- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Milyen alaplapot vegyek?
- Bluetooth hangszórók
- Modding és elektronikai kérdések
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- TCL LCD és LED TV-k
- Philips LCD és LED TV-k
- Dell notebook topic
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Hirdetés
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
Drágábban indíthat az új iPhone SE
ma 2025 tavaszán érkezhet az új SE, az Apple az 500 dolláros határig emelhet valamennyit az áron.
-
V Rising - Végre tudjuk hogy mikor érkezik a PS5-ös kiadás
gp A PC-s teljes verzió már egy ideje játszható, hamarosan konzolra is megérkezik a játék.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Maga a Mantle 1.0 a Vulkan. Ezért nincs értelme tovább futtatni a Mantle 1.0-t. Amelyik program erre készül azt még befejezik (kibaszás lenne a fejlesztőkkel, ha nem engednék meg), de aki most akarja támogatni, annak már azt mondják, hogy inkább a Vulkant támogassa, vagy a DX12-t ha a Microsofthoz akarja láncolni magát.
Az OpenGL és az OpenGL ES nyilván megmarad, mert nem low-level API-k. Ezek a Vulkan mellett függetlenül fejlődnek. Attól, hogy vannak low-level API-k a hagyományos modellre az igény megmarad.
A Mantle mint termék megmarad, de az 1.0-s verzió eltűnik, mert arra ott a Vulkan. Jön egy új verzió, ami a fejlesztőpartnerek extrém kívánságara lesz kihegyezve.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Vagy low-level valami, vagy olyan mid-level képződmény, mint az OpenGL. Átfedésre semmi lehetőség úgy, hogy az egyik API specifikációi már évek óta léteznek. De ez nem gond. Aki teljesítményt akar Vulkant használ, aki nem akar új motort írni használhatja tovább az OpenGL-t és az OpenGL ES-t.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A cikk is írja, hogy a HLSL ment, mert az ILC csak AMD-re tud optimálisan mappelni. Ehelyett jött a SPIR-V, ami az OpenCL-ben már működik.
Emellett írja a cikk is, hogy a bekötési modellnél ki lett dolgozva egy korlátozott rendszer, ami mellett az eredeti bekötési modell és számos funkció opcionális lett. Ezeket program oldalán lehet támogatni, ha olyan effektet fejlesztenek a stúdiók, amelyek igénylik, de ezek nélkül is futtatható lesz a program. Ugyanaz, mint a DX12-nél. Különböző funkciók különböző szintekhez vannak kötve.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A funkcionális analfabéták a világ oktatási rendszerének a problémái. Ezzel mindenki küzd. Nyilván az is a probléma része, hogy a médiában is elhelyezkedhet olyan ember, aki ezzel a gonddal küzd. De ne keverjük össze ezeket a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Khronos Group elnökének ebbe nincs beleszólása, mert erről ő speciel személyesen, teljhatalmúlag nem dönt. Minden érintettnek joga van megszavazni és ellene szavazni, de olyan nincs, hogy az elnök azt mondja, hogy nem, mert csak. Ugyanakkor nem teljesen értem a hátrányt. A DX12 és a Vulkan API is tartalmaz olyan opcionális funkciókat, amelyeket az NV nem támogat egyetlen mai hardverrel sem. De egy szóval sem mondták, hogy 2016-ban nem jön jobb hardver, ami már támogatni fogja ezeket. Szóval itt ezzel senkinek semmi problémája. Évek óta létezik a kiterjesztések jelensége, és mindenki tudja, hogy a hardverek fejlődnek. A lényeg, hogy amit nem képes mindenki támogatni az legyen opcionális kiterjesztés. Ez így lesz a Vulkanban és a DX12-ben is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz julius666 #74 üzenetére
A második bekezdésben van megemlítve, hogy a Vulkan név egy köszönetnyilvánítást jelent az AMD felé. Nélkülük ez az API most nem lenne itt. Ez nem tisztelet, mert az AMD-nek is egy üzlet ez.
A SPIR-V-vel a mi cikkünk is elég sokat foglalkozik. Egy API-nál pedig a bekötési modell az egyik legfontosabb tényező. Amiről phoronixes cikk nem ír. Emellett az aszinkron compute és DMA is nagyon fontos. Például ilyen a DX12-ben is lesz, szóval nem árt kiemelni, hogy a Vulkanban is elérhetők. Nem mindegy ugye, hogy a GPU kihasználása 40-50 vagy 80-90 százalék. Az Oxide a hét további részében be fogja mutatni, hogy miért nem.
A cikk címében szándékosan nincs benne az OpenCL. Azt hittem ebből sejthető lesz, hogy nem lesz a tartalmában sem. Egy külön hír van az OpenCL 2.1-ről.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A SPIR az egy egységes reprezentációs szint. Olyasmi, mint a Direct3D bájtkód.
Igazából a bekötési modellhez semmi köze. Az arra szolgál, hogy az API besorolja a hardvereket egy előre definiált bekötési tábla alapján. Például bizonyos hardverek nem tudnak bekötni ötnél több leírótáblát, míg vannak olyanok, amelyek akármennyit betudnak kötni. Ezt muszáj kezelni az API szintjén, hogy a program futtatása ne álljon le a hatodik leírótáblát bekötésénél, ezért eleve ne is töltse be azt, és a hozzá tartozó feladatokat ne futtassa. Ez nagyon régóta így van. Ha egy funkciót egy hardver nem támogat, akkor a hozzá tartozó effekt nem engedélyezhető, különben a program kilépne egy hibaüzivel az asztalra.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz julius666 #81 üzenetére
Mert érdemes megérteni, hogy mi változik a Vulkanban. Amúgy sem én döntöttem úgy a Khronosnál, hogy nagyon nagy százalékban lemásolják az AMD API-ját. Jól tették, de ha megtették, akkor tény lesz, hogy ez nem az ő találmányuk. Csak másoltak, mert szerencséjük volt. Persze ehhez kellett az is, hogy az AMD felajánlotta nekik a teljes forráskódot, illetve az, hogy éljenek is a lehetőséggel. Más esetben 2017-ben jött volna ez cikk az új API-ról, már ha az MS és az Apple nem tarolta volna le totálisan a piacot a DX12-vel vagy a Metallal addigra.
Az opcionális funkciók az igazi kincsek a Vulkanban és a DX12-ben is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kisfurko #126 üzenetére
Másrészt pedig az Intelt már nem érdekli a hardcore gaming. Volt egy időszak, amikor erőlködtek, még komoly szakembereket is szerződtettek, de ráhagyták. Az indie-re álltak rá. A szakemberek pedig visszamentek az AMD-hez, NV-hez.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez itt mindig annak a kérdése, hogy megéri-e. Az Intel berendezkedése a mai PC-s játékpiachoz nem jó. Az erre szánt pénzt 90%-ban kutatásra költik, ami igazából hasznos, csak semmit sem segít az Intel IGP-k eladásában. A maradék 10%-ból pedig nem lehet igazán jól támogatni a top stúdiókat, meg még mellette drivereket is fejleszteni. Marketingtámogatásuk nincs is. Senki sem tudja, hogy Intel-only effekt van az új GRID-ekben, stb. Alig reklámozzák ezeket a játékokat, ami a CodeMastersnek sem jó.
Igazából csak annyi a kérdés, hogy megéri-e a büdzsét 50%-kal megemelni, ami elég komoly dollárszázmilliós tétel lenne éves szinten. Ha megemelik, akkor nyernek-e annyit, hogy ez visszajön. Minden bizonnyal a válasz nem, és így inkább leépítettek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- PowerColor RX 5700 XT 8GB GDDR6 Red Dragon Eladó! 55.000.-
- ASUS RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 92.000.-
- Sapphire Nitro+ RX 6950 XT PURE GAMING OC 16GB - BONTATLAN!
- BESZÁMÍTÁS! Bontatlan RADEON RX 6600 8GB / RX 6700 XT 12GB videokártyák számlával 3 év garanciával
- Gigabyte AORUS GeForce RTXTM 3070 Ti MASTER , 8GB GDDR6X, 256-bit GV- N307TAORUS M-8GD - Garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs