- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Apple notebookok
- Autós kamerák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen TV-t vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Melyik tápegységet vegyem?
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
Hirdetés
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bivalyolo
őstag
Abu,
Még májusban javasoltad, hogy ha freesync-el használnám a chill-t, állítsam be úgy, hogy a két érték legyen a monitor freesync tartománya.
A helyzet az, hogy sajnos így is vannak törések néha. Igaz csak ilyen részlesges tearing féleség, de azért zavaró ez is.Nincs valami hivatalos ajánlás a freesync helyes használatáról amd részéről?
G-syncnél be kell kapcsolni a driverben a vsync-et, hogy ne legyen semmi törés, és pár fps-el alá kell belőni egy fps korlátot, hogy ne legyen vsync által okozott input lag növekedés se.
Sajnos a driverből erőltetett vsync amd-nél csak opengl-es címekre vonatkozik, a bővített sync meg pont a freesync rangen kívül működik.
A játékban bekapcsolható vsync lehet megoldás ebben az esetben (+fps korlát), de az meg vagy nincs mindenhol vagy csak on-off kapcsoló van, vagy pl. 30 és 60 fps korlát közül lehet választani (shadow tactics).https://www.blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-settings/2/
A fenti tesztben azt írják, hogy a g-sync modul a vsync segítségével képes megszüntetni a hirtelen frametime változások okozta tearinget.
[ Szerkesztve ]
"Let's agree to disagree!"
-
bivalyolo
őstag
Igen az akkor működik, ha mondjuk 40-144hz között van a range, és van még lfc is.
Nálam csak 48-72hz között működik a freesync. Próbáltam egyébként az általad javasolt módszert is, amíg úgy állítottam be a grafikát, hogy a tartományban mozogjon az fps addig nem volt gond, semmi törést nem láttam, de ez csak az adott jelenetnél volt meg, mert a következőnél vagy a tartomány alá esett, vagy afölé ment az fps, és jött a tearing .
[ Szerkesztve ]
"Let's agree to disagree!"
-
bivalyolo
őstag
Persze világos, ha kilépek a tartományból, akkor törni fog, de pont ez az, hogy elvileg nem lépek ki, ha a chill-t úgy állítom be, ahogy mondtad. A monitor freesync tartományába, ami nálam 48 min chill fps-t és 72 max chill fps-t jelent. A vsync-et ilyenkor nem kapcsoltam be, csak a chill volt aktív.
Átlagban ilyenkor kb 60fps-t kapok, ami pont benne van a freesync rangbe, de mégis tapasztalok törést.
Ez az, amit nem értek, hogy miért van.Ha meg bővített syncet használok, akkor totál felesleges a freesync mert olyan kicsit a range, hogy mindig fölötte lennék, ráadásul nem is olyan sima a mozgás érzésre mint amikor a freesync rangen belül vagyok.
[ Szerkesztve ]
"Let's agree to disagree!"
-
bivalyolo
őstag
Nem megy az fps a chill minimum alá, se a maximum fölé, sőt annak is csak akkor megy a közelébe, ha gyorsan mozgatom a kamerát.
Nincs input: 48 fps (48 chill min fps esetén)
Van input: ~60fps (72 chill max fps esetén) ez persze dinamikusan változik hol felfelé, hol lefelé néhány fps-t, a kamera mozgásának függvényében.Na és itt jön elő a problémám, ami az, hogy ilyen tartományban mitől törik a kép?
[ Szerkesztve ]
"Let's agree to disagree!"
-
bivalyolo
őstag
Próbáltam én már minden féle variációban 58-72, 60-70, 62-66 stb, de rendes, mindenben működő megoldást még nem sikerült találnom.
Az egy biztos, hogy ha úgy limitálom az fps-t, hogy feljebb tekerem a grafikát, és így az fps a freesync tartományon belül mozog, akkor tökéletes minden. Nincs törés, akadozás. Ez persze nem járható út, mivel egyik pillanatban van teszem azt 60 fps-em, ami tökéletes lenne önmagában, de ha elnézek valamilyen irányba ott már lehet, hogy nem lesz a tartományon belül az fps, és jön vele a törés, akadozás.
Ha viszont játékba épített fps limitálót, rtss-t, frtc-t(ami nem működik mindenhol valamiért pl. csgo), chill-t használok arra, hogy benn tartsam az fps-t a freesync tartományban, akkor törik a kép.[ Szerkesztve ]
"Let's agree to disagree!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Ukrajnai háború
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Futás, futópályák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Gyúrósok ide!
- Apple notebookok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen