Hirdetés
-
Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
ph Az Arrow Lake és a Granite Ridge CPU-kra várakozva az ASRock több alaplapot és egy érdekes VGA-t is bemutatott.
-
Előbb csúcstábla aztán topmobil jöhet a OnePlustól
ma Középpontban a Snapdragon elit teljesítménye.
-
Saját műsort kap a Metaphor: ReFantazio
gp A Summer Game Fest után egy rövid show keretén belül tudhatunk meg újabb részleteket a játékról.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Locutus
veterán
Bennem sok kérdés felmerült az AMD kapcsán, de mondjuk a mantle api sorsa pont nem. Eddig sem kavart sok vizet, szerintem ezután sem igen számít rá senki.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
CsonkaImo
addikt
Szerintem teljesen jó az álláspontjuk. Szép lavinát indított el a Mantle. Ezek szerint megmarad exkluzív API-nak GCN-re, a vállalkozóbb kedvű fejlesztőknek.
[ Szerkesztve ]
-
bacsis
Közösségépítő
szóval akkor innentől kezdve kb annyi értelme lesz hogy támogatja egy mostani VGA kártya a MAntle API-t mint amekkora értelme volt még a 3Dnow!-nak a Phenom II-ben
-
bacsis
Közösségépítő
Értem én, hogy a Vulkan-ak ez (lesz) az alapja, meg a MAntle robbantotta ki azt hogy alacsony szinten programozzák a grafikus API-kat, de kb ennyi....
Tehát én úgy vettem le a cikkből, hogy viszont nem nagyon lesz natív Mantle API-s támogatású játék...
Jóóó persze igaz is, mi a francnak ha ott lesz a DX12 meg a Vulkan mondjuk.. minek egy harmadik API?De akkor innentől kezdve persze enyhe sarkítással fölösleges is támogatni....
Persze még fogják egy darabig, majd jónéhány év múlva kiveszik a supportot...
Pont mint a 3Dnow!
Tök király volt a K6-os procik idejében... pl az MMX mellett... támogatta is a 3Dmark99 meg a 3Dmark2000, azt később ment a levesbe, kiszorította az egyéb SIMD utasításkészlet.. persze az DM még támogatta egy jó darabig, ugye egészen a Phenom II-es CPU-kig, de lényegében, már a K8-as processzorokba is fölöslegesen került bele -
Paul119
addikt
Fing a fürdőbe
Megnéztem volna Sámsont, ha nem rockernek nevelik, Rapperként a gettóban kopaszon mivel dicsekedik
-
aprokaroka87
nagyúr
tehát nevezzük a Mantle-t egy testing/debug Api-nak
-
nagyúr
nem feltétlenül. lehetnek olyan helyzetek a jövőben, amikor kiderülhet, hogy a dx12/vulkan valamiért nem ad kielégítő megoldásra lehetőséget. ilyenkor lehet a mantle egy egérút.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Locutus
veterán
Egyébként csak engem zavar baromira, hogy Abu mindig többes számban beszél magáról ezekben a vélemény-cikkeiben?
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Oliverda
félisten
Huddyni
Nekem ebből az jött le, hogy szépen lassan el fog tűnni, ahogy az már az elejétől kezdve sejthető volt.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
-
MiklosSaS
nagyúr
Tehat nem hivatalosan es szepen megfogalmazva a mantle = dumpster .
Bravo AMD!
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
leviske
veterán
"Ahol szükséges, ott a Mantle API fogja biztosítani a következő iparági kihívások megoldását"
Az AMD azért tartja végül kerítésen belül az API-t, mert könnyű vele legyorsulni a Microsoft és Khronos tempóját ÉS oda-vissza effektívebben hat egymásra a szoftver- és hardverfejlesztés is. Magyarán, ha az EA-nek vagy SquareEnix-nek a "privát konzorcium" belsejéből igénye támad valamire, amit elég volna csak szoftveresen nyújtani, az részévé válhat egy Mantle verziónak és ha hardveres igény is támad, akkor egy következő GCN revizioban API-val együtt tud érkezni a hardver.
Ezt a felállást szvsz évekig lehet sikerrel vinni és sokkal több értelme van, mint az Intel és nVidia ellenében hadakozni egy ténylegesen szabványnak szánt API-val (amit így megtesz helyettük a Khronos).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mennyiben különbözne ez attól, amit ők az elmúlt két évben csináltak?
(#11) Locutus: Ez nem vélemény cikk, hanem exkluzív anyag, mert máshol nem jelent meg, nyilván mi írtunk nekik, kérdeztük meg, jártunk utána. A válaszok gyakorlatilag egy az egyben vannak fordítva a dőlt részben. Szóval az exkluzív szó ezért van használva. A többes szám pedig maga a Prohardver, mint újság. Én nem mennék el eddig, mert Skype-on megkérdezném valamelyik fejlesztőt. De a Prohardver alkalmazottjaként más ennek a menete, és így lehet hivatalos választ kapni a kérdésekre. Sőt, ennél átfogóbb választ nem fogsz kapni sehol.
(#15) cain69: A hangok szerint nem vagyok az.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
bacsis
Közösségépítő
-
actival63
aktív tag
A mór megtette kötelességét, a mór mehet.
Phenom II X4 B97, 3200 MHz. ATI Radeon HD 4200
-
Callisto
őstag
Ja mert olvasd el a mantle és a dx12 fejlesztői doksiját (sdk) és rájössz, hogy inkább a fakockánál kellett volna maradnod a teljes hozzá nem értésed, információ hiányod fitogtatása helyett... Annyira durván egyértelmű, hogy a mantle alapján csinálták. Koppintva nem kell hozzá oly sok idő. A vulkanhoz sem kellett.
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #06658560 #24 üzenetére
Igen, és ez azért érdekes, mert az elmúlt hetekben ennek a gyökeres ellentét írta le több média is. Emiatt az ok miatt kérdeztünk rá, hogy akkor most mi van, mert x ezt írja, y meg amazt, z meg megint mást.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Gainka
őstag
Ki tudjátok mindig ugy forgatni, meg az sem mind egy hogy cikk vagy hir, bexaras. Meg lett kérdezve, le lett irva. Ha pletyka van az a baj, ha kozvetlen informácio meg az. Iszonyat.
Köszönöm a cikket. Jól néha ilyet is olvasni, nem csak a jos emberkek pletykáit (rimankodasait) az amds hirekben topikokban. -
huskydog17
addikt
Itt miért nincs olyan rész, hogy "megkérdeztünk néhány fejlesztőt..."?
Ha az AMD saját emberét kérdezi meg egy sajtó, tök nyilvánvaló, hogy csak szuperlatívuszban fog róla beszélni, mert nem mondhat róla negatívumot. Én inkább valós, független fejlesztő véleményére lennék kíváncsi. Ebből a hírből valamiért kimaradtak a "fejlesztői vélemények", melyek általában 1 emberke véleményén alapul.Pedig találni független fejlesztői véleményeket:
Alen Ladavac: "Mantle is obsolete and won't be supported by anyone in the future. It was just a transitional phase until DirectX12 and OpenGL Vulkan."
Ennyi a lényeg.[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Acta@
csendes tag
Azonos véleményen vagyok, le van írva az is, hogy mire szolgál ez a cikk, tessék már elolvasni a mielőtt gyorsan a fórumba ugrotok, hogy ti lehessetek az első flémelők. Ez ekkora dicsőség? Csak azon csodálkozok, hogy miért nem kezdődött még a "Há, mos' mé megin' má AMD má?!" menet.
Mindenesetre köszönet a cikkért.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz huskydog17 #27 üzenetére
Kiegészítés (lejárt a szerk. idő):
A FWH is használta volna, ha nem lenne gyártóspecifikus:
Krzysztof Narkowicz interjú: "It’s something that many PC developers awaited for a long time, but unfortunately its usage is limited as it’s GCN only. This means that you can design a game for anything that’s possible on DirectX 11. On the other hand it will open up some hardware and rendering API details for non console developers. Additionally it started some interesting changes eg. DirectX 12. Concluding it was a great move by AMD even if Mantle won’t become the mainstream API."[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
jedis
senior tag
válasz huskydog17 #27 üzenetére
Akkor fejtsd már ki, mi a lényeg ! Én elolvastam a fickó válaszát, csak azt nem tudom, hogy mi köze van most ehhez a cikkhez ? De lehet hogy én vagyok a satu.
Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !
-
Raysen623
addikt
Szokás szerint a hsz-ek felének semmi értelme, puszta prekoncepció semmi több.
Amire én gondolni tudok a cikket olvasva: a mantle ezekután zárt marad és ezen van a hangsúly! Ebből nálam az jön le, hogy mondjuk a Gaming Evolved program keretein belül fogják igazán kihasználni ezt az API-t, ezzel biztosítva az exkluzivitást az AMD GCN VGA-khoz a jövőben. Talán végre agyukhoz kaptak és hasonlóan kezdenek el gondolkodni mint a piac többi résztvevője, tehát befejezik a jótékonykodást.
A puding próbája természetesen az evés lesz, de semmi esetre sem hasonlítanám a 3DNow megoldáshoz! Egyszerűen a kettőt nem lehet egymás mellé pakolni.(#32) jedis: gyakorlatilag beismerték, hogy a mantle indította el az egész API fejlesztéshullámot. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
leviske
veterán
Nincs az meg 30%, mióta az AMD az alsó kategóriát az APU-ba építette, amiket meg az Intel agresszívan szorít ki a piacról.
Viszont az AMD-n keresztül komoly sansza van az EA-nek, SE-nek és a konzorcium többi tagjának befolyásolni a következő konzolgeneráció fejlődési irányát. Az meg azért nem mindegy, hogy egy új konzolnál abból a helyzetből indulsz, hogy az adott gép képességeihez kell összeraknod egy játékot, vagy esetleg Te magad álmodsz meg valami újat és az alá rakatsz össze egy megfelelő architektúrát.
Ilyen szempontból meg talán megéri arra a pár GCN Radeonra megírni tesztelgetésnek pár plusz kódsort. Pláne, ha a stúdió célja a teszt.
(#21) bacsis: Nem kívánok jövőlátó lenni, csak egyszerűen nem látom az egyértelmű párhuzamot a 3DNow és Mantle közt, pláne az alapján a cikk alapján nem, ami még nekem, biológusnak is érthetően a számba rágja, hogy mi a Mantle (utódjainak) későbbi célja. Egy olyan világban, ahol a PhysX és GameWorks lazán megél, egy kísérleti API is elfér.
(#28) gtamate2: Lekoppintani vagy kapni egy kész javaslatcsomagot amin később a partnerekkel módosítgatsz, nem teljesen ugyanaz. Azt már sose tudjuk meg, hogy mennyivel változott volna a DX12 fejlesztési ütemterve, ha a Mantle még gondolatilag se születik meg. Mindenesetre vicces, hogy a DX12 kifejlesztése szerinted fél évtized lehetett, míg az azt 2 évvel megelőző Mantle összedobása nyilván 2 hétbe telt.
-
GeryFlash
veterán
,,Szóval gyorsan lekoppintottak mindent és te ezt az sdkból leolvastad, nincs több kérdésem.
"Simán, feltéve hogy nem badass simán csak autista
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
.mf
veterán
Fura a ph közössége, egy AMD-s, s azon belül is főleg egy Mantle-lel kapcsolatos hír elég érdekes és heves reakciókat vált ki.
Az olvasatok is elég furák.
Ami nekem lejött, hogy a Mantle marad egy nem-mainstream, "testing / nightly build", extra kísérleti fícsörökkel, s ha valami benne beválik, az idővel belekerül(het) a "mainstream / stable build"-be, a Vulkan / DX12-be. Szerintem logikus és jó elgondolás. Amiket pedig itt egyesek kiolvastak belőle, csak vakarni tudom a fejem, hogy hogyan...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
gtamate2
veterán
(#30) Chiller & (#34) leviske: Irónia akart lenni, az MS nyilatkozott hogy több éve csinálják.
Az hogy a mantle beleszólt nyilvánvaló, de nem a mantle indította el a Dx 12 fejlesztését egyszerűen nem igaz, erre próbáltam reflektálni.(#35) GeryFlash : Az sincs kizárva.
*Sn0w
-
GodGamer5
addikt
Köszi az infot Abu!
Egyszerűen nem értem, hogy az embereknek miért fáj ha a mantle szóba kerül? Tény, hogy amit az AMD lerakott az asztala igenis nagy dolog és foglalkoznak vele a jövőben is. Amíg nincs natív dx12/vulkan/mantle játék, csak hulladék dx11-es konzolportok addig mit vár bárki is??? Leghamarabb úgyis csak a Win10+wddm2.0-val jönnek a változások..."Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
ddaydome
senior tag
Sziasztok!
Én azt gondolom, hogy a mantle api, nagyon hasonló lehet a konzolos megoldáshoz és az átportolásnál is egy nagy segítség lehet. Az AMD már csak tudja, mibe önti a pénzét. Esetleg más videókártyagyártó, belértve az igp-s konkurenciát fel tud mutatni valami újdonságot? Ami ennyire beindította az ilyen APIk fejlesztését?
[ Szerkesztve ]
"Ha meg kell b...ódni, akkor meg kell b...ódni......."
-
hugo chávez
aktív tag
válasz #06658560 #24 üzenetére
Kb. 5 hónapja lehet tudni. De pár, magát szakújságírónak képzelő egyed hőgutát kaphatott úgy két héttel ezelőtt és elkezdtek zagyvaságokat firkálni...
(#37) gtamate2:
Fáradt vagyok, ezért csak linkelek, bocs.
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
jedis
senior tag
válasz huskydog17 #39 üzenetére
A cikk arról szól, hogy megkérdezték az AMD vezető játékszakértőjét, hogy mi lesz a Mantle-val, aki röviden annyit válaszolt, hogy a Mantle belsős API marad ! Te meg linkeltél egy olyan "sajtfecni" méretű szösszenetet, ahol XY játékfejlesztő azt válaszolja, hogy nem lesz részükről Mantle támogatás .
actival63 fogalmazta meg a legjobban
"A mór megtette kötelességét, a mór mehet "
Egyszerű mint egy fagolyó . Ez (majdnem)mindenkinek lejött egyből ! Szerintem nektek is, csak teszitek itt a h.lyét.
Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !
-
nagyúr
szerintem megzavarta őket, hogy a fury kapcsán mondtak valami olyasmit, hogy gcn3ra nincs optimalizálva a mantle. innen már alig kellett hozzákölteni, hogy el se induljon rajta, és elfelejteni, hogy ez a dx12 előtti kiadásra vonatkozik.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Callisto
őstag
Ha olvastad, akkor pampogj tudatlan. Egy az egyben a Mantle doksijából átemelt leírás van dx12-höz is. Sok-sok oldal. Egész oldalak, szinte szó szerint.
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Callisto
őstag
Persze. A Microsoft éppen azt nyilatkozta 2-3 éve, hogy nem lesz új DirectX... Kijött a Mantle és nem sokal utána bejelentették, hogy mégis lesz. De azért több éve csinálták. Aha. Te kis naív.
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Callisto
őstag
Nem Abu találta ki. Ő is és mindenki más a félresikerült MS vezetők nyilatkozata alapján mondta:
Back in January Microsoft sent a letter to its MVPs saying
"DirectX is no longer evolving as a technology. Given the status within each technology, further value and engagement cannot be offered to the MVP community."Ezt követően helyesbítettek, hogy foglalkoznak még a DirectX-el, de nem tudják mi lesz a jövője. Szóval nagyon úgy tűnt, hogy nem lesz. Aztán jött a Mantle.
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
#00137984
törölt tag
Kezdésnek elmondták, hogy a MANTLE minden GCN videókártyával jól fog müködni. Aztán megtudtuk, hogy a GCN verziók között és néhány tipuson ez jól megy, amig másoknál döcögösen müködött játékok közben a MANTLE. Azt is olvastam, hogy de mennyi játék fog érkezni és ebből az AMD videókártya userek milyen jól is fognak játszani. Mindig valahogy Nvidia VGA-n mentek jobban ezek a játékok, akkor is ha Gaming Evolved támogatott játékokról volt szó. DX12-vel kapcsolatban is elhangzott, hogy AMD-vel magasabb TIER üzemmódban játszhatsz majd Win 10-en... Én most ezért értékelem dupla 0-nak a GCN 1.0 vonalat, ahova jelenleg még én is tartozom az R9 270X videókártyával, mert úgysem kapom meg a középkategóriába a jelentősebb fejlesztéseket és az előre megigért teljesitményszintet és szolgáltatásokat. R9 Nano GCN 1.3 majd talán értelmes választás ezekhez az API szoftveres technologiákhoz. A szoftveres fejlesztéseket a hardvereknek és a felhasználoknak is követni kell, mert azt nem kapjuk meg egy ilyen régi VGA mellé.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs