Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Peter789

    senior tag

    szia GAI!

    még nem jutottam a cikk végére, de pár dolog feltűnt. véletlenül sem leszólni szeretném a sok munkádat és írásodat, csak ami infót eddig sikerült nekem ezekről összevadásznom, az alapján van pár pontatlanság. én is gyűjtöm a 3D korszak elejéről származó kártyákat, imádom ezt a világot amikor még csak bontogatták a szárnyaikat és tiszta bugtenger, szerencsétlenkedés volt az egész. az eddig bő 100 darabos gyűjteményem 13 féle különböző chipset gyártótól származik és még messze nincsen lefedve mind. picit színesebb volt akkor a felhozatal, mint ez a mostani kétpólusú sebességhajhászás... :))

    - a wonder kártyánál ezt írod:
    "A fő chipen nem találjuk meg az ATI logóját..."
    nem, mivel az egy Chips and Technologies P82C435 EGA vezérlő. itt még csak kiegészítő alkatrészeket gyártott az ATi és kártyára rakta ezeket. a felette lévő ATi16899-0-ra nem találtam semmi értelmeset. a RAM vezérlő és a DAC is benne van a fenti EGA vezérlőben, úgyhogy nem nagyon tudom hová tenni, de biztosan megvan a dolga...

    - azt írod, hogy a Rage 3D az első ATi 3D gyorsító. ez így ebben a formában nem teljesen igaz, mivel vele párhuzamosan, talán egy hajszállal megelőzve azt jött a VT2, ami már rendelkezett némi 3D gyorsítással, bár alig indult el rajta valami. a VT4 már kicsit későbbi, és gyakorlatilag mindent tudott amit a RageII, csak jellemzően a VT4-ek mellé 1-2 mega EDO RAM került, a RageII pedig 2-4-8MB SGRAM-ot kapott

    - következetesen használod a "memóriamodul" kifejezést mindenre, pedig a kártyára forrasztott vagy foglalatba rakott lábas vackok mind csak memória chip-ek. modul onnantól lesz belőlük ha hordozó nyákra rakják, mint pl a GX kártyádon a kiegészítő kártya

    ha még nem találkoztál ezzel az oldallal, akkor ajánlom figyelmedbe, nagyon olvasmányosan rendeszerezte össze a szerző a valaha volt 3D gyorsítókat: Vintage 3D

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

  • Peter789

    senior tag

    válasz GAI #323 üzenetére

    szerintem maga a modul kifejezés magában hordozza az összetettséget, azt hogy több komponensből álló egység. lehet hogy többfelé használják így a kifejezést, de attól még nem igazán helyes

    más

    rush-ból ahogy nézem, mindig csak Alliance-os verziót használtál. az MX családdal van valami negatív tapasztalatod, vagy csak így sikerült? annó azt hallottam, hogy a rush igazán gyenge muzsikálását pont az AT25/AT3D chip okozta - egy MX chipset-es nem lenne jobb nála? nekem van egy 6 megás MX86251 és egy AT25 társcsippes verzióm is, de az utóbbi döglött, így összehasonlítani még nem tudtam őket...

    Alliance chipes kártyákon különválik a 3dfx és az AT25/AT3D mint D3D eszköz? mert utóbbiak arra is képesek, szemben az MX-el ami 2D-only - persze elég vicces minőségben tudják csak produkálni: [link] - vagy a rush esetén az alliance teljesen el van rejtve, és kizárólag a voodoo látszik a játékokban mint választható eszköz?

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

  • Peter789

    senior tag

    válasz GAI #326 üzenetére

    ráfuttattam egy 3dmark99-et az MX-es rush-ra, és tényleg gyengébbnek tűnik, mint az általad mért eredmények: a 2800+ bartont 1800MHz-re visszaórajelezve (12.5*144) kapott 1260 pontot 640x480 16bit double buffering-el (utóbbit nem írtad le, hogy dupla vagy tripla), és 2375MHz-en járó proci mellett is még csak 1310 pontot kapart össze

    a külön DX eszközt azért kérdeztem, mert bár az MX-es kártya az eszközkezelőben 1-nek látszik, az Aida64 külön látja a GPU nézetben a PCI-os 4 megás Macronix MX86251-et és a PCI-os 2 megás 3Dfx Voodoo Rush-t, a DirectX Video nézetben viszont már csak egyet ahogy az eszközkezelőben is elnevezi a driver: MX86251+3Dfx Voodoo Rush Ver. 1.02.07 - ezért érdekel, hogy az amúgy 3D gyorsítással önmagában is rendelkező Alliance chip mellett ez hogy néz ki...

    egyébként nálam bár érdekes villogó színes effektekkel tarkítva ugyan, de lefut a 3dmark 2000 is, és 2375MHz-es proci mellett 640x480x16 DB beállítással 415 pontot kap - lehet nálad a WinME-vel nem jön ki a drivere, én 98SE-t használok mert a ME-nél még a 95 első verzióját is stabilabbnak és kompatibilisebbnek tartom...

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

  • Peter789

    senior tag

    válasz GAI #328 üzenetére

    megpróbáltam lefuttatni a 99-et a TUV4X+Tua P3 1266 konfigomon is, de olyan szinten akad és fagy vele az MX rush, hogy egy számig nem tudok elvergődni... érdekes hogy a VIA KT333-as MSI KT3 Ultra-val jól kijön, de a VIA 694X-el ennyire nem...

    gondoltam hozzámérem az AT25/AT3D-t is (nem rush, sima PCI kártyák), de ezek meg a KT3-al el se indulnak, egyik kártya sem ad vele képet. a TUV4X-ben elindul (bár szemetel mindkettő, valami driver probléma lehet) és kemény 650 pontot kap 99-ben... rosszabbra számítottam :) na jó, inkább a renderelési bugjai miatt volt felejtős ez az Alliance annó, nem is a sebessége miatt...

    a default beállítás az a 800x600x16 TB. a tesztjeidben 640x480 és 1024x768 szerepel. a 640x480x16 TB azért nem szerencsés, mert akkor még 2400KB memóriát kérne, DB-el jobb mert akkor csak 1800KB-ot kér és elindul a 2 megás kártyákon is és össze lehet hasonlítani az értékeket a nagyobbakkal

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

Új hozzászólás Aktív témák