Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MZperX75

    addikt

    válasz gbors #461 üzenetére

    Szerintem 6970-es széria megy lefelé 28nm-en 7870-re 256bit
    A 6870-es széria ,megy lefelé 7770-re 28nm 256bit
    és 6770-en megy 28nm lefelé 7670-re! :) 128bit
    ez csak egy tipp és így tovább...

    Így skálázódik,az az sehogy,a rossz csippekből meg lesz 7950 és 7930-as kari

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #461 üzenetére

    Hivatalos adat még nincs róla, de azt leírhatom, hogy mit képzelek. Persze fenntartom a tévedés lehetőségét.
    Nyilván lesz egy Tahiti Pro, ami valamennyire visszafogott lesz. Valszeg egy CU tömb mínusz, meg játék az órajelekkel. Tiszta sor.
    A Tahiti alatt a Pitcairn lesz. Nagyjából /2-es paraméterekkel számolok, vagyis 16 CU, 1 ACE, egy setup, 4 ROP blokk (16 blending/64 Z), és 256 bites memóriabusz. Ez nem jelent felezett chipet, de úgy 200 mm2 körül lesz. Szokás szerint lesz belőle Pro verzió, ami lassabb.
    Alatta lesz a Cape Verde. Valószínű, hogy itt már csak 8 CU lesz ACE nélkül, egy setuppal, 128 bites busszal. A ROP blokk kérdéses, de tekintve, hogy 16 pixel lesz generálva, így logikus megtartani a 4 ROP blokkot. Esetleg a függetlenítéssel mehetnek a sweet spotra is, vagyis három ROP blokk. Négyet biztos nem használnának ki, kettő meg nem sok. :) A chip mérete úgy 130 mm2 körül lesz.
    Alatta rebrand Turks-Caicos-Cedar. Elsődlegesen csak az OEM-eknek, de lehet, hogy utat találnak a chipek az asztalra is. Persze tudjuk, hogy készült, vagy még készül egy Lombok is, amiről egyelőre semmit hír. Valszeg a TSMC kapacitását is beszámítja az AMD, így inkább az év második felében frissíti az alsó réteget. A Lombokra, már ha lesz, akkor 4 CU-t számolok ACE nélkül, egy setuppal (a raszter valszeg butított lesz), 64 bites busszal, és két ROP blokkal. A chip így 80 mm2 körül lesz.
    Nyilván mindenhol lehet játszani az L2-vel. Nem kell csatornánként 128 kB-os partíciót bevetni. Ezt meg is lehet felezni akár. Az LDS is 64 kB a CU-ban, de a DX11 és a DX11.1 is 32 kB-ot követel, vagyis felezhető ez a rész.
    Végül itt a Trinity, ami APU. Eredetileg VLIW4-es pletyik voltak, de gyanús, hogy ebből egy GCN-es hibrid lesz pár régebbi egységgel. A VLIW4 azért problémás, mert szerintem az AMD nem fog olyan rendszert kialakítani a Dual Graphics-ra, mint a Hydra, ami érthető, mert az asszinkron AFR jóval egyszerűbb. Probléma azonban az egyes compute egységeket társítani. Technikailag nem kivitelezhetetlen a VLIW4+VLIW5, de erre az esetre külön hegeszteni shader fordítót ... nem azt mondom, hogy nem lehet, csak melós. Ezért is jobb opció a GCN. Kihagyják az ACE-t, belaraknak 8 CU-t. Egy butább setup mellé lőnek még két ROP-ot és tranyóban sem szálltak el. Az L2 cache is lehet egy apróbb partíció. A teljes IGP-re úgy 128 kB. Ezt meg köthetik az APU HUB-jára. A társ is megvan a Cape Verde személyében.
    Annyit még el tudok képzelni, hogy a Trinity és a Cape Verde butább CU-t kap. Ez ugye a 64 kB-os LDS csökkenthetősége miatt nagyon opció.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák