Végre újraírják az OpenGL-t, felzárkózhat a DirectX 12, Metal és Mantle mögé

A Khronos Group az idei SIGGRAPH rendezvényen bejelentette, hogy szükségessé vált az OpenGL teljes újraírása, ami természetesen nem sokkoló bejelentés látva a grafikus API-k nagyreformját. A konzorcium pontosan ugyanúgy értékeli a helyzetet, ahogy az AMD, az Apple és a Microsoft értékelte rendre a Mantle, a Metal és a DirectX 12 API-k bejelentésével. Az új OpenGL tehát egy alacsony szintű hardverelérést biztosító megoldás lesz, amiből természetesen következik a magas teljesítmény is.

Fontos kiemelni, hogy a Khronos Group egyelőre nem magát az API-t, hanem a munka megkezdését jelentette be, illetve egyelőre még csak a terveket és az ötleteket gyűjtik össze, így a tényleges munka majd csak az év végén kezdődhet meg. Mivel teljesen szabványos, nyílt specifikációjú megoldásról van szó, az új API kifejlesztés 4 évbe is telhet, azaz egy igen hosszú folyamatról van szó, de látva a piac igényeit egyértelmű, hogy ez a jó irány.

A konzorcium a megjelenést nem szerette volna kommentálni, hiszen tényleg évekre vagyunk tőle, de a Khronos Group szerint legjobb esetben is 2018-ban lehetnek véglegesítve a specifikációk. Egyelőre a célként az aktuális évtized vége van kitűzve, azaz addig biztos elkészül. Nagyon fontos, hogy az új OpenGL tervezésében a szoftvercégek, ezen belül a játékfejlesztők is részt vesznek. Ennek a ténynek a Khronos Group kiemelten örül, hiszen értékes információkkal gazdagodnak.

Érdekes még, hogy a Khronos Group teljesen elvetette az idei GDC-n nagy visszhangot kapott, úgynevezett AZDO irányt, amelyet az AMD, az Intel és az NVIDIA is támogatott. Maga a koncepció használható marad, ezen belül a konzorcium nem akadályozza a gyártók munkáját sem, de az elmúlt hónapok alatt semmi érdeklődést nem mutattak az AZDO felé a fejlesztők, így a Khronos Group is úgy gondolja, hogy a foltozgatás már nem jó opció, azaz a problémát a gyökerénél kell felszámolni.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés