Hirdetés
-
Nem kap több frissítést a Wolcen: Lords of Mayhem
gp Szeptembertől a többjátékos mód már nem lesz elérhető.
-
Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
it A Tesla egyik részvényese perelte be Elon Muskot, 7,5 milliárd dolláros bennfentes kereskedelemmel vádolja őt.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
LordX
veterán
.. meg az OpenCL 4.4 is bemutatkozott.
Egyébként a dynamic parallelism az nem (csak) teljesítménynövelő feature (valamennyit javíthat, de hiszem, hogy jelentős), hanem inkább programozás könnyítő. Az OK, hogy a CPU indította el eddig a kerneleket, de előre be lehet ütemezni őket, és ha az OpenCL driver okos (Az AMD-éről tudom, hogy bizonyos esetekben képes rá), akár már párhuzamosan el tudja indítani a második kernel azon blokkjait, amelyiknek az adatai már rendelkezésre állnak, de az első kernel más blokkjai még futnak. Ellenben ezt iszonyat macera értelmesen megcsinálni.
A poén az, hogy a két hardver, ami ezt tudja, abból az egyik egyelőre egy vicc, a másiknál meg a gyártó deklaráltan tesz az OpenCL-re magasról..
-
Sir Ny
senior tag
vá, az a kép a webCL-lel, az AMD javával, a PyopenCL-lel nem túl bíztató.
Inkább hányinger hogy valaki rá írta egy képre hogy GPU programming, és hogy javascript. Az még hányingerebb, hogy mind a kettőt belenyilazták egy közös dobozba. Köszönöm, nem kérem.-
-
veterán
hmm, érdekes
Everybody lies.
-
Z10N
veterán
Engem konkretan az erdekelne (nem tudom, nem olvastam at a dokmumentaciot), hogy ha nekem a rendszerbe vannak szamoloegysegek, azokat mikent lehet kombinalva munkara birni.
Pl.: van egy APU es GPU akkor azok, hogyan dolgoznak ossze. Ertem ezalatt ha van egy APU 4 core (384SPU) + GCN dGPU
VAGY egy regebbi pelda:
785G chipset (HD4200: 40 SPU + 128MB DDR3) + HD6870 (1120SPU + 1GB DDR5) + Phenom2 4 coreTehat az integralt es a kiegeszito szamoloegysegeket osszekombinalni/szinkronizalni. A regebbi setup nem megy, de az ujabbal?
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
subpixels
tag
Angolul a hír, akit érdekel: Khronos @ SIGGRAPH 2013: OpenGL 4.4, OpenCL 2.0, & OpenCL 1.2 SPIR Announced
-
ar
tag
A PC-s vilag elindul az Amiga es az SGI UMA tervezesi elvei iranyaba ha jol ertem? ... (kozos mem a proc es a video proc kozott + parhuzamos feldolgozas)
-
nagyúr
ha megnézed a hardverek fejlődéstörténetét, ciklikusan váltják egymást az univerzális, és a specifikus feldolgozók.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
LordX
veterán
Minden OpenCL-t támogató egység külön device. Alapvetően minden device-ra külön kell programot feltölteni, ha a program ezt támogatja, akkor lehet használni, egyébként nem. (Ha különböző a gyártó, pl. Intel integrált + diszkrét grafika is van a gépben, akkor bonyolultabb, mert ott valószínűleg különböző kód is kell.) Ezen az OpenCL 2.0 sem változtat.
Az a baj, hogy amit kérsz, az nagyon bonyolult feladat. Egy integrált GPU lassabb, de gyorsabban éri el a főmemóriát, ami relatíve lassú, de kis késleltetésű. vagy akár közös címteret is használ. A diszkrét jóval gyorsabb processzorral, gyors, de nagy késleltetésű memóriával rendelkezik, és iszonyatos késleltetése van a főmemóriához. Hogyan szeretnéd 'automatikusan' szétosztani a feladatokat? Lehet, mire át-/visszamásolod az adatot a gyorsabb diszkrét kártyára, a lassabb integrált már végezne. Meg egyébként is, a forráskód is különböző kell legyen, ha értelmes sebességet akarsz kihozni. Utolsó sorban az OpenCL messze nem egy platformfüggetlen nyelv: Ami az egyik GPU-n optimális, a másikon le se fordul, és ez egy gyártó termékein között is igaz.
-
Z10N
veterán
Amiket elmondtal a felpeitesekrol azokkal tisztaban vagyok (sebessegek, idozitesek, eleresek, fuggosegek, stb.). Az OpenCl 2.0 dokumentaciojat nem olvastam meg el. Ezert kerdeztem: "a platform megjelenése óta a legnagyobb újítások mutatkoztak be."
A konkret kerdesem akkor, ha pl.: egy jatekban van MI + fizika + grafika, az MI fut az IGP-n (APU), a fizika CPU-n (APU), a grafika GPU-n. Erre lettem volna kivancsi, hogy van-e mar ilyen impelementacio. Platformban csak AMD egyertelmuen, semelyik mas gyartonak nincs jelenleg ilyen mindenre kiterjedo megoldasa. Az AMD meg ezt hangsulyozza es erre fele fejleszt (az uj konzolok, amik most majd egy lepessel elorebb jarnak szinten). Szoval azt akarnam, hogy ha mar lesz egy APU + dGPU, ami a jovoben mar elkerulhetetlen, akkor jo lenne ha minden eroforrast ki tudnanak hasznalni a szoftverek, ne csak "malmozzanak" kozbe. A video/photo editalas, 3d rendereles, kodolas/tomorites, adatbanyaszat, stb. ezeket fel lehetne osztani csomagokra. A feledat utemzes persze kenyes kerdes, ahogy mondtad is, de nem lehetetlen, ha platformban gondolkodunk. Udv.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs