- Hobby elektronika
- TCL LCD és LED TV-k
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Apple asztali gépek
- A Lian Li kompakt AIO-k mellé szánt tornya újragondolta a szellőzés módszertanát
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Házimozi haladó szinten
- Azonnali fotós kérdések órája
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
Hirdetés
-
Ulefone Armor Pad 3 Pro - akkumulátor, lámpa, (tablet)
ma 33 280 mAh csak elég lesz bármire. És a régi hardver vagy szoftver?
-
Killing Floor 3 - Nyúlfarknyi videón a folytatás
gp A franchise új része sajnos még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kroni1
veterán
Sziasztok!
Családban van egy e-bringa fan, van neki egy 29-es kerekű montija 1000 vagy 1500W-os motorral ami 45-ig tud hajtani, és nagyon tetszik. Eredetileg elektromos robogót akartam venni melóba járáshoz, de egyre inkább kacsingatok én is egy ilyesmi bringa felé.
Eszembe jutott, hogy van egy 28-as Atala vázas nagyon könnyű kis városi bringám, igaz ennek elég keskenyek a kerekei. Erre szerintetek érdemes lehet átalakító szettet vásárolni? A kínai cuccokat érdemes kerülni, vagy van esetleg azok közt is használható?
Az agyváltóm tönkrement rajta, ezért elgondolkodtam, hogy nem egy új bringát veszek, hanem esetleg ezt kéne felfejleszteni. Ha van bárkinek tapasztalata tanácsa azt megköszönöm! -
Kroni1
veterán
Alapvetően én középmotorosban gondolkodnék, mert a maximálisan megengedettre felfújt hátsó kerék is nagyon terül a 115kg-os testsúlyom alatt, ha lehet hátra nem dobnék még plusz 3-4 kg-ot..
Azt amúgy jól értem, hogy az agymotoros esetében konkrétan egy teljesen új hátsó kerék kerül beszerelésre, itt nincs is szükség váltóra és a jelenlegi hátsó kerék ugrik? Ha így van akkor az mondjuk az én atalám esetében jó lenne, mert pont tönkrement az agyválóm..
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
Sziasztok!
Olvasgatok már itt és más fórumokon is egy ideje, melóbajárás és némi hétvégi enyhe terepes kirándulásra keresnék bringát. Úgy néz ki egy valami Bosch motoros használt crosstrekking vagy monti lesz a befutó. Ezzel kapcsolatban két kérdésem lenne:
- A középmotoros bringáknak nagy az ellenállása ha lemerült? (A súly az egy dolog, de a mostanim is 20kg felett van..)
- Ezekre a Bosch rendszerekre is van vagy lehet utólag tenni rájuk "gáz" gombot amit nyomvatartva nem áll le a rásegítés ha pl. egy szikla miatt abbamarad a tekerés? (ismerős tapasztalatai szerint felfelé tekerésnél nagyon hasznos tud lenni, ha van ilyen segítség)
-
Kroni1
veterán
válasz sanzi89 #2992 üzenetére
Hát azért sztem van már használható 1M alatt is.. Giant , KTM
(Bár ahogy nézem ezeknek kb semmivel sem magasabb a kormánya, nem vágom itt a különbség leginkább csak a vékonyabb gumi lenne..?)
Nekem mondjuk inkább egy jó állapotú használt lenne megfelelő, pl. egy használt KTM crosstrekkinget most ajánlottak (28" Bosch CX, újszerű állapot, 1 éves) 500e ft-ért..
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
Sziasztok! Nézegetem a Bosch Gen 2 gépeket, és az tünik fel, hogy nagyon kicsi a pedáloknál az első lánctányér. Ahogy latom az újabb gen 4es perf és active plus motorokat, annál már nagyobb.
Kérdésem, hogy ez azért van így mert maximálisan csak rásegítéses üzemre voltak tervezve a gen2 motorok? Ha jól tudom azokban még nem volt szabadonfutó se. Ahogy elnézem ezzel tempós haladáshoz nagy pedálfordulat kell nem..? Vagy valamit rosszul gondolok.?
Olyan középmotoros cross/trekking bringát szeretnék amit kikapcsolt motorral is tudok hajtani, erre jobb lenne egy másik gyártó motorja, vagy ha bosch akkor meg már egy újabb gen4es igaz?!
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
Én több helyen olvastam, hogy a régebbieknek nagyobb volt az ellenállása. Pl. itt is említik a különbségeket: [link]
Más márkát is ajánlottak a Bosch helyett, talán a Brose-ra mondták, h annál nincs ekkora ellenállás.
A gen4-esen megnövelt lánctányér méret viszont arra is utalhat, hogy ezzel már nagyobb sebességgel lehet haladni rásegítés nélkül is esetleg, gondolom én.
-
-
Kroni1
veterán
válasz Runner_fxr #3055 üzenetére
Köszi a részletes infót!
Elkapkodni nem akarom, ezért már egy ideje nézegetem a fórumokat, teszteket, YT videókat, én is úgy érzem lehet h várnom kéne még kicsit.
A hétvégi pilisi túrán sok e-bike-ot láttam, irígykedve néztem a montisokat a trekkingemről, és ugyan eddig is valami Cross-trekkingben gondolkodtam, de bevallom egyre inkább hajlok a montik felé. (igaz csak koca terepes lennék a némi terepmotoros rutinommal és a 115 kilómmal) Árban kb ITT lenne a max amit rászánnék.
A Yamaha (konkrétan a PW-SE) motorokról mi a vélemény? Ahogy nézem a Haibike-ok jórészét egy ideje azzal szerelik, és jókat is olvastam róla..
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz Somatom #3072 üzenetére
Hát asszem itt se fogok vásárolni...
Más: a lectric ebikes-ról illetve a sondors-ról már hallottatok?!
Egyik haverom hívta fel rá a figyelmemet, aki a Bosch-nál az ebike motorok feljesztésével foglalkozik. Agymotorosak, de azt mondja elég komoly technika van bennük, és 900-1000$ körüli áron nem gyenge amit tudnak! Azt hiszem melóbajárósnak tökéletes lenne, még az irodába is fel lehetne vinni tölteni..
Sajnos ahogy látom európába a lectric nem szállít, a sondors meg csak a drágát, de azt is csak szeptembertől. Bár ha a 27% meg a hazai órási haszonrés rájön akkor már nem is olyan jó az ára.Nagyon remélem h rohamosan terjedni fog ez a közlekedési mód, ha végre lejebb tudják szorítani az árakat!
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz Runner_fxr #3079 üzenetére
Köszi!
Igen, én is inkább a monti felé hajlok mindenképp, amilyen az utak minősége az alapján az aszfalton/bringaúton sem árt néha egy ballonosabb gumi és vmi jobb teló..
Sztem bőven elég lesz nekem az SE is, az (Active Line Plus 50Nm motorja is szimpatikus) ami fontosabb szempont nálam, hogy ne legyen olyan ellenállása mint a CX motoroknak ha nincs bekapcsolva, mert sík úton néha rásegítés nélkül is használnám.. Ha jól tudom PW-X-nek is volt még némi ellenállása, nem tudom az SE ebből a szempontból már jobb e, de úgy rémlik, hogy igen.
-
Kroni1
veterán
válasz Runner_fxr #3104 üzenetére
mikorra várható a 8100 megjelenése? Gondolom azért még egy kis idő kelleni fog, hogy a használt árakon meglátszódjon...
-
Kroni1
veterán
A Dema ebike-okkal van esetleg tapasztalata valakinek? Ugy tudom bringában egy olcsó márkának számít, gondolom nem véletlenül annyi az áruk amennyi. De találtam egy (250W elvileg Bafang ) középmotoros tipust ami egészen megtetszett, és ha igaz elég jó áron tudnának nekem szerezni garival. Ha a 75e ftos gepida alboin 200al elvagyok hét éve, tehát nem egy csúcsbringáról ülnék át rá akkor nekem még jó is lehetne egy ilyesmi igaz?
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
Két kérdésem lenne, hátha valaki tudja a választ:
Ha egy 25km/h-nál leszabályzó motort felokosítok 45KM/h-ra, és kötök rá biztosítást, a megfelelő védőeszközökkel használható legálisan mint S-pedelec, vagy csak a gyárilag 45-re kalibrált bringák használhatóak így közúton?!
Másik kérdésem, hogy (pl. egy Bafang vagy bármilyen más márka) csak a középmotorok tudnak 45-ig rásegíteni, vagy esetleg van olyan agymotor is ami képes erre?
-
Kroni1
veterán
Egy korábbi gen-es Performance Line-os, vagy egy Shimano 7000-el szerelt Skoda bringát ajánlanátok inkább ingázás+alkalmi lightos terepbringázás célokra?! Az én méretemben ez a kettő van most a látókörömben, amire lenne pénzem használtan, illetve még egy Brose hátsó agymotoros Rockrider 500, de az leginkább csak a nagyon kedvező ára miatt jött szóba. Leginkább a 7000-est gondolnám megfelelő választásnak. Mit gondoltok?
StLui: Gratula a bringához, sok örömöt vele! Hány cm vagy ha megkérdezhetem? Én 183 vagyok, és bár tudom bringafüggő is, de nekem is azt hiszem az L lesz a megfelelő, az XL-est meg már kicsit nagynak gondolom..
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz Somatom #3246 üzenetére
Én is 180cm körül vagyok, habár minden bringa más, de pl. nekem feleségem M-es bringája kicsi, túl közel van a kezem a lábaimhoz és a testemhez, leginkább hosszabb úton érzem. Jobban fordul az igaz, de valahogy az L az ami nekem kényelmes. 3-7 cm nagy különbség tud lenni geometriában, és ez nem csak az élsportban számít, hanem hétköznapokon is.
-
Kroni1
veterán
"ha mar ugy dontottem, hogy epitek es nem masfel-ket millioert veszek boltbol, keszen..."
Azért amit másfél-két milláért vehetsz azok nem éppen egy alap bicóra kívülről rákábelezett bafang minőségű bringák.. Egy olyan bringán már inkább a prémium vázat, a váltót, telót, stb fizeted meg. Egy alap bringát már 5-6-700e Ft-tól meg lehet venni, és véleményem szerint egy gyárban összerakott, eleve ebike-nak készített bringa mindíg is kultúráltabb megoldás lesz, mint egy utólagos. Ahogy én látom építeni az extrém egyedi igények, vagy egy jó minőségű meglévő bringa és anyagi megfontolás esetén érdemes. Neked amúgy milyen bringád van amire rátennéd a bafangot?!
Amúgy most tényleg nagyon visszaesett a termelés és nehéz értelmes bringához jutni ha újat akar az ember, de használtan 400e körül már nagyon jó ebike-ok vehetőek.
-
Kroni1
veterán
válasz Janaboy #3286 üzenetére
Én az L-eseket nézem egy ideje, érdemes jófogáson és egyéb csoportokban körülnézni. 430-ért vittek el egy 1 éves, még 1 év garis KTM Machina Cross-t, ami 800e felett van boltban, jófogáson ma még fent volt, 440-ért egy Skoda (shimano 6000) alacsony vázas L-es bringa, aminek 840 körül volt a bolti ára.
-
Kroni1
veterán
Hogy nem sikerült találnia az előfordulhat könnyen sajnos, én ugy érzem kicsit várni kell, hogy a gyártók összekapják magukat.
Amúgy ha már Bafang akkor ezek a Dema bringák nem rosszak, ha jól tudom ezek is feloldható Bafang motorosak, ilyennel lehet szaladgálni 30-40-el is, és 2 év garival sincsenek 4-500e felett:
-
Kroni1
veterán
Ez szinte minden gyártónál így van sajnos. dobták a 2020-as termelést, már csak 21-re készülnek. Addig meg amit találsz az van azt kész. (semmi) A Dema állítólag ősztől már árulni fogja a 21-es modelljeit, de ki tudja mekkora számban, talán más gyártónál is ez a helyzet. Most nem túl jók a lehetőségek szinte sehol.
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
Sziasztok!
A Shimano Steps-nek hány generációja van? Lehet esetleg fényképből azonosítani, hogy melyik tipus lehet?!
Kinéztem egy használt Orbea bringát 400e alatt ezzel a rendszerrel, szerintem kezdőlépésnek nekem az elég lenne, és nem is félteném annyira mint egy 1M bringát... (igazából ingázás és max néha enyhe terepezés lenne a használat)
Pár kérdés:
1. Ez jól sejtem hogy az E6000 tipus?
2. Alkatrész mennyire kapható hozzá? (motorhoz ha kell valami, esetleg csereakksi) korábbi 1gen bosch-ról olvastam ha jól emlékszem, hogy akksit ahhoz már csak vadászva lehet találni...
3. Ha úgy alakul hogy szükségesnek érezném, ennél is megoldható a 25km/h korlát a telefonos programmal?Minden segítséget előre is köszönök!
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
Az Orbea végül elkelt, de lehet nem is baj.
Van aki próbálta már a Bafang négyszögtengelyes, M300 (korábban modest) névre hallgató középmotorját?!
Egy ismerősöm szerint jó vele menni, de úgy olvasom nincs benne nyomatékszenzor amitől kicsit tartok... Az a bajom, hogy szinte minden pénztárcámnak megfelelő bringánál tudok valami ellenérvet, és 5-600e-nél jelentősen többet meg nem akarok kiadni, mert olyan bringát szeretnék amit azért néha a bolt előtt is kint merek hagyni leláncolva..
A Baddog Canario - ról mi a vélemény?! Tudom, a legolcsóbb bringa alap cuccokkal, de egyszerűen nem találok használtban sem olyat nagyon amit meg mernék venni, a régebbi generációs Active Line motoros bringákat is 350-450 körül hirdetgetik.. Erre meg legalább lenne gari hivatalosan is.
-
Kroni1
veterán
válasz szitaati #3417 üzenetére
Szia, Köszi a hasznos írást!
Nincs jó bringám sajna, a mostani már kezd széthullani, ezért is akarok egy megfelelőt venni, de ezek az utólagosak nem tetszenek annyira, szofisztikáltabbnak gondolom a gyárilag kialakított rendszert.
Nyilván nekem se célom sokat rákölteni a szervízre, de azért 2 év garival szerintem nem zsákbamacska annyira a bosch motor sem.. Ráadásul az is kiüthető, és az Active Line Plus nem is veszi el olyan hirtelen 25-nél mint a korábbi generációs CX-ek, szép lassan kapcsol ki.
De őszintén szólva egyre inkább hajlok a Dema trekking bringa felé, mert legfőképp ingázásra lenne, azon meg kényelmesebben eljárok, gyárilag sárvédőzött, akksiról kapcsolható lámpa, stb... Ráadásul elvileg 30-ig szép lassan veszi el, és ha minden igaz ezt is ki lehet ütni belőle.. A terepes felhasználás csak hab lenne a tortán, de arra meg később lehet veszek inkább majd emellé egy céljárművet.
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
Amúgy ha már a 25-ös tiltásról van szó, a Bafang-okat hogy szokták feloldani?! Az is szoftveresen oldható meg?!
-
Kroni1
veterán
Vettem első ebike-nak egy DEMA Elliot Tour 2020 bringát ingázáshoz, egyszerűen nem jött semmi olyan használt a látókörömbe az elmúlt 3 hónap alatt amit szívesen megvettem volna, és nem lett volna benne valami kivetnivaló az én szempontomból. (alapvetően egy Shimano 7000 vagy 8000 cross/trekking esetleg mtb típust szerettem volna jó áron, de amik tetszettek azok tulajaival nem tudtunk egyeségre jutni)
Egyenlőre nagyon tetszik a bringa, a nyomatékszenzor se hiányzik különösebben sík úton, ereje elég jó, (elméletileg 80Nm, szerintem talán kicsit kevesebb) akár legnagyobb sebességi fokozatban is pillanatok alatt kigyorsítok vele. Legnagyobb rásegítési fokozatban használom, mert minél kevésbé leizzadva, de minél gyorsabban szeretnék vele melóba be és haza jutni. Az lenne a kérdésem, hogy ez így nyírja nagyon a láncot ha 9-es fokozatban indulok és nem váltok vissza? Vagy inkább érdemes azért lámpáknál párat visszaváltani!? Gondolom igen..
A másik a rásegítés, 25-nél nem kapcsol ki, de a kijelzőn látom, hogy szép lassan csökkenti a segítséget, és kb 27kmph után veszi el, nagyon szépen van hangolva. Bafang G360.250 motor van benne, de ennél le van tiltva a kerékméret és a rásegítés állítás. Ezeket tudom hogy csak garivesztéssel lehet feloldani, de kérdésem, hogy elvi síkon ilyen gyárilag letiltott verziónál megoldható vajon?!
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
Erre azért én nem vennék mérget, hogy van összefüggés a motor letiltás, és a limit kiütése közt. Ha így lenne talán több ilyet hallanánk elkeseredett, háborgó tulajoktól... Nem tudom hány ilyen eset volt, de sztem csak egy egyszerű motorhalál lehetett és összekombinálták a mókolással.
-
Kroni1
veterán
Kezdünk összeszokni a bringával, nagyon élvezem!
Két kérdés merült fel bennem még:
- erre a bringára tudok biztosítást kötni?! néha használom kozúti forgalomban is, ha lehet kötnék rá szívesen.
- a másik, hogy szeretnék egy erősebb lezárót venni hozzá, ami kicsit nehezebbé tenné a meglovasítását mint a jelenlegi. Milyet ajánlanátok?! Ez az ABUS jó lehet, vagy érdemes a 15-ös szintű gránitot venni?! Abból csak 85cm-eset találtam amit kicsit kevésnek érzek...
-
Kroni1
veterán
Most azt olvasom, hogy ha van a lakásbiztosításomon felelősségbiztosítás is akkor az fizet kerékpáros eseményekre, nekünk pedig van benne ilyen. Majd rákérdezek.
-
Kroni1
veterán
Sziasztok! Van egy Dema bringám, gyárilag Bafang szettel, de nincs benne fékkapcsoló, fékezéskor is rásegit ha visszaváltok. jól látom h a szenzorok a computerbe kéne hogy becsatlakozzanak? C18 computere van, vajon így utólag is be tudom ezt építeni?! Örülnék ha nem dolgozna egymás ellen a fék és a motor...
-
Kroni1
veterán
Ez akkor jelent problémát, mikor piroslámpánál szeretnék a fékezéssel egyidőben visszaváltani is, h ne a legmagasabb fokozatban induljak majd újra..
Gondolom Bosch/Shimano és egyéb gyári rendszerű bringákon mind van fékszenzor nem? Nem értem ebből miért hagyta ki a gyártó, mikor a Bafang is tudja ezt a funkciót... (de értem sajnos, spórolás)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- MIUI / HyperOS topik
- Parfüm topik
- Hobby elektronika
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Diablo IV
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Exkluzív órák
- További aktív témák...
- IPhone 14 Pro max 128GB gyári független 100% hibátlan
- IPAD PRO 11" 2018 1.GEN 64GB GYÖNYÖRŰ ÁLLAPOTBAN, WIFI + CELLULAR , GARANCIA, BESZÁMITÁS,
- Samsung Galaxy Tab S9 FE+ (WiFi) Számla+gari
- MacBook Air Retina M1 13.3" - Late 2020 16GB/256GB SSD, 222 töltés, számlával, üzletből, garanciával
- LG OLED55C27LA 2 Év Gyári Garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs