- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Projektor topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Hobby elektronika
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Házimozi haladó szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Az már világos, hogy a Java-hoz hasonlítható leginkább. A Java RE azonban minden CPU-n gond nélkül megy. A HSA is ilyen lesz vagy ehhez lesz valami spéci hardverkövetelmény? Az eddigi infók alapján nekem az jön le, hogy a HSA működéséhez az OpenCL API teljes körű támogatása elengedhetetlen. Tehát a HSA-nál a CPU továbbra is mindegy, de mellé kell egy OpenCL-t támogató VGA/IGP?
A táblázatból több minden van, ami nem világos. Például:
A Serial CPU gondolom a hagyományos CPU módot takarja, vagyis itt kizárólag a CPU számol. Mellette a következő két oszlop neve sem mond semmit. Az OpenCL-nél az első változatnál a -C kapcsoló mit jelöl?
Ha jól értelmezem a grafikont, akkor az OpenCL -C a leggyorsabb mód, de a HSA Bolt esetében több lépcső kimarad, gondolom innen a sebességlöket.[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #51 üzenetére
Nem kötelező OpenCL, jó a C++ AMP is, de ott a BOLT is, illetve más nyelv is támogatható.
Az OpenCL és a C++ AMP annyiban előnyös, hogy ha megírod a programot, akkor a HSA-t nem támogató hardvereken is menni fog csak lassan.
Manapság már nem gond az OpenCL kompatibilis IGP/GPU. Mindenki ilyet tervez. Nagyon sok cégnek már van is. C++ AMP szintén nem probléma. Ha a GPU/IGP DX11-es, akkor csak egy driver kérdése az egész.A serial CPU az egy szálú programkód. A TBB az az Intel Threading Building Blocks, ami több szálra optimalizálásért felel. Intrinsics+TBB szintén. Az OpenCL-C az lényegében az OpenCL C99-re épül, számos megkötéssel. Az OpenCL-C++ az az 1.2-es verzió C++ Wrapper. A C++ AMP egyértelmű.
Túl nagy gondot a HSA nem jelent sebességvesztés szempontjából. Főleg, úgy, hogy mennyire kevés a befektetett munka. Az OpenCL is driveren keresztül működik, illetve van AMDIL is. Az AMD is sok különböző GPU ISA-t támogat. Ezt legegyszerűbb vISA-val megoldani. A HSAIL kiváltja az AMDIL-t.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
DRB
senior tag
(#48) Abu85, (#49) P.H.:
Köszi, igaz mindketten még mindig elég szakmai módon írtátok le, de azért, a részletektől eltekintve, már érthető miről is szól ez a történet. Főleg P.H. fórumtárs hosszú sorai világítottak rá a lényegre, mondhatnám úgy is gyújtottak némi fényt az éjszakában , de Abu sorai is természetesen, + egy kis google a végére és így már minden jó, minden baba.
Ennek örömére megnézek gyorsan egy meccset.
[ Szerkesztve ]
-
Köszi a kiegészítést!
A diszkrét VGA- közül akkor tehát az Evergreen szériától (AMD oldalon) felfelé már gond nélkül mennének a HSA alkalmazások, csak lassan ha jól értem. Milyen hardver szükségeltetik ahhoz, hogy a HSA-ban (pl. BOLT) megírt alkalmazások a full speed-en menjenek? Itt említetted, hogy a Llano esetében hiányzik egy úgynevezett MMU. Ez pontosan mit takar és mekkora sebességvesztéssel jár?
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #54 üzenetére
A HSA nincs kiterjesztve dGPU-ra. Nem lenne értelme. Főleg az APU-nak szól ez az egész, illetve a partnereknél a SoC-ról. A dGPU-k hozzáadása később megtörténhet, de kérdés, hogy mennyi értelme van.
Benne van a cikkben, hogy a HSA MMU-val a teljes rendszermemória elérhetővé válik a CPU és az IGP számára. A memory copy minimalizálható. A sebességvesztés függ az adott programtól.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Elnézést az értetlenkedésért, de a dVGA-k esetében miért nincs értelme? Sokkal több kakaó van bennük? Esetleg a PCI-E busz miatt keletkező nagy késleltetés a hátráltató tényező? (Csakhogy tiszta legyen a kép.)
Elméletben a dVGA-knál is lehetne hozni ugyanazt a sebességet, mint az integrált termékek esetében?Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
az zsír, akkor még egyjó ideig maradhat ez a lapos, csak húzzanak bele a programozók, ne keljen annyit várnom, mint a stream processing, vagy gpgpu-ra tulajdonképpen ez is az, csak egybeépítve a cpuval
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #56 üzenetére
Gondolom azért, mert külön memóriával rendelkeznek. A HSA legnagyobb előnye az lesz, hogy közös lesz a memória. De egyébként elméletben kiterjeszthető, szóval ez inkább egy döntés miatt alakult, így, mintsem valami hardveres limitáció miatt. Azért nem nehéz észrevenni, hogy a VGA-piac nem egy jövőbiztos terület. A mobil irányt látva meg pláne nem az.
Programtól függ a sebesség. Szóval általánosítani nem lehet.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Taragas
aktív tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A roadmapon is szerepelt, de nem 2012-re volt ígérve, és nem az első verzióra. Dolgozni kell még ezen. A HSA útiterv ezt 2014-re tette az elmúlt évben. Mára ez eltűnt. Nyilván felmerült a kérdés, hogy megéri-e. Ha megéri megcsinálják. Ez csak attól függ, hogy a VGA-k eladása mennyivel nő az elkövetkező hónapokban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Taragas
aktív tag
Hát akkor lehet temetni a diszkért piacot. Pedig volt benne lehetőség, hogy APU+dVGAval alkossanak... De ezt már nem fogjuk megérni. Ezek után nem csodálkoznék, ha bejelentenék, hogy nem lesz dual graphics támogatás a trinitynél sem már, mert minek.(főleg ilyen átnevezett 6670-el ). Bocsi az offért, de egyre jobban kezdek csalódni az egészben.
Lehet akármilyen APU, és bár bennük van a jövő, a dVGA, az dVGA marad örökre!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lehetőség rengeteg dologban van, de kérdés, hogy pénz van-e benne. Az AMD és az NV nem akarja ezt lelőni, de el kell gondolkodni azon, hogy esik az eladás, ami egyértelmű üzenetként jelzi a tömeg igényét. Ennél fontosabb pedig nincs, mert a tömegben van a pénz. Ettől függetlenül ott a lehetőség támogatásra. Ez döntés kérdése. Gondolom tartható az eredeti 2014-es útiterv a dGPU-kra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ha kijönnek az új konzolok akkor az onnan átportolt PC játékoknak elég kemény gépigénye lehet, ami újra generálhat magasabb eladásokat, de ha mégsem így alakul akkor szép lassan eltűnnek a diszkrét vga-k, de ebben az esetben valahogy ki kell váltani a PC játékot, felhőben való futtatással, vagy ha az IGP lesz már elég erős a játékok futtatásához, de szerintem ez az egész még azért odébb van
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
Löncsi
őstag
Mind1, lényeg, hogy hanyag játékhoz senki se fog gépet venni, nekem erre tuti nincs pénzem.
Amúgy next-gen Xbox-ban egyelőre HD6670-es Radeon van bejelentve.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincs bejelentve, csak valaki a hasára ütött és leírta. Egyébként nem az lesz benne. Az MS külön fejlesztésű hardvert kért. Vannak speckó igényeik. Mivel ők adják a fejlesztésre a pénzt, így természetesen ez nem gond.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
-
Kotomicuki
senior tag
válasz Jim Tonic #47 üzenetére
Hát, ha hozzátesszük, hogy mint minden elemének, amely számításokat végez a PC-ben a legfőbb visszafogója - a szoftveres/op.rendszeres(w) berendezkedésen kívül - az egymással való, megfelelő sebességű ÉS késleltetésű kommunikáció, akkor már más fényben tűnik fel az a mondat is.
Ha a számításhoz szükséges a CPU-(d)GPU közötti alacsony késleltetésű kapcsolat - az egymás által kiszámított adatokra sűrűn támaszkodó ((ehhez) nem optimalizált ) programkódnál - , akkor a (d)GPU-t a PCI-E-n keresztül használó, heterogén programkód kevéssé hatékony. Az APU-ban ezt próbálják meg helyrerakni, a CPU-GPU egyetlen lakán való elhelyezésével: ekkor már a RAM elérés/sávszélesség válik a legfőbb teljesítményromboló tényezővé - a több számítás, több/gyorsabb tárhelyigénnyel is él (itt ehhez is kell optimalizálni a kódot) és a 240-pin-s DDR3 modul (sebessége nagyjából fix, csak a csatornák számának növelésével javulna a teljesítménye, de az már messze nem pénztárcabarát megoldás) jelentős hátrányban van a 256-512 bites, 1500-1750 MHz-s(effektív 6-7GHz) DDR5 vRAM-l szemben (a GPU mellett, a VGA-n, viszonylag szabadon variálható elrendezésben és mennyiségben).
Ha nem szempont a CPU-nál gyorsabb végrehajtás, akkor amúgy sincs értelme a hagyományos kódot újraírni, csak azért, hogy heterogén legyen - + a zintel-AMD processzorerőbeni különbségek. De ha számít a teljesítményben való előrelépés, akkor a fenti tényezőket is figyelembe kell venni a kód megírásánál, optimalizálásánál.
[Ha a következő RAM-generáció paraméterei rosszabbak lesznek a mostani DDR5-s vRAM-éinál, akkor az APU-ban rejlő potenciál kihasználatlan/kihasználhatatlan marad/lesz!]
A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!
-
mzso
veterán
Valahogy még mindig nem értem mi akar ez lenni.... Egy közönséges fügvénykönyvtár gyűjtemény OpenCL és AMD64 alapokra? Mert akkor ez sok minden csak nem forradalom.
Az igazi az lenne, ha lenne egy egységes heterogén orientált ISA. Ami teljesen egységesítené a GPU és a CPU féle architektrúrát instrukció szinten is.
-
dezz
nagyúr
Az csak a BOLT. Az egész HSA sokkal több annál. Legfontosabb része egy az OpenCL (és társai) és a HW közötti réteg, ami többek között biztosítja, hogy az adott magas szintű kódot ne a legkülönfélébb HW-ekre kelljen optimalizálni és fordítani, hanem csak a HSA-ra, ami többit "elintézi" a HW-ekkel. Természetesen a HW-ekkel szemben is támaszt követelményeket, hogy ez a közvetítés minél egyszerűbb lehessen, buktatók nélkül.
Szóval, ez egy (nyilván heterogén orientált) virtuális ISA, ami tovább fordul az adott HW-ekre. A legeslegjobb persze az, ha az adott HW-t eleve a HSA-hoz fejlesztik, hogy ne vagy csak minimális mértékben kelljen fordítgatni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Suzuki topik
- Mercedes topic
- Milyen okostelefont vegyek?
- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Gray Zone Warfare
- Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 országban elérhetetlen lesz
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen