- A Samsung elkezdte árulni új Micro LED tévéit
- iPad topik
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Azonnali processzoros kérdések órája
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Hirdetés
-
Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
it Nagyon sokan régóta nem vettek új iPhone-t – találgatnak az elemzők, hogy az Apple Intelligence miatt rohannak-e majd az emberek új Apple mobilt vásárolni.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
A hátsó raktárból érkezhet a Galaxy S24 FE főkamerája
ma A Samsung nem gondolja újra a kamerarendszert és bejáratott alapokra építkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
lajthabalazs
senior tag
Én is a moduláris rendszer híve vagyok, a HTPC generálja a képet és a hangot, a projektor megjeleníti a képet, a hangrendszer megszólaltatja a hangot. Amint bármelyik két komponenst egybegyúrják, erős kompromisszumokat kell kötni, szemérmetlen felár mellett.
A hálóba 25e Ft-ért vettem egy 50"-os plazmát - rossz volt a hangja, meg régi darab, nem smart és persze nem veszi a földfelszíni adást sem. Pont nekem találták ki
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz guriga1234 #39 üzenetére
HDR tartalmat hagyományos megjelenítõn nézni körülbelül olyan, mint színes tartalmat fekete fehér megjelenítõn.
-
lajthabalazs
senior tag
A TV koncepciója kitermelte azt az igénytelen közönséget, aki hozzászokott ahhoz, hogy 10 percenként reklám, a műsorokat nem elejétől végéig nézi, hanem amibe éppen belefut, addig ameddig meg nem unja és átkapcsol. Vagy megy a TV a háttérben egész nap, esetleg minden szobában más csatorna. Aztán az Internet felnevelte az elegánsan "multi screen user"-nek nevezett, de valójában egyszerűen szétcsúszott és koncentrálni, elmélyülni alig képes generációt, akiknél a háttérben menő TV mellett már alaptartozék az állandó Facebook fal pörgetés a telefonon, és esetleg közben valami casual játék laptopon/tableten.
Az ilyen felhasználók számára tényleg zavaró a 3D és felesleges a 4K, valószínüleg ha kicserélnék az OLED TV-jüket egy CRT-re azt se vennék észre, ha nem sípol.
Én régimódi vagyok, TV műsor nem jön a lakásba, és ha megnézek egy filmet, akkor rászánom az időt, elejétől a végéig, elsötétítve, laptop, tablet és telefon nélkül. És olyankor számít a minőség, és hozzáad megfelelő tartalmaknál a 3D (bár az otthoni rendszerem még nem az, de volt szerencsém ismerősöknél mozizni). 4K-t és OLED-et csak boltban láttam, és elég meggyőző volt. Attól még, hogy a mai árakon nem engedhetem meg magamnak, nem tagadom, hogy mindhárom jelentős előrelépés.
Képernyőmérettel kapcsolatban: a látószög mellett számít a méret is. Minél messzebb van a képernyő, annál kényelmesebb a szemnek, annál kevésbbé kell egyhelyben maradni ahhoz, hogy teljes legyen az élmény. Nagy a dilemma: kicsit rosszabb de sokkal nagyobb kép egy vásznon, vagy tökéletes feketék és 4K felbontás, de csak 50-60"-on. Ilyen szemszögből én a nagyobb képet választom.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz guriga1234 #94 üzenetére
Terszmészetesen az első harmad utolsó soraiba (mondjuk egy 13 soros teremben a 4-5 sorba), hogy a függőleges látószög is jó legyen. De amióta megvan a projektor, nem annyira vonzó a mozi Elvégre a médiatartalom letöltése kis hazánkban nem büntetett, hála az Artis Jus matricás tableteknek.
A távolság a szemlencse szempontjából ha jól tudom 7-8m-től végtelenig már nagyon hasonló, a nagy különbség a kis távolságok közt van, ezért a laptopon filmnézés (és valószínüleg a 2-3m-ről TV) nem egy relaxáló tevékenység a szem izmainak.
-
lajthabalazs
senior tag
Az 500 FPS teljesen felesleges. Nem az a baj, hogy nincs elég képkocka, hanem hogy el van "kenve" a kép. Ha a záridőt csökkented 1/500-ra, akkor elég 24 (max 60) képkockát exponálnod, és mindegyik szép éles lesz. Meg persze a tömörítésnél is veszik információ, aminek szintén az lesz az eredménye, hogy elmosódik a kép, talán az újabb szabványok jobbak lesznek.
-
lajthabalazs
senior tag
24 FPS nem képregény, hanem mozi. Kockázd ki például ezt a felvételt, a tömörítési hibák látszanak a síbot környékén, de motion-blur, az nincs, pedig elég gyorsan mozog. Aztán 24 frame-el nézve mégsem diavetítés. Vagy csak az én szemem lassú.
(#141) vlevi
Pontosan melyik részéről beszélsz a képnek? Mert az látszik, hogy a kis űrhajóknak van szellemképe, de azt nem nevezném motion blurnek, csak valami anomália a lejátszóban, mintha két frame-et vetítene egymásra.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz Silenzio #149 üzenetére
Jaja a "körülölel", az inkább ez. Ameddig a THX ajánlás maximum (!!!) 40 fokos látószög, és a szobák téglalap alapúak, addig az ívelt TV csak egy megvetemedett lapos TV marad.
Amikor 3D tartalmat néztem, néha én is úgy érzékeltem, mintha szétesne rétegekre a tér. De animációs filmeknél, meg IMAX filmeknél ne így tűnt. Lehet hogy vannak jelenetek, ahol utófeldolgozásban osztják rétegekre a 2D-s képet, de azért van "folytonos" mélységélményt nyújtó film is.
Érdekes felvetés a filmalkotók hibáztatása a 3D miatt. De továbbgondolva, a hiba igazából mélyebben gyökeredzik: a filmben a nézőt egy rögzített pályán húzzák végig, előre megadott látószögeken, zoomon keresztül. Inkább 2.5D, hiszen nem lehet benézni semmi mögé, csak mélység információt kap minden egyes pixel. Amint ki lehet ebből szakadni, és a "film" csak események sora lesz, amit a néző onnan néz, ahonnan szeretne, akkor új értelmet nyer a 3D. Mint amikor egy játék cutscene-jében szabadon lehet mászkálni. VR ahol nem kell dolgozni azért, hogy történjenek a dolgok.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz secretgarden #173 üzenetére
Tíz colos tablet sem kell, elég egy okostelefon!
Egy ideig mi is laptopon néztünk sorozatokat a hálóban - igaz 17"-on, Full HD-ben. Aztán vettem egy használt plazmát, egyelőre egy pár Genius aktív hangfallal. A maga 50"-ával tényleg kisebb szög alatt látszik, mint azelőtt a laptop de az élmény összehasonlíthatatlan.
(#175) Reggie0
Akkor a 4k ezt is megoldja - legalábbis megduplázza a megjeleníthető rétegek számát?
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
Ez a másik dolog, ami miatt sok értelme nincs az on/off kontrasztnak. A vágásoktól eltekintve ritka, hogy a képen csak fekete van. Onnantól pedig hogy valami világít, máris nem lesz teljesen fekete a fekete. Vagy azért, mert a szobáról verődik vissza a fény a vászonra / kijelzőre, vagy azért, mert a technológia hibájából van áthallás a pixelek közt (pld vastag üveglap).
(#179) Ijk
A kalibrált kijelzővel az a gond, hogy a HDR pont akkor remekel, amikor mondjuk a filmben megjelenő lámpa, nap vagy lávagömb valóban ragyog. Ha le lenne kalibrálva a moziszabványhoz, akkor hiába a nagyobb bitmélység, abban a szűk tartományban az ember nem érzékelné.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz -=RelakS=- #221 üzenetére
Az új megjelenítők megpróbálják kitalálni, mi lehet a 24 megadott képkocka közt, aztán lesz belőle szellemkép, meg interpolláció, és mindenféle vizuális artifact, de legalább nem ugrik nagyot a kép.
A vicc az, hogy az egyik oldalon ott az akciókamera 60+ FPS-e, a másik oldalon meg ott a megjelenítő 600Hz-es szuperfrissítése, és a kettő közt ott egy Blu Ray lemez, vagy a Youtube (bár utóbbi már unszolásra tud 60FPS-t), és az esetek jó részében egyszerűen egy HDMI kábel, ami leszabályoz 24p-re.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen