- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- Micro Four Thirds
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bbTamas77
aktív tag
Ez igen öcsém, az Apple keményen tolja.
Nem egy nagy was ist das saját API-t csinálni, de vicces, hogy pont Apple lépte ezt meg.
[ Szerkesztve ]
-
tatararpad
őstag
Erről volt szó a Carrizo topicban? Ez lenne az Apple független útja? Ennyire futja a mágiádból Szarumán???
-
alevan
őstag
Swift, Metal..... érdekes elnevezések. Mondjuk én a Swift helyett inkább i#, vagy Apple Basic-ot javasoltam volna
Abu, ha jól látom, háborút indítottál az utolsó paragrafussal a magas szintű hozzáférést biztosító grafikus APIk ellen
[ Szerkesztve ]
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
cskamacska
addikt
Metal? Hja, már az futott Unreal Engine 1 alatt is.
Az viszont biztos, hogy ezentúl az S3 elfeledett API-járól semmit nem lehet majd megtalálni, a kereső 20. oldalán talán lesz róla valami sok Apple hírspam után."Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
VaniliásRönk
nagyúr
A vicces az egészben az, hogy legkorábban pont a Linux kezdte támadni a szabványos API-kat, hogy ezzel ássa alá a zárt forráskódot, meg a Google is bohóckodott itt a Rendersricpttel, most meg egy maflás jobbról, egy balról.
#7 bbTamas77: Biztos lehetsz benne, hogy az Apple már régóta dolgozik egy saját GPU architektúrán. Sokkal többet tudnak majd kaszálni, ha nem kell licencdíjat fizetni minden eladott darab után. Plusz akkor több mozgásterük lesz a konkurenciával kiszúrni is.
[ Szerkesztve ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
Meteorhead
aktív tag
Attól még hogy compute API, remélem az Apple nem zárlózik el a saját gyereke, az OpenCL elől...
-
bbTamas77
aktív tag
Nem értem miért nem iAPI vagy iMetal API vagy valami hasonló lett volna.
Már alig várom, hogy az új iPhone-on toljam a Crysis-t vagy a Watch Dogs-t.
Androidon várható? Nem hiszem, hogy a google meglépi.
Mert most ez az Apple ezt a lépést játszva megtudja tenni (saját célhardverére), de a google nem igazán, de mondjuk semmi sem lehetett csak akarni kéne.Apple miért nincs neki saját GPU tervező részlege? Van annyi dollárja, csoda GCN-nél tízszer jobbat tudnának létrehozni saját célhardverere.
Talán azért lett Metal az API neve mert egészen lemennek már a fémig, hasonlóan assembly-nél.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert GPU-t tervezni minden hardveres részelemnél sokkal nehezebb. Ha pénzed van, akkor semmid sincs. Ha van pénzed és mellé 10-20 évnyi tapasztalatod, akkor már kereshetsz valamit ezen a piacon.
Sose megy le senki a fémig, csak megírják azt a programban, ami eddig a driverben volt.
(#6) Meteorhead: Annyira már nem akarják az OpenCL-t, mint régen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Vico87
tag
A Khronos addig bénázott, amíg elment ismét a világ mellettük. Már rég nem API-t fejlesztenek, hanem politizálnak balra-jobbra, amíg szépen lehagyják őket.
Végre lesz normális grafikus API iOS-re, az OpenGL ES-t már nagyon unom.
-
saelin
veterán
Abu a cikkben azt írtad, hogy A7-re tervezték az API-t. Ezek szerint az asztali mac-ek ebből nem profitálnak? Ugyebár azokon más architektúrájú chippek vannak, nem arm. Esetleg úgy kell elképzelni mint a dx-et? PCre teljes api, de ultramobilra már egy kiherélt?
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
VaniliásRönk
nagyúr
Szerintem inkább az a probléma, hogy OSX alatt kell a GPU-gyártó támogatása is a driverbe, ami vagy késik vagy nem is próbálkoztak vele.
#13 Abu85: Ki akarják nyírni az OSX-et, portolják ARM-re vagy szándékosan lőtték lábon magukat?
Szerk.: Saját CPU mellé GPU-t nem akarnak fejleszteni?
[ Szerkesztve ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Az asztali Macek nem használnak olyan hardvert, ami ezt az API-t támogatja.
A Metal API nagyon sokban hasonlít a DirectX 12-re és a Mantle API-ra, de egy dologban nagyon különbözik. Rendkívül speciális futószalagot használ, amit kifejezetten a PowerVR hardverekhez alakítottak ki. Csak akkor kaphatja meg ezt az API-t a Mac, ha azokban a grafikus vezérlőt lecserélik PowerVR-re, vagy ha nem is PowerVR-re, akkor is TBDR architektúrára. Más esetben lehetetlen, hogy működjön a Metal Macen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz VaniliásRönk #12 üzenetére
Nem tudom, hogy az OSX-szel mit akarnak. Az biztos, hogy a Metal API portolásának az API jelenlegi formájában technikai akadálya van. Az OSX-re is lehet külön API-t írni, amit épülhet részben a Metal kódjára, de a render pipeline-t át kell alakítani. Egyébként az OSX gaming szempontból távolról sem annyira fontos az Apple-nek, mint az iOS.
Kizárt, hogy akarjanak saját GPU-t építeni a nulláról. Pénzük az van, de tapasztalatuk nincs. Abból nem érdemes kiindulni, hogy építette saját ARM magot. Egy GPU-t nagyságrendekkel nehezebb megtervezni, mint egy CPU-t.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
quailstorm
nagyúr
válasz cskamacska #4 üzenetére
Hát ja, nekem is ez ugrott be elsőre...
Bár ha mögé írod hogy S3 savage akkor tán megkapod amire vágysz. Nekem 32MB-os Savage4-em van.Az Apple ötletét pedig nagyon díjazom.
Kár hogy SGX-re nem találtak ki valami hasonlót, ami mindkettőn megy. Mert így a gigantcímeken kívül a többi marad ugyanúgy évekig OpenGL ES hagyományos futószalag, mert az megy i4-5S és az olcsóbb mert csak egyet kell leprogramozni. -
VaniliásRönk
nagyúr
Ez így viszont kapufa, mert sokkal nagyobb lenne az API vonzereje, ha legalább az összes Apple termékre elérhető lenne. A hordozható piacon elért részesedésük nem fog örökké kitartani, nem lehet a végtelenségig abba kapaszkodni.
#18 quailstorm: De miért veszik biztosra, hogy 3-4 év múlva még mindig mindenki rohan majd megvenni a legújabb almás telefont? A konkurencia már most is szorongatja őket. Ez meg így nem fog segíteni.
[ Szerkesztve ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
quailstorm
nagyúr
válasz VaniliásRönk #17 üzenetére
Még 3-4 év és csak olyan iPortable cucc lesz piacon, ami gyárilag támogat Metalt. Most meg a LASSÚ átváltás nehéz évei következnek.
Így megy ez, a piac lassan követi az eseményeket, mert a biztos profitra mennek.SGX meg nagyon más architektúra, több iPortable cuccban meg még az dobog.
-
bbTamas77
aktív tag
Bírom ezt az Apple-t megint dobott egy nagyon velős csontot a fejlesztőknek, úgy mint 2008-ban az SDK és az iTunes-ben lehet árulni online játékokat.
Erre valamit lépni kell a Google-nak, mert van egy olyan érzésem, hogy a fejlesztők elég gyorsan kifogják használni ezt az API-t, és nem kicsit jó játékok fognak megjelenni.
Gondolkodtam azon, vajon mit fog idén az Apple bedobni a WWDC-n, talán új pár színes ikont?!
De most az egyszer nem csalódtam.[ Szerkesztve ]
-
Puma K
veterán
Egy Mac Pro amivel még játszani is lehet új játékokkal? Ahhhwww fap-fap-fap.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Azért nagyon kíváncsi leszek, hogy az nVidia mit fog lépni. Biztos, hogy nem hagyják csak úgy elrohanni maguk mellett a világot. És most nem arra gondolok, hogy hátráltatják a fejlesztéseket, ők is tudják, hogy az csak arra elég, hogy időt nyerjenek, amíg kitalálnak valamit.
-
azopi74
addikt
Hosszabb távon az OSX-et szerintem lecserélik az iOS-re (jobban mondva összegyúrják a kettőt) . Esetleg a Mac Pro-kban marad az OSX.
De azt kétlem, hogy sokáig az ImgTec-kel akarnának bohóckodni, szvsz előbb-utóbb megveszik kilóra az egészet (vagy más GPU gyártót, esetleg az nVidia-t) és akkor lesz saját CPU, saját GPU architektúrájuk, sőt lehet, hogy az ARM ISA-t is dobják előbb-utóbb, és saját ISA-t kezdenek használni, hiszen megtehetik.
-
Kari1
aktív tag
Ha jól értem akkor ugye A7 soc kell hozzá, de ha ez igaz akkor ki fogja használni mert gondolom akkor régebbi hardveren nem fog futni (pl ipad mini, iPhone4S iPhone5... ). Be fogja valaki vállalni hogy fragmentált legyen a játék vagy külön megírja "opengl es-re" és "metal"? De ugy az opengl es-es lassabb lesz...
-
Puma K
veterán
Jövőbelátó vagyok így én már tudom azt amit ti nem tudtok, és nem tudjátok elvenni a jókedvem! *xahxahxahxahxahxahxahxah*
(Viszont elég fail részemről, hogy ki is lett tárgyalva az általam vágyakozott jövőkép... azaz nem lesznek még(?) asztali Apple gépekben saját GPU)
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
quailstorm
nagyúr
Pár AAA cím várható a közeljövőben metalra, amíg nem lesz elterjedt nagyon, addig le fogják szarni financiális okokból. De ezt írtam fentebb is.
Senki se szeret több platformra fejleszteni.(#25) azopi74: IMGtec marha nagy cég, és elég jó piaci helyzetben vannak. Ezen kívül tényleg nem olyan egyszerű egy GPU architektúra mint egy CPU. Biztosra veszem hogy maradni fog a társulásuk.
-
azopi74
addikt
válasz quailstorm #28 üzenetére
Ja, marha nagy cég, 620M USD a market cap. Hát ezt zsebből kifizeti az Apple, ez a beats-ért kifizett összeg egyötöde.
Apple készpénztartaléka + forgatási célú értékpapírok = 30 Mrd USD. Ebből 50 ImgTec kijön
De még három nVidia-t is vehetnek belőle, ha akarnak (10,5 Mrd USD)
Vagy 10 AMD-t (3 Mrd USD)
Vagy majdnem három ARM-t (13 Mrd USD)
Vagy a Qualcomm és az Intel kivételével az összes nagy független GPU és CPU gyártót is megvehetnék :..
ARM-ot, nVidia-t, AMD-t, ImgTec-et, Vivante-t, stb.
Csak cash-ből (zsebből) kifizetve, anélkül, hogy részvénycserés ügyletbe kéne belemenniük .
Persze ennek értelme nem lenne, csak azért írtam, hogy érzékeld az erőviszonyokat[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz VaniliásRönk #17 üzenetére
A telefon-tablet-notebook váltás ma már nem csak egy egyszerű érzelmi döntés a felhasználó részéről mert évek óta azon dolgozik az Apple, hogy magához kösse ezer szállal a vásárlóit. Az OS X - iOS sziámi ikerpárként forr össze, ahogy az App store - iTunes páros is az Apple hardvereivel, az iCloudról nem is beszélve.
Gondolj bele abba, hogy ha ma egy átlagos iPhone - Mac user váltani szeretne mondjuk S5-re, akkor nem csak egyszerűen egy másik telefont használna, de azzal elvesztené a többszáz iOS alkalmazását, amihez hozzászokott, aminek nagy részére többszáz dollárt költött, elvesztené az iOS-OS X eszközökön való átjárhatóságot, azonnali szinkront, vagy ahogy a mai keynote után nevezhetjük, a continuitást. Elvesztené az hozzáférést az iTunes-es filmjeihez, zenéihez, magazinjaihoz, könyveihez, podcasjaihoz. Mondhatni egy telefonváltással lemondana rengeteg nagyon kényelmes és okos háttérszolgáltatásról és a digitális tartalmairól...amiket Androidon és a Google Play-en újra meg kellene vennie. Na ezért tudja az Apple, hogy évek múlva is nála maradnak a felhasználói, főleg a fizetőképes aktív iTunes használók.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Thocy a ZAGY
tag
válasz #65675776 #31 üzenetére
Nem is tudom. Ha lenne egy olyan cégem, ami kell az Apple-nek, hajlandó érte rendesen perkálni készpénzben (és itt azért olyan összegekről beszélünk, hogy az ükömnek is rendben van az élete masszív jótékonykodás mellett is), miközben megkínálnak egy igazgatói székkel is, hogy azért ne unatkozzam később sem, akkor azért van az a pénz...
A legtöbb ember nem jut el a ''Miért pont Én?''-től a ''Miért ne?''-ig.
-
Sanchez638
addikt
Jönnek ezek az új API-k, de mikor lesznek értelmes játékok rá?
Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!
-
haddent
addikt
Androidra van/lesz alacsonyszintű API? Ha igen, akkor Apple bácsi mit fog kezdeni? Mert nagyon nem mindegy, hogy egy Snapdragon 801 -hez vagy Appe A7 -hez van hozzáférés és melyiken kell futtatni a Cryengine -t
-
veterán
Szerinted mikor lesz droidra. Van három chip gyártó, plusz a millió kínai, meg a szenzációs os. Esélytelen. Nekik marad az OpenGL.
sanchezsa: Gondolom az ios8-al jönnek az új játékok is. Az Epic már be is jelentette az első tech demot, és sanszos, hogy kihozzák Metal-ra az új IB-t.
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz VaniliásRönk #17 üzenetére
Az iHordzoható részesedésük csak nőni fog ezután. Aki mobil gamingben utazik csak az Apple-t fogja választani. Nincs más lehetőség rajtuk kívül.
(#25) azopi74: Idővel biztos eldobják az OSX vonalat. A saját hardver a legjobb irány nekik.
Számukra az Imagination a legjobb. Évek óta velük dolgoznak, van részesedésük a cégben és elővásárlási joguk, tehát sosem vesztik el a partnerüket. Az A7 óta a drivert is saját maguk írják. Nekik ez jó, az Imagination számára szintén jó. Ezen nem kell változtatni.
Az ARM ISA elég jó, arra nem kell reform.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz VaniliásRönk #17 üzenetére
A Mac az Apple uzletenek szempontjabol nem kiemelt jelentosegu.
while (!sleep) sheep++;
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De miért akarnának felvásárolni bárkit? Az Apple számára érdektelen, hogy teljesen saját legyen a hardverfejlesztés. Nekik tök jó az, hogy az ARM fejleszti az ISA-t. Licencelik azt, esetleg teljes dizájnnal, esetleg módosítják, ahogy akarják. Ugyanúgy tök jó, hogy az Imagination fejleszt. Licencelik olyan feltételekkel mint most és örülnek. Jelenleg ebben az üzleti és partnerkapcsolati modellben az Apple, az ARM és az Imagination is boldog. Mindenki megkapja, amire vágyik, ezen nem kell változtatni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Strezi
őstag
Érdekes irány, leginkább a játékmotor fejlesztőknek lesz hasznos. A "mindennapi" felhasználó ebből szinte semmit nem fog észrevenni, a választott motor megoldja a dolgot
A mindennapi fejlesztőknek ugyancsak kiadták a SceneKit-et, ami már a Metal-ra épül, így magasabb szintre is megörökíti annak előnyeit.
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jelenleg olyan motorokról és játékokról van szó a Metalra, amelyek OpenGL ES-re el sem készíthetők. Egyszerűen az OpenGL ES és a köré rakott támogatás nem alkalmas arra, hogy egy bizonyos komplexitási szint felett stabil programokat lehessen kiadni rá.
A top fejlesztők számára az a realista platform (hardver+API+OS), amire kiszámíthatóan és hatékonyan lehet komplex AAA játékot fejleszteni. Úgy gondolj erre, hogy minden időre megy. Áll a projektben a pénzed és csak csúsztatod a megjelenést, mert nem lehet a felmerült problémákat egyszerűen, gyártói segítség nélkül javítani.
A low-level API nagyon egyszerű dolgot kínál. Ami high-level API-n akár gyártónként egy év (külön csapatokkal összesen egy év), az itt két hónapos fejlesztési idő. Ezért olyan népszerűek ezek a kezdeményezések.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yutani
nagyúr
válasz cskamacska #4 üzenetére
És vajon a HTC, aki felvásárolta az S3-at, nem fogja beperelni az Apple-t a név miatt?
#tarcsad
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van normális CPU-juk. Két architektúrájuk is van. Csak látják, hogy évente +5%-kal nem megy semmire a piac. Márpedig a CPU fejlesztések lassan jó pár éve erről szólnak. Csupán toporgunk egy fal előtt, amit senki sem képes átugrani. Naná, hogy olyan területre költenek, amivel sokszorosára gyorsítható a feldolgozás.
A helyzet az, hogy nagyon sok teljesítmény van a szoftverben. Lehet, hogy az AMD közvetlen konkurensei ezt nem látják be, vagy csupán azt mondják, hogy ez nem rájuk tartozik, de a low-level API-s törekvések azt igazolják, hogy nem csak az AMD gondolja így, hanem a Microsoft és az Apple is. Ezek sokkal értékesebb fejlesztések, mert hiába van hardvered, ha a szoftverek nem használják.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
haddent
addikt
Hát akkor itt lenne az ideje különbséget tenni droidok közt is szerintem. Ha megnézed, az összes flagshipben Snapdragon 801 van. Galaxy S5, Xperia Z2, HTC ONE de még az "olcsó kínai" One Pus ONE -ban is. Úgy tűnik, hogy Qualcomm a nyerő az abszolút top kategóriában, ebből pedig évente ~1db széria érkezik, rendre ugyanazzal a belsővel, esetleg annyi, hogy némelyik kap +1GB ramot. Ilyen körülmények közt már megoldhatónak hangzik nem?
Csak mert Laci bá a sarkon a nemtom milyen ócska mediatek procival nem fogja magát földhöz vágni, ha nem kap új API -t, amíg a sok százezer (millió?) Galaxy S6 tulajról ezt el tudom képzelni, és hozzáteszem jogosan. Gatyába kéne rázni már a droidot is..
Sir Ny az intel addig van nagyra amíg be nem jön az, hogy 8 (gyengébb 1 szálú) magos APU kell értelmes IGP -vel a játékokhoz
[ Szerkesztve ]
-
"Az AMD és a Microsoft megoldásai után egyre nyilvánvalóbb, hogy a grafikus vezérlők alacsony szintű elérése jelenti a jövőt."
Igen, sokak szerint el sem kellett volna kalandozni a magas szintű API-k felé, most újra fel lehet találni.@Abu85 : "A helyzet az, hogy nagyon sok teljesítmény van a szoftverben." Ezt is de régóta mondogatom... Egy rendesen megcsinált, optimalizát sw sokkal nagyobb teljesítményt tud azonos hardveren, csak ugye ezzel dolgozni kell...
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Sir Ny
senior tag
"Azért nagyon kíváncsi leszek, hogy az nVidia mit fog lépni. Biztos, hogy nem hagyják csak úgy elrohanni maguk mellett a világot."
Jelenleg az nvidia kepler az egyetlen GPU epiteszet, amely titan Z-tol kezikonzolokig egysegesen megtalalhato (lesz), sot, igen jol helyt is all. Nem tunne rossz otletnek kizarolag arra fejleszteni, jatekot, ha az nv kiadna egy sajat API-t mantle modra + dompingaron elterjesztene a cuccait...
Valoszinuleg az lesz, hogy tamogatjak a dx12-t s akkor az o cuccaikon is fut minden mint a karikacsapas, mas lehetoseg tenyleg nem nagyon van.
-
-
Reggie0
félisten
Igen, nyilvan bolcs dontes lemaradniuk, igy is eleg rosszul alltak. Peldaul a fogyasztason lenne mit dolgozniuk.
Az API megint mas teszta. Szerintem orultseg olyan tarsprocesszorral foglalkozni, ami nincs dokumentalva es nem lehet ASM-ben programozni. Oke, igy fejlodott a technika, de ezt a valtast mar reg meg kellett volna lepni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1050 2GB Windforce 2X OC 2G VGA videókártya
- inno3D RTX 4060 8GB (Garis: 2027.02.10.)
- ELADÓ MSI Radeon RX 6750 XT Gaming X Trio Videókártya 2025.01.25 ig garanciális