Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mérföldkőhöz ért az LG a Micro-OLED technológiában
ph A vállalat által bemutatott új kijelző a VR és AR szemüvegeknél hozhat áttörést.
-
SaGa: Emerald Beyond teszt
gp A Square Enix üzleti modellt vált: ezentúl csak a hatalmas költségvetésű megajátékokkal foglalkoznak. Talán az utolsó kivételt az Emerald Beyond jelenti, ez a kiismerhetetlenségétől nagyszerű RPG.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cipofuzo87
tag
válasz cipofuzo87 #109 üzenetére
Utánaszámolva ez nagyjából egy Radeon 7770-es GPU-t jelent. A másik, ami nem tetszett, hogy nagyon jól hangzik, hogy 8 magos CPU-t kap, de ezek nagyon gyenge magok egy ilyen felhasználásra. Abutól azt olvastam, hogy egy 4 magos jaguár felel meg egy 2GHz-es Core 2 Duo-nak (ha minden mag maxon van hajtva), akkor egy 8 magos megfelel egy Core 2 Quad-nak nagyjából. Ez azt jelenti, hogy az 1 magos teljesítménye harmatgyenge. Nem egyszerű egy engine-t úgy megírni, hogy 8 magot egyenletesen használjon ki, nem is lehet! Szerintem az első években annak is örülnek majd a fejlesztők, hogy a kódjuk skálázódik 8 magra és 70%-os terheltség mellett ki tudják használni az összeset játék közben (ez már tényleg szép eredménynek számít). Ez körülbelül annyit jelent, hogy a kihasznált CPU teljesítmény az első pár évben kicsit lesz csak több, mint egy 2GHz-es Core 2 Duo teljesítménye, ami 2006-ban (!) jelent meg.
Szerintem a konzoloknak a megjelenésükkör sokkal erősebbnek kellene lenniük, és kár volt erőltetni ezt a sokmagosságot, ha egyszer az egy egymagos proci minden szempontból jobb, mint egy két magos, fele akkora magonkénti teljesítménnyel. -
MZperX75
addikt
válasz cipofuzo87 #110 üzenetére
Konzol az nem ugyanaz mint OS-el rendelkező PC,hasonló Hardverrel a konzol grafikailag 5x10x hatékonyabb,mint PC-s Windowos társa,tehát a HD7770-es szintű kártya a konzolnak felér egy HD7970-es karinak PC-n vagy még többnek....
Az újfajta programozásnak köszönhetően elsődlegesen több szál ,használata kiegészíti egyéb feladatokra GPU-t is teljesen összedolgozik a Jaguár magokkal,nem kell nagyobb processzorteljesítmény,lásd néhány videó elég jó grafikailag 8 jaguár magtól(magonként sebessége 25% jobb mint egy pille mag azonos órajelen)
[ Szerkesztve ]
-
robyeger
addikt
válasz cipofuzo87 #110 üzenetére
Teljesen igazad van, hogy ezek az új konzolok nyers erőben bőven alatta vannak a csúcs PC-knek, de a gyártók döntését leegyszerűsítette azon tény, hogy az új megváltozott piaci környezetben csak relatíve olcsó konzoloknak van esélyük teret nyerni. Jelenleg ki fizetne ki ~300eFt a felett egy konzolé?, hidd el még a magas átlag keresetű országogban is sajnálnák rá. Ez nem egy mutogatható státusz szimbolum, mint pl. iphone5, de még számos más érv, miatt se lenne sikeres ilyen magas áron. Szóval kizárásos alapon ár/érték arányban az AMD megoldása volt a legjobb választás a cégek előtt, így van esélyük ~100eFt körüli értékben "olcsón" forgalmazni. Igen fel van adva a lecke a programozóknak 8 szálra írni a játékokat, de legalább lesz kihasználható extra erő a fizikára, nem védekezhetnek, mint eddig, hogy kevés 4mag feletti procit használnak az emberek és még kevesebb embernek van egynél több videókártyája. Amúgy is könnyebb cpu-ra programozni a fizikát, mint gpu/igp-re.
[ Szerkesztve ]
Keresem a 9th Company: Roots Of Terror játék magyar feliratos változatát,mindenféle megoldás érdekel; Intel Pentium-D940/''C1''stepping/ (1.3V-200x16) @ (1.43V-333x12) 4Ghz
-
fordfairlane
veterán
válasz cipofuzo87 #109 üzenetére
Talán nem is a számítási teljesítmény a lényeg a konzolokban, főleg nem ezeknél az újaknál, hanem az egységes hardverbázis kialakítása.
x gon' give it to ya
-
narumon
őstag
válasz cipofuzo87 #109 üzenetére
Nekem nem tetszik az új konzolok költséghatékony megoldása. 12 CU nagyon kevés a 7970 32 CU-jához képest.
A gond az, hogy a PC-ben azokat semmire nem használják csak grafikus számításokra. Ugyanis nem lehetnek benne biztosak, hogy másnak a gépében egyáltalán van-e ilyesmi ugye.
"Ráadásul ugye közös memóriát használ a CPU, GPU, így még harmad olyan gyors sem lesz, ha a CPU-GPU-nak egymásra kell várni memóriaolvasásnál."
Pont fordítva. Mindenki ezt tartja a legnagyobb előnynek (nézd meg itt a fő oldalon a fejtegetést). Ez az egésznek a kulcsa, mindketten hozzáférnek a közös adathoz késleltetés nélkül, nem kell egymásra várni, full sebességgel érik el az adatot. A régi gépeknél és PC-nél pont ennek a fordítottja van.
"Még a textúrázásra is igaz, hogy ezután talán nem kell túl sok különböző textúrát használni, mert egy kiindulási textúra és különböző módon paraméterezett procedurális textúrák használatával végtelen változatosság érhető el (tehát jó esetben egy kisfelbontású textúrával és egy procedurális textúrával multitextúrázott felületen többé nem látunk majd elmosódott részeket)".
Megintcsak. 8GB BÁRMIRE használható memória az kurva sok ám. Az átlagos PC-kben ma is 1GB max 2GB memóriával rendelkező kártyák vannak. Itt meg dinamikusan változtatható. Ha éppen nem kell olyan sok videómemória akkor kioszthatja másnak, és fordítva amikor éppen 3 vagy 4GB-ot kell textúrának odaosztani akkor már meg is van és még mindig marad bőven memória. Szerintem ez óriási előny lesz a fejlesztésnél, exkluzív játékoknál símán el tudom képzelni, hogy ez akár pályaszakaszoktól függően is változzon.
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
dezz
nagyúr
válasz cipofuzo87 #110 üzenetére
"A másik, ami nem tetszett, hogy nagyon jól hangzik, hogy 8 magos CPU-t kap, de ezek nagyon gyenge magok egy ilyen felhasználásra."
Hiába nem tetszik neked, ez a trend. Nem csak úgy divatból, hanem egyszerűen adott fogyasztási keretből nagyobb teljesítmény hozható ki több gyengébb maggal, mint kevés nagyteljesítményűvel.
"Abutól azt olvastam, hogy egy 4 magos jaguár felel meg egy 2GHz-es Core 2 Duo-nak (ha minden mag maxon van hajtva), akkor egy 8 magos megfelel egy Core 2 Quad-nak nagyjából."
Ez véletlenül nem a Temash-szal kapcsolatban hangzott el? Az egy tablet APU. Inkább a Kabinit kellene alapul venni - ha már lennének vele tesztek.
-
dezz
nagyúr
válasz cipofuzo87 #121 üzenetére
Jobb, ha tudod, hogy ez csak legenda... Kérdezd meg erről pl. P.H.-t...
-
dezz
nagyúr
válasz cipofuzo87 #123 üzenetére
Miért pont 400? 400 sor az csak néhány képernyőnyi. Más szóval nem valami sok.
-
letepem
aktív tag
válasz cipofuzo87 #110 üzenetére
Azt elfelejted, hogy abu ezt az 5 wattos temashra írta ami 1Ghz-en ketyeg szóval kérlek olvass és azután írj !! szóval egy 5 wattos temash cpui felelnek meg egy core2due teljesítményének !!!!!
látok, hallok, érzek és gondolkodom.
-
dfsz34
őstag
válasz cipofuzo87 #123 üzenetére
Csatlakozom a kollégához a röhögésben 400 sor Assembly az tudod mire elég? Mondjuk ha tudnád nem mondanál ilyent...
Pont, hogy a konzolokra éri meg kifejleszteni azokat a speciális, optimalizált programelemeket, amiket aztán utána még évekig szinte változtatás nélkül lehet használni. A gépi kódú/assembly-ben fejlesztés ugyanis nagyon drága, kellenek igazi profik (nem középszerű baltás kódfaragók, hanem finom vésővel dolgozók) és a fejlesztési idő is hosszabb, cserébe az elkészült kód csodákat tud csinálni teljesítményben.
Szerintem ez is az egyik oka, hogy miért fejlődnek a konzolos játékok is az idő előrehaladtával, azaz, hogy egyre több speciálisan optimalizál program áll rendelkezésre, amit a hardver állandósága miatt fel lehet könnyen használni. A másik ok meg az, hogy egyre több speciális eljárást és trükköt megtanulnak a fejlesztők és beépítik.
PC-re nem szokták befektetni ezt a mennyiségű pénzt, bár vannak kivételek, mert egyrészt nagy a kalózkodás, másrészt a hardver úgyis megváltozik párévente és akkor lehet egy hosszú (nem 400, hanem sokszor 400 soros) programot bogarászni, hogy mit kéne benne átírni. Ha nincs normális dokumentáció, de még ha van is, sokszor olcsóbb újraírni, mint módosítani, főleg ha közben már nincs ott az, aki az eredetit írta, minden lehetséges, az élet és a fejlesztés nem egyszerű dolog...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen