- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Gaming notebook topik
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Vezetékes FEJhallgatók
- Projektor topic
- A Frontier maradt a leggyorsabb szuperszámítógép
Hirdetés
-
Hamarosan konzolokra is elérhető lesz az Eternal Threads
gp 2022-ben kizárólag PC-re kaptuk meg a játékot, amely a hónap végén újabb platformokra is ellátogat.
-
A Frontier maradt a leggyorsabb szuperszámítógép
ph Az Aurora azért nagyon megközelítette, de ez nem volt elég a trónfosztáshoz.
-
Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
ma Bejelentette a Xiaomi, hogy mikor esedékes a Poco F6 és F6 Pro premierje, a fotón pedig egyértelműen látszik, melyik Redmiből készül az új modell.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz gyuribácsi88 #1 üzenetére
Igazából annyira sokat ezzel nem nyernek, de valóban van előnye annak, ha a speckó tömbbe az utasításfolyam soron kívül befuthat. Ha jól vettem ki a fejlesztők igényeiről szóló részt, akkor a legnagyobb érdeklődés azt övezte, hogy hogyan lehetne a mai fix CPU->GPU futószalagot mellőzni, és azt kiegészíteni úgy, hogy a GPU-nak átadott feladatott a grafikus feldolgozó a CPU-nak visszaadja, majd megint megkapja a GPU és megint vissza a CPU-nak, és így tovább, ameddig a fejlesztő jónak látja. Ilyen helyzetben számít, hogy a GPU CU-ja az utasításfolyamot gyorsan dolgozza fel, hogy az mehessen vissza a CPU-nak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig ez kvázi ugyanaz, mint a Cell. A PPE-t leváltották a Jaguar magok, míg az SPE-ket a GCN CU-k. Az elvi működésben abszolút nincs különbség. Valószínű, hogy erre Linux azért nem lesz. De ha ilyen koncepció kell a PC-s vásárlóknak, akkor erre készül a Kaveri APU, ami a funkcionális működésében azt nyújtja amit, a PlayStation 4 APU-ja, csak más teljesítményszinttel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól függ mennyit vártál. De a számok elég jók szerintem:
Cell - 1 PPE (központi processzormag) és 6+1 SPE (vektormag). Ennek az összteljesítménye a PS3-ban 204,8 GFLOPS.
PS4 APU - 8 Jaguar mag (központi processzormag) és 14+4 GCN CU (vektormag). Ennek az összteljesítménye a PS4 előzetes specifikációja szerint 1894,4 GFLOPS.
Annyira azért nem rossz a több mint kilencszeres gyorsulás.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Cell pontosan ugyanolyan heterogén processzor, mint a PS4 APU-ja. Van benne központi mag és vektormag különböző elosztásban. Innen eredhet a tévhit, hogy az emberek rosszul hasonlítsák össze. De akkor leírom, hogy mi mire szolgál.
A központi processzormag a Cellben a PPE, ami 3,2 GHz-es órajelen 25,6 GFLOPS-os tempóra képes a 128 bites AltiVec SIMD motorról. Ezt egészíti ki a hét vektormag ugyanekkora tempóval szintén 3,2 GHz-es 128 bites AltiVec SIMD motorról. Így jön ki a 204,8 GFLOPS. Ha az PowerXCellhez hasonlítunk, akkor ugye 8 vektromag van, vagyis 230,4 GFLOPS-ról beszélünk. Mágikus 1 TFLOPS-ok nincsenek a Cellben. Nincs benne annyi feldolgozó.
A PS4 APU-jában a PPE szerepén nyolc Jaguar mag tölti be várhatóan 1,6 GHz-es órajellel és 128 bites AVX SIMD motorral. Egy mag tehát 6,4 GFLOPS-ot tud, míg nyolc mag 51,2 GFLOPS-ot. Vektormagból 18 lesz, amelyek négyszer 512 bites vektorral dolgoznak. Egy GCN CU a várható 800 MHz-en 102,4 GFLOPS-ra képes, 18 pedig 1,84 TFLOPS-ra.Ez a komplett chip-to-chip összehasonlítás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A grafikát azt most vegyük ki a képből. A PS4 APU vektormagjai csak hatékonyan tudnak grafikát is számolni, de pont úgy befoghatók AI, fizika és minden más számításra, mint a PS3 Cell SPE magjai.
Kevesen tudják, hogy a PS3 eredeti koncepciója csak a Cell volt, és az számolta volna a grafikai munkát is. Később került mellé az RSX, mikor a Sony rájött, hogy ez azért mégsem járható út. Az elmúlt években azonban fejlődött annyit a technika, hogy a Cell eredeti koncepciójára megépíthető a PS4.(#72) havasa: Az RSX számítási teljesítménye ennyire jól nem meghatározható. Gyakorlatilag semmi GPGPU tudása sincs. De ha nagyon akarunk számolni, akkor 112 GFLOPS vertex és pixel shader teljesítménye van.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A másik forrás számolása alapvetően jó, csak nem 10 FLOPS-ot kell számolni, hanem 8-at és 4-et, mert a pixel shader az Vec3+1 és Vec2+2, míg a vertex az Vec4. Ergo a számolás az ez: 24 * 8 FLOPS * órajel + 8 * 4 FLOPS * órajel. Én 500 MHz-cel számoltam, de rég volt már. Lehet, hogy valóban 550 MHz-en jár.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Ingatlanos topic!
- Milyen notebookot vegyek?
- Autós topik
- crok: Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Mobil flották
- Milyen processzort vegyek?
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Vallás
- További aktív témák...
- 3D bérnyomtatás és egyedi megrendelések teljesítése PLA, PETG anyagokból 70+ színárnyalattal!
- Nikon D5300 + objektív, makulátlan vadonatúj állapotban
- Új LENOVO THINKBOOK 13s G3 "Kis Gamer" Ultrabook 13,3" -40% Ryzen 5 5600U 8/512 WUXGA IPS RADEON 2GB
- -100e Ft Dell Latitude 5440:i5 1345U,16GB,512GB,Iris Xe,vil.MAGYAR bill,Win11, 3 év Dell NBD gari
- Rózsaszín Párduc , i5 12400F , RTX 2060 , 16GB 3200MHz , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest