Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dominó85

    veterán

    válasz Tsebacsi #163 üzenetére

    1. Sokan munkára használják a lapost, prezentációkat mutatnak be, viszik a gépet ide-oda a városban-országban-világban. Kell a nagy, HD felbontás, hogy a tervezéskor mindent lásson, erős vga hogy renderelni tudjon, illetve a 3D-s bemutató alatt ne szarja össze magát.

    Bocsi, de ez 0%-ban fedi a címben leírt GAMER és az asztali kiváltásának feltételeit.

    2. Egyetemista vagy, koleszos, nem akarsz a koliba venni egy asztali PC-t, de igényled a filmezést, a játékot, plusz előadásra beviszed. 15,6-os általában elég, de mindig vannak kivételek. Az épeszűje úgysem fog erőforrásigényes játékot nyomatni akkuról, aki meg mégis, az meg tudja, hol a határ, csodák nincsenek, Asimov bácsi is tévedett az atomenergia széleskörű felhasználásáról az Alapítvány könyvekben (se atompisztoly, se védőpajzs, sajna...)

    Ez inkább fedi a GAMER részt, de hidd el a sok okoskája GTA IV-re meg BF3-ra veszi a GAMER lapost, sőt Metro 2033-ra. Ahhoz meg csak gratulálni tudok. Ők valószínűleg a "gamer nemzedék" elk*rvult tagjai, akiknek alacsonyabbak az igényeik a játék futtatása során. Aki azt állítja, hogy egy lapos hozza azt a játékélményt vagy hangzást, amit egy PC tud, az sajnos nagyon téved. De hát ez van...

    Tényleg ne értsétek félre. Ahogy a fenti esetben a kolléga már vázolta, egy laptop ma már nagyon sok mindenre elég, de UGYANARRA a szintre játék során, ahova egy asztali tud juttatni, NEM tud és nem is fog tudni. A kompakt méretnek ezek a hátrányai. Hugom lassan 4 éve egy 6 éves Core2-es Fujitsu Siemens gépet használ asztaliként és hát amikor az én gépemnél pötyög (asztali Q6600 + SSD) kicsit más az érzése...

    * Péter - 06302461862 *

  • Dominó85

    veterán

    válasz Tsebacsi #165 üzenetére

    Szerintem meg kikölteni 300+ ezret egy laptopért azért, hogy utána újabb 10 ezreket adjon ki az ember minőségi perifériákért (bill, egér, hangfal szett) maga a butaság megtestesülése. Hosszasan lehetne elemezni a pro és kontrákat. Itt is ott is vannak kompromisszumok. A cím pedig így szól: Hat komoly laptop asztali PC HELYETT! nos ez az utolsó szó nálam értelmezés alapján a KIVÁLTÁS szóval ér fel. Flame keltő a cím, ráadásul nem állja meg a helyét. Ahogyan te is írtad egy csúcs lapos max egy közép-felső kategóriás PC teljesítményét tudja hozni. Munkára akkor jó egy lapos, ha spórolni akarnak a villanyon és a számítások sebessége nem követeli meg egy high-end PC gyorsaságát. Játékra meg... Nos aki kompromisszumokat köt egy játék során az nem hardcore gamer. Én sem vagyok az, egyrészt mert nincsen pénzem high-end masinára. Másrészt az értékrendemben a barátaim és a tényleges életem, továbbá számtalan fontosabb dolog előzi meg a PC-t. :R

    * Péter - 06302461862 *

  • Chaser

    titán

    válasz Tsebacsi #175 üzenetére

    Akkor még egyszer. Címben komoly gépekről van szó. Attól, hogy komoly egy noteszben a hw még nem feltétlen komoly. Egy workstation nem amiatt komoly, mert NBD gar van rajta. Hanem azért, mert dellnél az a legjobb. NBD csak hab a tortán. Mivel kifejezetten munkára tervezték, így valszeg sokkal kisebb eséllyel fordul elő throttling, mint konzumer gépeknél. Jól össze van rakva, masszív. Ez a komoly kategória. Arról ne is beszéljünk, hogy ehhez elérhetők különböző kapacitású akkuk, dokkoló, akár 3G modem, stb.
    Nem a kocsi hátuljában szerelnek, szervizes benn a lakásban előtted csinálja meg a gépet. Max egy üveg ásványvízbe kerül:) Nem kell kiadnod a kezedből a gépet, nem lesz az, hogy szétbarmolva viszik vissza, ugyanazzal a hibával viszik vissza, stb. Hozzám még új fedlapot is hoztak ha szerelés közben megkarcolódna az eredeti. Az hogy neked 5 nap alatt kész lett a tableted kb semmit nem jelent. eleve tablet, másrészt mákod volt. Olvashatsz a fórumon nagyon csúnya dolgokat. Legutóbbi egy HP elitebook volt, ami asszem 2 hónapot töltött garban. Pedig az HP-nál a csúcs. Előfordul bármelyik gyártónál 2-4 hét szervizben töltött idő. Dell szervizgaros gépem nekem is 3 hetet ült benn, majd ugyanazzal a hibával + egy nem működő hangszóróval visszajött. Aranyos nem? Na ennek NBD-nél esélye sincs.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Dominó85

    veterán

    válasz Tsebacsi #171 üzenetére

    Valamilyen szinten mindenki magából és a saját értékrendjéből indul ki. A világ 6,5Mrd embertömegének jó ha 10%-a engedheti meg magának ezt a luxust. Én tényleg nem vagyok ellene ezeknek a gamer laposoknak. Elhiszem hogy jó rajtuk játszani és a technika fejlődésének köszönhetően folyamatosan csipegetik a hátrányukat az asztalikkal szemben. De ez a hátrány továbbra is jelentős, pontosabban érzékelhetően nagy. Más egy 102cm-es TV-n játszani, más egy 22-24"-oson LCD-n és megint más egy 15,6-19"-os kijelzőn. Én csupán a 300k+-ért kapott túl sok kompromisszummal megkötött játékmenetet sajnálom... Az, hogy ez 300k+-ért mobilis, prezikre jó stb már kiveséztük. :R Sajnos a "gamer" kifejezés pontos megfogalmazásával és technikai hátterével vannak a gondok. 2000-ben egy 256MB-os 8x AGP-s karival szerelt Pentium 3,6Ghz 2*1GB DDR400 ramokkal is gamernek számított... Tehát felesleges ezen a "gamer" témán egyáltalán lovagolni. Itt egyik lapos sem GAMER, csupán JÁTÉKRA IS ALKALMAS! Ennyi. ;) :R

    * Péter - 06302461862 *

  • Chaser

    titán

    válasz Tsebacsi #183 üzenetére

    Komoly notebook az, amit arra terveztek hogy a lehető legtöbb körülmény között működjön és lehetőség szerint évek múlva is egyben legyen. Ez véletlen se egyenlő azzal, ha komoly hw-e van a gépnek. Cikkíró sztem keveri a fogalmakat. Persze konzumerben is vannak jobbak, de attól még egy műanyag doboz marad az egész.
    Tehát ha jól értem, te garanciát vállalsz arra, hogy 5 munkanapon belül kész lesz bármilyen gép?:) Sokan örülnének ennek. Én a magam részéről ilyenekre nem adok, saját/mások tapasztalatára igen. Csináltam anno egy topikot, ahol notebook szerviz tapasztalatok vannak. Sajnos nem nagyon írkálnak oda az emberek. Magam részéről 300k körüli gépet csak NBD garral veszek, az meg csak dellnél van sajnos. Elméletileg van HP-nál is egyes gépekre és lenovonál is, de nem úgy hallottam hogy ezek feltétlen és úgy működnek ahogy kell.
    Természetesen hivatalos szervizekről beszéltem, nem sufni helyekről. Az említett elitebook is hivatalos HP szervizben ült 2 hónapot, sztem még mindig fenn van a cikk.

    Idézet néhány a topikba írt hsz-ből:
    "Gyártó: Lenovo
    Pontos típus: Ideapad Y560
    Hiba jellege: Bal oldali zsanér lötyög/törött
    Garancia típusa: Normál garancia.
    Szervíz neve: Profi szerviz.
    Javítás ideje: 20 nap"

    "Gép: Dell latitude e6400 (next bussiness day warranty)
    Hiba: - néhány betű nem reagált a billzeten.
    Szervíz: Humansoft Kft.
    - felvették a hibabejelentést, másnap kiszálltak (vidékre), kicserélték a billzetet vadi újra."

    "Gyártó: Lenovo
    Pontos típus: ThinkPad EDGE E420
    Hiba jellege: Nem kapcsol be a gép
    Garancia típusa: Normál/alap szervizgarancia
    Szervíz neve: Smartservice Kft.
    Javítás ideje: 11 nap
    Javítás jellege: alaplap csere, DC in alkatrész csere"

    "Gyártó: Acer
    Pontos típus: Extensa 5630g
    Hiba Jellege: Random időközönként fehér sávokba ugrik a kép
    Garancia Típusa: Kiterjesztett garancia 3 évre.
    Szerviz: Központi szerviz
    Javítás ideje: 3 nap"

    Van itt példa 15 napon belülire meg 15 napon túlira is. sajnos kevesen osztáj meg a tapasztalataikat ott, de notebook topikban lehet látni "szép" történeteket.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Tom1939

    őstag

    válasz Tsebacsi #183 üzenetére

    Nekem nem céges a gépem hanem saját, mégis nagyon elégedett vagyok evvel a házhoz jövő emberrel. És a szép benne hogy nem is lakcímre jön, hanem megkérdezi hova menjen... Nagyon jó dolog ez. Mondjuk max lcd csere volt nálam, de a delles emberke azért elég komoly felszereléssel jön.

    Alaplapcsere meg szerintem könnyen lehet hogy itt a cseregép ember szisztémával mükődik. Az alaplap hibást meg a szervízbe javítják és lesz refurbished.

    Tehát ha ez így marad nekem ez hatalmas plusz pont dell mellett. Azt azért nagyon tudom értékelni hogy 1-2 napon belül kész van, és tudok kommunikálni a technikussal (és nem egy telefonközpontos/munkafelvevő-vel kell minden alkalommal standard hülyeségeken végig menni).

    Mondjuk egy precision-nál ez így is helyes.

  • Chaser

    titán

    válasz Tsebacsi #186 üzenetére

    Engem aztán túlzottan nem érdekel, hogy BGA hibás gépnél lapot cserélnek. Emellett környezetet se sz@rom le. Dellnél se hülyék. Majd megjavítják és megy cserealkatrésznek vagy refurbished gépbe, ennyi. ami engem érint hogy nem fogok várni a gépre 3 napot, 5-öt, meg 20-at se, többet pláne nem.
    Igen, van ott 3 nap is, meg van 20 nap is, meg van akinek 1 év alatt többet töltött szervizben a gépe mint nála. Ami mondjuk 100k-s gépnél még nem is annyira bosszantó, de 300k-nál már mondjuk úgy dühbe jönnék ha két hétig is nélkülöznöm kéne a gépet.
    Jó lenne ha minél többen beírnák +/- tapasztalataikat, de úgy látszik fontosabb, hogy krájzisz' 2 FPS-sel gyorsabban menjen.

    bogyo112: Tehát szted már az is baj, ha nem akarják rád tukmálni XY OS-t? 26-27-ért kapsz W7-et boltban, még akkor is 310k bruttó alatt van a gép. És van akinek esze ágában sincs Wint használni, használ vmilyen lin verziót, de szeretne egy normális gépet. Másik meg, sokaknak van iskolai' licenszük, gondolom mennyire szomorúak, hogy nem kell feleslegesen olyanért fizetniük olyanért amijük már van. De akinek kell, meg tudja venni. És azt vesz amit akar.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

Új hozzászólás Aktív témák