, csak a driver. Utóbbi úgyis többet tehet egy magas szintű API jó működéséért.
De azt persze, nem tudom, hogy az OpenGL értelmező, fordító menniyben különbözik a profi kártyákhoz szánt driverekben.
Katt777: Ehhez arra lenne szükség, hogy a GPU architekturák nagyon hasonlítsanak egymásra. Vagyis kellene egy közös ISA. Szerinted az összes gyártó meg tudna egyezni egy ilyen felállásban?
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
-
pakriksz
őstag
Ilyen amikor a hozzá nem értés erős magabiztossággal társul(és frusztrációval hogy neked nem megy) Gondolom azt sem tudod hogy mi az draw call, hogy eszik e vagy isszák, életetben nem készítettél 3d modellt(vagy nézted mivel jár az, hogyan kell optimális modellt készíteni), vagy néztél bele egy játékmotor működés. Azért próbálj egy FSX vagy ARMA szerű játéknál pár configot, egészen meglepően a az erősebb cpu sokkal többet fog dobni a teljesítményen mint egy erősebb gpu. Na vajon miért? Hát persze mert cpu limites mindig, minden nagy területet megjelenítő játéknál így van.
De azért pár teszt is: [link]
Nézd csak hogy gyorsult az i7-es config, főle 2 gpu-val! Hogy lehet ez ha nincs cpu limit?
Mellesleg i3 és i5-el is javul, thief-ben is.
Még jó hogy a thief-ben nincsenek egetrengető különbségek, hiszen gyakorlatilag egy cső játék, látótáv alig van, így nem is kell sok objektumot megjeleníteni-> kisebb az esély arra hogy az API cpu limitet érjen el.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És melyik GPU-t választod, vagy választja a piac, mert ha mondjuk a Pitcairnra írnak programot, ami mellesleg megoldható, akkor csak a Pitcairnon fog futni. Ha veszel új GPU-t már nem futtatható az alkalmazás. Egyszerű úgyis mindenki lecseréli. A low-level API-k, mint a Mantle pont azt kezdeményezik, hogy az egész legyen többé kevésbé egy shader fordító, a programozó pedig megírja az alkalmazásban azt, ami régen a driverben volt benne.
De nem baj, ha hardveres szintű elérést szeretnél. Erre találták ki a konzolt. PC-n viszont ilyen sosem lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jim Tonic
nagyúr
Szerintem sikerült jó sok furcsaságot összeírnod.
Az OpenGL-t rengeteg helyen használják, nem kimondottan a játék az elsődleges célpont. Ezt próbálják neked elmagyarázni, sikertelenül.
A Mantle kitétele a GCN, nem az AMD processzor. Az AMD írta, nem köteles bármit figyelembe vennie. Az Intel fordítói ugyanilyenek.
Az OpenGL egy nyílt forráskódú, ingyenes API, nem vetheted össze sem a DX-szel, sem mással. Gagyinak kicsit sem nevezhető, az idő lassan eljár felette, most frissítik. Mivel rengeteg helyen használják (sokkal több helyen, mint a DX-et), nem úgy van, hogy gondolnak egyet, aztán 2 perc alatt átírják."Oda kellene visszajutni, hogy ha a GPU kap egy hardveres utasítást, akkor azt a gyártójától függetlenül képes legyen végrehajtani. Minden szoftveres megoldás kizárólag lassít, függetlenül a szoftvertől, hiszen azt máris fordítani, értelmezni kell. Sajnos az erre képes programozókból már nincs túl sok."
Tekintve, hogy a processzoroktól teljesen eltérő módon fejlődtek a GPU-k, ez egy teljesen lehetetlen elképzelés. Ellenben alacsony hozzáférésű API-k ezt a kérdést javarészt megoldják.szerk.: Uhh, bakker, mire elküldtem, jó sokan megelőztek.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
katt777
félisten
Na, itt jön ki az, hogy a felhasználó számít, vagy a profit. Arra emlékszem, hogy anno lehetett a gépemben Matrox, nV v. ATI és egyéb kártya, mindegyiken futott minden játék bármiféle driverfrissítés nélkül. Persze anno még olyan is megesett, hogy egy adott alaplapba AMD, Intel, Cyrix és egyéb procit is be lehetett tenni (és akkor persze tényleg pontosan látszott a procik közti különbség). Lényegében nem ördögtől való a megoldás, és 1x már működött.
cain69: Dehogynem, 2x is.
pakriksz: Na, ez a marketing. Főleg, ha az okos felhasználó nincs tisztában, milyen beállításokkal futtatják az adott "tesztet" (ált legjobb az ultra grafika semmi élelmosással, vagy csak a más teszteredményt mutató beállítások lekapcsolásával). Ha akarom, én is be tudom bizonyítani, hogy CPU-limites egy i7, vagy hogy gyorsul a Mantle intelen is, csak beállítás kérdése. Ez akkor is átverés, amit egyesek megkajálnak, mások meg nem.
Abu85: Az, hogy nem akarják újra megcsinálni, nem azt jelenti, hogy nem lehetséges. Csakhogy akkor minden gyártónál kiderülne, hol vannak bibik a meghajtókban, vagy éppen a hardverben, és ezt nem szeretnék. Ha bármely gyártó mégis meglépné, én azt venném, mert tudnám, hogy jó a terméke. Persze a minőségigény a vásárlóknak olyan csekély hányadát jelenti, amire üzletileg egyetlen cég sem alapoz. És akkor még mindig ott van a gépi kódú programozásra képes fejlesztők alacsony száma.
A low-level api legalább egy jó irányba tett lépés, de nem azon a szerfölött önérdekű módon, ahogy az AMD csinálja. Akkor az nV dx-optimalizálása már sokkal jobb, mert az mindenben hoz gyorsulást, tehát valódi megoldás.
Konzollal az a baj, ott komoly áldozatot hoz a minőség oltárán (az elcseszett vezérlésről és menthetetlenségről nem is beszélve), és persze úgyis venni kellene mellé egy PC-t.Jim Tonic: Én meg akkor leírom újra neked, és azoknak, akik nem képesek nemhogy egy hsz-t, hanem egy mondatot sem értelmezni: a felhasználók 99%-át a játékok érdeklik, és nem érdekli őket, hogy 1 adott alkalmazásban hű de jó az OGL, vagy éppen egy gyenge procival megvert felhasználó sem fog örömében madarat fogni attól, hogy Thief-ben v. BF4-ben mennyit gyorsulna a gépe teljesítménye, mert attól az összes többi játékkal CPU-limites marad. Szintén nem állítottam, hogy a Mantle feltétele az AMD processzor lenne, de ehhez megint csak tanulni kéne némi szövegértelmezést.
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
nagyúr
nem kétlem, hogy gondoltál rá, de le már nem írtad #9ben.
elég sokan nem értjük, hogy mit akarsz írni, és ezen az sem segít, hogy amit leírsz, abban logikai bukfencek vannak.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
katt777
félisten
Mivel vannak, akik értik, nem a leírásban van a bukfenc.
Szerinted ez mi: "A Mantle nem egy átfogó grafikai megoldás, hanem egy trükk a gyenge AMD processzorok eladására, illetve persze a memória-zabálás miatt persze 3GB-os AMD kártyákat is kéne hozzá venni." - ha ennél szájbarágósabban akarnám leírni, turmixgép kéne.
Költői kérdés volt! Én zártam a témát.
Galdech: Gratulálok a multis méréshez, amire külön írtam, hogy nem mérvadó (jövőbe látás #23: "persze, itt majd jön a "bezzeg BF4 multi + Civ." - beszólás"), mert nem a CPU miatt limites, a BF4 pocsék kódjáról elég sok helyen olvasni. Éppen a magas CPU-igény miatt hoz a Mantle az e tekintetben relatíve gyenge bármilyen CPU miatt. Tényleg user error van, de nem nálam. Itt meg elég sötét.
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
jocomen
aktív tag
Hát persze mert cpu limites mindig, minden nagy területet megjelenítő játéknál így van.
Nem akarok beléd kötni, de ez némileg ellentmond annak a korábbi véleményednek, miszerint a játékok nem igényelnek nagy CPU-erőt, sőt, akár egy 1 magos Atomon is elfutnánakIlyen amikor a hozzá nem értés erős magabiztossággal társul
Ilyen, amikor valaki bármit meg tud magyarázni, ... és az ellenkezőjét is. -
csendes tag
Csinálhatok én neked bármilyen tesztet, van egy csomó képem. Ezt csupán kezdésnek mutattam meg és gratulálok hogy a sok hülyeséget elhiszed (pl.: BF4 kódja pocsék). De látom reménytelen vagy, így csak inkább figyellek és röhögök a további próbálkozásaidon.
Alex | Galdech | Shaidon
-
bbTamas77
aktív tag
Akkor az nVidia és az Intel is adjon ki egy alacsony elérésű grafikus API-t és mindenki boldog lesz.
-
félisten
Mivel mindegyik tőzsdei cég, így egyértelmű, hogy a profit számít. A felhasználói elégedettség csak egy eszköz a profit növeléséhez.
A procik esetében valóban műxik amit leírtál, mert van egy közös ISA; az x86 utasításkészlet.
A VGA-k esetében sosem volt ilyen állapot, minedgyik DX-en, vagy OpenGL-en keresztül működött - többé, kevésbé egyformán.
Emlékszem még bőven arra az időkre, amikor egy ATi 9200 kártyának sokkal szebb képe volt, mint egy Fx 5600-nak, vagyis ugyanazt a programkódot egyik máshogy értelmezte, mint a másik. És ez 12-13 éve volt.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Laja333
őstag
Akkor milyen játékban szeretnéd mérni, ha nem abban, amiben van Mantle támogatás? Ráadásul pont ne multi BF4? Ahol legjobban kell a proci erő? Nem értem.
290-es topicban i7-es tulajok is nagyon szeretik a Mantlit, teljesítmény növekedéshez sem kell AMD proci.
Nálad tényleg user error van.
"BF4 pocsék kódjáról elég sok helyen olvasni."
Szerintem az a baj, hogy ha csak sok helyen olvasol, akkor tévesen jól informáltnak kezded hinni magad, és elfelejted meglátni az adat mögött az információt. -
Jim Tonic
nagyúr
Én meg akkor leírom újra neked, és azoknak, akik nem képesek nemhogy egy hsz-t, hanem egy mondatot sem értelmezni: a felhasználók 99%-át a játékok érdeklik,
Na, én itt hagytam abba a csevegést. Az hagyján, hogy totál dilettáns vagy a témához, de még Te ülsz a magas lovon.[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jack@l
veterán
"Attól még sokkal lassabb, mint a DX, erre értettem."
AMD kártyán windows alatt nem az api a hibás, ha szarul van megírva a driver...(melesleg egyéb kártyákkal pont fordított a helyzet)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
sb
veterán
Nyilván ott mérné, ahol nem számít.
Szerintem megvilágította már az érvrendszerét:
- OGL csak játékra van, arra meg szar.
- Cpu nem kell a játékoknak, kivéve aminek kell, de azzal ne gyertek: BF4, multi, esetleg cpu igényesebb játékok, több draw call-al... stb.
- Ha mutattok neki létező mérést a cáfolatra az meg le van sz*rva. Aznemúgyvan. A fű meg kék.Ennyi a lényegi mondanivaló.
A F1-es gép is lassabb mint egy gokart. A gokartpályán. Tehát az F1-es gép egy fos.
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Akula
nagyúr
"nem sokkoló bejelentés
alátva a grafikus API-k nagyreformját""A konzorcium a megjelenést nem szerette volna kommentálni"
Grétsy László üzeni.
[ Szerkesztve ]
-
pakriksz
őstag
Mert nem értelmezted mit írtam. Nem ellentmond hanem alátámaszt. Mantle és dx12 alatt nem fog kelleni nagy cpu erő, de a mai hulladék apikra kell, éppen ez a baj velük, pazarolnak, fölösleges dolgokat csinálnak ráadásul max 1 szálon. konzolokon meg ugye rég olyan közvetlen (sőt közvetlenebb) gpu elérés van mint a mantle vagy a dx12. Ezért rúgott bele az amd az API-kba a mantle-vel.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
oda van írva hogy milyen beállításokon fut, a grafikai preset-ekbe minden beletartozik, az AA és az aniso is... kb minden játéknál ez van. Ahol nem lehet tudni mik a pontos beállítások azt custom-nak szokták nevezni, nem ultra-nak meg high-nak... Egyébként kisebb grafikán még többet gyorsult volna...
De értem én kitaláltad hogy a mantle nem jó, és aki az ellenkezőjén állítja az mint kamu
Biztos az m$ is azért kezdte el a dx12-t fejleszteni, mert a mantle alaptalan marketingcucc...[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
hugo chávez
aktív tag
"A Mantle nem egy átfogó grafikai megoldás, hanem egy trükk a gyenge AMD processzorok eladására, illetve persze a memória-zabálás miatt persze 3GB-os AMD kártyákat is kéne hozzá venni."
Muszáj ezt a baromságot terjeszteni?
A Mantle egy átfogó megoldás a jelenlegi grafikus API-k problémáira. Az más kérdés, hogy vannak hardveroldali követelményei és ezeknek csak az AMD GCN architektúrája felel meg teljesen. Ez egyrészt technikai ok (mint ahogy a DirectX 12 nél a D3D_FEATURE_LEVEL_12 is egyedi hardveres támogatást fog követelni), másrészt meg, mivel az AMD saját API-ja, ezért nyilván a saját hardverükre írták meg.
Szerintem amúgy a legkorszakalkotóbb dolog az AMD történetében. Látható is a kiváltott hatásban (DX12, Metal, OGL reform).(#29) katt777:
"Én meg akkor leírom újra neked, és azoknak, akik nem képesek nemhogy egy hsz-t, hanem egy mondatot sem értelmezni: a felhasználók 99%-át a játékok érdeklik, és nem érdekli őket, hogy 1 adott alkalmazásban hű de jó az OGL..."
A felhasználók 99%-át? Hát ez már már fetrengveröhögősszmájli. Milyen felhasználókét? Maximum azokét, akik AAA kategóriás játékokkal játszanak. Ezek hányan vannak és milyen jelentőséggel bírnak a világ számítógéphasználóinak körében?
Egyébként, ha már OGL, Kopi31415 írta a CATIA-t. Ezt a súlytalan kis programocskát tudod kik használják? A teljesség igénye nélkül, csupa olyan jelentéktelen cégecske, mint a Boeing, a Northrop Grumman, a Lockheed Martin, az Airbus Group, az AgustaWestland, a Newport News Shipbuilding, a General Dynamics Electric Boat. Ezek némelyikének van olyan terméke, amelyiknek darabja is több milliárd dollárba kerül."sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
dabadab
titán
"OpenGL-t újraírni, nahát! Most jöttek rá, hogy gagyi? A felhasználók nagy része erre már régen rájött."
Ize, szerintem nem szerencses osszekeverni azt a ket dolgot, hogy "jatszottam a Quake-kel" meg azt, hogy "ertek a vektorgrafikus API-khoz", mert abbol tul sok jo nem fog kisulni.
"A Mantle nem egy átfogó grafikai megoldás, hanem egy trükk a gyenge AMD processzorok eladására, illetve persze a memória-zabálás miatt persze 3GB-os AMD kártyákat is kéne hozzá venni."
Igen, pl. ilyenek.
DRM is theft
-
ddaydome
senior tag
Sziasztok!
A lényeg az, hogy beindult a fejlődés ilyen téren és azt gondolom, hogy ez az AMD-nek köszönhető. Mindenkinek más a véleménye, ezért fejlődik a technológia meg minden más. Az AMD kifejlesztette ezt a Mantle-s csodát, ami az AMD GCN-s kártyatulajoknak jó másnak nem, de ez szíve joga, ha már nem kis mennyiségű pénzt öntött bele. Aki játékfan annak számíthat, de még mindíg létezik más alternatíva. Már egy ideje piacon van és ennek hatására az MS is fejlesztésbe lendült és az OpenGl-t is újrírják, szóval ezért nem kell háborogni senkinek sem. Ha valaki marketingnek gondolja, kipróbálhatja esetleg valamelyik ismerősénél, ha van erre lehetősége, vagy vesz egyet és él a 3 napos vagy 14 napos garanciával, azt jó napot. Max NVIDIA-sat kér helyette. Nem utolsósorban meg az Nvidia is csinált már az ő kártyáira kihegyezett megoldást a Physix-et, ami azon megy a legjobban, minden máson meg izzasztva emulálod.
[ Szerkesztve ]
"Ha meg kell b...ódni, akkor meg kell b...ódni......."
Új hozzászólás Aktív témák
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fujifilm X
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- OLED TV topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Ford topik
- Suzuki topik
- Yettel topik
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210