Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • n.p

    csendes tag

    válasz bbTamas77 #18 üzenetére

    Míg PS3-nál Xbox-nál assembly-ben is létrehozható egy adott alkalmazás vagy egy játék addig ezt Androidon ARM-on nem igen tudod megvalósítani.

    Android-ra is kb. ugyanannyira lehet assembly-ben programozni, mint Xbox360/PS3-ra.
    De ma már nem jellemző semelyik platformra sem, hogy asm-ben programozná valaki is. Néhány igazán sebességkritikus résztől eltekintve. iOS-re egyébként szinte olyan mintha konzolra fejlesztenél, hiszen alig néhány eszköz van... (főleg ha kiveszed a low-end hardvereket)

    Viszont az igaz, hogy messze vannak még a csúcs ARM-os mobil eszközök az Xbox360/PS3-tól.
    Néhány paraméter alapján (pl. RAM mennyisége) már elég jók, de jellemzően a natív felbontásuk is már legalább 720p vagy felette van...

  • bunevo

    tag

    válasz bbTamas77 #18 üzenetére

    "Meglehet valósítani, csak semmi értelme nincs, mert csak egy adott eszközön fog futni."
    Ez a többi konzolra is igaz.

    "De még a józan ész is azt diktálja, hogy egy vagy pár milliwatt-ot fogyasztó mobil GPU szerinted felveszi a versenyt egy 100W-os célhardverrel?"
    Az általam említett ARM IGP-k nem pár miliwatt-ot fogyasztanak, hanem annál 1000-szer többet: 1-2 wattot. És azért tudja lassan felvenni a versenyt a 100W-os célhardverrel, mert a PS3 már egy 8 éves elavult vas.

    "Azt nem is említem, hogy Androidon az alkalmazások JAVA-ban virtuális gépen futnak ami megint nem előnyős sebesség szempontjából."
    Éppen ezért mondtam, hogy HA majd lesz az erejét optimálisan kihasználó driver és szoftver: OS, API, IDE és APP.

    "Még lehetne arról is beszélni, hogy mobil GPU-k tile based rendering alapján alkotják képet azaz mozaikokra osztják a képet, hogy kíméljék a memóriát."
    Na igen, az ilyesmikkel komoly probléma lehet, erre nem gondoltam. Bár az ARM-os IGP-k architektúrája is biztos ésszerű, és ki is használható, csak máshogy. Szóval hatékonyan átportolni biztos nem lehet a korábbi konzolos játékokat az tény.
    De elvi akadályát nem látom, hogy egy PS3 szintű passzív ARM SoC-os konzol szülessen idén, csak sajnos ahhoz szoftveres oldalon még rengeteget kéne hozzá fejleszteni (sok-sok idő és zsé), amire most még kicsi az esély, de ami késik, nem múlik. ;]

Új hozzászólás Aktív témák