- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Autóhifi
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Gaming notebook topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Apple notebookok
Hirdetés
-
Homeworld 3 - Amit a játéktól várhatunk
gp Akik a drágább verziót vették meg, már játszhatnak a teljes változattal.
-
Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
it A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
-
Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
ph Asztali PC-k, monitorok, videokártya, hát, hűtés és egér is került heti válogatásunkba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MCBASSTION
aktív tag
jól hangzik
jöhet!!!windows7sins.org
-
Patice
nagyúr
Tetszik az elgondolás. Végre egy kis gondolkodást is látni, nem csak a marketing érdekek új köntösbe öltöztetése.
A sztereó rendszer mindig is alkalmas volt a térhangzás létrehozására, csak nagyon kevesen tapasztalták ezt meg.
Tetszik a kezdeményezés és az ötlet. Várom, hogy mi lesz a vége, mi lesz belőle.
Eladó: Apple iPad mini 1 (2db)
-
macilaci78
nagyúr
Szép, meg jó, amíg egy emberre van rakva, de egy moziteremben hogy tudják személyre szabni?
Viszont egy szereplőnél leírhatatlan élményeket lehet összehozni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Patice
nagyúr
válasz macilaci78 #3 üzenetére
Nem a személyre szabás itt a lényeg, hanem az, hogy a hangok térbeli objektumokként definiáltak. A moziban meg tudják oldani, hogy mindenki közel ugyan úgy hallja.
A frontok + a center adott, az oldalsó hangfalakból meg azért van annyi darab, mert mindegyik ugyan azt a hangot kapja oldalanként, ezért mindegy, hogy a 12. vagy a 4. sorban ülsz.
A hátsók meg úgy vannak elhelyezve, hogy szétszórják a hangot az egész nézőtéren.
Szóval a mozihang sem gond.
Eladó: Apple iPad mini 1 (2db)
-
addikt
válasz macilaci78 #3 üzenetére
Abból induljunk ki ami most van... Egy moziba azt hogy tudják személyre szabni?
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
-
buherton
őstag
Visszajön azaz idő, amikor a hang minőség csökkentésével majd látható sebesség növekedést lehet majd elérni (286, 386, 486 korszakra gondolok)
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Prof
addikt
Ezt már a Sound Blaster 20 éve is reklámozta Q-Sound-al
-
Dagidög
senior tag
Ez túl szépen hangzik, hogy igaz legyen. Félek, hogy szimpla marketing, de ne legyen igazam. Egyből az jutott eszembe, hogy milyen jó kis minőségi sztereó rendszereket lehetne építeni és nem is kell annyi pénz a kívánt minőség eléréséhez, mintha most egy sokcsatornásat szeretnénk.
Felvetődik az a kérdés, hogyha ekkora szabadságot kap az ember, ha játszik, akkor pl. mulitplayerben csúnyán kiaknázható a lehetőség, szóval ezt tiltsák csak le ilyen helyzetben.
Technológiailag meg mit csináltak, hogy különbözik az eddigi hangkeltéstől? Ugyanúgy a hangszóróból jön a hang, tehát van forrása és iránya, amit a cikk is felhoz a jelenlegi hangtechnológia hátrányaként, ezt viszont nem tudják megváltoztatni, ez kőkemény fizika. Az emberi fület eddig is megpróbálták kijátszani ilyen-olyan trükkökkel, de én még nem nagyon hallottam egy hangfalpárból térhatást. -
harlyngton
tag
Újra eljön a különálló hangkártyák ideje?
-
inferno88
őstag
válasz harlyngton #9 üzenetére
Pont ezt írta a cikk,hogy az APU-k tökéletesen alkalmasak a számításokra,tehát nem kell ilyen céleszköz.
Semper fi!
-
Malachi
addikt
ez olyan szép, hogy el se hiszem. baromi jó technológia, nyílt, minden régi rendszerrel kompatibilis és állati jó új lehetőségeket rejt...öcsém. ez igen.
-
harlyngton
tag
válasz inferno88 #10 üzenetére
Igen, de az apu-knak van elég dolga így is, a cikk szerint a régebbi erőforrások nem alkalmasak a szimuláció elvégzésére. Lehet, hogy elmegy a mai mai számítási teljesítménnyel, de pl játékok alatt, ahol mondjuk lenne értelme, így sem villognak az integrált rendszerek. Mi van ha még ezt is a nyakukba varrják?
-
Ueda
senior tag
A cikk alapján olyannak tűnik, mint grafikában a ray-tracing.
OS : EndeavourOS KDE . . . . . . Parancs menü : https://pastebin.com/u/txt444
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A legnagyobb változás, hogy nem csatornánként tekint a hangkeltésre, hanem a hangokat különálló objektumokként kezeli, amit rengeteg számítás alapján adnak ki úgy a hangszórók, hogy az azt a hatást keltse, hogy tér egy pontjából érkezett.
Multiplayerben már ma is durván lehet 'csalni' Eyefinity-vel. Azt sem tiltják, pedig háromszoros lesz a látószög, ami nyilvánvaló előny. Szóval ezt sem fogják tiltani.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
stranger28
addikt
Tetszik, várom.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz harlyngton #13 üzenetére
Technikailag nincs akadálya a külön hardverre való kirakásnak. Tehát készülhetnek olyan hangkárnyák, melyek mondjuk tartalmaznak egy Cortex-A15-ös ARM magot és egy Mali T szériás IGP-t egy lapkában. Ez már megoldja a számításokat. Az erőforrásigény jóval magasabb, mint a mai technikáknál, de a tesztek szerint egy mainstream APU bőven elbánik vele. Még a netbookokba szerelt ultra alacsony fogyasztású Brazos is megoldja, bár nyilván arányaiban nagyobb terhelést kap majd, mint mondjuk egy Trinity. Emellett a rendszer is paraméterezhető, akár a felhasználó által.
A processzor oldaláról is képes megoldani a számításokat egy négymagos Sandy Bridge. Persze rengeteg adatpárhuzamos számítás, így a feldolgozás formája sokkal jobban illik az APU-hoz, de technikailag nincs akadálya szimplán processzormagokon futtatni, csak legyen kellően erős.
Aztán az infrastruktúra támogatja a legacy formátumokat is, amivel a mai hangkeltők is támogathatók. Persze ilyenkor az MDA-féle térhangásnak lőttek, így visszatér a hagyományos 2.0, 5.1, 7.1 stb.(#16) fi:zi'k: Technikai értelemben minden virtuális. Még a 11.2 is szimuláció. Nyilván ez is az.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
buherton
őstag
Tudod, hogy mit jelent a virtuális szó? Ha megnézed rögtön választ kapsz .
Dagidög: Jogos a felvetésed ugyanis maga a legalsó réteg továbbra is a hangszóró marad. Viszont az elméleti megközelítés változik! Az MDA egy teret szimulál, amiben te mint user vagy a közepén, és a progi körülötted fogja elhelyezni a hangforrás objektumokat. Ezek az objektumok teljesen testreszabhatók (vélhetően ősosztályok lesznek, virtuális függvényekkel). Az objektumok teljesen függetlenek egymástól, emiatt ha a szabvány engedi akkor azt lehet beállítani amit nem szégyelsz. Ahogy írta a cikk is, másik nyelven is szólhat, mert az objektum specifikus. A lényeg hogy az adott objeuktom adott helyzetéből fogja kiszámítani, hogy te mint user melyik irányból, és milyen távolságra kell hogy halld azt az objektumot. Az más kérdés, hogy mindez hány hangszórón jön ki.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
imibogyo
veterán
Nagyon kiváncsi leszek mi sül ki belőle. Hosszú évek, sok-pont-egyes rendszerei után mára csak sztereó fülest és sztereó hangrendszert használok. Pár dologról lemondtam viszont rengeteg másfajta pluszt kaptam cserébe. Ha ez a csodatechnika működne, akkor még a maradék hiányosságokat is pótolhatná például filmek alatt, játékokkal eddig is tök jól elvoltam fülessel, ezután már csak még jobb lehetne. Persze ha működik és nem csak marketing.
[ Szerkesztve ]
-
KMT
addikt
Pedig működik, simán szólhat oldalról, vagy akár hátulról is hang sztereó rendszerrel. Sőt, a plafonról is jött már hang otthon, igaz, akkor más, nem a szokványos "háromszög" elrendezés volt felállítva.
"Ugyanúgy a hangszóróból jön a hang, tehát van forrása és iránya, "
És fázisa, ezen múlik a dolog!Pl az egyik Pink Floyd számban a szomszéd szobából jövőnek hallod a hangokat, jó rendszer, és elrendezés esetén. Yonderboi zenéiben is vannak hasonlók.
-
zsigus
őstag
Kíváncsi leszek rá...
Szvsz ez normális hangdobozok nélkül nem sokat fog érni, mert a kompakt házi-mozik pontossága hagy némi kívánnivalót maga után ha pl. ha hangszerek "térbeli" elhelyezéséről van szó.
Arról nem is beszélve, hogy korántsem biztos, hogy mindenkinél ugyanazt az eredményt hozza majd, a pl. tereptárgyak (bútorok) és a visszhang miatt, mert ezek is beleszólnak a hangzásba. És a pontos beállításról (hangdobozok pozíciója, hallgatói pozíció stb.) ne is beszéljünk (most is rengeteg dologra kell figyelni ennél, hát még ha egy ilyen technológiáról beszélünk. Persze vannak bemérőmikrofonok, de általában amennyire én tudom a bemérés után is lehet csiszolni picit a paramétereken, tehát tökéletes eredményt ezek sem produkálnak.)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz DemonDani #24 üzenetére
Ez az. Alan D. Kraemer szerint nagyjából másfél éve van meg ennek a technológiai alapja. A korábbi rendszerek, mint a Q-Sound más elven működnek, és a hangképzés marad kétdimenziós. Az MDA objektumként tekint a hangra. Ez teszi az ötletet forradalmivá, mert a hang a térben bárhol elhelyezhető, sőt figyelembe veszi, hogy a hangnak sebessége is van. Ettől lesz a rendszer négydimenziós.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
T_Stark
őstag
Na végre valami jó újítás
Már most milliószor több értelmét látom, mint hogy rakjuk tele a szobát ezer kis hangfallal, és majd a 100.1 milyen jó lesz nekünk...
Remélem gyorsan el fog terjedni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz harlyngton #27 üzenetére
Nyilván több emberre több hangszóró kell. Nagyobb terembe mindenképpen. De a DMA pont, hogy nem kötődik csatornákhoz, vagyis annyi hangszóróval dolgozol amennyivel akarsz. Az egyetlen dolog, amire a rendszernek szükséges van, az a hangszórók pozíciójának felmérése. Ez jelenleg még manuális, de nincs akadálya az automatikus re-mapnak sem. Van már olyan hangrendszer, ami képes felmérni a terepet és annak megfelelően paraméterezni magát.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
buherton
őstag
válasz harlyngton #27 üzenetére
Nem. Pont ez a lényege! Be teszel 4 hangszórót eléd, mögéd, jobbra, balra, és kész. Program kiszámolja, hogy az adott objektum a melyik hangszórókhoz van "közel", és a szerint adja ki, hogy melyik hangszórón az ő hangjának milyen hangosnak kell lennie. Pl. a hangforrás jobbra-előre van tőled. Ekkor az előtted, és tőled jobbra lévő hangszóróból "fele-fele arányban" fog megszólalni annak az objektumnak a hangja.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz stranger28 #29 üzenetére
Jelenleg a szabványként való elfogadás zajlik, illetve a specifikációk véglegesítése. A rendszer üzemképes, és a film/zeneipar rávetette magát. Jelenleg a játékfejlesztőknek mutogatja az SRS Labs, és itt összeálltak az AMD-vel, hogy gyorsabb legyen a terjedés. Az SRS reményei szerint a többi gyártó is támogatni fogja, legalábbis nincs olyan indok, amiért ne támogatnák.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
wetomi
aktív tag
Végre akkor is számíthat valami hangzásra az ember, ha képtelen felfogni, hogyan kellene elhelyezni a többcsatornás rendszerének a hangszóróit, gondolok itt a hátsókra, vagy ha a szoba adottságai nem engedik ezt.
Így legalább hozzá lehet igazítani a hangot. -
flaki
csendes tag
Ma már szinte minden, akár középkategóriás erősítő is képes felmérni a hangszórók pozícióját, frekvenciatartományát, erősségét mikorofonnal. Ami ebben forradalmi lehet, az a szoftveres része, hogy hogy kezeli a hangot. Viszont attól tartok, hogy két hangszóróval ez se lesz semmiben se jobb, mint a mai rendszerek, most is vannak Soundbarok, meg mindenféle virtuális térhangzás, egy nagy túró az egész, ha meg 5 centivel arrébb ülsz, semmi se lesz belőle, csak valami ál-sztereó/mono hang. Akkor igazi az élémény, ha tényleg mögötted van a hangszóró.
Azt el tudom képzelni, hogy erre a szoftveres alapra felépített rendszer, mondjuk 20 hangszóróval (akár alsó, felsővel is) már sokkal jobb hangzást ad, mint egy mai 7.1, de kettővel tuti nem.
A másik, meg hogy a hangmérnököknek is át kell állni erre, minden stúdiónak, jópár évig még csak demók, meg kísérletezések lesznek... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Volt kint demó. A beszámolók szerint két hangszóróval is jobb a térhangzás, mint bármelyik mostani hangrendszerrel.
A kísérletek az elmúlt két és fél évben zajlottak. Azért most álltak vele elő, mert túl hihetetlen papíron, de mivel kész, így ma már meg tudják mutatni, hogy nem papírsárkány. A Predators című film egy jelenetét átalakították MDA-ra. Azzal demózták a moziélményt.
Szerintem jól döntöttek, hogy vártak addig, amíg el nem készült.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dagidög
senior tag
A filmek alatt épp ugyanezt csinálják a profi mastereléssel, nem? A játékok meg eddig is a monitoron látott (vagy épp nem látott) 3D-s környezetben helyezték el a hangokat realtime akár effektekkel fűszerezve (visszhang, felületeken át hallott hang stb.).
Nekem ez inkább tűnik úgy a játékok esetében, mint egy általános EAX szabvány.
Az eyefinityre meg legyen opcionális szerverszintű tiltás és akkor mindenki úgy nyomja, ahogy akarja, vagy a körülmények engedik.(#16) fi:zi'k: Én csak néhány alkalommal találkoztam ilyennel meditációs zenénél, meg filmnél, de csak "olyan volt, mintha...", nem pedig kifejezetten hátulról jövő hangnak éreztem.
Milyen feltételek kellenek ehhez?(#20) buherton: A fenti bekezdés Neked is szól. Mondjuk a leírásod kicsit más fénybe helyezte a technológiát, így tényleg látok benne valós előnyt.
(#22) KMT: Megkérhetlek, hogy linkelj konkrétan néhány számot? Szeretném kipróbálni.
(#35) Abu85: "A beszámolók szerint két hangszóróval is jobb a térhangzás, mint bármelyik mostani hangrendszerrel." - Hiszem, ha hallom, mindenesetre én nagyon örülnék neki, ha valóban így lenne.
Azért mégiscsak ott lebeg a kérdés, hogy több hangszóró esetén nem lesz minőségibb a hangok elhelyezése a térben?
[ Szerkesztve ]
-
zsigus
őstag
-
lorinser
senior tag
Én nem hiszek ezekben a szimulált térhangzásokban. Hallottam már pár ilyet de egyik sem közelítette meg egy valódi 5.1 vagy 7.1 dts (HD) kódolású hanganyagot. A hangok leképzésében szerintem semmi sem pótolhatja a valódi hangszórók jelenlétét, lehet itt bármilyen szoftveres erőlködés.
Más: ha jól értettem, akkor az MDA nem használ a hangok esetében kódolást (tehát, hogy melyik hangnak hol kellene megszólalnia). De akkor a szoftverre lesz bízva, hogy melyik hang a térben hol helyezkedik el? Ha ez így van, akkor ez nem hangzik valami jól.
Poco F5, Philips 55PUS8303, Philips 58PUS8535
-
Sennalacy
aktív tag
A qsound is ilyesmi próbálkozás volt a sounblasternél anno, aztán azt eredményezte, hogy elterjedtek a többpontos hangrendszerek. Engem az gondolkodtat el, amikor egy fülesbe is a térhangzás kedvéért több hangszórót pakolnak, ahelyett, hogy ilyen számításokkal próbálkoztak volna eddig. Mert onnan még valahogy elképzelhetőnek tűnik, hogy némi trükközéssel a melletted lévő hangforrásból hátsó hangot érezz.. de előttem 1,5 , 2 méterre lévő hangdobozokból nyilván nehezebb megoldani. Egyébként én is pont arra gondoltam, ha ez működne lehet építeni két minőségi hangszórót.. 7.1-nél kissé elszállnak a költségek.
Pssszt, csendet kérek BIOS-t frissítek!
-
Z_A_P
addikt
Hat erdekes...nekem is hihetetlennek tunik ez most igy leirva.
Erdemes elolvasni a temaban, hogy azonositja az ember a hangok iranyat: [link]OK
-
Zanik
addikt
Alapvetően értem a koncepciót, hogy szoftveresen, és objektum, meg nem többcsatornás, stb. De hogy a francba fog nekem két szimpla front hangfal olyan hangzást produkálni, mint ha a jobb vállam mögött lenne egy adott hangnak a forrása?
Az emberi fül becsapható, ez világos. De hogy térhatású hangot 2 hangszóróval úgy megszólaltatni, hogy az jobban szól mint egy többcsatornásra lekevert hang egy fél-profi 7.1-es rendszeren?! Hiszem, ha hallom.
Nem tartom elképzelhetetlennek, de egyelőre szkeptikus maradok.Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
harlyngton
tag
Éppen ezt akartam írni
Zanik: Mivel két fülünk van, a megfelelő információt juttatva a fülhöz bármilyen hallott hang, bármilyen irányból előállítható, és ezt is szeretnék elérni ezzel a rendszerrel. Kérdés, hogy elegendő információt számol-e ahhoz hogy valódi hangérzetet nyújtson.
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Most nem ugyanezt csinálják a jelenlegi megoldások? Próbálnak olyan jelet adni az egyes hangszorókra, hogy hallgató azt érezze, hogy x hang y irányból jön. A különbség az ezek szerint, hogy ehhez jóval erősebb hardver kell. Erősebb hardverrel meg a jelenlegi megoldások is pontosabb megoldást adnának. Ha azt mondják pl. a Creativelabs a mérnökeinek, hogy a következő chip háromszor olyan erős lesz, akkor azok bonyolúltabb algoritmust írnak majd.
Az is igaz, hogy az Apunak ezer más dolga van pl. egy számítógépes játék esetén, szóval ez marad inkább a mozizásra. Emellett annyi változhat majd, hogy a hangmérnökök kapnak egy új szoftvert, amiben szétpakolhatják a hangforrásokat és a kamerát, aztán az legenerálja a dolby x.x szabványú hangokat, mert ugye a DVD, BR lejátszó nem eszi meg ezt az új szabványt. Tehát pontosabb lesz a hangok leképzése, de a végfelhasználó ugyanazt az dd 5.1, 7.1 dolgot kapja otthon.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
ArchElf
addikt
A 4D - mint kifejezés - kicsit erős. Ez ugyanúgy 3D, mint a videokártyák esetén (attól, még, hogy a GPU mozgóképet elő tud állítani, még nem nevezzük 4D-snek)
A 3D (vagy legyen 4D) hang - sokkal jobbnak tűnik, mint a mostani próbálkozások (előre leszámolt csatornák) - kb olyan, mintha úgy akarnánk 3D-s videokártyát csinálni, hogy 16 darab 2D-s réteget definiálunk egymás mögé és azon mehet a móka. Ez most dinamikus 3D-ben mozgó hangforrásokat fog használni (ami pl játékokhoz tökéletesen illeszthető lesz - mivel a 3D modell rendelkezésre áll, csak a modellekhez pl. a textúra mellé kell majd hangot is definiálni). Moziélményben is jó lesz, mert csak nyilván kell tartani, hol vannak a mikrofonok és azokból a rendszer már le tudja majd generálni a végleges hangot az aktuális hangrendszeren - legyen az 2 vagy akár 40 hangszóró.AE
[ Szerkesztve ]
Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]
-
imibogyo
veterán
A 4D - mint kifejezés - kicsit erős.
Az X,Y,Z kiterjedés mellé még jön az idő, amit sehogy sem tudsz az előző három dimenzióba besűríteni, így igen is helyes negyedik dimenziónak nevezni.Ez ugyanúgy 3D, mint a videokártyák esetén (attól, még, hogy a GPU mozgóképet elő tud állítani, még nem nevezzük 4D-snek)
Miért is neveznénk annak? Ez nem is tudom hogy jön ide, a megjelenített grafikánál számomra fel sem merül a 4D, mint olyan, legalábbis átlagos felhasználásról, amiről itt is szó van nem.[ Szerkesztve ]
-
Alchemist
addikt
válasz harlyngton #42 üzenetére
Igen, ha két füllel, mint "szenzorral" elég jól lehet hallani a térben, két hangszórónak is elvben elégnek kell lennie... végülis egy sztereo fülessel "direktben" működhet a hangzástér átvitele.
Nagyon klassz fejlesztés, ilyesmire érdemes felhasználni az extra számítási kapacitást.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
bteebi
veterán
válasz MCBASSTION #1 üzenetére
Ez az elképzelés vajon mennyire kompatibilis az UHD mellé tervezett, elvileg a tökéletes térhangzáshoz minimálisan szükséges 24 db hangfallal, a 22.2-es hangrendszerrel?
Amúgy meg duál mono for prezidönt .
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
devast
addikt
Alapvetően az a koncepció, hogy a füleden is 1 lyuk van, és a füled formája azért olyan, hogy "hardveresen" módosítsa a hangot, hogy utánna az agyad meg tudja állapítani annak az irányát. ERGO: a hallásod "szoftveres" 3d mivel nem 7.1 darab füled van, csak 2, és az agyad "számolja ki" a hangból annak irányát, távolságát stb....
Tanulság: szoftveresen lehet generálni tökéletes 3d-t, csak technológia kell hozzá.
binaural cuccok egy jó fejhallgatóval csodára képesek és az is csak sztereó... -
OC
őstag
Mindig csodálkozom rajta, hogy mennyi h.sz. van ugyanolyan tartalommal.
Aztán rájövök, hogy lehet csak nekem mániám h.sz. írás előtt átfutni az addigi reakciókat...Nagyon jó dolognak tűnik és nagyon jót tesz a feljődésnek minden fronton.
A sok, az AMD CPU teljesítményét hiányoló user talán kezdi belátni, hogy nem véletlen, hogy az AMD az APU irányába fejleszt veszettül.
A mai grafikai szint mellé (legyen az játék, vagy film) pedig igencsak jól jön egy olcsóbb, mégis minőségi alternatíva.
-
KMT
addikt
Ok, majd otthon megkeresem őket. Bár linkelni lehet nem fogom, mert nem hiszem, hogy tecsőn rendesen átjönne...
"de csak "olyan volt, mintha...", nem pedig kifejezetten hátulról jövő hangnak éreztem."
Hát igen, sosem fog ténylegesen máshonnan szólni. Tehát ha elfordítod a fejed, már borul a dolog, szemben a sokponteggyel...Pedig hátulról még viszonylag korrektül tud jönni 2.0-ban is hang. Amit még nem hallottam az az, hogy a dobozok síkja és a hallgató közti térben szólna valami. Általában a szoba "falairól" és mögüle tud szólni.
Jól elhelyezve a sztereó rendszert pedig a dobozok síkja mögötti térben nagyon jól érzékelhető tud lenni a mélység. Ehhez minőségi rendszer, és elhelyezés kell (levegősen; nem falra tolt dobozok), valamint a valóságérzeten sokat javít a jó akusztika.
Új hozzászólás Aktív témák
- alza vélemények - tapasztalatok
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- MG5 menetpróba
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Politika
- További aktív témák...
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
- HP Victus 16-r1041nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, RTX 4060
- HP Victus 16-r0024nf - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i5-13500H,16GB, 512SSD, RTX 4060
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen