- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- 3D nyomtatás
- TCL LCD és LED TV-k
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Célegyenesben a Yettel TV
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
SGF24 - Befutott a Monster Hunter Wilds legújabb előzetese
gp Az új rész jövőre érkezik, ennél pontosabb dátumot nem kaptunk még sajnos.
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kvp777
tag
Megneztem a dx10.1 uj feature-jeit es azt, hogy mennyiben tamogathatoak gf8800-asakon:
-cube map array: gyakorlatilag egy 6 dimenzios texturatombrol van szo, amibol 2 dimenziot kell filterezni: ezt minden gond nelkul kezeli az nvidia is, csak driver kerdese
-kulon keveresi minta mrt bufferenkent: multipass-esen megoldhato
-16 helyett 32 vertex i/o pont: a gf8800-asokban erre boven van memoria
-gather4x4: jelenleg is tamogatott, bar csak cuda-ban es lassu
-lod instruction: jelenleg is tamogatott a 3d-s textura interface-en at
-multisample buffer: tamogatott
-pixel coverage masks: diszkret utasitasokra bonthato, bar ettol lassabb lesz a vegrehajtas
-programmable aa: a fenti muvelet erre vezetheto visszaAkarhogy nezem, a cube map array-s global illumination-t mar most is meg lehet csinalni, csak nem automatikusan, hanem shader-bol. (de mar voodoo 2-re is volt ra demo kod) Az mrt kezeles szamitana, de mivel a gf8800-asok mar most is shader-bol kezelik a legtobb esetet, ezert ennel mar nem lehetnek lassabbak. A 32 vertex i/o pont nagyjabol ki is meriti a gf8800-asok lokalis memoriateret, ezert ha legkozelebb megnovelik, akkor a tobbit mar globalis memoriaba kell rakni. (ami 16-szor lassabb) A gather 4x4 egy ati feature, ami az atlagoloegyseg kikapcsolasaval jon letre. Ezt a cuda most is tamogatja, bar mivel shader-bol kezeli ezert 4-ed akkora teljesitmennyel. A programozhato aa tenyleg hianyzik, de ha szukseges, akkor az aa modokat egy postprocessing filter-rel lehet felvaltani. (szoftveres aa pixel shader-bol, hdr-nel a bloom-ot is igy szokas kezelni)
Ahogy nezem, ezek a feature-ok nem sokat ernek, az egyetlen kivetel az i/o parameterek szama, de az jobb apiknal inkabb van a 64K-s tartomanyban mint 100 alatt, es a shader compiler dinamikusan generalja az allokaciot es a load/store kodot. Szerintem hanyagolni kellene a jelenlegi fixed pipeline-okat, mint amilyen a dx10 is. Egy cuda fele altalanos rendszer sokkal jobban es konnyebben programozhato. Ha bevezetnek akkor lehetoseg lenne az egesz grafikai motort unified shader-bol megirni, es a hardverbol el lehetne hagyni a textura kezelo es raszter muvelet egysegeket is. Eleg lenne par control unit, sok alu, es egy dispatch queue rendszer. (viszont a jelenlegi shader-ek kezelesere szukseg lenne egy shader-kent futo vezerloszoftverre is, amit hivhatnank akar gpu kernel-nek is) A megoldas hatranya, hogy a jelenlegi muveletekre is shader-t kellene irni. Peldaul a textura fetch-ek jelenlegi huzalozott egysegeit egy par szaz utasitasos shader kod tudna potolni, aminek a futtatasahoz megtobb altalanos alu kell. (kb. a duplaja a jelenleginek) Cserebe egy sima c++ fordito is kepes lenne gpu-ra kodot generalni. (mmu nelkuli smt-s vliw cpu-kkent latva oket) Ilyen mmu nelkuli rendszer volt annak idejen a M68k is, a maga 16 (8+8) lokalis regiszterevel es korlatozott vliw kepesseggel. /alu+mem muveletek, pl. *(p++) /
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- TheLázs: ADHS
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kupon kunyeráló
- Politika
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- 3D nyomtatás
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- További aktív témák...
- MSI GeForce Gaming X Trio RTX 3060 12GB GDDR6 192bit Videokártya
- ASUS GeForce RTX 3060 12GB Dual V2 OC GDDR6 192bit Videokártya!
- MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12GB GDRR6 192bit Videokártya!
- ZOTAC GeForce RTX 3060 Twin Edge OC 12GB GDDR6 Videokártya!
- MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X OC 12GB GDDR6 192bit Videokártya!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen